Og³oszenie z dnia 2025-12-12
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku szko³y wraz z ³±cznikiem przy ul. Czerkaskiej 8 w Bydgoszczy
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miasto Bydgoszcz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351297
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Jezuicka 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-102
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 52 58 58 124
1.5.8.) Numer faksu: +48 52 58 58 273
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.bydgoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bydgoszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku szko³y wraz z ³±cznikiem przy ul. Czerkaskiej 8 w Bydgoszczy
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8989bad7-1f5b-4cc0-a551-6f7e925b5916
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00596142
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037084/31/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.55 Budowa budynku Szko³y nauczania pocz±tkowego wraz z ³±cznikiem, instalacjami zewnêtrznymi i przy³±czami w ramach placówki o¶wiatowej Szko³y Podstawowej nr 15 przy ul. Czerkaskiej 8
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12337893.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawc±, odbywa siê w jêzyku polskim przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej pod adresem : https://platformazakupowa.pl/transakcja/1233789
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych z dnia 30 grudnia 2020 r. dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny wersji umo¿liwiaj±cej zainstalowanie dowolnej przegl±darki internetowej z w³±czon± obs³ug± jêzyka JavaScript, akceptuj±cej pliki typu „cookies”,
3) wy¶wietlacz ekranowy umo¿liwiaj±cy pracê w rozdzielczo¶ci nie ni¿szej ni¿ 1024x768 pikseli,
4) zainstalowane oprogramowanie do odczytu plików w formacie .pdf,
5) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
2. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza sk³adania oferty dostêpnego na platformazakupowa.pl w konkretnym postêpowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z opisem zamieszczonym w Rozdziale XII i XIII.
3. Za datê przekazania oferty przyjmuje siê datê jej przekazania w systemie poprzez klikniêcie przycisku Z³ó¿ ofertê i wy¶wietlaniu komunikatu, ¿e oferta zosta³a z³o¿ona.
4.Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ w zak³adce “Wiadomo¶ci – komunikaty publiczne”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana do konkretnego Wykonawcy za po¶rednictwem zak³adki „Wiadomo¶ci – wiadomo¶ci prywatne”.
5. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
6. Sk³adanie dokumentów, o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, zapytañ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem formularza Wy¶lij wiadomo¶æ dostêpnego na stronie internetowej prowadzonego postêpowania.
7. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedzia³ania strony internetowej prowadzonego postêpowania, Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, na adres wzp@um.bydgoszcz.pl, z zastrze¿eniem ¿e Ofertê
(w szczególno¶ci Formularz oferty) Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wy³±cznie za po¶rednictwem strony internetowej prowadzonego postêpowania.
8. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za
po¶rednictwem przycisku Wy¶lij wiadomo¶æ jako za³±czniki.
9. Za datê przekazania sk³adanych dokumentów, o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, zapytañ oraz przekazywanie informacji
uznaje siê klikniêcie przycisku Wy¶lij wiadomo¶æ po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego.
10. Oferta powinna byæ:
1) sporz±dzona na podstawie za³±czników SWZ w j. polskim ,
2) z³o¿ona przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej tzn. za po¶rednictwem strony internetowej prowadzonego postêpowania,
3) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê/osoby upowa¿nion±/upowa¿nione.
11. Rekomendowane formaty: .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg).
12. W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .gif, .bmp, .numbers, .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie
13. Wystêpuje limit objêto¶ci plików, spakowanych folderów (dla ca³ej oferty) - 10 plików lub spakowanych folderów o wielko¶ci 150 MB. Rekomendowane jest wykorzystanie zip, 7Z.
14. Przy u¿yciu podpisu zaufanego zaleca siê by plik wynikowy by³ mniejszy ni¿ 10 MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia (swz). Klauzula informacyjna dotycz±ca przetwarzania danych osobowych znajduje siê w rozdziale XXXIX swz.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny (ograniczenia stosowania) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia (swz). Klauzula informacyjna dotycz±ca przetwarzania danych osobowych znajduje siê w rozdziale XXXIX swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.78.2025.B
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na budowie budynku szko³y wraz z ³±cznikiem komunikacyjnym, wiaty ¶mietnikowej, ma³ej architektury wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastruktur± techniczn± przy ul. Czerkaskiej 8 w Bydgoszczy oraz przebudowie chodnika, w zakresie i na warunkach okre¶lonych w SWZ z za³±cznikami, w tym w szczególno¶ci w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej zawieraj±cej plik zestawienie za³±czników.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45410000-4 - Tynkowanie
45432100-5 - K³adzenie i wyk³adanie pod³óg
45442100-8 - Roboty malarskie
45431100-8 - K³adzenie terakoty
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e
45421141-4 - Instalowanie przegród
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45421152-4 - Instalowanie ¶cianek dzia³owych
45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych
45443000-4 - Roboty elewacyjne
44212310-5 - Rusztowania
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
77211400-6 - Us³ugi wycinania drzew
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeñ
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
77211600-8 - Sadzenie drzew
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane zwi±zane z budow± ruroci±gów
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314000-1 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych
45313100-5 - Instalowanie wind
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 455 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ podobnych. Ewentualne zamówienia podobne:
1) bêd± obejmowa³y zwiêkszony zakres robót okre¶lonych w dokumentacji projektowej na terenie inwestycji oraz nieokre¶lonych w dokumentacji projektowej, ale zgodnych z przedmiotem zamówienia, w wyniku których powstaje zmodernizowane o¶wietlenie. W przedmiotowym przypadku bêdzie dotyczy³o to robót instalacyjnych, konstrukcyjnych i monta¿owych.
2) zawarcie umowy poprzedzone zostanie stosownym zaproszeniem do negocjacji oraz negocjacjami.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione poni¿ej kryteria,
1) o wyborze oferty zadecyduje najwiêksza liczba uzyskanych punktów, tj. C+R.
„cena” – C
„okres odpowiedzialno¶ci z tytu³u rêkojmi za wady” – R
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres odpowiedzialno¶ci z tytu³u rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale XV, XVA i XX SWZ.
2) spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu,
2. Zamawiaj±cy, w oparciu o art.112 uPzp, wymaga wykazania spe³niania nastêpuj±cych warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej. Wykonawca wyka¿e, ¿e:
1) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ co najmniej 2 zamówienia na roboty budowlane polegaj±cych na budowie, przebudowie lub remoncie budynku u¿yteczno¶ci publicznej lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku zamieszkania zbiorowego o warto¶ci robót minimum 10 000 000,00 z³ o kubaturze nie mniejszej ni¿ 5 000 m3. Zamówienia te powinny byæ wykonane w pe³nym zakresie, tj.
z instalacjami zapewniaj±cymi u¿ytkowanie obiektu budowlanego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz zakoñczone zgodnie z rozumieniem ustawy Prawo budowlane rozdzia³ 5c „Zakoñczenie budowy";
2) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci:
a) konstrukcyjno-budowlanej,
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ sanitarnych,
c) instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych,
d) instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji teletechnicznych.
Wy¿ej wymienione osoby musz± posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do w/w, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a uPb.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
a) o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiaj±cego. Wzór o¶wiadczenia zostanie przes³any wraz z wezwaniem do jego z³o¿enia.
b) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia zostanie przes³any wraz z wezwaniem do jego z³o¿enia.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia:
1) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów-inne dokumenty. Wzór wykazu zostanie przes³any wraz z wezwaniem do jego z³o¿enia;
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu zostanie przes³any wraz z wezwaniem do jego z³o¿enia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w kwocie 140 000,00 z³ (s³ownie: sto czterdzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 uPzp wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2020, poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Urzêdu Miasta Bydgoszczy 41 1240 6452 1111 0010 4788 1232 z dopiskiem: Wadium – Budowa budynku szko³y wraz z ³±cznikiem przy ul. Czerkaskiej 8 w Bydgoszczy- WZP.271.78.2025.B
Za datê zap³aty wadium uznaje siê moment wp³ywu na konto Zamawiaj±cego.
Uwaga: Terminem wniesienia wadium w formie pieniê¿nej jest data i godzina zaksiêgowania wadium na koncie Zamawiaj±cego.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z art. 58 ust. 1 uPzp Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spó³ki cywilnej):1) w tym celu Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pe³nomocnictwo musi zostaæ z³o¿one wraz z ofert±,
2) w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli Zamawiaj±cy go ¿±da,
3) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± ³±cznie spe³niaæ warunki udzia³u w postêpowaniu, z zastrze¿eniem, ¿e w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych
z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane, a warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art.112 ust. 2 pkt 2, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane,
4) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia za³±czaj± do oferty o¶wiadczenia z art. 125 ust 1 uPzp,
5) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia za³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z art. 117 ust 4 uPzp.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Warunki umowy zosta³y zawarte w za³±czonym do SWZ wzorze umowy – z tego wzglêdu, ¿e Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy, aby zawar³ z nim umowê w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak zawarte w za³±czonym do SWZ wzorze umowy.2. Zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ, gdy wyst±pi± okoliczno¶ci, o których mowa w art. 455 ust. 1 i 2 uPzp oraz w przypadku zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia – je¶li wynikaæ to bêdzie z okoliczno¶ci o charakterze obiektywnym, których
nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili sk³adania oferty, pod warunkiem, ¿e nowe osoby wskazane przez Wykonawcê spe³niaæ bêd± warunki okre¶lone w SWZ,
3. Dopuszcza siê zmianê terminu wykonania przedmiotu umowy, z uwagi na wyst±pienie:
1) si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. Przez dzia³anie si³y wy¿szej Zamawiaj±cy rozumie, wszelkie nadzwyczajne i nag³e zdarzenia o charakterze zewnêtrznym, niezale¿ne od obydwu Stron niniejszej umowy, niemo¿liwe do przewidzenia, takie jak katastrofy, po¿ary, powodzie, zalania, wybuchy, ataki terrorystyczne, niepokoje spo³eczne, epidemie, stany nadzwyczajne (strajki z wyj±tkiem strajku u Wykonawcy), dzia³ania wojenne, o ile skutki wyst±pienia si³y wy¿szej nie mia³y miejsca w chwili z³o¿enia oferty przez Wykonawcê,
2) kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym,
3) znalezisk skutkuj±cych konieczno¶ci± wstrzymania robót,
4) robót zleconych, na podstawie art. 455 uPzp oraz § 3 ust. 4 niniejszej umowy (wyd³u¿enie terminu o czas niezbêdny do realizacji zleconych robót, je¶li ich wykonanie nie jest mo¿liwe z zachowaniem terminu umownego),
5) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
6) okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego i niezawinionych przez Wykonawcê,
7) okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy i które Zamawiaj±cy uzna za uzasadniaj±ce zmianê terminu,
8) niesprzyjaj±cych wykonywaniu robót warunków atmosferycznych (w tym m.in.: temperatura, si³a wiatru, opady: deszczu, ¶niegu, gradu), w czasie których nie mo¿na zapewniæ wymaganych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-monta¿owych warunków prawid³owego wykonania robót.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2026-01-07 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1233789
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-07 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2026-02-05
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
I.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
65 tygodni od daty zawarcia umowy
II.
1. Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± prowadzenia negocjacji (negocjacje fakultatywne).
2. W przypadku podjêcia decyzji o prowadzeniu negocjacji:
1) Zamawiaj±cy zaprosi do negocjacji wykonawców, których oferty nie podlega³y odrzuceniu,
2) Zamawiaj±cy zaprosi wykonawców, do z³o¿enia ofert dodatkowych i dopiero wówczas dokona oceny i wyboru oferty,
3) negocjacje bêd± mia³y charakter poufny,
4) negocjacje nie bêd± mog³y prowadziæ do zmiany tre¶ci swz,
5) negocjacje bêd± dotyczy³y wy³±cznie tych elementów tre¶ci oferty, które podlegaj± ocenie w ramach kryteriów oceny ofert,
6) Zamawiaj±cy nie przewiduje ograniczenia liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji, stosuj±c kryteria oceny ofert.
3. Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ mo¿e nie przeprowadzaæ negocjacji bez podawania przyczyny.
4. W przypadku, gdy Zamawiaj±cy nie bêdzie prowadzi³ negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert z³o¿onych w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu.
III.
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA ART. 7 UST.1 USTAWY Z DNIA 13 KWIETNIA 2022 R. O SZCZEGÓLNYCH ROZWI¡ZANIACH W ZAKRESIE PRZECIWDZIA£ANIA WSPIERANIU AGRESJI NA UKRAINÊ ORAZ S£U¯¡CYCH OCHRONIE BEZPIECZEÑSTWA NARODOWEGO (DZ.U. 2025, POZ. 514)
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê:
1) wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
2) wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy
z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2025 r. poz. 644) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
3) wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
2. Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci wymienionych w pkt 1.
IV.
1. Dla chêtnych Wykonawców Zamawiaj±cy umo¿liwia udzia³ w spotkaniu w celu obejrzenia miejsca planowanej inwestycji: w dniu 17.12.2025 r. o godz. 14:00. Miejsce spotkania przy wej¶ciu do Szko³y Podstawowej nr 15 w Bydgoszczy przy ul. Czerkaskiej 8. Udzia³ w spotkaniu nie jest obowi±zkowy.
2. Zamawiaj±cy nie przewiduje sprawdzenia dokumentów niezbêdnych do realizacji zamówienia (art. 131 ust. 2 uPzp).
V.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiaj±cy wdro¿y³ procedurê dokonywania zg³oszeñ naruszeñ prawa i podejmowania dzia³añ nastêpczych, która opisana zosta³a w Zarz±dzeniu nr 533/2024 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 18 wrze¶nia 2024r. z za³±cznikami dostêpnymi w Biuletynie Informacji Publicznej Urzêdu Miasta Bydgoszczy https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/1094871/Zarzadzenie-533_2024
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Dostawy wyrobów dla Zak³adu Analityki Lekarskiej na okres 36 miesiêcy
- Budowa budynku szko³y wraz z ³±cznikiem przy ul. Czerkaskiej 8 w Bydgoszczy
- Zakup wraz z dostaw± ch³odziarko-zamra¿arek oraz zamra¿arki
- Budowa ulicy Kotwicowej w ramach Programu utwardzania ulic gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy
- Us³uga szkolenia z jêzyka angielskiego
- Dostawa i monta¿ kinkietów ozdobnych do sali kinowej w IV krêgu Opery Nova w Bydgoszczy
wiêcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pracowni
- Termomodernizacja Miejsko-Gminnego O¶rodka Kultury w Kisielicach
- Wykonanie robót budowlanych w lokalach mieszkalnych tzw. pustostanach - 6/P/2025.
- Roboty budowlane realizowane w 2026 r., w zakresie instalacji elektrycznych - konserwacja, naprawa, wymiana lub usuwanie awarii w budynkach i lokalach stanowi±cych zasób Gminy Opole
- Budowa ¶wietlic wiejskich w miejscowo¶ciach Jackowo W³o¶ciañskie i G³odowo Wielkie
- Zaprojektowanie oraz adaptacja hali znajduj±cej siê przy ul. Górnej 16 w Otwocku na potrzeby handlowo - us³ugowe w ramach zadania bud¿etowego" Adaptacja hali przy ul. Górnej 16(...)
wiêcej: Rusztowania »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





