eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy urządzenia wielofunkcyjnego, sprzętu komputerowego i akcesoriów oraz sprzętu multimedialnego, w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, w ramach projektu NCPE dla Celów Badawczych, współfinansowanego przez UE w ramach POIG, dla CPS UJ w Krakowie. Nr sprawyCRZP/UJ/520/2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-09

Kraków: wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy urządzenia wielofunkcyjnego, sprzętu komputerowego i akcesoriów oraz sprzętu multimedialnego, w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, w ramach projektu NCPE dla Celów Badawczych, współfinansowanego przez UE w ramach POIG, dla CPS UJ w Krakowie. Nr sprawy: CRZP/UJ/520/2014
Numer ogłoszenia: 213427 - 2014; data zamieszczenia: 09.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jagielloński , ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4324450, faks 012 4324451.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uj.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy urządzenia wielofunkcyjnego, sprzętu komputerowego i akcesoriów oraz sprzętu multimedialnego, w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, w ramach projektu NCPE dla Celów Badawczych, współfinansowanego przez UE w ramach POIG, dla CPS UJ w Krakowie. Nr sprawy: CRZP/UJ/520/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy urządzenia wielofunkcyjnego, sprzętu komputerowego i akcesoriów oraz sprzętu multimedialnego, w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, w ramach realizacji projektu Narodowego Centrum Promieniowania Elektromagnetycznego dla Celów Badawczych, dla Centrum Promieniowana Synchrotronowego Uniwersytetu Jagiellońskiego, zlokalizowanego przy ul. Czerwone Maki 98 w Krakowie. 1.1 Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i z budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Projekt nr POIG.02.01.00-12-213/09 pn. /Narodowe Centrum Promieniowania Elektromagnetycznego dla Celów Badawczych - Etap I/ Priorytet 2. Infrastruktura sfery B+R, Działanie 2.1., Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym. 1.2 Zamówienie obejmuje w szczególności: 1.2.1 Część 1: urządzenie wielofunkcyjne - 1 sztuka, 1.2.2 Część 2: rzutnik cyfrowy - 3 sztuki, dwa rodzaje, 1.2.3 Część 3: macierz dyskowa wraz z dyskami SAS, dyskami SSD oraz przełącznikami - 2 sztuki, przewody SFP+ to SFP+ - 10 sztuk, 1.2.4 Część 4: kamera IP - 4 sztuki, 1.2.5 Część 5: AccessPoint-ów - 6 sztuk, kable KVM - 2 sztuki, 4-portowe karty sieciowe - 3 sztuki, monitory - 5 sztuk. 1.3 Celem zamówienia jest rozszerzeniem funkcjonalności istniejącej infrastruktury opartej o urządzenia firmy ExtremeNetworks, z centralną jednostką BlackDiamond 8900 i switchami brzegowymi Summit X460 zainstalowanymi w budynku Centrum Promieniowania Synchrotronowego. Dodatkowo w skład rozbudowy wchodzi urządzenie biurowe wielofunkcyjne, macierz dyskowa wraz z dyskami, kablami, a także rzutniki cyfrowe oraz akcesoria IT. 1.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający elementy składowe i ilości wraz ze wskazaniem minimalnych lub maksymalnych parametrów, bądź zakresów i wymagań technicznych oraz funkcjonalnych, jak też wymagań dotyczących gwarancji i serwisu, szkolenia, instalacji itp., odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia zawiera pkt 3)10. SIWZ. 1.5 Wymogi Zamawiającego i dodatkowe informacje, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia: 1.5.1 Oferta musi być jednoznaczna i kompleksowa, tj. obejmować cały asortyment dla danej części przedmiotu zamówienia, 1.5.2 Wykonawca jest zobowiązany do dostawy i wyładunku oferowanego sprzętu do siedziby jednostki Zamawiającego, tj. Centrum Promieniowania Synchrotronowego UJ, ul. Czerwone Maki 98, Kraków i do wniesienia do wskazanych pomieszczeń oraz do instalacji, 1.5.3 Certyfikaty, atesty, świadectwa, deklaracje itp. - kopie odpowiednich dokumentów wydanych dla urządzeń i sprzętu należy dostarczyć wraz z dostawą przedmiotu zamówienia, 1.5.4 Wraz z dostawą należy dostarczyć instrukcje w języku polskim lub angielskim, 1.5.5 Zamawiający wymaga, aby cały sprzęt był fabrycznie nowy. 2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4) SIWZ terminie, czyli do 30 dni, liczonym od udzielenia zamówienia, tj. podpisania umowy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 3. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego opis/y techniczny/e i/lub funkcjonalny/e, lub wydruk/i ze stron internetowych, bądź katalog/i producenta/ów (wskazujące w szczególności oferowany typ, rodzaj, model, producenta, numer katalogowy, charakterystykę produktu i inne istotne), pozwalające na ocenę zgodności oferowanych urządzeń i elementów oraz ich parametrów z wymaganiami SIWZ (dopuszcza się dołączenie opisów w języku angielskim), odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 4. Wykonawca musi zaoferować wymagane okresy i zakresy gwarancyjne dla całości oferowanego zamówienia, jak i jego poszczególnych elementów, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, liczone od daty odbioru przedmiotu zamówienia, wraz z nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) bieżącą konserwacją wynikającą z warunków gwarancji i naprawą w okresie gwarancyjnym realizowaną przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta. Szczegółowe informacje o wymaganiach gwarancyjnych Zamawiającego zawarte są pkt. 3)10. SIWZ i we wzorze umowy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 5. Wykonawca powinien przedstawić cenę ryczałtową oferty za przedmiot umowy w formie indywidualnej kalkulacji, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów SIWZ oraz załącznika nr 3 do formularza oferty, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 7. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiące integralną część SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 8. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.40.00-8, 30.23.41.00-9, 30.23.42.00-0, 30.23.72.00-1, 30.23.21.00-5, 38.65.21.00-1, 38.65.16.00-9, 30.23.60.00-2, 30.23.70.00-9, 30.23.13.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości wynoszącej łączną kwotę 6 300,00- PLN (słownie: sześć tysięcy trzysta złotych 00/100 groszy), składając ofertę w zakresie wszystkich pięciu części, lub kwotę wadium dla określonej części zamówienia, tj.: 1.1 dla części 1 zamówienia kwotę 300,00- PLN (słownie: trzysta złotych 00/100 groszy), 1.2 dla części 2 zamówienia kwotę 300,00- PLN (słownie: trzysta złotych 00/100 groszy), 1.3 dla części 3 zamówienia kwotę 5 000,00- PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 groszy), 1.4 dla części 4 zamówienia kwotę 100,00- PLN (słownie: sto złotych 00/100 groszy), 1.5 dla części 5 zamówienia kwotę 600,00- PLN (słownie: sześćset złotych 00/100 groszy). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. 2007 Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego IBAN: PL nr 98 1240 2294 1111 0010 3561 9764, SWIFT: PKO PP LPW.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności pozwalające na realizację zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty będącego integralną częścią SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2. Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie pozwalającym na realizację zamówienia. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty będącego integralną częścią SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3. Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym pozwalającym na realizację zamówienia. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty będącego integralną częścią SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty będącego integralną częścią SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 5. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację zamówienia. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty będącego integralną częścią SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, która musi obejmować całość oferowanego przedmiotu zamówienia i winien skalkulować cenę ryczałtową dla całości przedmiotu zamówienia, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, a dowód jego wniesienia winien złożyć wraz z ofertą, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 3. Wykonawca powinien dołączyć do oferty obliczenie ceny ryczałtowej wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację Wykonawcy, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz załącznika nr 3 do formularza oferty, w tym także doświadczenia zawodowego Wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 4. Wykonawca musi do oferty dołączyć opis/y techniczny/e i/lub funkcjonalny/e, lub wydruk/i ze stron internetowych, bądź katalog/i producenta/ów (wskazujące w szczególności oferowany typ, rodzaj, model, producenta, numer katalogowy, charakterystykę produktu i inne istotne), pozwalające na ocenę zgodności oferowanych urządzeń i elementów oraz ich parametrów z wymaganiami SIWZ (dopuszcza się dołączenie opisów w języku angielskim), odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 5. Wykonawca musi złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oferty załączniki od 1 do 5, zawierające oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu opisane w pkt 5), SIWZ, a nie wyszczególnione w pkt 6) SIWZ, (wypełnione i uzupełnione lub sporządzone zgodnie z ich treścią, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy), odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 6. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do oferty pełnomocnictwo w przypadku podpisania jej przez pełnomocnika, w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii, albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby umocowane, przy czym dotyczy to również przypadków składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, czyli uczestników konsorcjum, w tym spółki cywilne.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Szczegółowo przedstawione i opisane we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ w pkt 16).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uj.edu.pl http://przetargi.adm.uj.edu.pl/ogloszenia.php
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Zamówień Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, przy ul. Gołębiej 6/2, 31-007 Kraków, II p..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w Dziale Zamówień Publicznych UJ, przy ul. Gołębiej 6/2, 31-007 Kraków, II p., w terminie do dnia 20 października 2014r. do godziny 11:00.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jako Projekt jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i z budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Projekt nr POIG.02.01.00-12-213/09 pn. /Narodowe Centrum Promieniowania Elektromagnetycznego dla Celów Badawczych/ Priorytet 2. Infrastruktura sfery B+R Działanie 2.1. Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: urządzenie wielofunkcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1: urządzenie wielofunkcyjne A5-A3 - 1 sztuka.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.21.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: rzutnik cyfrowy - 3 sztuki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 2: rzutnik cyfrowy - 3 sztuki, dwa rodzaje.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.21.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: nośniki, dyski i akcesoria.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 3: macierz dyskowa wraz z dyskami SAS, dyskami SSD oraz przełącznikami - 2 sztuki, przewody SFP+ to SFP+ - 10 sztuk.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.40.00-8, 30.23.41.00-9, 30.23.42.00-0, 30.23.72.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: kamera IP.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 4: kamera IP - 4 sztuki.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.16.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: akcesoria komputerowe i monitory.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 5: AccessPoint-ów - 6 sztuk, kable KVM - 2 sztuki, 4-portowe karty sieciowe - 3 sztuki, monitory - 5 sztuk.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.60.00-2, 30.23.70.00-9, 30.23.13.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.