eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pyskowice › Dostawa odczynników do laboratorium Szpitala Powiatowego w Pyskowicach.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-21

Pyskowice: Dostawa odczynników do laboratorium Szpitala Powiatowego w Pyskowicach.
Numer ogłoszenia: 219108 - 2010; data zamieszczenia: 21.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy , ul. Szpitalna 2, 44-120 Pyskowice, woj. śląskie, tel. 032 2332424, faks 032 2332424 w. 230.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpyskowice.webd.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odczynników do laboratorium Szpitala Powiatowego w Pyskowicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa odczynników do laboratorium Szpitala Powiatowego w Pyskowicach podzielona na 10 części I Pakiet odczynniki do aparatu Sysmex KX- 21 II Pakiet krew kontrolna mianowana do aparatu Sysmex KX-21 III Pakiet odczynniki dedykowane do aparatu Diestro 103AP IV Pakiet odczynniki dedykowane do aparatu Chrom 7 V Pakiet odczynniki dedykowane do aparatu Cardiac VI Pakiet odczynniki dedykowane do aparatu Rapidlab 348 Pakiet VII analityka ogólna Pakiet VIII analiza moczu Pakiet IX testy manualne Pakiet X odczynniki do aparaty ACCENT 200.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 33.69.61.00-6, 33.69.62.00-7, 33.69.67.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie złożonych dokumentów warunek graniczny TAK/NIE

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie złożonych dokumentów warunek graniczny TAK/NIE

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie złożonych dokumentów warunek graniczny TAK/NIE

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie złożonych dokumentów warunek graniczny TAK/NIE

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie złożonych dokumentów warunek graniczny TAK/NIE

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalpyskowice.webd.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SPZOZ Szpital Powiatowy ul. Szpitalna 2 44-120 Pyskowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2010 godzina 10:00, miejsce: SPZOZ Szpital Powiatowy ul. Szpitalna 2 44-120 Pyskowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: I Pakiet odczynniki do aparatu Sysmex KX- 21.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik rozcieńczający 20 litrów- 35 opakowania 2.Odczynnik lizujący 0,5 litra - 35 opakowania 3.Odczynnik myjący 50ml - 5 butelek.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 33.69.62.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: II Pakiet krew kontrolna mianowana do aparatu Sysmex KX-21.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: poziom wysoki 12 fiolek poziom normalny 12 fiolek poziom niski 12 fiolek.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet III odczynniki dedykowane do aparatu Diestro 103AP.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Pak do oznaczania Na+/K+/Ca+/Cl+/ 15 paków odczynnikowych 2.Roztwory myjący 10 butelek po 100ml 3.Roztwory do kondycjonowania el.Na + 8 butelek po 20.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet IV odczynniki dedykowane do aparatu Chrom 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik liofiliziowany do oznaczania czasu protrombinowego na 3000 oznaczeń 2.Odczynnik do oznaczania czasu kaolinowo-kefalinowego na 1000 oznaczeń 4.Osocze kalibracyjne 10 fiolek po 1 ml 5.Kontrola do koagulologii poziom N 10 fiolek po 1 ml 6.Kontrola do koagulologii poziom L 5 fiolek po 1 ml 7.Kontrola do koagulologio poziom H 5 fiolek po 1 ml.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet V odczynniki dedykowane do aparatu Cardiac.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Test do oznaczania poziomu D-dimerów 200 testów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.62.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet VI odczynniki dedykowane do aparatu Rapidlab 348.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zestaw buforów kalibrujących 6,8 i 7,3 po 90/370 ml 20 zestawów 2.Odczynnik myjący po 450 ml z zestawem do deproteinizacji i kondycjonowania elektrod 24 zestawy. 3.Roztwory do napełniania elektrody Ph 1 / zestaw zawiera 3 ampułki po 2,5 ml/ 1 zestaw odczynniki oryginalne lub równoważne , równoważność potwierdzona specyfikację techniczną odczynnika . 4 materiały kontrolne do pomiaru parametrów ph , pco2,po2 oraz Na+,K+,Ca+,Cl- wraz z tabelą wyników oraz obliczeniem 2SD termin ważności minimum 6 miesięcy fiolki 2 mil po 60 fiolek odpowiednio dla kwasicy i zasadowicy i poziomu normalnego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet VII analityka ogólna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik Extona opakowanie po 0,5l 4 opakowania wraz z krzywą kalibracyjną dla długości fali 445 nm 2.Odczynnik Mac-Williana opakowanie po 0,5l 12 opakowań 3.Odczynnik Ehricha opakowanie po 0,5L 12 opakowań 4.Barwnik Giemzy opakowanie 0,5L 8 opakowań 5.Barwnik May-Grunwalda opakowanie 0,5L 10 opakowań 6.10% podchloryn sodu 0,5L 2 opakowanie 7.Odczynnik Nonne- Apelta 100 ml 1 opakowanie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0, 33.69.61.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet VIII analiza moczu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Testy paskowe 10 parometrowe do badania moczu na 6000 oznaczeń / wraz z bezpłatnym użyczeniem czytnika do pasków na okres trwania umowy z międzynarodowa kontrolą jakości wykonywanych oznaczeń ( cztery razy do roku )z moczem kontrolnym na 2 poziomach Czytnik fabrycznie nowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.67.00-2, 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet IX testy manualne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.USR Zestaw lateksowy do oznaczania reagin syfilisa - lateks czerwony 1500 testów 2zestaw lateksowy do oznaczania RF na 100 oznaczeń 1 zestaw 3.zestaw lateksowy do oznaczania CRP na 100 oznaczeń 40 zestawów 4.zestaw lateksowy do oznaczania ASO na 100 oznaczeń 1 zestaw 5.Testy kasetowe do oznaczania helicobacter pylori 20 testów 6.testy paskowe lub kreskowe do oznaczania BHCG 50 testów 7.test kasetowe na krew utajoną w kale minimalna czułość 10ng/ml bez konieczności stosowania diety 200 testów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet X odczynniki do aparaty ACCENT 200.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 Zestaw do oznaczania aktywności AspAT met: IFCC bez fosf. pirydoksalu, 2400 2 Zestaw do oznaczania aktywności AlAT met: IFCC bez fosf. pirydoksalu, 2400 3 Zestaw do oznaczania aktywności CK-NAC met: IFCC 200 4 Zestaw do oznaczania stężenia białka całkowitego 300 5 Zestaw do oznaczania stężenia glukozy met. z oksydazą glukozową 11000 6 Zestaw do oznaczania stężenia bilirubiny całk. met: kwas sulfanilowy, 3600 7 Zestaw do oznaczania stężenia kreatyniny met. Jaffe 4200 8 Zestaw do oznaczania stężenia mocznika met: ureaza/GLDH 2500 9 Zestaw do oznaczania stężenia kwasu moczowego met: urykaza /POD 200 10 Zestaw do oznaczania stężenia cholesterolu całkowitego met: esteraza i oksydaza cholesterolu 2000 11 Zestaw do oznaczania stężenia triglicerydów met: oksydaza glicerofosfor/POD250 12 Zestaw do oznaczania stężenia żelaza met. 250 13 Zestaw do oznaczania stężenia magnezu met. z ksylidolem 150 14 Zestaw do oznaczania fosforu Met z fosforomolib-denianem/ UV 100 15 Zestaw do oznaczania aktywności amylazy z CNP G3 1000 16 Zestaw do oznaczania aktywności fosfatazy alkalicznej (ALP) met. zgodna z IFCC (z dodatkiem AMP) 250 17 Zestaw do oznaczania aktywności GGTP met. z gamma-glutamylo- karboksy-nitro anilidem, 200 18 Multicalibrator Level 1 do 20 ml 1 op 19 Multicalibrator Level 2 do 20 ml 1 op 20 Surowica kontrolna w zakresie normalnym do 20 ml / 4 butelki w opakowaniu/5op 21 Surowica kontrolna w zakresie patologicznym do 20 ml /4 butelki w opakowaniu/ 5 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.