Ogłoszenie z dnia 2024-12-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00606534/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Realizacja usługi polegającej na prowadzeniu stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu Gminy Żabia Wola za rok 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŻABIA WOLA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148578
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 3
1.5.2.) Miejscowość: Żabia Wola
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-321
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zabiawola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.zabiawola.akcessnet.net/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-989c1e9e-deb8-4f21-9c21-84bace14a2ea1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja usługi polegającej na prowadzeniu stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu Gminy Żabia Wola za rok 20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-989c1e9e-deb8-4f21-9c21-84bace14a2ea
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00639464
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00057741/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Realizacja usługi polegającej na prowadzeniu stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu Gminy Żabia Wola, II część
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00606534
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZS.271.2.21.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 444444,48 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na prowadzeniu stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców z terenu Gminy Żabia Wola w 2025 r.
Przedmiot zamówienia należy realizować w ramach obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Postanowienia w dokumentacji postępowania są niespójne z ustawowymi zasadami, które zidentyfikowano dopiero po otwarciu ofert, nie mogą być naprawione. Zamawiający wprowadził do Specyfikacji Warunków zamówienia błędne informacje dotyczące oświadczenia składanego składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp na wzorze załącznika nr 2b do SWZ.
Zgodnie z Rozdziałem II SWZ: „Dokumenty składane wraz z ofertą” Zamawiający wymagał złożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziale 8 SWZ na wzorze załącznika nr 2 do SWZ. Natomiast oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie potwierdzeniu braku podstaw wykluczenia wymagane było tylko od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Zgodnie z wykazem załączników do SWZ, oświadczenia były sporządzone na wzorach o numerach:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2a do SWZ;
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2b do SWZ.
Dodatkowo, w ogłoszeniu o zamówieniu nr nr 2024/BZP 00606534/01 z dnia 20-11-2024 r., w pkt 5.5.): „Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak”
Ze względu na fakt, że postanowienia w dokumentacji postępowania dotyczące dokumentów składanych wraz z ofertą są niejednoznaczne, wprowadzają wykonawców w błąd, a także uniemożliwiają wyłonienia wykonawcy, z którym będzie można podpisać umowę w sprawie zamówienia publicznego, , który złoży wszystkie wymagane dokumenty, dlatego postępowanie podlega unieważnieniu.
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 kwietnia 2022 r. KIO 881/22: „W takiej sytuacji podstawą do unieważnienia postępowania z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jest obarczenie postępowania wadą, przez którą należy rozumieć wyłącznie takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Ponadto, wada taka musi uniemożliwić zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.”
Zgodnie z powyższym, z dyspozycją przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 390000 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 453600 PLN
INNE PRZETARGI ŻABIA WOLA
- Przebudowa drogi gminnej ul. Słowiczej w miejscowości Słubica Wieś w gminie Żabia Wola w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa drogi gminnej publicznej ul. Słowiczej w m. Słubica Wieś"
- "Dostawa i montaż wodomierzy do zdalnego odczytu na terenie Gminy Żabia Wola".
więcej: przetargi ŻABIA WOLA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych (zmieszanych oraz segregowanych) z budynków Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi
- (15) Sukcesywny odbiór i zagospodarowanie zużytych opon od pojazdów osobowych.
- Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Miejskiej Chojnice
- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Orchowo
- "Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Czarnia w 2025 r."
- ODBIÓR ODPADÓW Z TERENÓW KOMUNALNYCH GMINY MIASTO OŁAWA
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.