Ogłoszenie z dnia 2024-11-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00526938/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA OLEJU NAPĘDOWEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA PODLEGŁYCH JEDNOSTEK GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W GDAŃSKU z podziałem na 5 części zamówienia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5842456536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Subisława 5
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-354
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariatgdansk@gddkia.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gddkia.eb2b.com.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami krajowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA OLEJU NAPĘDOWEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA PODLEGŁYCH JEDNOSTEK GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W GDAŃSKU z podziałem na 5 części zamówienia2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fe275aa4-aa61-4366-918f-dc72fd304edc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00616839
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00228193/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 DOSTAWA OLEJU NAPĘDOWEGO DO CELÓW GRZEWCZYCH DLA PODLEGŁYCH JEDNOSTEK GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD ODDZIAŁ W GDAŃSKU” z podziałem na 5 części zamówienia
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00526938
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: O.GD.D-3.2421.21.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 163925,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego do celów grzewczych do Rejonu w Człuchowie Obwód Drogowy w Bytoni, ul. Główna 1 a.Dostawy będące przedmiotem zamówienia winny być realizowane zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia , który stanowi Tom III oraz w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Tom II Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.5.5.) Wartość części: 29050,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego do celów grzewczych do Rejonu w Gdańsku Obwód Drogowy w Kościerzynie, ul. Drogowców 2Dostawy będące przedmiotem zamówienia winny być realizowane zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ"), który stanowi Tom III oraz w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Tom II Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.5.5.) Wartość części: 18675,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego do celów grzewczych do Ośrodka Wypoczynkowego „Koszarka” w Szarlocie k/Kościerzyny.Dostawy będące przedmiotem zamówienia winny być realizowane zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ"), który stanowi Tom III oraz w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Tom II Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.5.5.) Wartość części: 24900,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego do celów grzewczych do Rejonu w Słupsku Obwód Drogowy w Kobylnicy, ul. Nad Słupią 8a.Dostawy będące przedmiotem zamówienia winny być realizowane zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ"), który stanowi Tom III oraz w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Tom II Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.5.5.) Wartość części: 33200,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego do celów grzewczych do OSW „Koszarka” w Przebrnie, k/Krynicy Morskiej, ul. Drogowców 1Dostawy będące przedmiotem zamówienia winny być realizowane zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ"), który stanowi Tom III oraz w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Tom II Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.5.5.) Wartość części: 58100,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 26174,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26432,70 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 26174,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHUP ROLMASZ Sp. z o.o
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5328426
7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 1
7.3.4) Miejscowość: Słupsk
7.3.5) Kod pocztowy: 76-200
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 26174,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 16826,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17269,20 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 16826,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHUP ROLMASZ Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5328426
7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 1
7.3.4) Miejscowość: Słupsk
7.3.5) Kod pocztowy: 76-200
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 16826,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 22435,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 23025,60 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 22435,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHUP ROLMASZ Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5328426
7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 1
7.3.4) Miejscowość: Słupsk
7.3.5) Kod pocztowy: 76-200
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 22435,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 29716,80 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 30700,80 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 29716,80 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHUP ROLMASZ Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5328426
7.3.3) Ulica: Grunwaldzka 1
7.3.4) Miejscowość: Słupsk
7.3.5) Kod pocztowy: 76-200
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 29716,80 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 52521,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 52865,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 52521,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HANDEL PALIWEM OKTAN Piotr Kurzawski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 220565424
7.3.3) Ulica: I. Paderewskiego 4F/169
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.5) Kod pocztowy: 80-169
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
HANDEL PALIWEM OKTAN - PIOTR KURZAWSKI
jakie przetargi wygrała firma
HANDEL PALIWEM OKTAN - PIOTR KURZAWSKI
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 52521,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.: Rozbudowa DW 224 na odcinku od węzła Szemud do skrzyżowania z ul. Samorządową w Szemudzie
- "Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budynku mieszkalnego i budynku usługowego na działkach nr 74/3 i 74/4 obr. 0704 w Gdańsku"
- Dostawa foteli obrotowych i krzeseł konferencyjnych dla jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej
- Opracowanie dokumentacji projektowej w tym projektu budowlanego i audytu energetycznego wraz z nadzorem autorskim i konserwatorskim -termomodernizacja zabytkowego budynku ul. Mickiewicza 36 w Sopocie
- Sukcesywne, bezgotówkowe zakupy paliw płynnych do pojazdów oraz urządzeń Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dostawa zestawów odczynnikowych do oznaczeń metodą immunochemiluminescencji, materiałów zużywalnych do analizatora, materiału kontrolnego i kalibratorów wraz z dzierżawą analizatora
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego dla Domu Pomocy Społecznej w Kochłowach w okresie od 01.08.2025 r. do 31.12.2025 r.
- Dostawa oleju napędowego grzewczego EKOTERM PLUS lub równoważnego
- Dostawa oleju opałowego dla Gminy Choceń i jednostek organizacyjnych
- Sukcesywne dostawy oleju opałowego do Domu Pomocy Społecznej w Woli Chruścińskiej
- Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych w ACC dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
- dostawa: oleju napędowego w okresie lipiec 2006 - czerwiec 2007, oleju opałowego lekkiego w okresie wrzesień 2006 - sierpień 2007, oleju silnikowego, hydraulicznego i płynów eksploatacyjnych do pojazdów w okresie lipiec 2006 - czerwiec 2006.
więcej: Olej opałowy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.