Ogłoszenie z dnia 2025-12-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prowadzenie i obsługa Ośrodka Rehabilitacji dzikich ptaków i ssaków "Przytulisko” oraz wolier przejściowych, edukacyjno-pokazowych w Silvarium”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Krynki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050506597
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poczopek 6D
1.5.2.) Miejscowość: Szudziałowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-113
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 722 96 40
1.5.8.) Numer faksu: 85 722 96 41
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krynki@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krynki.bialystok.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prowadzenie i obsługa Ośrodka Rehabilitacji dzikich ptaków i ssaków "Przytulisko” oraz wolier przejściowych, edukacyjno-pokazowych w Silvarium”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e6bc536d-1c6e-4de3-887e-59d015b59097
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00593297
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00251993/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Prowadzenie i obsługa Ośrodka Rehabilitacji dzikich ptaków i ssaków "Przytulisko” oraz wolier przejściowych, edukacyjno-pokazowych w Silvarium”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_krynki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_krynki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz
dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych przekazanych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego określona została w rozdziale II. SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ochrona danych osobowych przekazanych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego określona została w rozdziale II. SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie i obsługa Ośrodka Rehabilitacji dzikich ptaków i ssaków "Przytulisko” oraz wolier przejściowych, edukacyjno-pokazowych w Silvarium”.
Zakres czynności obejmuje w szczególności:
a) codzienną opiekę bytową i żywieniową,
b) opiekę weterynaryjną interwencyjną i planową,
c) prace porządkowe i utrzymanie czystości w wolierach i ich otoczeniu,
d) konserwację i naprawy infrastruktury,
e) utrzymanie terenu ośrodka,
f) prowadzenie rehabilitacji,
g) prowadzenie dokumentacji, zapewnienie bieżącej gotowości i dostępności pod telefonem.
Szczegółowy opis prac (czynności) oraz zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia zawarte są w Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77500000-5 - Usługi hodowli zwierząt
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15700000-5 - Pasza dla zwierząt
85200000-1 - Usługi weterynaryjne
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3.4. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do każdej z pozycji Kosztorysu Ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z pozycji Kosztorysu Ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w Kosztorysie Ofertowym stanowiącym część Oferty.Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30% Wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z §9 ust 1 wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w Kosztorysie Ofertowym stanowiącym część Oferty.
Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem Ośrodka, (2) zmian na rynku lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, (3) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego wykonawcę (na Obszarze Realizacji).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przy wyborze i ocenie złożonych ofert, w oparciu o informacje zawarte
w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, będzie kierował się następującymi kryteriami posiadającymi określone niżej znaczenie:
Cena – waga 60% (maks. 60 pkt)
Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia – waga 40% (maks. 40 pkt)
1. Kryterium „CENA” będzie obliczane według wzoru:
Cn
C = --------- x 60 pkt
Co
gdzie:
C – punkty przyznane w kryterium „Cena”
Cn – najniższa cena (spośród nie odrzuconych ofert)
Co – cena oferty badanej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” będzie podlegać cena łączna brutto podana w ofercie (Załącznik nr 1 do SWZ).
2. Kryterium „Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia”
W ramach kryterium „Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia” oceniane będzie przyjęcie przez Wykonawcę zobowiązania umownego do wykonania kluczowych elementów zamówienia określonych przez Zamawiającego w SWZ samodzielnie przez Wykonawcę składającego ofertę, tj. bez udziału podwykonawców. Zasady realizacji tego zobowiązania oraz zasady odpowiedzialności za jego niewykonanie zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ („Obowiązek samodzielnej realizacji”). W przypadku przyjęcia takiego zobowiązania Wykonawcy zostanie przyznane 40 pkt w ramach tego kryterium.
Kluczowe elementy zamówienia obejmują czynności polegające na:
1. Codzienne karmienie i obsługa bytowa w Ośrodku Rehabilitacji Ptaków i Drobnych Ssaków „Przytulisko” Studzionka 3/2, 16-120 Krynki, wolierach przejściowych edukacyjno-pokazowych w Silvarium–Poczopek oraz punkcie Przyjęć w Poczopku, Poczopek 6E, 16-113 Szudziałowo;
2. Rehabilitacja behawioralna i ruchowa, Trening samodzielności;
3. Prace porządkowe w boksach i wolierach, Naprawy i konserwacja wolier, Koszenie i utrzymanie terenu wokół ośrodka, Kontrola bezpieczeństwa i dobrostanu zwierząt.
Oferty będą oceniane (spośród nie odrzuconych ofert) w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawcę. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów (suma punktów wynikających z powyższych kryteriów). Pozostałym Wykonawcom spełniającym wymagania kryterium przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
Jako najkorzystniejsza (w odpowiedniej części postępowania) uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów (suma punktów wynikających z powyższych kryteriów), obliczoną według wzoru:
P = C + S
P - punkty uzyskane przez ofertę ocenianą
C - punkty przyznane ofercie ocenianej w kryterium „cena”
S - punkty przyznane ofercie ocenianej w kryterium „samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia”
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w ustawie Pzp, niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Warunki zostaną spełnione, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje należycie (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej 1 usługę (przez usługę rozumie się wykonywanie prac na podstawie 1 umowy) polegającą na prowadzeniu ośrodka dla zwierząt lub opieki nad zwierzętami w schroniskach i indywidualnie lub usługami w ogrodach zoologicznych lub prowadzeniu ośrodka rehabilitacyjnego dla zwierząt, prowadzenie pogotowania dla zwierząt, prowadzenie hotelu dla zwierząt lub prowadzeniu (wykonaniu usług) zagrody pokazowej żubrów na kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 zł brutto;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców w całości. W przypadku polegania przez wykonawcę na zasobach udostępniających je podmiotów ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z tych podmiotów w całości.
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 osobami:
- jedną osobą z uprawnieniami do pełnienia samodzielnej funkcji lekarza weterynarii lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
- jedną osobą do prowadzenia ośrodka rehabilitacji
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i miejsc wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - Załącznik nr 6 do SWZ;
b) dowody, że wskazane przez Wykonawcę usługi, na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia, zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Jeżeli usługi wykonywane były na rzecz zamawiającego ww. dowody nie są wymagane.
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 7 do SWZ. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają na wezwanie jeden wspólny ww. wykaz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 9 pkt 9.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został określony w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiący stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_krynki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-19 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-18
INNE PRZETARGI SZUDZIAŁOWO
- Prowadzenie i obsługa Ośrodka Rehabilitacji dzikich ptaków i ssaków "Przytulisko" oraz wolier przejściowych, edukacyjno-pokazowych w Silvarium".
- Opieka weterynaryjna nad wolnościowym stadem żubrów bytującym na terenie Nadleśnictwa Krynki, w ramach projektu "Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce" - V postępowanie.
więcej: przetargi SZUDZIAŁOWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- usługi sprzątania siedziby głównej Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
- Usługa sprzątania pomieszczeń w dwóch siedzibach Domu Kultury Śródmieście w Warszawie oraz mycie okien zewnętrznych i wewnętrznych w czterech siedzibach Domu Kultury Śródmieście
- Kompleksowe utrzymanie czystości w siedzibach prokuratur okręgu włocławskiego w roku 2026
- "Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania i bieżącego utrzymania czystości w Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie"
- Obsługa techniczna w 2026 roku dla nieruchomości Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy
- "Wyłapywanie i zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zbieranie, transport i utylizacja zwłok bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Słomniki w 2026 roku z podziałem na zadania"
więcej: Pasza dla zwierząt »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





