Ogłoszenie z dnia 2024-12-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00595528/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-14
- 2024/BZP 00598597/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta Oświęcim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368467945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bema 12A
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mzuk.oswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.oswiecim.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a5cb371c-efad-4094-81d1-ebcefb9f714e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta Oświęcim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5cb371c-efad-4094-81d1-ebcefb9f714e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00650293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00595528
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MZUK/05/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 560000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przyjęcie i zagospodarowanie odpadów pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Spółkę w zakresie oczyszczania miasta, a także niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (w ilości do 10 Mg/rok) na instalację mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie – w tym odpadów remontowych i budowlanych, a także zagospodarowanie innych odpadów, w tym odpadów z oczyszczania ulic i placów, odpadów zielonych, wielkogabarytowych i kuchennych.
Odpady, które zamawiający będzie dostarczał do instalacji to odpady pochodzące z realizacji usług związanych z letnim i zimowym oczyszczaniem miasta Oświęcim, a także odpady komunalne o kodzie 20 03 01 pochodzące z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Oświęcim i ewentualnie sporadycznie z Gmin ościennych (powiat oświęcimski) oraz z nieruchomości niezamieszkałych, z którymi Zamawiający może mieć zawarte umowy cywilnoprawne lub/i pojedyncze zlecenia.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie usług w zakresie:
1) mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do odzysku,
2) przetwarzania selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów oraz odpadów kuchennych zgodnie z ustawą o odpadach (t.j.: Dz.U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
3) prowadzenia mechaniczno-biologicznego procesu przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (frakcja podsitowa 0-80 mm) zgodnie ustawą o odpadach; frakcja nadsitowa o wymaganej przez aktualne przepisy prawa kaloryczności winna zostać przekazana do zagospodarowania jako paliwo alternatywne; nie dopuszcza się jedynie magazynowania odpadów tej frakcji na bazie wykonawcy; na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych przez zamawiającego przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie – przetworzenie odpadów, a nie ich jedynie magazynowanie;
4) składowania odpadów po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (stabilizat),
5) sortowanie zmieszanych odpadów opakowaniowych i odpadów zbieranych u źródła z przeznaczeniem ich do odzysku.
6) Prognozowana ilość oraz rodzaj odpadów przeznaczonych do przetwarzania jest zawarta w poniższej tabeli oraz formularzu cenowym, będącym częścią zał. nr 1 do oferty – formularza ofertowego i wynosi łącznie około – 1000 Mg/rok 2025 i 1000 Mg/rok 2026.
7) Zamawiający zastrzega, że podane ilości są ilościami szacunkowymi, obrazują możliwą wielkość i zakres przedmiotu zamówienia oraz mogą być pomocne na etapie przygotowania oferty.
8) Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia rzeczywistej ilości odpadów, różniącej się w dół lub w górę od prognozowanej w ramach podanych rodzajów (kodów) odpadów.
W zakresie wymagań prawnych i środowiskowych dotyczących zagospodarowania odpadów:
a) Wykonawca powinien posiadać status instalacji komunalnej tj. powinien spełniać wymagania dla funkcjonującej instalacji komunalnej (instalacja została oddana do użytkowania i posiada wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów objętych zamówieniem) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dla:
• instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów (MBP);
• instalacji biologicznego przetwarzania odpadów ulegających biodegradacji (kompostownia),
• składowania odpadów powstałych w procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów;
b) Instalacja MBP powinna gwarantować wykonanie art. 30 pkt 1 (zakazuje się przetwarzania odpadów poza instalacjami i urządzeniami) ustawy o odpadach (tj.: Dz.U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.).
c) Wykonawca powinien posiadać status instalacji mogącej zagospodarować odpady objęte niniejszym zamówieniem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
d) Wykonawca jest odpowiedzialny za osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami (odpowiedni poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych) wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 3 sierpnia 2021r. w sprawie sposobu obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych (Dz.U. z 2021r., poz. 1530).
e) składowanie odpadów o kodzie 20 03 99 winno odbywać się w instalacji komunalnej posiadającej zezwolenie na składowanie ww. odpadów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu zostały złożono 1 ofertę o wartości kwotę 1 020 621,60 zł brutto. Oferta z najniższą ceną przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 560.000,00 zł netto, 604 800,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1020621,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1020621,60 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu zostały złożono 1 ofertę o wartości kwotę 1 020 621,60 zł brutto. Oferta z najniższą ceną przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 560.000,00 zł netto, 604 800,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
INNE PRZETARGI Z OŚWIĘCIMIA
- Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej przy ul. Z. Jakubowskiego w sołectwie Brzezinka
- Koszenie i porządkowanie nieruchomości
- Dostawa i wdrożenie systemu do ewidencji i zarządzania zbiorami muzealnymi wraz z migracją danych dla Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau wOświęcimiu(dalej jako System)oraz udzieleniem licencji(...)
- DOSTAWA MATERIAŁÓW OPATRUNKOWYCH NA ROK 2025 - CZ.II
- Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Brzezinka ul. Męczeństwa Narodów.
- Modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Gminie Oświęcim
więcej: przetargi w Oświęcimiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu gminy Oława wraz z zagospodarowaniem przyjętych odpadów
- "Świadczenie usługi odbioru, transportu wraz z zagospodarowaniem zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych"
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Wodzierady w okresie od 01.07.2025r. do 30.06.2026r.
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych o kodzie 20 02 01 odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Wołów oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
- Świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych selektywnie zebranych i wytwarzanych w WSS we Wrocławiu im. J. Gromkowskiego przy ul. Koszarowa 5
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Suchożebry poprzez: sortowanie, odzysk, kompostowanie i składowanie odpadów komunalnych oraz inne, zgodne z prawem metody gospodarowania odpadami
więcej: Usługi gospodarki odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.