eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biłgoraj › Remont drogi leśnej o nawierzchni bitumicznej na odcinku Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 na odcinku Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00, oraz na Łączniku długości 57,00 m w Leśnictwie Rogóźnianka

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-07-27

Biłgoraj: Remont drogi leśnej o nawierzchni bitumicznej na odcinku Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 na odcinku Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00, oraz na Łączniku długości 57,00 m w Leśnictwie Rogóźnianka
Numer ogłoszenia: 203859 - 2011; data zamieszczenia: 27.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Biłgoraj , ul. Zamojska 96, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 84 6860028, 6868099, faks 84 6864259.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lublin.lasy.gov.pl/web/bilgoraj

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi leśnej o nawierzchni bitumicznej na odcinku Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 na odcinku Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00, oraz na Łączniku długości 57,00 m w Leśnictwie Rogóźnianka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont drogi leśnej o nawierzchni bitumicznej na odcinku Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 na odcinku Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00, oraz na Łączniku długości 57,00 m, w Leśnictwie Rogóźnianka. Zadanie to składa się z następującego rodzaju robót : remont drogi leśnej o nawierzchni bitumicznej na odcinku Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 na odcinku Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00, oraz na Łączniku długości 57,00 m w Leśnictwie Rogóźnianka. Zakres rzeczowy zadania obejmuje następujące elementy: - ODCINEK Nr 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 - ODCINEK Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00 - ŁĄCZNIK długości 57,00 m Na realizację przedsięwzięcia składają się następujące roboty: - oczyszczenie nawierzchni drogowej - remont cząstkowy - likwidacja wyboi głębokości 2,0 ; 3,0 ; 4,0 ; 5,0 cm i powyżej w technologii powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową K1-70 i grysami bazaltowymi - uzupełnienie ubytków o głębokości większej niż 5 cm tłuczniem kamiennym wraz z zagęszczeniem - ręczne wyrównanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym grysowym o uziarnieniu 0/8 (likwidacja kolein i deformacji nawierzchni) - podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową K1-70 i grysami bazaltowymi. ODCINEK NR 1 od km 0+000,00 do km 2+471,80 1. Oczyszczenie nawierzchni drogowych, mechaniczne, nawierzchnia ulepszona (bitum), 1027,08 m2, 2. Wyrównanie istniejącej podbudowy, tłuczniem sortowanym, zagęszczenie mechaniczne, średnia grubość warstwy po zagęszczeniu do 10cm, 0,07 m3, 3. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 2,0cm (bez ramowania), 7,77 m2, 4. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 3,0cm (bez ramowania), 1,65 m2, 5. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 4,0cm (bez ramowania), 2,99 m2, krot.2 6. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 5,0cm (bez ramowania), 2,05 m2, krot.1,67 7. Skropienie nawierzchni drogowej emulsją asfaltową w ilości 0,3 kg/m2, 1163,36 m2, 8. Ręczne wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną, beton asfaltowy grysowy, mieszanka o uziarnieniu 0/8,110,33 t, 9. Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 0,90 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 6,3-10 w ilości 8dm3/m2 - analogia,5294,58 m2, 10. Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 1,20 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 2-4 w ilości 5dm3/m2 - analogia, 5294,58 m2, ODCINEK Nr 2 od km 0+000,00 do km 1+480,00 1. Oczyszczenie nawierzchni drogowych, mechaniczne, nawierzchnia ulepszona (bitum), 888,00 m2, 2. Wyrównanie istniejącej podbudowy, tłuczniem sortowanym, zagęszczenie mechaniczne, średnia grubość warstwy po zagęszczeniu do 10cm, 0,02 m3, 3. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 2,0cm (bez ramowania), 21,50 m2, 4. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 3,0cm (bez ramowania), 1,29 m2, 5. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 4,0cm (bez ramowania), 0,93 m2, krot.2 6. Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 5,0cm (bez ramowania), 2,96 m2, krot.1,67 7. Skropienie nawierzchni drogowej emulsją asfaltową w ilości 0,3 kg/m2, 129,00 m2, 8. Ręczne wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną, beton asfaltowy grysowy, mieszanka o uziarnieniu 0/8, 12,90 t, 9. Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 0,90 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 6,3-10 w ilości 8dm3/m2 - analogia, 4488,00 m2, 10. Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 1,20 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 2-4 w ilości 5dm3/m2 - analogia, 4488,00 m2, ŁĄCZNIK DŁUGOŚCI 57,00 1.Oczyszczenie nawierzchni drogowych, mechaniczne, nawierzchnia ulepszona (bitum), 34,2 m2 2.Remonty cząstkowe nawierzchni powierzchniowo utrwalonych przy pomocy grysów i emulsji asfaltowej K1-70, wyboje 2,0cm (bez ramowania),0,50 m2, 3.Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 0,90 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 6,3-10 w ilości 8dm3/m2 - analogia, 171,00 m2, 4.Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową K1-70 w ilości 1,20 kg/m2, kruszywo bazaltowe frakcji 2-4 w ilości 5dm3/m2 - analogia, 171,00 m2..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w wysokości do 50% wartości zamówienia. Zamówienie uzupełniające może być udzielone w częściach, w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.31.49 - 45.23.31.49 .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.000.00 PLN (słownie: trzy tysiące i 00/100 PLN)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień, natomiast uprawnienia do wykonywania czynności zostaną opisane łącznie z warunkiem dotyczącym osób zdolnych do wykonania zamówienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia wiedz i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonała co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł, odpowiednio potwierdzonej, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania narzędziami, wyposażeniem i urządzeniami niezbędnymi do realizacji zamówienia, Zamawiający uzna jeżeli Wykonawca dysponuje co najmniej: - ciągnikiem kołowym 50 KM, - ciągnikiem kołowym 75 KM, - ładowarką o pojemności łyżki 1,25 m3, - rozsypywaczem, - samochodem samowyładowczy do 5 t, - skrapiarką do bitumu przewoźną, - skrapiarka do bitumu samojezdną samochodową, - szczotką mechaniczna bez ciągnika, - walcem statycznym samojezdnym 10 t, - walcem statycznym samojezdnym 15 t,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna , Jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (kierownik budowy)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże , że dysponuje środkami własnymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 150.000,00zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.W celu udokumentowania uprawnienia do podpisania oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty aktualny odpis z rejestru , aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowę spółki (niniejsze dokumenty traktowane będą jako pełnomocnictwo i powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2.Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w/w dokumenty najpóźniej przy odbiorze końcowym zadania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się możliwość zmiany terminu wykonania niniejszej umowy z powodu: -nie uzyskania zgody na wykonanie przebudowy do dnia podpisania umowy -opóźnienia w przekazaniu placu budowy -wstrzymania robót przez Zamawiającego -wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej przedmiotu zamówienia w terminie uniemożliwiającym dotrzymania terminu umownego wykonania robót, -przerw w realizacji robót, spowodowanych warunkami atmosferycznymi negatywnie wpływającymi na jakość lub trwałość wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności -zalanie terenu wodą, -zmiany przepisów prawa mających wpływ na termin wykonania robót lub sposobu prowadzenia robót, -zlecenia robót dodatkowych lub zamiennych, jeSeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umowy, -przerw w realizacji robót w przypadku niewypałów, niewybuchów, -nieprzewidzianych wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonywanie robót -działania siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o okres trwania w/w przeszkód . W tym przypadku nie stosuje się kar umownych. 2.Zmiana wynagrodzenia w przypadku:a)zmiany stawki VAT,b)zmiany zmiany zakresu rzeczowego lub ilościowego wykonanych robót,c) zamiany materiałów lub urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego,będą to, przykładowo, okoliczności: a)powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, b)powodujące poprawienie parametrów technicznych, c)wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów Ustalone wynagrodzenie może ulec zmianie w przypadku wstrzymania realizacji zadania inwestycyjnego przez Zamawiającego, wówczas Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego za rzeczywiście wykonaną część umowy 3.Zmiana umowy nastąpi w przypadku zmiany osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lublin.lasy.gov.pl/web/bilgoraj
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego, Nadleśnictwo Biłgoraj, Zamojska 96, 23-400 Biłgoraj.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2011 godzina 09:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego - Nadleśnictwo Biłgoraj, ul.Zamojska 96, 23-400 Biłgoraj, pok.nr 15 sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.