Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-08-07
Łódź: Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010 - 2016
Numer ogłoszenia: 271578 - 2009; data zamieszczenia: 07.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Łodzi - Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą , ul. Piotrkowska 87, 90-423 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0 42 638 44 76, faks 0 42 638 40 89.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.uml.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010 - 2016.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 z uwzględnieniem projektów i programów realizowanych przez Miasto, w szczególności takich jak: Strategia Rozwoju Klastra w Łodzi na lata 2007-2015, Program Rozwoju Lokalnego Miasta Łodzi na lata 2007-2013, Młodzi w Łodzi, Strategia Rozwoju Ulicy Piotrkowskiej w Łodzi na lata 2009-2020, Łódź jako kandydat do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Przedmiot zamówienia składa się z następujących, powiązanych ze sobą etapów realizacji: I. Etap - badania i analizy wizerunkowe. II. Etap - Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 III. Etap - stworzenie harmonogramu wdrożenia Strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.34.00.00 - Usługi reklamowe i marketingowe .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.) zwanej dalej ustawą Pzp tj: a) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp, b) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, c) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (szczegółowe warunki w tym zakresie określone zostały w pkt 2 poniżej), d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (szczegółowe warunki w tym zakresie określone zostały w pkt 3 poniżej), 2. Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykonał z należytą starannością zamówienia spełniające poniższe wymagania: a) co najmniej 1 usługę w zakresie opracowania strategii marketingowej jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu Ustawy o finansach publicznych o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto, b) co najmniej 1 usługę w zakresie opracowania komunikacji marketingowej jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu Ustawy o finansach publicznych o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto, c) co najmniej 1 usługę w zakresie opracowania strategii marketingowej dla innych jednostek niż wymienione w ppkt a) i b) o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto, d) co najmniej 1 usługę w zakresie opracowania komunikacji marketingowej dla innych jednostek niż wymienione w ppkt a) i b) o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto. W przypadku realizacji w ramach jednej umowy usługi obejmującej odpowiednio zakres 2a)-b) lub 2c)-d) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej usługi jako spełniającej odpowiednio warunek a) i b) lub c) i d). W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wypełnić wykaz doświadczenia zawodowego w sposób z którego będzie wynikało, że usługi realizowane w ramach jednej umowy spełniają łącznie warunki, których mowa w ppkt a)-b) lub ppkt c)-d) powyżej. W przypadku, gdy wynagrodzenie wykonawcy było ustalone w walucie innej niż PLN należy dokonać przeliczenia kwoty w innej walucie na PLN wg średniego kursu waluty NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony powyżej. 3. Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem składającym się z co najmniej trzech osób posiadających doświadczenie merytoryczne w realizacji co najmniej 3 projektów polegających na opracowaniu strategii lub komunikacji marketingowej. 4. Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże: a) iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż 500 000 PLN. W przypadku, gdy suma ubezpieczeniowa ustalona jest w walucie innej niż PLN, należy dokonać przeliczenia kwoty w innej walucie na PLN wg średniego kursu waluty NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony powyżej. b) Średni roczny przychód za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za wszystkie pełne lata obrotowe (na podstawie Rachunku zysków i strat pozycja Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów lub Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi), w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN. W przypadku, gdy przychody ustalone są w walucie innej niż PLN Zamawiający dokona przeliczenia kwoty w innej walucie na PLN wg średniego kursu waluty NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony powyżej. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia/ nie spełnia. 2. Z treści załączonych do wniosku dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił warunki. 3. Kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Zamawiający zaprosi do złożenia ofert 5 Wykonawców. W przypadku, gdy liczba złożonych wniosków będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do złożenia ofert pięciu Wykonawców, którzy otrzymają najwyższą ocenę spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ocena ta zostanie dokonana wg następujących zasad: Dodatkowej ocenie punktowej podlegać będzie doświadczenie Wykonawcy w wykonaniu usług określonych w pkt III.2).2) ppkt a), b), c) i d) ogłoszenia, na podstawie złożonego wraz z wnioskiem wykazu wykonanych usług i załączonych dokumentów, potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Za każdą usługę wykonaną ponad wymagane minimum Zamawiający przyzna Wykonawcy 1 punkt. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do dialogu konkurencyjnego wszystkich Wykonawców spełniających te warunki. W sytuacji, gdy kilku Wykonawców otrzyma taką samą pozycję w kwalifikacji (taką samą liczbę punktów), Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wszystkich Wykonawców, którzy zostali zakwalifikowani na pozycjach od pierwszej do tej pozycji (włącznie) w ramach, której nastąpiło przekroczenie liczby Wykonawców ponad 5..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodne z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy Pzp, - w przypadku wykonawców wspólnie ulegających się o zamówienie - należy złożyć jedno oświadczenie złożone w imieniu wszystkich wykonawców występujących wspólnie Wskazane jest sporządzenie oświadczenia w oparciu o wzór udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego (Załącznik nr 1 do ogłoszenia o zamówieniu) 2. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp - w przypadku wykonawców wspólnie ulegających się o zamówienie - dokument składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, Wskazane jest sporządzenie oświadczenia w oparciu o wzór udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego (Załącznik nr 2 do ogłoszenia o zamówieniu). 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - w przypadku wykonawców wspólnie ulegających się o zamówienie - dokument składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, 4. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech (3) lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty wykonania i odbiorcy - zamawiającego (tj. podmiotu, na którego zlecenie Wykonawca realizował usługę. Wskazane jest sporządzenie wykazu w oparciu o wzór udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego (Załącznik nr 3 do ogłoszenia o zamówieniu - Doświadczenie zawodowe - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument wymieniony powyżej winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków. 5. Dokumenty potwierdzające, że wymagane usługi zostały wykonane należycie (do każdej usługi wskazanej w wykazie o którym mowa w pkt 4 powyżej należy dołączyć dokument, wystawiony przez zamawiającego usługę (odbiorcę), potwierdzający należyte wykonanie usługi). - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków. 6. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami o ich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków. Wskazane jest sporządzenie wykazu w oparciu o wzór udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego (Załącznik nr 4 do ogłoszenia o zamówieniu -Potencjał kadrowy). 7. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia w wysokości określonej w części III 2).3) ppkt a. ogłoszenia. - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków. 8. Część sprawozdania finansowego w postaci rachunku zysków i strat, za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania rachunku zysków i strat - inne dokumenty określające przychody, obroty oraz zobowiązania i należności za okres jak w zdaniu poprzednim. - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków. 9. Oświadczenia wymienione w pkt 1 i 2 należy złożyć w formie oryginału. Pozostałe dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy). Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 10. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem na każdej zapisanej stronie. 11. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do wniosku należy dołączyć (w oryginale lub w formie notarialnie poświadczonej kopii) dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 13. Pełnomocnictwo - a należy dołączyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: - zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 3 powyżej składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę, nie wydaje się dokumentu - ów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: dialog konkurencyjny.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 20
- 2 - koncepcja realizacji zamówienia - 80
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: nie dotyczy.
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: W trakcie dialogu z wykonawcami poruszone zostaną kwestie związane ze sposobem realizacji zamówienia publicznego, tak by umożliwić Zamawiającemu wybór rozwiązań najbardziej odpowiadających jego potrzebom oraz dokonanie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków umowy. Przedmiot zamówienia - Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 z uwzględnieniem projektów i programów realizowanych przez Miasto, w szczególności: Strategii Rozwoju Klastra w Łodzi na lata 2007-2015, Programu Rozwoju Lokalnego Miasta Łodzi na lata 2007-2013, Młodzi w Łodzi, Strategii Rozwoju Ulicy Piotrkowskiej w Łodzi na lata 2009-2020, Łódź jako kandydat do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 składa się z następujących etapów: I. Etap - badania i analizy wizerunkowe, w szczególności: analiza stanu wyjścia, badania grup docelowych , marki i wizerunku Łodzi dla wybranych grup docelowych, analiza pozycji Łodzi jako stolicy Regionu Łódzkiego; analiza pozycji i konkurencyjności Łodzi na tle innych miast polskich i europejskich oraz określenie podstawowych problemów do rozwiązania w zakresie działań promocyjnych. II. Etap - Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016 - określenie kluczowych elementów marki Łódź, pozycjonowanie marki Łódź na tle miast konkurencyjnych w Polsce i za granicą, określenie priorytetów, kierunków, celów i zadań strategii promocji w odniesieniu do kluczowych grup docelowych wraz z hierarchią, sposoby i środki realizacji celów, określenie mierników oraz zasad pomiaru realizacji celów, określenie harmonogramu realizacji priorytetów, kierunków, celów i zadań strategii promocji, rekomendacje dla podmiotów odpowiedzialnych za planowanie, finansowanie i zarządzanie promocyjne oraz wskazanie dobrych praktyk, określenie kanałów komunikacji (PR, reklama, outdoor, indoor, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży), opracowanie zestawu narzędzi do komunikacji marketingowej. III. Etap -stworzenie harmonogramu wdrożenia Strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016. Proponowany przez Wykonawców sposób realizacji tych etapów będzie przedmiotem dialogu z wykonawcami. Przedmiotem dialogu będą także m.in.: warunki umowy, harmonogram realizacji zamówienia, zasady współpracy stron w trakcie realizacji zamówienia, monitoring wdrażania strategii.
IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Zamawiający nie przewiduje nagród.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2009 godzina 11:00, miejsce: Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ, 90 - 423 Łódź, ul. Piotrkowska 87, I piętro, sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie planuje finasowania zamówienia ze środków UE. Wzory oświadczeń i wykazów, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu (Załączniki do ogłoszenia) udostępnione są na stronie internetowej Zamawiającego: www.uml.lodz.pl.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Przeprowadzenie procesu certyfikacyjnego dla RDLP w Łodzi według standardu FSC, wykonanie dwóch audytów okresowych oraz 3 letni nadzór nad certyfikatem
- DEA OZPA 272.13.2025 NAJEM DŁUGOTERMINOWY FABRYCZNIE NOWEGO SAMOCHODU CHŁODNI TYPU FURGON (VAN) NA POTRZEBY WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ŁODZI
- Opracowanie dokumentacji technicznych i projektowych dla budynków administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 3 części
- ZP/3/2025 - dostawa spektrometru absorpcji atomowej z atomizacją techniką płomieniową wraz z akcesoriami dla Instytutu Technologii i Analizy Żywności
- Usługa zaprojektowania, wykonania oraz uruchomienia prototypowej/pilotażowej instalacji odzysku ciepła z gazów technologicznych istniejących 3 linii do wytwarzania izolacji polimerowej.
- Modernizacja pionu żywienia w Przedszkolu Miejskim nr 173 w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa przygotowania koncepcji i prowadzenia kampanii reklamowej promującej UEW i kierunki anglojęzyczne w Internecie w ramach projektu Przekraczając Horyzonty: Międzynarodowa Kampania UEW"
- Organizacja i koordynacja wydarzeń z okazji 10-lecia linii PKM oraz działania informacyjno - promocyjne z nimi związane - z podziałem na 2 części.
- Przeprowadzenie kampanii promocyjnych w mediach społecznościowych ukierunkowanych na promocję anglojęzycznej oferty edukacyjnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z podziałem na dwie części
- Zlecenie organizacji cyklu dwóch plenerowych wydarzeń na terenie województwa zachodniopomorskiego pn. "Letni Festiwal Innowacji"
- Inżynier kontraktu dla projektu pt.: Kanalizacja sanitarna miasta Zgierza wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków - Kontrakt nr 2.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.