eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa azotu ciekłego, tlenu medycznego i podtlenku azotu wraz z dzierżawą zbiorników i zakupem butli dla Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-15

Warszawa: Dostawa azotu ciekłego, tlenu medycznego i podtlenku azotu wraz z dzierżawą zbiorników i zakupem butli dla Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek
Numer ogłoszenia: 258375 - 2014; data zamieszczenia: 15.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek , ul. Tykocińska 34, 03-545 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 518 26 41, faks 22 518 26 44.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoztargowek.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa azotu ciekłego, tlenu medycznego i podtlenku azotu wraz z dzierżawą zbiorników i zakupem butli dla Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa ciekłego azotu medycznego, szacowana ilość - 32 000 kg przez cały okres obowiązywania umowy do Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa. W związku z dostawą ciekłego azotu, transportem specjalistycznym Wykonawca zobowiązuje się: dostarczać ciekły azot do siedziby Zamawiającego, dostarczać wyłącznie w dni robocze niniejszy przedmiot zamówienia w zakresie ciekłego azotu do siedziby Zamawiającego według bieżących potrzeb Zamawiającego - najpóźniej w ciągu 2-ch dni roboczych od zgłoszenia zapotrzebowania (faksem lub telefonicznie) przez Zamawiającego, zapewnić zgodność i jakość dostarczanego ciekłego azotu z normami PN-C-84911:1997 i F.P.IV., oraz dołączać do każdej dostawy, wyniki badań czystości gazu - świadectwa kontroli jakości, ilość zatankowanej do zbiornika cieczy (ciekły azot) określona będzie na podstawie pomiaru za pomocą przepływomierza umieszczonego przy cysternie. Przepływomierze przy cysternach muszą posiadać pozwolenie Głównego Prezesa Urzędu Miar w Warszawie - na tankowanie zbiorników, Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia reklamacji ilościowych dotyczących dostaw ciekłego azotu w ciągu max. 14 dni od ich zgłoszenia. Transport ciekłego azotu Ze względów terenowych i miejsca usytuowania zbiornika dostawy mogą być realizowane cały rok niezależnie od pory roku cysterna mała o ładowności ok. 1,5 tony. Częstotliwość dostaw ok. 4 razy miesięcznie, termin dostawy od poniedziałku do piątku w godzinach od 08: 00 do 15:00. dostawa tlenu medycznego i podtlenku azotu medycznego - szacowana ilość 20 l przez cały okres obowiązywania umowy dzierżawa butli na ciekły azot o pojemności 240 l - miejsce instalacji Przychodnia rejonowo - Specjalistyczna, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa. Dzierżawa zbiornika na ciekły azot: Temp . - 196 ° / +40° Wysokość do 3 m Pojemność: nie mniej niż 240 l / 181 kg Zbiornik musi umożliwiać podawanie gazu we frakcji ciekłej W ramach dzierżawy należy uwzględnić koszt przeszkolenia konserwatorów z obsługi zbiornika (3 osoby). Koszty ewentualnych napraw, konserwacji, okresowych kontroli UDT, prowadzenie książki dozoru, transportu i posadowienia zbiornika po stronie Wykonawcy. W związku z dzierżawą Wykonawca zobowiązuje się: dokonać wizji lokalnej w siedzibie Zamawiającego w celu spełnienia wymagań techniczno-eksploatacyjnych producenta odnośnie przygotowania terenu u Zamawiającego pod ustawienie w/w urządzenia, jeżeli zajdzie taka konieczność dostarczyć w/w zbiornik. jeżeli zajdzie taka konieczność zamontować w/w zbiornik ciekłego azotu u Zamawiającego, zabezpieczyć zbiornik przed dostępem osób trzecich, uruchomić w/w zbiornik wraz z dystrybutorem (wąż + końcówką do napełniania naczyń) oraz sprawdzić szczelność przyłączy, zagwarantować oraz sprawować ciągły nadzór nad właściwym stanem technicznym zbiornika, w szczególności dokonywać systematycznych przeglądów technicznych w/w urządzenia, oraz napraw serwisowych i gwarancyjnych, zarejestrować w/w zbiornik oraz zapewnić stały nadzór Urzędu Dozoru Technicznego, przy współudziale Zamawiającego, odbiór w/w zbiornika nastąpi po dokonaniu zgłoszeniu gotowości do odbioru i potwierdzony zostanie pisemnym protokołem odbioru ilościowego i jakościowego, podpisanym przez przedstawicieli Stron, czas reakcji na zgłoszenie usterki, dotyczącej wydzierżawianego zbiornika wyniesie max. 3 dni robocze. zdemontować i usunąć po zakończeniu trwania umowy (jeżeli zajdzie taka konieczność) w ciągu 14 dni w/w zbiornik z terenu Zamawiającego. Zamawiający wymaga zainstalowania zbiornika w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. zakup butli z tlenem medycznym - 4 szt. o pojemności 1 l z reduktorem. lekka stal ciśnienie 200 bar średnica 83 mm długość (z zaworem) 355 mm waga (pusta) 1,9 kg zakres temperatur od -40°C do +70°C zawór Pin-Index certyfikat ISO 10297 kolor biały zakup butli z podtlenkiem azotu medycznym (N2O) o pojemności 2 l - 1 szt. stalowa do napełnienia (do 1,5kg) zawór Pin-Index certyfikat ISO 10297 biała z niebieskim kołnierzem Butle winny być trwale oznakowane w sposób jednoznacznie identyfikujący: Właściciela, który odpowiada za jej stan techniczny, bezpieczeństwo i dostosowanie do norm Unii Europejskiej zgodnie z odpowiednimi przepisami. Każda czasza butli winna być odpowiednio oznakowana kodem barwnym, zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi. Butle powinny być napełnione zgodnie z wymaganiami technicznymi dystrybucji poszczególnych gazów (cieczy), powinny być zabezpieczone plombami jednostki odpowiedzialnej za zawartość (napełniającej) w sposób uniemożliwiający jej zmianę lub użycie butli bez naruszenia plomby. Butle z gazami medycznymi powinny być posiadać jednoznaczną identyfikację zawartość - seria napełnionej zawartości i data przydatności do używania. Oferowany przedmiot zamówienia powinien spełniać odpowiednie warunki wprowadzenia go do obrotu medycznego. Przed pierwszą dostawą należy przedstawić Zamawiającemu dokumenty upoważniające do wprowadzenia do obrotu poszczególnych gazów. (w przypadku zmiany ich treści, utraty ważności lub jej przedłużenia należy każdorazowo zaktualizować przedstawioną dokumentację). Do każdej dostawy należy załączyć dokumenty potwierdzające badanie jakości dotyczące dostarczonej dostawy (serii) gazów. Przedmiot zamówienia winien posiadać odpowiednie karty charakterystyki substancji szkodliwych - (16 - sto punktowa) wystawiona dla każdego gazu medycznego odrębnie. Dostawy: winny odbywać się zgodnie z przepisami dotyczącymi transportu gazów samochodami odpowiednio oznakowanymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2002 r. w sprawie Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (Dz. U. nr 144, poz. 1216). dostawy winny być realizowane w terminie do 2 dni roboczych od złożenia zamówienia. zgodnie z ustawą o prawie farmaceutycznym z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. nr 126, poz. 1381 z późn. zm.) dostawy gazu medycznego winny być realizowane przez apteki, hurtownie farmaceutyczne lub wytwórców. Szacunkowa ilość gazów medycznych ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego, zobowiązania do zakupu gazów medycznych w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej maksymalnej ilości gazów medycznych. Ewentualna zmiana przewidywanego szacunkowego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość gazów medycznych według cen określonych w dokumentacji przetargowej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy, w wysokości do 20% zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.10.00.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.02.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: NIE DOTYCZY

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku będzie dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach wskazanych w Rozdziale VI SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku będzie dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach wskazanych w Rozdziale VI SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku będzie dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach wskazanych w Rozdziale VI SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku będzie dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach wskazanych w Rozdziale VI SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania w/w warunku będzie dokonana w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach wskazanych w Rozdziale VI SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    zgłoszenie do rejestru wyrobu medycznego oznaczonego znakiem zgodności CE, dla którego wystawiono deklarację zgodności lub dokumenty określone w art. 58 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. nr 107, poz. 679 z późn. zm.). świadectwo rejestracji gazów medycznych wydane przez Ministra Zdrowia. pozwolenie na wytwarzanie środka farmaceutycznego, wydane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego(dotyczy gazów medycznych).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, tj.: w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w wypadku wszystkich zmian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla Zamawiającego, w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli taka zmiana leży w interesie publicznym, w pozostałym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, zmiany oferowanego asortymentu na asortyment o parametrach nie gorszych niż oferowany, w przypadku wycofania go z rynku oraz wstrzymania produkcji (w cenie nie wyższej niż oferowany), zmiany cen jednostkowych na niższe niż zaoferowane w ofercie, zmiany stawki VAT - w takim przypadku cena netto nie ulegnie zmianie, a cena brutto ulegnie odpowiedniej zmianie, w wysokości i terminie wynikającymi z aktu prawnego wprowadzającego nową stawkę. Powyższa zmiana nie wymaga aneksu do umowy, zmiany numeru katalogowego, numeru kodu produktu bądź nazwy własnej produktu, zmiany sposobu konfekcjonowania. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane, za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zoztargowek.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek, ul. Tykocińska 34, 03-545 Warszawa, I piętro, sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Targówek, ul. Tykocińska 34, 03-545 Warszawa, I piętro, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE DOTYCZY.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: dostawa ciekłego azotu medycznego, szacowana ilość - 32 000 kg przez cały okres obowiązywania umowy do Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa dzierżawa butli na ciekły azot o pojemności 240 l - miejsce instalacji Przychodnia rejonowo - Specjalistyczna, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa ciekłego azotu medycznego, szacowana ilość - 32 000 kg przez cały okres obowiązywania umowy do Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa. dzierżawa butli na ciekły azot o pojemności 240 l - miejsce instalacji Przychodnia rejonowo - Specjalistyczna, ul. Łojewska 6, 03-392 Warszawa.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin realizacji zamówienia - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: dostawa tlenu medycznego i podtlenku azotu medycznego - szacowana ilość 20 l przez cały okres obowiązywania umowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa tlenu medycznego i podtlenku azotu medycznego - szacowana ilość 20 l przez cały okres obowiązywania umowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin realizacji zamówienia - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zakup butli z tlenem medycznym - 4 szt. o pojemności 1 l z reduktorem..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zakup butli z tlenem medycznym - 4 szt. o pojemności 1 l z reduktorem..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin realizacji zamówienia - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: zakup butli z podtlenkiem azotu medycznym (N2O) o pojemności 2 l - 1 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zakup butli z podtlenkiem azotu medycznym (N2O) o pojemności 2 l - 1 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.10.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin realizacji zamówienia - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.