eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Konserwacja urządzeń transportu bliskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-08-02

Lublin: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego
Numer ogłoszenia: 226864 - 2011; data zamieszczenia: 02.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Poczta Polska S.A. Centrum Infrastruktury Oddział Regionalny w Lublinie , ul. Wacława Moritza 2, 20-900 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 7106300, 7106301, 7106302, faks 81 7106300, 7106301, 7106302.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poczta-polska.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest konserwacja urządzeń transportu bliskiego, znajdujących się na terenie obiektów Poczty Polskiej S.A., z podziałem na części: Część I: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Lublinie (WOI Lublin); Część II: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Zamościu (WOI Zamość); Część III: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Kielcach (WOI Kielce); Część IV: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Tarnobrzegu (WOI Tarnobrzeg). Na przedmiot zamówienia składa się: a) przegląd i konserwacja urządzeń transportu bliskiego (urządzeń dźwigowych-wind) oraz świadczenie Pogotowia Dźwigowego dla przedmiotowych urządzeń, b) czyszczenie i mycie szybów urządzeń transportu bliskiego na pisemne zlecenie Zamawiającego, c) wykonywanie napraw urządzeń transportu bliskiego w zakresie nie objętym czynnościami konserwacyjnymi. Prace objęte niniejszym zamówieniem wykonywane będą przez wykonawcę w terminach i godzinach uzgodnionych z Zamawiającym, nie powodując zakłóceń pracy obiektu oraz całodobowo, codziennie przez wszystkie dni tygodnia w formie Pogotowia Dźwigowego. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przeglądów, konserwacji, napraw, remontów, modernizacji oraz usuwania awarii urządzeń transportu bliskiego zamawiającego w sposób wskazany w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej, Instrukcji Obsługi i Konserwacji Dźwigów Elektrycznych, zgodnie z Ustawą z dnia 21.12.2000 r. o dozorze technicznym /Dz. U. nr 122, poz. 1321/ oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29.10.2003 r. w sprawie warunków transportu bliskiego /Dz. U. nr 193, poz. 1890/. Czas usunięcia awarii urządzeń transportu bliskiego jak i ewentualnego uwolnienia osób zablokowanych w urządzeniach transportu bliskiego, ustala się, że będzie niezwłoczny, nie później jednak niż: a) w ciągu 1 godziny od otrzymania informacji o awarii lub zablokowaniu osób w formie zaakceptowanej przez zamawiającego i wykonawcę, w odniesieniu do urządzeń zlokalizowanych w granicach miasta: Lublin, Zamość, Kielce, Tarnobrzeg; b) w ciągu 3 godzin od otrzymania informacji o awarii lub zablokowaniu osób w formie zaakceptowanej przez zamawiającego i wykonawcę, w odniesieniu do urządzeń zlokalizowanych poza granicami administracyjnymi miast: Lublin, Zamość, Kielce, Tarnobrzeg..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.75.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania na potwierdzenie czego przedstawią oświadczenie w tym zakresie (art. 22 ust. 1 ustawy pzp)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia na potwierdzenie czego przedstawią oświadczenie w tym zakresie (art. 22 ust. 1 ustawy pzp)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym na potwierdzenie czego przedstawią oświadczenie w tym zakresie (art. 22 ust. 1 ustawy pzp)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na potwierdzenie czego przedstawią oświadczenie w tym zakresie (art. 22 ust. 1 ustawy pzp)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej na potwierdzenie czego przedstawią oświadczenie w tym zakresie (art. 22 ust. 1 ustawy pzp)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wypełniony Formularz ofertowy wraz z Formularzami cenowymi Wykonawcy; 2) Dokument lub dokumenty z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np.: aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki. W przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika-pełnomocnictwo

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie: 1) zmiany wysokości wynagrodzenia, w tym kwoty podatku VAT i kwoty brutto przedmiotu umowy, w przypadku zmiany przepisów prawnych, w szczególności pod warunkiem wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany w wysokości stawek podatku VAT, które pozostają w związku z umową i zastosowanie których jest wymagane dla działania stron zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym, 2) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku: a)stałego lub czasowego zmniejszenia ilości urządzeń transportu bliskiego przeznaczonych do konserwacji, napraw remontów i modernizacji; b) zwiększenia ilości urządzeń transportu bliskiego przeznaczonych do konserwacji, napraw remontów i modernizacji. 3) O zmianie ilości urządzeń transportu bliskiego przeznaczonych do konserwacji napraw, remontów i modernizacji Wykonawca zostanie poinformowany pisemnie przed rozpoczęciem okresu miesięcznego, w którym usługa będzie świadczona w odniesieniu do zmienionej ilości tych urządzeń. Wartość miesięczna usługi ulegnie wtedy odpowiedniej zmianie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poczta-polska.pl/O_Firmie/?d=przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Infrastruktury Oddział Regionalny w Lublinie, ul. Sienkiewicza 7, 25-351 Kielce, I pietro, pokój 14, Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2011 godzina 12:00, miejsce: Centrum Infrastruktury Oddział Regionalny w Lublinie, ul. Wacława Moritza 2, 20-900 Lublin (budynek biurowy), II-gie piętro, pokój nr 206/3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Lublinie (WOI Lublin).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykaz urządzeń objętych zamówieniem wraz z ich lokalizacja oraz częstotliwość wykonywania poszczególnych czynności: 1. ul. Krakowskie Przedmieście 50, 20-940 Lublin - Dźwig hydrauliczny osobowy, bezobsługowy / NB 630 H / 630 kg lub 8 osób; Ilość przystanków - 6; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) - 36; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 2; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 6; Częstotliwość mycia szybu w ciągu 12 m-cy - 2; Ilość myć w okresie umowy (szt.) - 6; Ilość wymian oleju hydraulicznego i utylizacji w okresie umowy (szt.) - 1; 2. ul. Krakowskie Przedmieście 50, 20-940 Lublin - Urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych / Vector / 400 kg lub 5 osób; Ilość przystanków - 3; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 36; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 1; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 3; 3. ul. Pocztowa 1, 20-900 Lublin - Dźwig towarowo-osobowy, elektryczny / MJE / 1600 kg lub 20 osób; Ilość przystanków - 3; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 36; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12; 4. ul. Pocztowa 1, 20-900 Lublin - Dźwig towarowo-osobowy, elektryczny / MJE / 1600 kg lub 20 osób; Ilość przystanków - 3; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 36; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12; 5. ul. S. Sierpińskiego 26, 20-448 Lublin - Mały dźwig towarowy / 300.3/14 / 300 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 1; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 3; 6. ul. Łopacińskiego5, 20-042 Lublin - Mały dźwig towarowy / BKG 300.30/11 / 300 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12; 7. ul. Zamoyskiego 39, 23-300 Janów Lubelski - Dźwig towarowy / PAE / 200 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12; 8. ul. Plac Wolności 15, 23-200 Kraśnik Lubelski - Mały dźwig towarowy / BKG 300.30/11 / 300 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12; 9. ul. Legionów 27, 21-100 Lubartów - Mały dźwig towarowy / BKG 300.30/11 / 300 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 4; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 12;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.75.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Zamościu (WOI Zamość).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykaz urządzeń objętych zamówieniem wraz z ich lokalizacja oraz częstotliwość wykonywania poszczególnych czynności: 1. UP Zamość 1, ul. Kościuszki 9, 22-400 Zamość - towarowy / PBD-Q250 kg 4p.6d. / 250 kg; Ilość przystanków - 4; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) - 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 1; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 3; 2. UP Zamość 1, ul. Kościuszki 9, 22-400 Zamość - towarowy / PAE- Q100 kg 2p.2d. / 100 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) - 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 1; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 3; 3. UP Biłgoraj 1, ul. Kościuszki 81, 23-400 Biłgoraj - towarowy / PAE- Q100 kg 2p.2d. / 100 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 60 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) - 18; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 1; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt.) - 3..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.75.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Kielcach (WOI Kielce).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykaz urządzeń objętych zamówieniem wraz z ich lokalizacja oraz częstotliwość wykonywania poszczególnych czynności: 1. Pl. Niepodległości 2, 25-900 Kielce (budynek WER) - dźwig osobowo-towarowy z napędem hydraulicznym / MONITOR / 1600 kg; Ilość przystanków - 3; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt) - 31; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 2; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt) - 5; 2. ul. Mielczarskiego 121, 25-090 Kielce - dźwig osobowy / CIBES A 5000 / 400 kg; Ilość przystanków - 2; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt) - 31; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 2; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt) - 5; 3. Pl. Niepodległości 2, 25-001 Kielce (budynek biurowy) - dźwig osobowy / PILAWA /450 kg; Ilość przystanków - 6; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt) - 36; Częstotliwość czyszczenia podszybia w ciągu 12 m-cy - 2; Ilość czyszczeń w okresie umowy (szt) - 6..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.75.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Konserwacja urządzeń transportu bliskiego w obiektach administrowanych przez Wydział Operacyjny Infrastruktury w Tarnobrzegu (WOI Tarnobrzeg)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykaz urządzeń objętych zamówieniem wraz z ich lokalizacja oraz częstotliwość wykonywania poszczególnych czynności: 1. ul. Popiełuszki 18, 37-450 Stalowa Wola - Urządzenie do przemieszczania osób niepełnosprawnych / nr fabryczny R017PL/2004 / 225 kg; Ilość przystanków - 1; Częstotliwość przeglądów i konserwacji - co 30 dni; Ilość przeglądów i konserwacji w okresie umowy (szt.) - 36.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.75.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.