Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-27
Pabianice: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - INSTALACYJNYCH WRAZ Z NASADZENIEM ROŚLINNOŚCI W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU - REWALORYZACJA PARKU IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W PABIANICACH -
Numer ogłoszenia: 254967 - 2013; data zamieszczenia: 27.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Zbigniewa Dychto , ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice, woj. łódzkie, tel. 042 2254600, faks 042 2254669.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pabianice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - INSTALACYJNYCH WRAZ Z NASADZENIEM ROŚLINNOŚCI W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU - REWALORYZACJA PARKU IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W PABIANICACH -.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano - instalacyjnych oraz wykonanie nasadzeń roślinności w ramach realizacji projektu pn. Rewaloryzacja parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach. Projekt jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.1. Wykonanie robót budowlanych i usług polegających na: 1) demontażach i rozbiórkach istniejących elementów infrastruktury: scena, schody, słupy energetyczne betonowe, fundamenty od ciepłociągu, fontanna wraz z sieciami wod-kan, schody i fragmenty alejek; 2) demontażu, zabezpieczeniu na czas robót oraz ponownym montażu (poprzedzonym malowaniem) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego 65 ławek parkowych; 3) przebudowie nawierzchni istniejących alejek asfaltowych polegającej na sfrezowaniu nierówności istniejącej nawierzchni, uzupełnieniu ubytków, wymianie obrzeży trawnikowych, spryskaniu emulsją asfaltową i wykonaniu nowej nakładki asfaltowej grubości 4 cm; 4) budowie nowych alejek o nawierzchni asfaltowej: warstwa odsączająca z piasku grubości 10 cm, podbudowa z kruszywa łamanego 0-63 mm grubości 15 cm, wykonanie dywanika z masy mineralno-bitumicznej grubości 5 cm wraz z obrzeżami trawnikowymi; 5) budowie placu do gier o nawierzchni żwirowej według technologii przyjętej do budowy alejek żwirowych; 6) przebudowie - powiększeniu powierzchni placu zabaw wraz z montażem obrzeży i wykonaniem bezpiecznego podłoża - nawierzchnia żwirowa zgodna PN - EN 1177; 7) przebudowie nawierzchni istniejącego ciągu pieszego z płyt chodnikowych na nawierzchnię z kostki betonowej o grubości 8 cm wraz z obrzeżami - odcinek od pasa drogowego do schodów wraz z wykonaniem warstwy odsączającej z piasku stabilizowanego cementem grubości 10 cm i podbudowy z kruszywa łamanego 0-63 mm grubości 15 cm; 8) przebudowie istniejącej nawierzchni z płyt betonowych znajdującej się w pd-zach narożniku parku na nawierzchnię z kostki betonowej grub. 8 cm wraz z wykonaniem warstwy odsączającej z piasku stabilizowanego cementem grubości 10 cm i podbudowy z kruszywa łamanego 0-63 mm grubości 15 cm oraz rozbiórce istniejącego muru z cegły silikatowej i jego odtworzeniu wraz z wykonaniem izolacji poziomej na istniejącym fundamencie (bez fragmentu kolidującego z układem komunikacyjnym) w cegle klinkierowej o barwie jak najbardziej zbliżonej do materiału użytego do obmurowania wylotu kanalizacji deszczowej do rzeki (wymagana aprobata wybranego materiału przez Zamawiającego przed jego wbudowaniem) 9) budowie alejek o nawierzchni żwirowej wraz z obrzeżami trawnikowymi - warstwa nośna z kruszywa mineralnego łamanego 0/32 mm grubości 15 cm, warstwa dynamiczna 0/16 mm grub. 5 cm lub 6 cm (w zależności od wskazań producenta) po zagęszczeniu np. HanseMineral, HanzaVia Dynamic lub równowartościowe, warstwa wierzchnia grub. 3 cm lub 4 cm (w zależności od wskazań producenta) np. HanseGrand, HanzaVia Stabilizer Park lub równowartościowe; 10) przebudowie istniejących schodów i wykonaniu pochylni dla niepełnosprawnych; 11) naprawie nawierzchni mostu nad Dobrzynką; 12) budowie: WLZ do złącza pomiarowego, złącza pomiarowego, instalacji zewnętrznej zasilającej rozdzielnie oświetlenia terenu i fontanny wraz z rozdzielniami, a także wykonaniu systemu oświetlenia parkowego składającego się: - z opraw oświetleniowych LED o mocy 30 W, neutralnej barwie światła, klosz z poliwęglanu IK10 (np. Philips BDS460, Elgo Park LED 650, LEDIO Park LED 24 XP-E CREE lub inne o równoważnych parametrach użytkowych i zbliżonym wyglądzie po uzyskaniu aprobaty Zamawiającego) montowanych na słupach stalowych ocynkowanych malowanych lub z kompozytów polimerowych - kształt prosty zwężający się ku górze, kolor czarny, wysokość 5 m - w ilości 82 szt.; - projektorów montowanych w gruncie lub w nawierzchni utwardzonej o mocach: 150 W w ilości 13 szt., 70 W w ilości 8 szt., 35 W w ilości 4 szt. (odpowiednio np. PHILIPS: DPB523 CDM-T150W/830, DPB522 CDM-T150W/830, DPB521 CDM-T35W/830; LEDIO: 96-25 - 150W, 91-87 - 70 W,93-23 - 35 W; DISANO Floor 1645 150W, 1853 70W i 35 W, Schreder Terra Maxi lub inne o równoważnych parametrach użytkowych i zbliżonym wyglądzie po uzyskaniu aprobaty Zamawiającego); wraz z okablowaniem i niezbędnymi urządzeniami systemu zasilania w energię elektryczną; 13) opracowaniu projektów wykonawczych montażu technologii fontanny oraz instalacji wewnętrznych i wyposażenia pomieszczeń technicznych (ogrzewanie, wentylacja, urządzenia systemu zasilania, instalacja elektryczna i oświetlenie, woda, kanalizacja, pompa zatapialna); 14) budowie fontanny wraz z instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi (w tym również instalacji wodociągowej płytkiej do podlewania zieleni), z dostawą i montażem technologii, jak również z rozruchem technologicznym. 1.2. Realizacja usług polegających na: 1) wykonaniu zabiegów pielęgnacyjnych w drzewostanie i na krzewach (drzewa - 257 szt., krzewy - 149 szt., żywopłoty 155 m2); 2) usunięciu drzew (47 szt.) i krzewów (ok. 580 m2) zgodnie z decyzją Starosty Pabianickiego nr 229/2013 z dnia 22.07.2013 r.; 3) przesadzaniu roślin (drzewa - 23 szt., krzewy - 89 szt.) również poza obręb parku w miejsca wskazane przez Zamawiającego; 4) nasadzeniu roślin wieloletnich wraz z ich zakupem i przygotowaniem gruntu (drzewa - 28 szt. , krzewy - 24.264 szt., byliny - 46.810 szt.) i założeniu trawników dywanowych. 2. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia opisują: a) Dokumentacja techniczna - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w skład której wchodzą: - projekt budowlany fontanny, przebudowy schodów, układu ścieżek i oświetlenia zewnętrznego autorstwa Borysława Bużałka; - projekt budowlany zewnętrznej instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej do projektowanej fontanny autorstwa Krystyny Kamerdyniak; - projekt budowlany rozbiórki fundamentów po ciepłociągu i rozbiórki fontanny autorstwa Barbary Matyjak; - projekt rewaloryzacji Parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach, autorzy: mgr inż. Łukasz Tarapacz i mgr inż. arch. Maja Łysiak oraz w specyfikacjach technicznych. b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. c) Kosztorys nakładczy (przedmiary robót) - załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. d) Specyfikacja materiału roślinnego przeznaczonego do nasadzeń - załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia 3. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Pabianice, Park im. Juliusza Słowackiego 4. Na wykonane roboty budowlano - instalacyjne Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 - miesięcznej gwarancji na zrealizowany (wykonany) przedmiot zamówienia. Datą rozpoczęcia okresu gwarancji będzie data podpisania bezusterkowego protokołu odbioru zrealizowanego przedmiotu zamówienia. Udzielona gwarancja nie wyłącza odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy wynikającej z przepisów Kodeksu Cywilnego. Na wykonane nasadzenia, Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 12 - miesięcznej gwarancji na zrealizowany (wykonany przedmiot zamówienia - na zasadach określonych jak dla robót budowlano - instalacyjnych. 5. Termin realizacji zamówienia - od dnia podpisania umowy (około 20.12.2013 roku) do 30.11.2014 roku. 6. Uwagi realizacyjne: a) Wszędzie tam, gdzie w przedmiarze robót występują nazwy materiałów, wyrobów lub nazwy ich producentów Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii, materiałów i wyrobów równoważnych do opisanych o cechach nie gorszych od wymaganych w dokumentacji projektowej lub przedmiarze robót. b) Materiały i urządzenia zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być nowe, oznakowane znakiem CE/B, posiadać odpowiednie certyfikaty, być wolne od wad i usterek oraz spełniać standardy jakościowe wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy Prawo Budowlane. c) Odpady powstające w trakcie robót jak gruz, śmieci itp. Wykonawca będzie usuwał z pomieszczeń na bieżąco a następnie wywoził/utylizował we własnym zakresie. 7. Kody CPV: a) Główny kod - 45.00.00.00-0 - roboty budowlane, b) Dodatkowe kody CPV: - 45.11.00.00-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, - 45.23.31.61-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych, - 45.31.10.00-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, - 45.33.00.00-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, - 71.32.00.00-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania, - 77.21.15.00-7 - Usługi pielęgnacji drzew, - 77.21.16.00-8 - Sadzenie drzew, - 77.30.00.00-3 - Usługi ogrodnicze, - 77.31.00.00-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych, - 77.34.20.00-9 - Przycinanie żywopłotów. 8. Warunki finansowe rozliczeń: a) Zamawiający dopuszcza możliwość fakturowania etapowego (wystawiania faktur częściowych), zgodnie z przyjętymi założeniami w harmonogramie rzeczowo finansowym przedłożonym na etapie składania oferty przez Wykonawcę (wzór w siwz), b) Podstawą wystawienia faktur (częściowych lub końcowej) będzie obustronnie podpisany protokół odbioru robót częściowych lub końcowy, c) Każdorazowo wynagrodzenie będzie płatne przelewem w terminie do 30 dni od daty otrzymania oryginału faktury. d) Podane w ofercie wynagrodzenie ryczałtowe jest stałe i nie podlega waloryzacji w trakcie obowiązywania umowy. Uwaga: 1. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone. W przypadku wystąpienia w kosztorysie nakładczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych nazw własnych, wskazujących na konkretnych producentów materiałów i urządzeń, należy traktować je jako przykładowe. 2. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 3. Wykonawca winien wszelkie koszty związane z czynnościami odbiorowymi uwzględnić w cenie oferty. 4. Wykonawca po protokolarnym przekazaniu placu budowy ponosi pełną odpowiedzialność za plac budowy oraz prace wykonane, aż do dnia protokolarnego sporządzenia i podpisania końcowego protokołu odbioru prac. Wykonawca dokonuje stosownego zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób postronnych (trzecich)..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na wykonaniu tych samych czynności co określone w zamówieniu podstawowym
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-0, 45.11.00.00-1, 45.23.31.61-5, 45.31.10.00-0, 45.33.00.00-9, 71.32.00.00-7, 77.21.15.00-7, 77.21.16.00-8, 77.30.00.00-3, 77.34.20.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu w wysokości 95.000,00 zł. (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych) na zasadach określonych w art. 45 i art. 46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie formułuje specjalnych wymagań, dla potwierdzenia spełniania tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlano - instalacyjną związaną z robotami inwestycyjnymi i/lub remontowo - modernizacyjnymi związanymi z zagospodarowaniem terenów zewnętrznych (parki, skwery itp.) zawierającą m.in. wykonanie: - utwardzonych (płytami lub kostką betonową) alejek, chodników, ciągów pieszojezdnych lub pieszorowerowych - utwardzonych ciągów pieszojezdnych o nawierzchni żwirowej prac związanych z montażem oświetlenia ulicznego lub parkowego, złożonego z co najmniej 20 szt. opraw oświetleniowych montowanych na słupach lub wysięgnikach wraz z instalacjami; oraz b) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 1 budowę i rozruch technologiczny co najmniej jednej fontanny miejskiej ze zmiennymi obrazami wodnymi, oraz c) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 3 realizacje polegające na wykonaniu robót, w skład których wchodziły prace ogrodnicze polegające na wykonaniu nasadzeń drzew i krzewów, zabiegów pielęgnacyjnych drzew i krzewów, usuwaniu oraz przesadzaniu drzew i krzewów o łącznej ilości nie mniejszej niż 100 szt. każda; oraz d) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 3 realizacje polegające na wykonaniu robót, prace ogrodnicze polegające na wykonaniu nasadzeń bylin w ilości minimum 1 000 sztuk każda; Ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie formułuje specjalnych wymagań, dla potwierdzenia spełniania tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli oświadczy iż: dysponuje: a) kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjnej, konstrukcyjno - budowlanej, inżynieryjno - budowlanej, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadającym co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu budową, należącym do OIIB i posiadającym wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; b) kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych; posiadającym co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami (jako kierownik budowy lub kierownik robót) w swojej specjalności, należącymi do OIIB i posiadającymi wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; c) kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci sanitarnych (co najmniej wod-kan); posiadającym co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami (jako kierownik budowy lub kierownik robót) w swojej specjalności, należącymi do OIIB i posiadającymi wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; d) osobą (jedną) posiadającą wykształcenie wyższe ogrodnicze - posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie w zawodzie lub posiadającą wykształcenie średnie - posiadającą minimum 10-letnie doświadczenie w zawodzie Dla punktów a) - c) doświadczenie zawodowe powinno być liczone od dnia uzyskania uprawnień do dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Dla punktu d) doświadczenie zawodowe powinno być liczone od dnia ukończenia szkoły/uczelni (uzyskania dyplomu) do dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ważnego opłaconego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 1.000.000 zł. Ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zrealizowanie min.: a) co najmniej 1 robotę budowlano - instalacyjną związaną z pracami inwestycyjnymi i/lub remontowo - modernizacyjnymi, opisaną w Rozdziale V ust. 1 pkt. 1 lit. a) SIWZ oraz b) co najmniej 1 budowę i rozruch technologiczny co najmniej jednej fontanny miejskiej ze zmiennymi obrazami wodnymi, opisaną w Rozdziale V ust. 1 pkt. 1 lit. b) SIWZ oraz c) co najmniej po 3 usługi opisane w Rozdziale V ust. 1 pkt. 1 lit. c) i d) SIWZ wraz załączeniem dowodów czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki i prawidłowo i należycie ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są: - poświadczenie, - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym wyżej mowa. Uwagi: - Dopuszcza się, aby Wykonawca w miejsce poświadczeń i oświadczeń, o których mowa powyżej przedłożył dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru końcowego), zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226 poz. 1817). - W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wskazane w wykazie (wzór w SIWZ) roboty budowlane zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Formularz ofertowy b) Harmonogram rzeczowo - finansowy sporządzony według załączonego w SIWZ wzoru c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo winno zawierać zakres i zostać podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2. 2. Zgodnie z art. 144 ustawy PZP Zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty oraz terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 1) nieprzekazania przez Zamawiającego w terminie terenu prac; 2) wstrzymania lub przerw w realizacji powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; 3) działania siły wyższej 4) w następstwie, wykraczających poza terminy określone w KPA, procedur administracyjnych oraz innych terminów formalno-prawnych mających wpływ na terminy realizacji zamówienia; 5) w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, zagrażającego życiu lub zdrowiu ludzi; 6) rozszerzenia zakresu rzeczowego robót w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy w związku z udzieleniem Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych; 3. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Protokołu konieczności określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie okoliczności wymienionych w ust. 2. Protokół Konieczności będzie załącznikiem do aneksu zmieniającego niniejszą umowę. 4. Termin powiadomienia o konieczności wprowadzenia zmian w zawartej umowie nie może nastąpić później niż 7 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających zmiany w umowie. 5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy muszą mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.pabianice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kancelaria Prezydenta Miasta, ul. Zamkowa 16.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Prezydenta Miasta, ul. Zamkowa 16.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PABIANIC
- Opracowanie dokumentacji technicznej na wprowadzenie gazu dla 4 nieruchomości
- Wykonywanie usług hydraulicznych na nieruchomościach zarządzanych przez ZGM Pabianice
- Budowa budynku remizy strażackiej dla potrzeb Ochotniczej Straży Pożarnej w Rydzynach
- 18/ZP/TP1/D/25 Dostawa sprzętu medycznego dla PCM SP. z o.o. zamówienie podzielono na 5 części (zadań).
- Ochrona fizyczna, monitoring budynku Sądu Rejonowego w Pabianicach przy ul. Partyzanckiej 105/127 oraz prowadzenie szatni w okresie jesienno-zimowym dla interesantów Sądu Rejonowego w Pabianicach
- Dostosowanie budynku administracyjno-hotelowego do decyzji p.poż.
więcej: przetargi w Pabianicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie terenu dla zadania pn.: "Utworzenie 24 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022- 2029 w Klubie Malucha "Koziołek" w Lututowie przy ul. Wieruszowskiej 18"
- "Montaż dwóch wanien basenowych na ternie zewnętrznym Parku Wodnego w Tarnowskich Górach"
- Remont pokoi w budynku szpitalnym w Ustroniu, przy ul. Zdrojowej 6 - pełna nazwa w dokumentach zamówienia
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU ZIELONOGÓRSKIEGO OŚRODKA KULTURY W ZIELONEJ GÓRZE
- Przebudowa z rozbudową budynku na Placówkę Dziennej Opieki dla seniorów w miejscowości Żeleźnikowa Wielka
- Budowa stacji uzdatniania wody w Kijowcu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.