eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnice › Zadanie p.n. Jezuici bez Jezuitów - II etap restauracji obiektów dziedzictwa kulturowego w Chojnicach oraz zadanie p.n. Remont i kolorystyka elewacji budynku Zespołu Szkół w Chojnicach - elewacja F i G.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-21

Chojnice: Zadanie p.n. Jezuici bez Jezuitów - II etap restauracji obiektów dziedzictwa kulturowego w Chojnicach oraz zadanie p.n. Remont i kolorystyka elewacji budynku Zespołu Szkół w Chojnicach - elewacja F i G.
Numer ogłoszenia: 250275 - 2009; data zamieszczenia: 21.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Chojnicki , ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3966533.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie p.n. Jezuici bez Jezuitów - II etap restauracji obiektów dziedzictwa kulturowego w Chojnicach oraz zadanie p.n. Remont i kolorystyka elewacji budynku Zespołu Szkół w Chojnicach - elewacja F i G..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: a/ Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane : zadanie p.n. Jezuici bez Jezuitów - II etap restauracji obiektów dziedzictwa kulturowego w Chojnicach - I etap Adaptacja poddasza nieużytkowego w budynku auli Zespołu Szkól Licealnych( po dawnym Kolegium Jezuickim ) na galerię sztuki oraz renowacja elewacji oraz zadanie p.n. Remont i kolorystyka elewacji budynku ( część zabytkowa) Zespołu Szkół w Chojnicach - elewacja F i G. b/ W/w roboty obejmują: 1. Wykonanie następujących robót w ramach zadania: Jezuici bez Jezuitów - II etap restauracji obiektów dziedzictwa kulturowego w Chojnicach: a/ przebudowa poddasza nieużytkowego nad aulą Zespołu Szkół na galerię sztuki - roboty rozbiórkowe - roboty renowacyjne ściany wewnętrznej - podbitka z desek z ociepleniem - podłoga z desek - schody drewniane - wewnętrzne instalacje elektryczne b/ termomodernizacja oraz remont elewacji i kolorystyka - izolacja pionowa zgodnie z projektem pn. Remont pomieszczeń Zespołu Szkół w Chojnicach, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, zgodnie z projektem p.n. Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół, - renowacja tynków, cokołu, muru kamiennego oraz głowic pilastrów , zgodnie z projektem p.n. Kolorystyka i remont elewacji części zabytkowej Zespołu Szkół, - roboty malarskie, c/ przebudowa klatki schodowej w kościele ZNMP. Budynek auli ( dawne Kolegium Jezuickiego )jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków. 2. Wykonanie następujących robót w ramach zadania Remont i kolorystyka elewacji budynku (część zabytkowa) Zespołu Szkół w Chojnicach - elewacja F i G: - izolacji pionowej zgodnie z projektem pn. Remont pomieszczeń Zespołu Szkół w Chojnicach, - renowacja gzymsów, pilastrów, opasek okiennych, nadproży oraz fragmentów elewacji, zgodnie z projektem pn. Kolorystyka i remont elewacji części zabytkowej Zespołu Szkół w Chojnicach, - roboty malarskie zgodnie z projektem j.w. uwzględniając kolorystykę przewidzianą dla budynku auli, - obróbki blacharskie, - remont schodów. 3. Przed złożeniem oferty Wykonawca powinien dokonać wizji terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny, na własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyka wszystkich czynników koniecznych do przygotowania jego rzetelnej oferty, obejmującej wszelkie niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlanych - montażowych jak i rozbiórkowych. Do wykonania robót mogą być użyte wyłącznie materiały i urządzenia odpowiadające wymogom dokumentacji projektowej oraz: a) oznaczone znakiem CE, dla których dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną norma europejską wprowadzoną do Zbioru Polskich Norm, z europejską aprobata techniczną EAT lub krajową specyfikacja techniczną państw członkowskich UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi., b) znajdujące się w określonym przez Komisje Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, c) dla których producenci wystawili deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobów z europejskimi normami i aprobatami. d) Oznaczone znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną , a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta lub wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym zabytkowym, e) Materiały stosowane bezpośrednio do renowacji murów zabytkowych posiadające certyfikat WTA. c/ inne 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w dokumentacji projektowej. 2. Zobowiązuje się wykonawcę do sprawdzenia zgodności projektu budowlanego z przedmiarem robót i do zapoznania się z terenem budowy. 3. Zamawiający dopuszcza ujęcie i zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. 4. W/w roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie ze sztuką budowlaną, technologią systemową, zaleceniami nadzoru inwestorskiego i autorskiego oraz zgodnie z : A/ umową, B/ dokumentacją projektową, C/ specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, D/ przedmiarami robót, E/ Polskimi Normami Budowlanymi, F/ Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Komplet materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia wykonawca dostarczy na plac budowy we własnym zakresie. 6. Przy wykonywaniu robót WYKONAWCA zobowiązuje się stosować wyroby budowlane i urządzenia o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, określonych w art. 5 ust. 1 pkt 1 - dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm. ) wraz z obowiązującymi zarządzeniami i rozporządzeniami. 7. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie na terenie RP. Odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje i aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń należy przedłożyć inspektorowi nadzoru przed ich zastosowaniem. 8. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy oraz przechowywanych materiałów budowlanych. 9. Oferta oraz Kosztorys Ofertowy muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia (z uwzględnieniem postanowień zawartych w przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót). 10. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty budowlane w wymiarze 5 lat, licząc od dnia ich odbioru oraz na urządzenia i materiały wbudowane..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. 2.1 Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną ( w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) rodzajowo i wartościowo odpowiadającą robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. - jedna robota budowlana polegająca na przebudowie lub remoncie w budownictwie kubaturowym o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto. 2.2. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, tzn. I. Funkcja-Stanowisko, Uprawnienia: Kierownik budowy - posiadanie ważnych uprawnień budowlanych w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej- bez ograniczeń, -posiadanie uprawnień zawodowych wymaganych do wykonywania prac na obiektach zabytkowych* ; Minimalne doświadczenie zawodowe: 5 lat doświadczenie całkowite, 5 lat pracy w branży budowlanej, 3 lata pracy na stanowisku kierownika robót, 2 lata praktyki wymaganej do wykonywania prac na obiektach zabytkowych (tj. na budowie przy zabytkach nieruchomych); Osoby:minimum jedna II. Funkcja-Stanowisko, Uprawnienia: Kierownik robót - posiadanie ważnych uprawnień budowlanych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych ; Minimalne doświadczenie zawodowe: 2 lata pracy w branży instalacyjnej, jak obok, Osoby: minimum jedna. *Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich , restauratorskich , robót budowlanych , badań konserwatorskich i architektonicznych , a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150, poz. 1579) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W/w osoby muszą należeć do Izby Inżynierów Budownictwa. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wy?konanie zamówienia: 3.1. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - suma ubezpieczenia nie może być niższa niż 800.000,00 zł. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (pzp). 2. Każdy uczestnik wspólnej oferty musi spełniać warunek określony w pkt 7.1.1) 7.1.4) siwz. Przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów. 3. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych) - wg wzoru określonego w załączniku Nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie bądź rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji naczelnika urzędu skarbowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 4) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie bądź rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 5) Dokument stwierdzający, że osoba-y które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają: a. wymagane uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi - bez ograniczeń oraz oświadczenie (wg zał. nr 8 do siwz) lub inny dokument potwierdzający posiadanie uprawnień zawodowych wymaganych do wykonywania prac na budowie przy zabytkach nieruchomych ( kierownik budowy), b. uprawnienia budowlane instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych (kierownik robót) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje w.w osobami. 6) Zaświadczenie o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa osoby (osób )posiadających wyżej wymagane uprawnienia (opisane w pkt 5). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje w.w osobami. 7) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, ( jak w pkt 5) a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg wzoru określonego w załączniku nr 5. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje w.w osobami. 8) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 7, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 9) Wykaz wykonanych robót budowlanych ( w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. - co najmniej jedna robota budowlana polegająca na przebudowie lub remoncie w budownictwie kubaturowym o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto z podaniem wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie - wg wzoru określonego w załączniku Nr 4. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który zrealizował roboty. 10) Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 800.000,00 zł. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę -ów i zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawcy będą spełniać go łącznie. Uwagi: - w.w dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznej kopii dokumentów powinny być one oparzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, - w przypadku składania kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem należy stosować uregulowania zawarte w pkt 17 ppkt 5 i 7 siwz. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm. ). 5. Inne dokumenty wymagane od wykonawcy: 1) Wypełniony formularz ofertowy - druk (OFERTA) - wg załącznika nr 1 do siwz. 2) Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 3 do siwz. 3) Wykaz części zamówienia jakie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - wg wzoru określonego w załączniku Nr 6. 4) Harmonogram rzeczowo - finansowy. 5) Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiarów robót. 6) Parafowany wzór umowy - wg załącznika nr 7 do siwz. 6. Oferty wspólne przedstawione przez wykonawców, jako partnerów, będą musiały spełniać następujące wymagania: a) oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców; b) wszyscy wykonawcy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; c) wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - zgodnie z art. 23 ust. 2 upzp, d) zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna, e) zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę wykonawców działających wspólnie..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.01.2010 godzina 09:00, miejsce: Biuro Podawcze Starostwa Powiatowego w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie 1: ze środków budżetu Powiatu i dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 ( Oś Priorytetowa 6 Turystyka i dziedzictwo kulturowe Działanie 6.3 Regionalne dziedzictwo kulturowe o potencjale turystycznym)..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.