Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-29
Malbork: Przetarg nieograniczony na remont zintegrowanego systemu kontroli dostępu w Zakładzie Karnym w Malborku
Numer ogłoszenia: 229453 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Karny w Malborku , ul. Poczty Gdańskiej 19 A, 82-220 Malbork, woj. pomorskie, tel. 0-55 6460520, faks 0-55 2729411.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład Karny.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na remont zintegrowanego systemu kontroli dostępu w Zakładzie Karnym w Malborku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont zintegrowanego systemu kontroli dostępu wraz z instalacją i uruchomieniem systemu w budynku penitencjarnym, administracji oraz placu manewrowym w Zakładzie Karnym w Malborku. Opis zintegrowanego systemu kontroli dostępu stanowi dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. System powinien umożliwić otwarcie lokalnie, dozorowanych przejść tylko osobom uprawnionym, posiadającym karty zbliżeniowe zarejestrowane w systemie, oraz otwarcie zdalne przez operatora systemu po weryfikacji tożsamości osoby uprawnionej do przejścia. System powinien również umożliwiać awaryjne otwieranie przejść za pomocą klucza mechanicznego, wielozapadkowego. Po zaniku zasilania z sieci 230V powinien działać min 1 godzinę. Powinien również zapewniać możliwość śluzowania krat (sprzętową blokadę wzajemną) Otwieranie - blokowanie zdalne krat z centralnego stanowiska sterowania (pulpit w pomieszczeniu monitoringu) jednostkowo lub wszystkich jednocześnie. System powinien zostać wykonany jako magistralowy (kontrolery przejść i stanowiska sterowania połączone magistralą danych) Kraty zlokalizowane przy bramie głównej powinny być otwierane z lokalnego pulpitu bramowego Sygnalizacja podania zasilania na zamek przy kracie przejściowej Ilość użytkowników systemu max. 200, przewidywana ok.100 Możliwość centralnej aktualizacji oprogramowania systemu (kontrolery i stanowisko obsługi) Współpraca z systemem obrazowania wybranych przejść za pomocą kamer TV przemysłowej (wejścia do budynków), systemem alarmowym do zabezpieczenia sabotażowego szafek teletechnicznych oraz istniejącym systemem otwierania bramy wjazdowej - wewnętrznej (od strony placu manewrowego) W skład instalacji systemu kontroli dostępu wchodzą: 1.1 Kontroler zamka i kart - szt. 46 1.2 Przycisk żądania otwarcia - szt. 30 1.3 Zamek SMOK - szt. 36 lub równoważne 1.4 Zamek HERCULES - szt. 18 lub równoważne 1.5 Zasilacz 12V/5A do kontrolerów - szt 3 1.6 Czytnik kart zewnętrzny - szt. 20 1.7 Zasilacz 24V/5A do zamków - szt. 6 1.8 Szafa teletechniczna z wyposażeniem - szt. 6 np. NRP 36 lub równoważne 1.9 Szafa teletechniczna z wyposażeniem - szt. 26 np. NRP 12 lub równoważne 1.10 Pulpit sterujący na minimum 10 przejść - szt. 1 1.11 Samozamykacz - szt. 46 1.12 Okablowanie wg wykazu 1.13 Konwerter Ethernet - RS485 - magistrala - szt. 4 lub równoważne 1.14 Czytnik kart bezstykowych - szt. 50 1.15 Licencja na oprogramowanie - szt. 1 1.16 System sterujący jednostanowiskowy - szt. 1 1.17 System sterowania z komputerem i monitorem dotykowym - szt. 1 1.18 Uruchomienie i konfiguracja systemu - szt. 1 1.19 Opis systemu kontroli dostępu 1.20 Moduł wizyjnego nadzoru wejść i wyjść do budynku z możliwością rejestrowania i zapisu 16 kamer 1.21 Kamera kopułowa wewnętrzna 4 szt. 1.22 Kamera kopułowa zewnętrzną zna podczerwień 4szt 1.23 Czytnik umożliwiający aktywacje i dezaktywację kart przy wejściu do obiektu -2szt 1.24 Peszel (rura kablowa giętka PCV) 16mm-600m i 32mm-600m odporna na warunki atmosferyczne 1.25 Karty bezstykowe - 200 szt. Parametry urządzeń: A. Zamek typu ryglowego: 1. typ Herkules, Cometa lub równoważne 2. Napięcie zasilania 24V prądu stałego 3. Pobór prądu przy zadziałaniu max. 1 A 4. Zamek w stanie zaryglowania bez podania napięcia 5. Czujnik położenia rygla 6. Czujnik zamknięcia kraty 7. Powtarzalny (możliwość montażu każdego zamka do każdej kieszeni) 8. Rygiel ze stali hartowanej ( min. 30 HRC) 9. Możliwość otwierania awaryjnego kluczem wielozapadkowym 10. Może spełniać rolę wykonawczą centralnego blokowania krat B. Zamek typu bębenkowego: 1. typ Smok lub równoważny 2. Napięcie zasilania 24V prądu stałego 3. Pobór prądu przy zadziałaniu max. 1 A 4. Zamek w stanie zamknięcia bez podanego zasilania 5. Odporny na korozję (2 x ocynk, lub stal nierdzewna) 6. Czujnik położenia bębna 7. Czujnik zamknięcia kraty 8. Bęben ze stali hartowanej ( min. 50 HRC) 9. Możliwość otwierania awaryjnego kluczem wielozapadkowym Karty: 1. bezstykowe (zbliżeniowe), 125kHz 2. programowane przez administratora systemu (rodzaje uprawnień) 3. personalizowane dla poszczególnych użytkowników Czytniki kart bezstykowych: 1. wykonanie zewnętrzne odporne na warunki atmosferyczne 2. wykonanie wewnętrzne Stanowisko obsługi: 1. Stanowisko monitoringu w pomieszczeniu d-cy zmiany: - pulpit (monitor) dotykowy - stanowisko komputerowe z oprogramowanie umożliwiającym wizualizację systemu - umożliwia sterowanie i blokowanie przejść - UPS do awaryjnego zasilania komputera 2. Stanowisko na bramie głównej: - pulpit z przyciskami wandaloodpornymi 10 szt. - sygnalizacja świetlna LED, obrazowanie stanów krat (przywołanie, otwarte/zamknięte przejście - sygnalizacja akustyczna - przycisk lub stacyjka wyłączenia awaryjnego Okablowanie: 1. sterowanie i magistrale danych - przewót UTP 5 kat. suchy, na zewnątrz i w kanalizacji teletechnicznej między budynkami żelowany - łącznie 7000 m ( 2000 żelowany) 2. zasilanie zamków z kontrolera LY 2 x 0,75 mm - 500m 3. zasilanie kontrolerów z zasilaczy 12V i 24 V LY 2 x 2,5 mm - 1000m 4. zasilanie 230V do zasilaczy YDYp 3 x 1,5 mm -500m Zasilacze: - Zasilacz kontrolerów 12V prądu stałego, buforowy z akumulatorem bezobsługowym min. 18Ah,min 5 A, min. 1 szt na piętro - Zasilacz zamków 24V prądu stałego, buforowy z akumulatorem bezobsługowym min. 18Ah,min. 5A min. 1 szt na piętro Kontrolery zamków: 1. każdy zamek jest sterowany z odrębnego kontrolera 2. zasilanie kontrolera 12 V prądu stałego 3. kontrolery połączone magistralą danych 4. kontrolery połączone i sterowane z czytników kart 5. możliwość zdalnego administrowania kontrolerami przez administratora systemu Szafki teletechniczne: a. Wykonane jako wandalodporne, wtynkowe, zamykane na klucz b. Wyposażone w szyny montażowe TH 35 oraz przepusty do peszeli z okablowaniem 1. Wyposażone w listwy zaciskowe do przewodów na szynę TH 35 w ilości odpowiedniej do podłączenia przewidzianego okablowania c. Wyposażone w łącznik krańcowy do alarmowego zabezpieczenia szafki d. Zabezpieczone antykorozyjnie (do instalacji zewnętrznych w wykonaniu bryzgoszczelnym) Kamery TV: 1. wewnętrzne st. 4 2. zewnętrzne szt. 4 3. kopułkowe, wandaloodporne 4. kolorowe dzienno-nocne 5. wyposażone w filtr i promiennik podczerwieni 6. zasilane prądem stałym o napięciu 12 V 7. min 600 linni 8. BLC/WDR Rejestrator TV przemysłowej: 1. 16 wejść 2. dostosowany do pracy w sieci LAN (oprogramowanie) 3. zapis na dysku twardym z 16 kamer min. 7 dni 4. utrwalanie obrazu z częstotliwością min. 3 klatki na sekundę przy rozdzielczości D1 kompatybilny z obecnie używanymi rejestratorami firmy Samsung SHR 7160 i klawiaturą SCC-2000.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 42.96.11.00 - System kontroli dostępu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, opisanych w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, że Wykonawca spełnia wymieniony warunek.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, opisanych w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, że Wykonawca spełnia wymieniony warunek.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, opisanych w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, że Wykonawca spełnia wymieniony warunek.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, opisanych w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, że Wykonawca spełnia wymieniony warunek.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, opisanych w pkt. IX SIWZ. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, że Wykonawca spełnia wymieniony warunek.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku gdyby: a) nastąpiło wycofanie z produkcji jakiegokolwiek - w ramach przedmiotu zamówienia objętego umową - rodzaju (modelu) sprzętu lub oprogramowania - w takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany do zastąpienia ich innym rodzajem (modelem) sprzętu lub oprogramowania, jednak o nie gorszych i nie mniej nowoczesnych parametrach technicznych; b) na rynku pojawiło się nowe rozwiązanie technologiczne w zakresie przedmiotu zamówienia bez względu na fakt, iż dotychczasowe nie zostało wycofane z produkcji - w takim przypadku Wykonawca może zaproponować zastąpienie dotychczasowego rozwiązania innym, nowym rozwiązaniem, o nie gorszych funkcjach i parametrach technicznych, a Zamawiający może taką propozycję przyjąć; c) z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności, których nie mógł wcześniej przewidzieć bądź w wyniku przedłużenia procedury przetargowej, zaszła konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia publicznego (niniejszej umowy) - w takim przypadku Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot zamówienia w innym, wskazanym przez Zamawiającego terminie. 2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy muszą być korzystne dla Zamawiającego i dla swojej ważności wymagają formy pisemnej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Karny 82-200 Malbork ul. Poczty Gdańskiej 19A.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Karny 82-200 Malbork ul. Poczty Gdańskiej 19A, sekretariat Zakładu Karnego w Malborku ul. Poczty Gdańskiej 19A.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 12.12.2012.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z MALBORKA
- Produkcja i dostawa magnesów i zakładek magnetycznych dla Muzeum Zamkowego w Malborku - II postępowanie
- Świadczenie hotelarskich usług noclegowych w rejonie Jarosławiec/Ustka dla 49. Blot w Pruszczu Gdańskim.
- Budowa świetlicy wiejskiej w Tragaminie
- Usługa melioracyjna: kompleksowa konserwacja rowów otwartych i wylotów wód opadowych systemów odwodnienia terenów 22. BLT w Malborku oraz jednostek będących na zaopatrzeniu.
- Zakup i dostawa tuszy, tonerów, taśm i bębnów do zabezpieczenia pracy sprzętu informatycznego 22. BLT w Malborku
- Remont częściowy okładzin ceramicznych pomieszczeń kuchennych w kompleksach wojskowych administrowanych przez 22. BLT Malbork
więcej: przetargi w Malborku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu budynku mieszkalnego przy ul. Rybnickiej 19
- Zagospodarowanie terenu na podzamczu przy wieży zamkowej w Golczewie
- Przebudowa poddasza Samorządowego Centrum Kultury Turystyki i Rekreacji w Popielowie oraz przebudowa budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Popielowie
- Remont nawierzchni dróg gruntowych, utwardzonych na terenie Gminy Ozimek
- Przebudowa i remont budynku" w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Płońsku przy ul. Sienkiewicza 7A na działce nr ewid. 193/5
- (...) "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania pn.: "Adaptacja pomieszczeń na potrzeby personelu administracyjnego w Szpitalu Uniwersyteckim im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze Sp. z o. o. "
więcej: System kontroli dostępu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.