eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańOkresowa kontrola elementów budynków oraz czyszczenie przewodów kominowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-31

Poznań: Okresowa kontrola elementów budynków oraz czyszczenie przewodów kominowych
Numer ogłoszenia: 231317 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojskowa Agencja Mieszkaniowa ul. Chałubińskiego 3A, 02-004 Warszawa Oddział Regionalny w Poznaniu , ul. Dojazd 30, 60-631 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6538744; 6538700, faks 061 6538701.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wam.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja wykonawcza.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Okresowa kontrola elementów budynków oraz czyszczenie przewodów kominowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres usług: 1)Wykonanie okresowej 5-letniej kontroli polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego (budynku mieszkalnego), estetyki obiektu oraz jego otoczenia. W toku kontroli szczegółowym sprawdzeniem należy objąć stan techniczny (§ 5 ust. 2 rozporządzenia z poz. I): -zewnętrznych warstw przegród zewnętrznych (warstwa fakturowa), elementów ścian zewnętrznych (attyki, filary, gzymsy), balustrad, loggii i balkonów, -urządzeń zamocowanych do ścian i dachu budynku, -elementów odwodnienia budynku oraz obróbek blacharskich, -pokryć dachowych, -instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, -urządzeń stanowiących zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku, -elementów instalacji kanalizacyjnej odprowadzających ścieki z budynku, -przejść przyłączy instalacyjnych przez ściany budynku. Zakresem okresowej kontroli należy objąć również sprawdzenie stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej ww. oraz wszystkich pozostałych elementów budynku, a także estetykę budynku i jego otoczenia; 2)Wykonanie okresowej 5-letniej kontroli polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji elektrycznych (w budynkach mieszkalnych w lokalach mieszkalnych oraz obwodów administracyjnych, w budynkach użytkowych, w budynkach administracyjnych) i piorunochronnych w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji; 3)wykonanie okresowej rocznej kontroli instalacji gazowych (również instalacji zasilanej z butli na gaz propan-butan) w budynkach mieszkalnych i użytkowych. Kontrolę należy przeprowadzić w oparciu o akty prawne wyszczególnione w poz. I oraz zgodnie z normą PN-M-34507:2002 Instalacja gazowa. Kontrola okresowa, określającą ogólny zakres kontroli okresowej w budynkach wielorodzinnych oraz kontroli poszczególnych elementów instalacji, miejsc i pomieszczeń, w których ona występuje. Kontroli należy poddać wszystkie elementy składowe instalacji, które wymienione są w § 156 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.). Zakres kontroli obejmuje: -sprawdzenie sposobu realizacji zaleceń zawartych w poprzedniej kontroli, -kontrolę zgodności wykonania instalacji gazowej z obowiązującymi przepisami, -sprawdzenie stanu technicznego poszczególnych elementów instalacji gazowych, -kontrolę szczelności przewodów gazowych oraz elementów ich wyposażenia, -zlokalizowanie miejsc występowania nieszczelności, -opracowanie protokołów z kontroli instalacji gazowej z podaniem uwag i zaleceń pokontrolnych. W ramach rocznej kontroli należy sprawdzić przede wszystkim: -przejścia przewodów przez zewnętrzne ściany budynków, -część instalacji na poziomie piwnic, -piony gazowe, -dostęp do zaworów i kurków, -stężenie gazu w piwnicach, -szczelność połączeń gwintowanych i kurków, -stężenie gazu na górnych piętrach budynku wyposażonych w sanitarne kanały zbiorcze, -stężenie gazu we wnękach na gazomierze, szczelności połączeń i stanu gazomierza, -stan aparatów gazowych w lokalach, prawidłowość ich działania i przebieg procesu spalania gazu, -stan połączeń elastycznych, również pod kątem zgodności z wymaganymi atestami, -wyposażenie pomieszczeń w wentylację i poprawność jej działania oraz stan techniczny przewodów spalinowych. 4)wykonanie okresowej rocznej kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) w budynkach mieszkalnych, użytkowych i administracyjnych. Zakres kontroli obejmuje: -badanie drożności przewodów kominowych, -badanie prawidłowości podłączeń, w tym ilość i rodzaj podłączeń (kratek wentylacyjnych, palenisk gazowych lub węglowych) podłączonych do jednego przewodu kominowego, -sprawdzenie stanu technicznego drzwiczek rewizyjnych, -sprawdzenie stanu technicznego łączników, tj. rur łączących piece z przewodami kominowymi, -sprawdzenie prawidłowości zainstalowanych kratek wentylacyjnych (wielkości ich powierzchni chłonnej), sprawdzenie czy jest zapewniony dostęp powietrza zewnętrznego koniecznego do prawidłowej cyrkulacji powietrza w lokalu, -sprawdzenie czy w lokalu istnieją urządzenia wymuszające ciąg kominowy w przypadku gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, -badanie prawidłowości ciągu kominowego, -badanie stanu technicznego kominów ponad dachem, w tym głowic kominowych, ścian kominowych nad dachem i na strychu, nasad kominowych, -sprawdzenie prawidłowości wylotów przewodów, -badanie prawidłowości dostępu do przeprowadzenia kontroli przewodów kominowych, w tym stanu technicznego: włazów, drabin, ankrów itp., ław kominiarskich, -badanie szczelności przewodów kominowych, -ocenę innych nieprawidłowości mogących wpływać na zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców, -wykonanie szkicu, stanowiącego załącznik do protokołu, z zaznaczeniem przewodów i wskazaniem tych, co do których występują zastrzeżenia; 5)czyszczenie przewodów dymowych (raz na 3 miesiące), spalinowych (raz na 6 miesięcy) oraz wentylacyjnych (raz w roku) w budynkach mieszkalnych, użytkowych i administracyjnych. Usługa obejmuje wykonanie czyszczenia przewodów kominowych za pomocą odpowiednich narzędzi kominiarskich na całej dostępnej długości, z zanieczyszczeń lotnych i ruchomych (sadze, popioły i pyły), wraz z wyniesieniem tych zanieczyszczeń na zewnątrz nieruchomości, w miejsce wskazane przez właściciela lub zarządcę nieruchomości. Do obowiązków Wykonawcy należy usunięcie ewentualnych gniazd ptaków, utrudniających czyszczenie przewodów lub ograniczających ich sprawność.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do niniejszego postępowania (do każdego z zadań częściowych), o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - do 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.63.00.00 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego 90.91.50.00 - Usługi czyszczenia pieców i kominów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował min: a) kontrola budynków (zad. nr 1) - min. 1 osobą posiadającą uprawnienia: do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno - budowlanej, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych oraz do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - przynależne do właściwej izby samorządu zawodowego i poświadczone aktualnym zaświadczeniem; b) kontrola stanu technicznego instalacji elektrycznych, piorunochronnych i gazowych (zad. nr 2 i nr 3) - min. 1 osobą posiadającą kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych i gazowych, tzn. świadectwa kwalifikacyjne wymagane przy wykonywaniu dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych i gazowych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późn. zm); c) kontrola stanu technicznego przewodów kominowych (zad. nr 4): -min 1 osobą posiadającą udokumentowane kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim - w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych; d) czyszczenie przewodów kominowych (zad. nr 5) - min. 1 osobą posiadającą udokumentowane kwalifikacje kominiarskie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności poprzez przedstawienie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2.Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub umocowania prawnego udzielonego osobie/osobom podpisującej/podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego (KRS, a w przypadku osób fizycznych z aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub CEIDG). 3.Wybrany Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień określonych w części V, ust. 2, pkt 4 SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania nieistotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, oraz przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku zdarzeń losowych niezależnych od stron umowy, a także ustawowej zmiany aktów prawnych (np. ustawy o podatku VAT), którym podlega treść umowy w trakcie jej realizacji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wam.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Poznań, ul. Dojazd 30, p. 111.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Poznań, ul. Dojazd 30, p. 1a (kancelaria).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.