Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-02-09
Płock: Dostawa tuszy i tonerów, akcesoriów komputerowych, sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb WSZ w Płocku
Numer ogłoszenia: 28704 - 2016; data zamieszczenia: 09.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Zespolony , ul. Medyczna 19, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 3646105, 3646330, faks 024 3646101,3646329.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wszplock.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa tuszy i tonerów, akcesoriów komputerowych, sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb WSZ w Płocku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: tusze, tonery, akcesoria komputerowe, sprzęt komputerowy i oprogramowanie - wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiety od nr 1 do nr 15.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 15.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia potwierdzające, iż oferowana dostawa odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego: 1. oświadczenie wykonawcy o spełnianiu przez oferowane produkty wymogów opisanych przez Zamawiającego wyrażone poprzez złożenie podpisu pod pakietem od nr 1 do nr 15 - na który jest składana oferta. 2. Wykonawca musi dołączyć do oferty materiały informacyjne opisujące przedmiot zamówienia będące oficjalnymi katalogami, folderami, ulotkami reklamowymi itp. stosowanymi w powszechnych stosunkach handlowych, potwierdzające spełnianie wymogów określonych przez zamawiającego, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia (nie dotyczy pakietu nr 15). W sytuacji, gdy nie wydano materiałów informacyjnych, można załączyć oświadczenie wytwórcy lub jego autoryzowanego przedstawiciela na terenie Polski potwierdzające równoważność oferowanego asortymentu zgodnie ze wskazaniem w pkt. II 5 SIWZ /dotyczy pakietu nr 1 i 2 - w przypadku składania oferty na produkt równoważny/. 3. Dot. pakietu nr 1 w przypadku oferowania produktu równoważnego: - dokument potwierdzający przeprowadzenie badań wydajnościowych w postaci zaświadczenia wydanego przez podmiot uprawniony do kontroli jakości, niezależny od producenta oferowanego produktu równoważnego, potwierdzający, że wydajność oferowanego produktu równoważnego jest taka sama lub wyższa w stosunku do oryginalnego produktu, produkowanego przez producenta sprzętu, w którym zostanie on użyty [na bazie normy ISO/IEC 24711 i 24712 (lub równoważnej) - norma pomiaru wydajności liczonej w stronach, dla atramentowych wkładów drukujących]. - certyfikaty ISO-9001 oraz ISO-14001 (lub równoważne) dla producentów materiałów równoważnych. 4. Dot. pakietu nr 2 w przypadku oferowania produktu równoważnego: - dokument potwierdzający przeprowadzenie badań wydajnościowych w postaci zaświadczenia wydanego przez podmiot uprawniony do kontroli jakości, niezależny od producenta oferowanego produktu równoważnego, potwierdzający, że wydajność oferowanego produktu równoważnego jest taka sama lub wyższa w stosunku do oryginalnego produktu, produkowanego przez producenta sprzętu, w którym zostanie on użyty [na bazie norm: ISO/IEC 19752 (lub równoważnej) - norma pomiarów wydajności liczonej w stronach, dla wkładów drukujących z tonerem monochromatycznym oraz ISO/IEC 19798 (lub równoważnej) - norma pomiarów wydajności liczonej w stronach, dla wkładów drukujących z tonerem kolorowym]. - certyfikaty ISO-9001 oraz ISO-14001 (lub równoważne) dla producentów materiałów równoważnych. 5. Dot. pakietu nr 1 i nr 2 w przypadku oferowania produktu równoważnego: - oświadczenie wykonawcy, że w przypadku zaoferowania produktu równoważnego, jeżeli nastąpi uszkodzenie danego urządzenia, będące wynikiem zastosowania produktu równoważnego dostarczonego przez wykonawcę, i zostanie to potwierdzone pisemną opinią autoryzowanego serwisu producenta urządzenia, poniesie on wszelkie koszty związane z przeprowadzeniem ekspertyzy i naprawą urządzenia w autoryzowanym serwisie producenta urządzenia. - oświadczenie wykonawcy, że na czas naprawy sprzętu, wynikający z zastosowania produktu równoważnego, zapewni zamawiającemu do pracy urządzenie o tożsamych parametrach jak urządzenie oddane do naprawy. - oświadczenie wykonawcy, że w przypadku trwałego uszkodzenia urządzenia (braku możliwości dokonania naprawy potwierdzonego ekspertyzą autoryzowanego serwisu producenta urządzenia), spowodowanego zastosowaniem produktu zamiennego, wykonawca pokryje wszelkie koszty zakupu i dostawy nowego urządzenia. 6. Dot. pakietu nr 13: - dołączyć oświadczenie podmiotu realizującego serwis lub oświadczenie producenta sprzętu, że w razie awarii dyski twarde pozostają własnością Zamawiającego. - dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że Serwis urządzeń będzie realizowany przez producenta lub autoryzowanego partnera serwisowego producenta. - do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający, że serwis urządzeń będzie realizowany zgodnie z normą ISO9001:2000 lub równoważną. - dołączyć oświadczenie producenta serwera, że w przypadku nie wywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych oferenta lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem. Inne: 1. oświadczenie osoby uprawnionej do reprezentacji firmy (pełnomocnictwo) upoważniające do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie wypisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis (lub czytelny podpis). Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, zamawiający wymaga by jego zgodność z oryginałem poświadczył notariusz. 2. Wypełnione w całości i podpisane załączniki do SIWZ (bez projektu umowy), w tym formularze pakietów od nr 1 do nr 15, na które jest składana oferta.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin realizacji dostaw (dot. pakietów od 1 do 5 i 15) lub Termin gwarancji (dotyczy pakietów od 6 do 14) - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wszplock.pl - zakładka Zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 1) www.wszplock.pl-zamówienia publiczne - bezpłatnie; 2) Wojewódzki Szpital Zespolony Sekcja Zaopatrzenia, ul.Medyczna 19, 09-400 Płock - płatne 11,00 zł w kasie Szpitala lub przelewem bankowym.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Zespolony Sekcja Zaopatrzenia (pokój 35, 37 - Administracja) ul. Medyczna 19, 09-400 Płock.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Tusze do drukarek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 1.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Tonery do drukarek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 2.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Bębny do drukarek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 3.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Taśmy do drukarek.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 4.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Akcesoria komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Akcesoria komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 6.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Akcesoria komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 7.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Akcesoria komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 8.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Akcesoria komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 9.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dyski twarde do serwerów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 10.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Komputery poleasingowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 11.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Monitory poleasingowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 12.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Serwery.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 13.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Urządzenie wielofunkcyjne sieciowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 14.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin gwarancji - 5
CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Oprogramowanie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wg załącznika nr 6 do SIWZ - pakiet nr 15.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.20.00.00-1, 30.23.72.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin realizacji dostaw - 5
INNE PRZETARGI Z PŁOCKA
- Remont budynku KM PSP w Płocku na potrzeby Obrony Cywilnej i Ochrony Ludności poprzez remont pomieszczeń socjalnych i sanitarnych oraz przygotowanie miejsca zastępczego dla SKKM w Płocku
- Usługi serwisowe nad systemami AMMS i Infomedica, oraz usługa wsparcia i w zakresie monitoringu infrastruktury informatycznej oraz sieci komputerowej i urządzenia UTM w PZOZ Sp. z o.o.
- Wyposażenie przyjaznego pokoju przesłuchań w sprzęt do cyfrowej rejestracji w Sądzie Rejonowym w Mławie
- Dostawa sprzętu IT
- Termomodernizacja Starostwa Powiatowego w Płocku poprzez wymianę stolarki okiennej
- Zakup i dostawa samochodu ciężarowego samowyładowczego o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton
więcej: przetargi w Płocku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa komputerów, laptopów wraz z pakietem biurowym oraz akcesoriów
- Dostawa wyposażenia multimedialnego, nagłośnieniowego i pozostałego na potrzeby optymalizacji działań kulturalnych w Miejskim Ośrodku Kultury w Głogowie
- "Zakup sprzętów i pomocy dydaktycznych w ramach projektu pt. "Równe szanse i możliwości - rozwój szkół w Gminie Kochanowice"" realizowanego w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego
- Dostawa sprzętu komputerowego, biurowego i multimedialnego na potrzeby wyposażenia żłobka i przedszkola przy ul. Okrężnej.
- Dostawa serwera oraz macierzy dyskowej wraz z oprogramowaniem na potrzeby Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o.
- Zakup sprzętu IT i oprogramowania, w tym w obszarze cyberbezpieczeństwa wraz ze szkoleniami pracowników, w ramach projektu pn. "Rozwój e-usług i cyfryzacja zasobów geodezyjnych Powiatu Wągrowieckiego"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.