eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › wykonanie rekonstrukcji stolarki okiennej w elewacji frontowej Dworu Artusa w Gdańsku, zabytku wpisanym do rejestru zabytków pod nr 8 (obecnie 15) decyzją z dnia 11.10.1947r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-07-19

Gdańsk: wykonanie rekonstrukcji stolarki okiennej w elewacji frontowej Dworu Artusa w Gdańsku, zabytku wpisanym do rejestru zabytków pod nr 8 (obecnie 15) decyzją z dnia 11.10.1947r.
Numer ogłoszenia: 260722 - 2012; data zamieszczenia: 19.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska , ul. Długa 46/47, 80-831 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 76 79 100, faks 058 76 79 102.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mhmg.gda.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie rekonstrukcji stolarki okiennej w elewacji frontowej Dworu Artusa w Gdańsku, zabytku wpisanym do rejestru zabytków pod nr 8 (obecnie 15) decyzją z dnia 11.10.1947r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rekonstrukcji stolarki okiennej w elewacji frontowej Dworu Artusa w Gdańsku, zabytku wpisanym do rejestru zabytków pod nr 8 (obecnie 15) decyzją z dnia 11.10.1947r. - w ilości 3 szt. Wykonanie prac ma obejmować: - zabezpieczenie oraz wygrodzenie najbliższego terenu zarówno po zewnętrznej stronie budynku jak i od strony wnętrza (z zabytkowym wyposażeniem) - zabezpieczenie posadzki płytą pilśniową i folią budowlaną grubą oraz przyległych ścian (zabytkowe drewniane detale boazerii znajdujące się przy oknach zostaną zdemontowane przez pracowników MHMG przed rozpoczęciem prac), - demontaż rolet znajdujących się od wewnętrznej strony okien, - demontaż istniejących obecnie 3 dużych okien, ich wywóz i utylizacja, - zabezpieczenie otworów okiennych folią budowlaną półprzeźroczystą na czas pomiędzy demontażem starych a montażem nowych okien. W sytuacji gdyby czas pomiędzy demontażem starego okna, a montażem nowego był dłuższy niż jeden dzień roboczy wykonawca winien zapewnić dozór obiektu. - wykonanie nowych okien wg projektu i opisu: Tomasz Celewicz, Projekt wykonawczy rekonstrukcji stolarki okiennej do budynku Dworu Artusa, Gdańsk 2012 wraz z parapetami, - renowacja istniejących dębowych przedłużeń parapetów - osłon na kaloryfery (oczyszczenie, wykonanie drobnych uzupełnień, pomalowanie analogicznie jak całą stolarkę okienną), - montaż nowych okien, - montaż rolet, - wykonanie obróbek wykończeniowych na styku muru i stolarki (od strony zewnętrznej i wewnętrznej) przy użyciu gotowych konserwatorskich zapraw trasowych i farb w odpowiednim kolorze. UWAGI: 1. W trakcie realizacji zadania będą odbywały się komisje konserwatorskie zatwierdzające poszczególne elementy i etapy prac. (po rozpoczęciu prac wykonawca wykona jedno skrzydło zewnętrzne z przeszkleniem typu witrażowego i okuciami do zaakceptowania) 2. Wykonawca zobowiązany jest do: - wykonania własnych pomiarów okien, - wykonania prac zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i konserwacji zabytków, - uzgadniania wszelkich wątpliwości i szczegółów nie ujętych w projekcie z Muzeum Historycznym Miasta Gdańska lub z projektantem, - korzystania z własnych rusztowań, - korzystania z własnego środka transportu. 3. Budynek znajduje się na terenie objętym ochroną konserwatorską z ograniczonym ruchem środków transportu i w związku z tym wykonawca we własnym zakresie uzyskuje stosowne zgody na wjazd pojazdów w strefę ograniczonego ruchu. I. OPIS NOWYCH OKIEN. Nowe okna należy wykonać: czterodzielne siedmiopoziomowe (2 sztuki) i czterodzielne pięciopoziomowe (1 sztuka) o konstrukcji ościeżnicowej z dołożoną konstrukcją współczesną. Stolarkę wykonać z drewna sosnowego klejonego warstwowo. Od strony zewnętrznej okna mają być rekonstrukcją rozwiązań historycznych. Skrzydła zewnętrzne otwierane na stronę zewnętrzną, z oszkleniem wykonanym tradycyjną techniką witrażową: prostokątne szybki oprawione w ołowianych szprosach. Zastosować szkło witrażowe z Huty Jasło wytwarzane dawną, ręczną techniką, o nierównej powierzchni, z bąbelkami powietrza wewnątrz. W każdym skrzydle winny znaleźć się szybki różniące się odcieniem: zielonkawe i żółtawo-słomkowe. Przed rozpoczęciem produkcji okien należy przedstawić próbki szkła do komisyjnej akceptacji. Oszklenie witrażowe należy wzmocnić poziomymi wiatrownicami żelaznymi montowanymi od strony zewnętrznej, po dwie na skrzydle (w sposób analogiczny jak w sąsiedniej kamienicy przy Długim Targu 43). Skrzydła zamykane na słupku poprzez żelazne haczyki (po dwa na każdym skrzydle). Skrzydła zawieszone na historycznych żelaznych, kutych zawiasach kątowych, z analogicznymi wzmocnieniami narożników. Okucia winny być wykonane ręcznie - metodą kowalską i montowane przy użyciu kutych gwoździ. Od strony zewnętrznej stolarka malowana w kolorze zielonym. Okucia (zawiasy kątowe, narożniki i wiatrownice) zabezpieczone antykorozyjnie i malowane w kolorze szarym. Przed malowaniem poszczególnych elementów należy wykonać próby kolorystyczne (wg wskazanych przez komisję numerów kolorów) na deskach w celu wyboru odpowiedniego odcienia. W skrzydłach wewnętrznych szyby termoizolacyjne, nowoczesne uszczelki i regulowane zawiasy. Formę klamek od strony wnętrza należy dostosować do historycznego wnętrza. Zalecane dwuskrzydełkowe. Wykonawca przedstawi kilka typów klamek do komisyjnego wyboru. Wykonać nowe parapety wewnętrzne na wzór istniejących, a przedłużenia parapetów - osłony na kaloryfery poddać renowacji. Wszelkie ww. etapy prac będą każdorazowo uzgadniane (protokoły uzgodnień) na etapie prób z Zamawiającym..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.21.23.40 - Roboty budowlane w zakresie sal wykładowych 45.41.00.00 - Tynkowanie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie wykonania, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu okien o nietypowej konstrukcji do zabytkowej architektury o wartości minimum 70 000,00 zł brutto każda z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające uprawnienia zawodowe: - kierownik budowy: powinien przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego oraz spełniać wymogi § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, tj. posiadać co najmniej 2-letnią, udokumentowaną, praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych. - kierownik prac konserwatorskich powinien spełniać wymagania § 22 ust. 1 w/w Rozporządzenia, tj. posiadać tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków lub konserwacji detalu architektonicznego oraz wykazuje się co najmniej 12-miesięczną, udokumentowana, praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dpouszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: a) wszelkich zmian umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian w obowiązujących przepisach prawa, b) terminu wykonania umowy, pod warunkiem, że zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności gdy realizowane jest zamówienie dodatkowe, c) przedłużenia terminu wykonania zamówienia w przypadku: - zawieszenia robót przez Zamawiającego w szczególnie niesprzyjających warunkach atmosferycznych, - siły wyższej, - jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, d) zmian osób reprezentujących Wykonawcę w razie śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, e) zmian teleadresowych stron umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mhmg.gda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska 80-831 Gdańsk ul. Długa 46/47 pok. 105.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska 80-831 Gdańsk ul. Długa 46/47 kancelaria.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.