eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płońsk › Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu wraz z dostawą modemów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-03

Płońsk: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu wraz z dostawą modemów
Numer ogłoszenia: 203927 - 2013; data zamieszczenia: 03.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Płoński , ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk, woj. mazowieckie, tel. 023 6627764(66), faks 023 6623816.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-plonski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu wraz z dostawą modemów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu wraz z dostawą modemów umożliwiających korzystanie z ww usługi dla 120 Beneficjentów projektu Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego w powiecie płońskim realizowanego przez Powiat Płoński w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Opis przedmiotu zamówienia (opz) załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Dostawa urządzeń łączności nastąpi na koszt własny Wykonawcy do Zamawiającego. 4. Świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu odbywać się będzie do lokalizacji określonych w załączniku A do opz. Zamawiający zastrzega sobie zmianę lokalizacji Beneficjentów projektu w trakcie trwania umowy - wg kolejności Beneficjentów na Liście rezerwowej stanowiącej załącznik B do opz. 5. Urządzenia łączności bezprzewodowej muszą być : -fabrycznie nowe, -dostarczone w opakowaniu firmowym producenta, odpowiadającym właściwościom sprzętu, zapewniającym jego całość i nienaruszalność, -nieobciążone prawami osób trzecich, -pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucji na rynek polski, 6. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć wraz urządzeniami łączności dokumenty gwarancyjne zawierające: typ i numer seryjny urządzenia oraz terminy gwarancji. W przypadku ich braku dokumentem gwarancyjnym będzie faktura Vat oraz protokół odbioru z numerami seryjnymi. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty wariantowej. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych 9. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców w trybie art. 38 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Z uwagi na niepełne objęcie zasięgiem mobilnych sieci internetowych terenu całego Powiatu Płońskiego przed złożeniem oferty zaleca się Wykonawcy sprawdzenie dostępności oferowanej usługi we wszystkich lokalizacjach wskazanych w załącznikach A i B do Opisu przedmiotu zamówienia. 10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów ani wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 11. Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w celu realizacji projektu pn.Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego w powiecie płońskim realizowanego przez Powiat Płoński w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka VIII Oś Priorytetowa Działanie 8.3 - Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu -eInclusion ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.40.00.00 - Usługi internetowe 32.55.24.10 - Modemy 32.57.00.00 - Urządzenia łączności .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych zero groszy) 2.Forma wadium. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 3.Termin i miejsce wniesienia wadium. 3.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego i znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 3.2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku bankowego: 70 8213 0008 2006 0801 5275 0038 Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Na dowodzie wpłaty należy określić nazwę postępowania, na które wnoszone jest wadium. 3.3. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy dołączyć do oferty w postaci oryginału dokumentu (w celu możliwości jego zwrotu lub zatrzymania) oraz kserokopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem z dokładnym określeniem nazwy postępowania, na które wnoszone jest wadium, kwoty zobowiązania, terminu ważności nie krótszego niż termin związania ofertą, klauzul dodatkowych, np. nakazujących zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu. 3.4. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, wymaganej wysokości i formie, skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 3.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zawierać w swej treści klauzulę nieodwołalnego i bezwarunkowego zobowiązania na pierwsze wezwanie Zamawiającego do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na wypadek, gdyby: 1. Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust 1 ustawy Pzp. - Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia określonego w pkt 5.1. siwz

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust 1 ustawy Pzp. -Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia określonego w pkt 5.1. siwz.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust 1 ustawy Pzp. -Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia określonego w pkt 5.1. siwz.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku na podstawie przedłożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust 1 ustawy Pzp. -Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia określonego w pkt 5.1. siwz.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia (gwarancyjną) nie mniejszą niż 80 000,00 zł. Wymóg opłacenia polisy OC a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia powinien być wypełniony na dzień upływu terminu składania ofert. -Na potwierdzenie ww warunku Zamawiający wymaga od Wykonawcy załączenia do oferty opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. -Ocena spełnienia wymaganego warunku odbędzie się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnie z siwz.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.dowód wniesienia wadium 2.zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeżeli dotyczy (wg wzoru- Załącznik Nr 5 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca składa dla każdego z tych podmiotów dokumenty dotyczące: 1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia 3. niezbędne pełnomocnictwa, jeżeli zostały udzielone 4. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja): 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, 2.Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 1) W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt : 5.2.2) - składane na potwierdzenie posiadania wiedzy i doświadczenia, 5.2.3) - składane na potwierdzenie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 5.2.4) - składane na potwierdzenie znajdowania się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia) siwz - mogą być złożone przez tych Wykonawców łącznie. W przypadku warunku posiadania odpowiednich uprawnień, tj. warunku wskazanego w pkt.5.2.1) siwz należy przyjąć, że mogą wykazać jego spełnianie tylko ci członkowie konsorcjum, którzy będą faktycznie realizować część zamówienia, do której wykonania wymagane jest posiadanie uprawnień ustawowych. W przypadku oświadczenia (w celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp), o którym mowa w pkt 5.1 siwz dopuszcza się możliwość wspólnego oświadczenia, może ono być złożone przez każdego z tych Wykonawców odrębnie albo przez ustanowionego przez tych Wykonawców pełnomocnika. 2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dokumenty określone w pkt 5.6.2) tj. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert i 5.6.3) tj. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (według wzoru - załącznik nr 4 do siwz) siwz winny być przedłożone przez każdego z tych Wykonawców odrębnie, natomiast oświadczenie określone w pkt 5.6.1) siwz tj. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. - winien złożyć każdy z tych Wykonawców odrębnie albo ustanowiony przez nich pełnomocnik. 3.Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, 4. Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (Lidera Konsorcjum lub pełnomocnika) lub te podmioty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Pzp, w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić: 1) w zakresie zmiany terminu wykonania oraz terminu płatności, po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody Stron umowy . 2) w zakresie zmiany rachunku bankowego Strony umowy po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody Stron umowy . 3) zmiany przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego, po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody Stron umowy. 4) zmiany adresu Wykonawcy, po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody Stron umowy. 5) zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu zamówienia, bądź wprowadzenia nowego podwykonawcy, po uprzednim wyrażeniu pisemnej zgody Stron umowy 6) Zamawiający dopuszcza również możliwość zmiany przedstawicieli Zamawiającego na etapie zawierania umowy w stosunku do jej wzoru. 7) Zmiany załączników A i B- na wniosek Zamawiającego. W razie konieczności wprowadzenia zmian przez Zamawiającego w składzie osobowym grupy Beneficjentów Projektu Wykonawca zapewni świadczenie usługi mobilnego dostępu do internetu w nowej lokalizacji, zgodnie z listą rezerwową (załącznik B).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-plonski.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: na pisemny wniosek skierowany na adres: Starostwo Powiatowe w Płońsku ul. Płocka 39 09-100 Płońsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Płońsku 09-100 Płońsk, ul. Płocka 39 (pok. 316- II piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w celu realizacji projektu pn.Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego w powiecie płońskim realizowanego przez Powiat Płoński w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka VIII Oś Priorytetowa Działanie 8.3 - Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu -eInclusion ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.