eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NieporętŚwiadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W NIEPORĘCIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002157154

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 2a

1.5.2.) Miejscowość: Nieporęt

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-126

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@gops-nieporet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops-nieporet.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://nieporet.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nieporęcie

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50f59510-ae6d-40ff-9cc7-fd84f234328b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00680009

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00662018

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAO.021-2/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz usług sąsiedzkich, zwanych dalej „usługami”, o których mowa w z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1283 ze zm.), realizowanych na rzecz osób, wymagających pomocy w miejscu zamieszkania – usługobiorców Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nieporęcie (dalej: GOPS Nieporęt), które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione.
2. Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi w każdym z miesięcy obowiązywania umowy wynosić będzie średnio 800 godzin. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych Wykonawcy godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb.
3. Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało około 20 klientów w każdym miesiącu obowiązywania umowy. Podana liczba usługobiorców jest wielkością szacunkową.
4. Ze względu na specyficzny charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie usług i wiążący się z tym brak możliwości dokładnego oszacowania liczby godzin usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany przewidywanej liczby godzin świadczonych usług oraz liczby usługobiorców, o której mowa w ust. 2 i 3 stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego na podstawie bieżących informacji rozeznanych w trakcie realizacji umowy.
5. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku zlecenia mu w trakcie obowiązywania umowy świadczenia usługi dla mniejszej niż ustalona w ust. 2 i 3 liczby usługobiorców lub w mniejszym wymiarze czasowym.
6. Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane przez Zamawiającego na podstawie decyzji administracyjnej dla osób samotnych i może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.
7. Zakres usług dla każdej osoby nimi objętej każdorazowo zostanie określony jako załącznik do decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego i przekazany drogą elektroniczną w formie zlecenia w ramach zawartej umowy z wybranym Wykonawcą.
8. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez pięć dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 20:00. W szczególnych przypadkach dopuszcza się również realizację usług w święta i dni ustawowo wolne od pracy, jeśli potrzeba wynika z indywidualnych potrzeb Klienta.
9. Rzeczywisty zakres świadczonych usług oraz ich częstotliwość muszą być zgodne ze zleceniem Zamawiającego. Pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług, rozumie się wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług, w tym również wykonanie na rzecz usługobiorcy zleconych czynności poza jego miejscem zamieszkania, takich jak np.: załatwianie spraw urzędowych, w tym dokonywanie opłat za usługi, czas robienia zakupów, czas realizacji recept (w sklepach/aptekach położonych najbliżej miejsca zamieszkania odbiorcy usług), czas zapisywania do lekarza i wizyty u lekarza, czas zaprowadzenia do placówek ochrony zdrowia, ośrodków wsparcia, czas załatwiania istotnych spraw usługobiorcy itp. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia i dojazdu opiekuna do mieszkania usługobiorcy, czasu niezbędnego na przemieszczenie się opiekuna od jednego usługobiorcy do drugiego, jeżeli opiekun świadczy usługi u kilku osób w ciągu jednego dnia.
10. Zamawiający oświadcza, że liczba usługobiorców, liczba godzin usług świadczonych na rzecz jednego usługobiorcy oraz ogólna liczba godzin usług w trakcie realizacji umowy Wykonawcy z Zamawiającym będzie zmienna. Okres, na jaki przyznawane będą usługi będzie różny dla poszczególnych usługobiorców. Liczba usługobiorców uprawnionych do korzystania z usług będzie zmieniać się w trakcie realizacji umowy.
11. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za rzeczywistą liczbę godzin świadczenia usługi na rzecz klientów uprawnionych do korzystania z usługi w danym miesiącu.
12. Przez 1 godzinę Usług należy rozumieć „godzinę zegarową” tj. 60 minut.
13. Zakres usług opiekuńczych uzależniony jest od stanu zdrowia usługobiorcy oraz jego sytuacji rodzinnej i finansowej, obejmuje w szczególności:
1) Czynności żywieniowe: przygotowanie lub dostarczenie posiłków oraz produktów żywnościowych na pozostałą część dnia, z uwzględnieniem zalecanej diety i zachowaniem dbałości o higienę żywności, pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie osoby , o ile wymaga tego jej stan zdrowia, podawanie lekarstw wg zaleceń lekarza;
2) Czynności gospodarcze: przynoszenie opału, palenie w piecu, sprzątanie, utrzymywanie w czystości najbliższego otoczenia użytkowanego przez usługobiorcę (z wyłączeniem ciężkich prac porządkowych), wynoszenie śmieci, utrzymywanie w bieżącej czystości sprzętu codziennego użytku, w tym urządzeń sanitarnych użytkowanych przez usługobiorcę, mycie okien (2x do roku) w pomieszczeniach użytkowanych przez usługobiorcę, utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych użytkowanych przez usługobiorcę, utrzymywanie w czystości sprzętu pomocniczego ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek inwalidzki, balkonik, podnośnik), robienie zakupów, pranie odzieży, bielizny pościelowej, niezbędne prasowanie lub zanoszenie i odbiór rzeczy z pralni;
3) Czynności organizacyjne: ustalanie wizyt lekarskich i towarzyszenie w nich jeżeli zachodzi taka potrzeba, realizacja recept lekarskich, załatwianie spraw urzędowych lub towarzyszenie podczas wizyt w urzędach lub innych instytucjach i organizacjach, pomoc w regulowaniu opłat (na życzenie), pomoc w organizacji czasu wolnego, prowadzenie rozmów zgodnie z zainteresowaniem podopiecznego, zgłaszanie do naprawy urządzeń i instalacji domowych;
4) Czynności pielęgnacyjne: utrzymanie higieny - mycie ciała, mycie głowy, kąpiel (osoba leżąca myta w łóżku), czesanie, obcinanie paznokci, golenie, pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, układanie osoby chorej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji, zmiana pieluchomajtek, czyszczenie protez zębowych, zmiana bielizny osobistej i pościelowej, słanie łóżka;
5) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem: inicjowanie, ułatwianie kontaktu z rodziną i środowiskiem lokalnym, organizacja wyjść z mieszkania, pomoc w zaspokajaniu potrzeb duchowych, w tym religijnych, pomoc w zaspokojeniu potrzeb kulturalno - sportowo - rekreacyjnych, utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym.
14. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych uzależniony jest od stanu zdrowia usługobiorcy oraz jego sytuacji rodzinnej i finansowej, obejmuje w szczególności:
a) kształtowanie umiejętności: zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i funkcjonowania w społeczeństwie,
b) motywowanie usługobiorcy do aktywności, leczenia i rehabilitacji,
c) prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi (np. dbałości o higienę i wygląd, wykonywanie czynności porządkowych i gospodarczych),
d) prowadzenie treningów społecznych (np. utrzymywania relacji z domownikami, w miejscu nauki, pracy, z sąsiadami, korzystania z usług różnych instytucji, organizacji czasu wolnego),
e) wspieranie i asystowanie w codziennych czynnościach życiowych,
f) podejmowanie interwencji i pomoc rodzinie usługobiorcy (np. kształtowanie właściwych relacji z chorym, niepełnosprawnym, samotnym członkiem rodziny, poradnictwo w sytuacjach kryzysowych, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne),
g) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych (np. w uzyskaniu świadczeń społecznych, w wypełnieniu i dostarczeniu dokumentów),
h) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia (np. szukanie ofert pracy, pomoc w napisaniu dokumentów aplikacyjnych i zebraniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia oraz przygotowaniu się do rozmowy kwalifikacyjnej),
i) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi (np. nauka planowania budżetu, asystowanie przy zakupach i dokonywaniu opłat, pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach),
j) uzyskanie dostępu do świadczeń zdrowotnych,
k) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych i zabiegów medycznych,
l) zamawianie i kupowanie leków w aptece, a także pilnowanie przyjmowania leków (również monitoring ewentualnych skutków ubocznych ich przyjmowania),
m) dotarcie do placówek służby zdrowia i rehabilitacyjnych,
n) w szczególnych przypadkach: zmiana opatrunków, mycie i pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, pomoc w korzystaniu ze środków pomocniczych.
o) rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu usługobiorcy zgodnie z zaleceniami lekarza, specjalisty rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, jak również współpraca ze specjalistami w psychologiczno-pedagogicznym i edukacyjno- terapeutycznym wsparciu usługobiorcy.
15. Wykonawca oświadcza, że znana mu jest treść ustawy z dnia 13 maja 2016 r. przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.) oraz obowiązki z niej wynikające, jak również sankcje związane z ich niedopełnieniem. Zamawiający wymaga, aby przed dopuszczeniem osób świadczących usługi wobec osób małoletnich, Wykonawca weryfikował osoby świadczące usługi, pod kątem ich figurowania w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (zwanego dalej Rejestrem) i poinformuje o tym Zamawiającego drogą mailową.
16. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad realizacją usług oraz pozostałych zobowiązań wynikających z umowy. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia stosownej dokumentacji określonej w umowie, a także do udostępniania Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 327360,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 327360,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 327360,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna POŻYTEK

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1251659613

7.3.3) Ulica: Warszawska 11

7.3.4) Miejscowość: Tłuszcz

7.3.5) Kod pocztowy: 05-240

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 327360 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-02 do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.