eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › upowszechnianie i informacja. Kontrakt Nr 2000/PL/16/P/PE/010-12



Ogłoszenie z dnia 2006-05-24

POZYCJA 27277

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Toruń: upowszechnianie i informacja. Kontrakt Nr 2000/PL/16/P/PE/010-12 Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Gmina Miasta Toruń, do kontaktów: Andrzej Jeziorski, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6118754, fax 56 6224129, e-mail: a.jeziorski@um.torun.pl, www.um.torun.pl; Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o., do kontaktów: Wojciech Walkowiak, ul. Rybaki 31/35, 87-100 Toruń, tel. 56 6540430, fax 56 6540151, e-mail: sekretariat@wodociagi.torun.com.pl, www.wodociagi.torun.com.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1). 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel regionalny/lokalny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 11. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Upowszechnianie i informacja. Kontrakt Nr 2000/PL/16/P/PE/010-12. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie działań informacyjnych skierowanych do mieszkańców Torunia nt. realizacji projektu "Gospodarka wodno-ściekowa na terenie miasta Torunia" wspófinansowanego z Funduszu Spójności a w szczególności : 1) opracowanie i wdrożenie strategii informacyjnej "Fundusz Spójności w Toruniu" w oparciu o podstawowe założenia przedstawione w SIWZ, 2) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania "Biura Informacyjnego realizacji kontraktów FS", 3) monitorowanie, gromadzenie, analizowanie i przetwarzanie informacji medialnych dotyczących projektu "Gospodarka wodno - ściekowa na terenie miasta Torunia" na potrzeby Zamawiającego zgodnie z wymaganiami "Wytycznych do prowadzenia działań informacyjnych i promujących dotyczących przedsięwzięć Funduszu Spójności. 4) skuteczne informowanie mieszkańców miasta o możliwych niedogodnościach związanych z realizacją robót (np. objazdy, przerwy w dostawie wody), 5) skuteczne informowanie mieszkańców miasta o wkładzie Unii Europejskiej i Zamawiającego w realizację robót wchodzących w skład projektu, 6) zwiększenie świadomości opinii publicznej dotyczącej roli jaką odgrywa Wspólnota przy realizacji projektów współfinansowanych w Funduszu Spójności, 7) zwiększenie świadomości opinii publicznej dotyczącej funkcjonowania FS i genezy pozyskania środków z Funduszu przez Beneficjenta, 8) upowszechnianie celów Funduszu Spójności oraz efektów przedsięwzięć współfinansowanych z Funduszu Spójności, 9) stworzenie jednolitego wizerunku podejmowanych działań, 10) opracowywanie raportów wyszczególnionych w dalszej części opisu przedmiotu zamówienia. Od pracy Wykonawcy oczekiwać się będzie następujących rezultatów: - opracowanie i wdrożenie strategii informacyjnej "Fundusz Spójności w Toruniu", która winna zapewnić efektywną informację na temat Projektu "Gospodarka wodno-ściekowa na terenie miasta Torunia", - prawidłowe funkcjonowanie Biura Informacyjnego realizacji kontraktów FS w okresie objętym umową, - prawidłowe relacje Zamawiającego z mediami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi, - wzrost świadomości społeczeństwa na temat wkładu Unii Europejskiej i Zamawiającego w podnoszenie standardów ochrony środowiska w Toruniu, - wzrost świadomości opinii publicznej na temat projektu "Gospodarka wodno-ściekowa na terenie miasta Torunia", - przygotowanie, druk i dystrybucja materiałów informacyjnych i promocyjnych dotyczących toruńskiego projektu współfinansowanego z Funduszu Spójności, - stworzenie i rozpowszechnienie efektywnej informacji o projekcie, - stworzenie jednolitego wizerunku podejmowanych działań, - opracowywanie raportów: wstępnego, miesięcznego, półrocznego, końcowego oraz raportów ad hoc. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Miasto Toruń. Kod NUTS: 3.04.06.63 (Powiat m. Torunia). 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.14.16.00 - Usługi public relations Kod CPV wg słownika 2008: 79.41.60.00 - Usługi public relations 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): CPC 86506. 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: 300 000 euro. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: Nie dotyczy. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia: 31.12.2008;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w wysokości 10 000 PLN, zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny całkowitej podanej w Ofercie. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Zamówienie jest finansowana ze środków Funduszu Spójności oraz ze środków własnych Zamawiającego. Zamawiający będzie dokonywał płatności na rzecz Wykonawcy w następujący sposób: 1. W przypadku wystąpienia Wykonawcy o płatność zaliczkową, płatność zaliczkowa zostanie wypłacona w wysokości 10 % wynagrodzenia bez VAT, po dacie rozpoczęcia wykonywania Umowy w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury Wykonawcy i zabezpieczenia zwrotu zaliczki. Zaliczka będzie spłacana przez procentowe potrącenia dokonywane z poszczególnych płatności przejściowych dla Wykonawcy. Potrącenia rozpoczną się od pierwszej płatności przejściowej i będą dokonywane w 25 % kwoty zaliczki, aż do czasu, kiedy zaliczka zostanie spłacona w całości. 2. Przejściowe płatności kwartalne w terminie 21 dni od otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury Wykonawcy i zatwierdzeniu przez Zamawiającego 3 kolejnych Raportów Miesięcznych Wykonawcy. 3. Ostatnia płatność zostanie dokonana w ciągu 21 dni po wywiązaniu się Wykonawcy ze wszystkich zobowiązań wynikających z Umowy i po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu Końcowego. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Grupa Wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Umowa cywilno - prawna powołania grupy Wykonawców tj. powołania Konsorcjum musi być zawarta po wyborze oferty tejże grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, na 7 dni przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia. Umowa Konsorcjum musi być zawarta na czas realizacji zamówienia . Umowa Konsorcjum musi zawierać oznaczenie celu gospodarczego jakim jest realizacja niniejszego zamówienia. Wykonawcy (Członkowie Konsorcjum) realizujący wspólnie umowę są solidarnie odpowiedzialni za jej wykonanie. Wykonawcy realizujący wspólnie umowę wyznaczają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnik jest upoważniony do zaciągania zobowiązań w imieniu wszystkich wspólników. Pełnomocnik upoważniony jest także do wystawiania faktur, przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania poleceń na rzecz i w imieniu wszystkich wspólników realizujących wspólnie umowę. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Członków Konsorcjum. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, niewykluczeni na podstawie art. 24 Ustawy Prawo zamówień publicznych, spełniający następujące warunki: - Wykonać w okresie ostatnich trzech lat (licząc od upływu terminu składania ofert) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 3 usługi, których przedmiotem było przeprowadzenie kampanii informacyjno - promocyjnych lub kampanii public relations w tym przynajmniej jedna o wartości min. 20.000 Euro. W przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy członkowie Konsorcjum łącznie. - Posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech (licząc od upływu terminu składania ofert) lat w ilości 5 osób, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy członkowie Konsorcjum łącznie. - Posiadać przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat (licząc od upływu terminu składania ofert) w ilości 1 osoby, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy członkowie Konsorcjum łącznie. - Posiadać następujące narzędzia i urządzenia: komputery stacjonarne (2 zestawy), komputer przenośny, aparat cyfrowy, kamera cyfrowa, odbiornik TV, projektor - rzutnik multimedialny, ekran projekcyjny, DVD, drukarka kolorowa laserowa, skaner, fax, telefon stacjonarny, telefon przenośny, kserokopiarka w przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy członkowie Konsorcjum łącznie. - Wskaże do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: -Kierownik Zespołu - jedna osoba - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: -Wyższe wykształcenie -Przynajmniej 5 lat całkowitego doświadczenia zawodowego -Przynajmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na kierowniczym stanowisku w reklamie, kampaniach informacyjnych lub public relations -Biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie -Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie -Specjaliści ds. materiałów promocyjnych i informacyjnych - dwie osoby - niniejsze osoby mają posiadać następujące kwalifikacje: -Wyższe wykształcenie -Przynajmniej 3 lata całkowitego doświadczenia zawodowego -Przynajmniej 2-letnie doświadczenie w projektowaniu materiałów promocyjnych i informacyjnych drukowanych oraz multimedialnych, -Biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie -Personel wspomagający - (nie mniej niż 3 osoby) od niniejszych osób wymaga się następujących kwalifikacji: -Przynajmniej 1 rok doświadczenia w public relations, marketingu lub reklamie -Biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie - Wykonawca osiągnął: przychody netto ze sprzedaży w kwocie przekraczającej 150.000 Euro łącznie za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres W przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy członkowie Konsorcjum łącznie. - posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 20 000 Euro lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 20 000 Euro. W przypadku Konsorcjum - warunek muszą spełniać wszyscy Członkowie Konsorcjum łącznie. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), - aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), - aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), - aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). - oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie podpisuje Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy). 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: a) Wykonawcy (Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego - Zaświadczenia o obrotach i osiągniętym dochodzie z właściwego Urzędu Skarbowego za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. b) Wykonawcy (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązani są przedłożyć informację z banku, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek bankowy, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości, W przypadku, gdy dane finansowe w sprawozdaniach finansowych, rachunkach zysków i strat lub informacji z banku będą wyrażone w walucie innej niż EURO, Zamawiający dokona przeliczenia na EURO wg kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (publikacja na stronie internetowej). 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: a) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych osób sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do IDW, (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie), b) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat posiadanych narzędzi i urządzeń (komputery stacjonarne, komputer przenośny, aparat cyfrowy, kamera cyfrowa, odbiornik TV, projektor - rzutnik multimedialny, ekran projekcyjny, DVD, drukarka kolorowa laserowa, skaner, fax, telefon stacjonarny, telefon przenośny, kserokopiarka) sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie), c) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat przeciętnej liczebności personelu kierowniczego sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie), d) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW oraz CV zawierające informacje potwierdzające stawiane warunki. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie), e) Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do IDW oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie). 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: Nie dotyczy. 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 2005/S 177 - 175541 z dnia 14.09.2005. 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: 2000/PL/16/P/PE/010 -12. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 06.07.2006, cena - 30 PLN + VAT. Warunki i sposób płatności: wpłata na rachunek Zamawiającego Bank Millennium S.A. O/TORUŃ Nr 37 1160 2202 0000 0000 6172 3178. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 06.07.2006 godzina 11:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Sesja otwarcia ofert jest jawna. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 06.07.2006, godzina 11:30, Siedziba Toruńskich Wodociągów Sp. z o.o., ul. Rybaki 31/35; 87-100 Toruń; Sala Narad, Budynek Nr 1.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: Nie dotyczy. 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak, Środki finansowe na realizację zamówienia przyznane zostały w ramach Funduszu Spójności na podst. umowy: Memorandum Finansowe z dnia 18 grudnia 2000 r. nr 2000/PL/16/P/PE/010. 4) Informacje dodatkowe: Na podstawie umowy w sprawie realizacji Projektu Gospodarka wodno-ściekowa na terenie miasta Torunia zawartej w dniu 10 grudnia 2003 r. pomiędzy Gminą Miasta Toruń, a Spółką Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o. ze zmianami Zamawiającym dla tego zadania są wspólnie: - Gmina Miasta Toruń - Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o W związku z występowaniem Zamawiającego - jako 2 podmioty - odnośnie pkt. 1.2 , 1.3, 1.4 - adresem właściwym będzie adres: Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o., ul. Rybaki 31/35, 87-100 Toruń. 5) Data wysłania ogłoszenia: 16.05.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.