Og³oszenie z dnia 2025-12-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00589378/01 - Modyfikacja z dnia 2025-12-10
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
"¦wiadczenie us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Ciasna 2026 rok"
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA CIASNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398416
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowa 1a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ciasna
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-793
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ciasna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: ciasna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"¦wiadczenie us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Ciasna 2026 rok"
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6c3737d0-face-4697-81a0-fe29170f2d1a
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00586510
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://josephine.proebiz.com3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. JOSEPHINE to aplikacja internetowa znajduj±ca siê na domenie https://josephine.proebiz.com która jest przeznaczona do elektronicznej komunikacji miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc± w rozumieniu ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024r., poz. 1320 z pó¼n.zm.)
2. Zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami za po¶rednictwem modu³u komunikacyjnego systemu JOSEPHINE. Z³o¿enie oferty, z³o¿enie wniosku o dopuszczenie do udzia³u, z³o¿enie wniosku o wyja¶nienie dokumentacji przetargowej, uzupe³nienie kwalifikacji, wyja¶nienie ofert, zg³aszanie sprzeciwu, nast±pi pomiêdzy zainteresowan± stron± (zwana dalej „wykonawc±”) i zamawiaj±cym wy³±cznie drog± elektroniczn± w jêzyku polskim oraz w sposób gwarantuj±cy kompletno¶æ danych zawartych we wszystkich dokumentach, w tym ochronê danych poufnych i osobowych. Ta metoda komunikacji dotyczy wszelkiej komunikacji elektronicznej miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, w tym komunikacji w dynamicznym systemie zakupów (zwanym dalej „DSZ”).
3. Aby bezproblemowo korzystaæ z systemu JOSEPHINE, konieczne jest korzystanie z komputera pod³±czonego do internetu i przegl±darki internetowej. Szczegó³owe informacje dotycz±ce wymagañ technicznych znajduj± siê pod adresem https://store.proebiz.com/docs/josephine/pl/Wymagania_techniczne_sw_JOSEPHINE.pdf
4. Tre¶ci± elektronicznej komunikacji za po¶rednictwem oprogramowania JOSEPHINE bêdzie z³o¿enie oferty i wymaganych dokumentów, wyja¶nienie dokumentacji przetargowej, dodanie kwalifikacji, wyja¶nienie oferty, z³o¿enie sprzeciwu, z³o¿enie wniosku o uczestnictwo w DSZ, z³o¿enie oferty w ustanowionym zamówieniu w ramach DSZ oraz wszelka komunikacja miêdzy zamawiaj±cym i wykonawc± w zamówieniach publicznych oraz w DSZ. Komunikacja elektroniczna za po¶rednictwem JOSEPHINE nie ma zastosowania do komunikacji ze stronami trzecimi. Je¿eli zamawiaj±cy zdecyduje o mo¿liwo¶ci zastosowania innej metody komunikacji ni¿ za po¶rednictwem oprogramowania JOSEPHINE to powinien to wyra¼nie wskazaæ w dokumentacji przetargowej.
Uszczegó³owienie i pozosta³e ustalenia odno¶nie wymagañ technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawarte s± w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 15 ust. 1 i 3 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowi±zuj±cego od 25 maja 2018 r., informujê, i¿:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Ciasna z siedzib± przy ul. Nowej 1A, 42-793 Ciasna. Kontakt z administratorem jest mo¿liwy za pomoc± adresu mailowego: gmina@ciasna.pl,
2. Inspektorem Ochrony Danych jest Aleksandra Cnota-Miko³ajec. Kontakt z inspektorem jest mo¿liwy za pomoc± adresów mailowych: aleksandra@eduodo.pl lub iod@eduodo.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w celach zwi±zanych z przetargiem na „¦wiadczenie us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego na ternie Gminy Ciasna 2026 rok” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zwi±zku z realizacj± obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze, wynikaj±cego z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych,
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ:
• organy w³adzy publicznej oraz podmioty wykonuj±ce zadania publiczne lub dzia³aj±cych na zlecenie organów w³adzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikaj± z przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa,
• inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzaj± dane osobowe administratora,
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane bêd± przez okres niezbêdny do realizacji celu okre¶lonego w pkt. 3, lecz nie krócej ni¿ przez czas okre¶lony w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach lub innych przepisach prawa.
6. Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstw trzecich lub organizacji miêdzynarodowych,
7. Ma Pani/Pan prawo ¿±dania od Administratora:
• dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii. Administrator dostarcza osobie, której dane dotycz±, kopiê danych osobowych, które podlegaj± przetwarzaniu. Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci siê osoba, której dane dotycz±, administrator mo¿e pobraæ op³atê w rozs±dnej wysoko¶ci, wynikaj±cej z kosztów administracyjnych. Je¶li wykonanie wy¿ej wymienionego obowi±zku wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty przetargu.
• do sprostowania swoich nieprawid³owych danych osobowych lub uzupe³nienia swoich niekompletnych danych osobowych.
• do usuniêcia danych osobowych wy³±cznie na podstawie art. 17 RODO,
• do ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO.
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, je¶li nie wystêpuj± prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania i na zasadach opisanych w art. 21 RODO,
• do przenoszenia danych, zgodnie z art. 20 RODO,
• prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8. W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotycz±cych praw okre¶lonych powy¿ej (lit. a-g) nale¿y skontaktowaæ siê z Administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych.
9. Przys³uguje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
10. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych.
11. Pani/Pana dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.SK.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia s± us³ugi polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego) na terenie Gminy Ciasna. Wykonawca wy³oniony w niniejszym postêpowaniu staje siê po zawarciu umowy Operatorem w rozumieniu przepisów Ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. 2025 poz. 285 t. j.).
2. Us³ugi przewozowe bêd± realizowane wed³ug rozk³adów jazdy opracowanych przez Wykonawcê.
3. Przed przyst±pieniem do realizacji us³ugi, Wykonawca przed³o¿y do akceptacji Zamawiaj±cemu rozk³ad jazdy.
4. Emitentem biletów dla pasa¿erów korzystaj±cych z us³ug realizowanych przez Wykonawcê bêdzie Wykonawca.
5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zapewnienia przewozu osobom korzystaj±cym z linii komunikacyjnych objêtych przedmiotem zamówienia.
6. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do niezw³ocznego informowania Zamawiaj±cego o wszelkich wypadkach i kolizjach, w szczególno¶ci skutkuj±cych naruszeniem zdrowia lub utrat± ¿ycia pasa¿era lub innego uczestnika zdarzenia.
7. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za szkody wynik³e z ruchu pojazdów wobec przewo¿onych osób oraz osób trzecich.
8. W celu sporz±dzenia prawid³owej oferty cenowej nale¿y zapoznaæ siê z tras± i dostosowaæ autobus do panuj±cych warunków terenowych.
9. Schemat linii stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
10. Zamówienie podzielone jest na nastêpuj±ce czê¶ci:
1) Czê¶æ 1 – Trasa T1: Wêdzina, Szkolna 2 – Glinica, Asfaltowa przez: Sieraków ¦l±ski, Je¿owa, Ciasna, Zborowskie
Dla trasy T2, Zamawiaj±cy przewiduje 7 kursów dziennie (przez kurs nale¿y rozumieæ: jako kurs z Wêdziny do Glinicy oraz kurs powrotny z Glinicy do Wêdziny, tj. Wêdzina – Glinica - Wêdzina) od poniedzia³ku do pi±tku z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy, które reguluje art. 1 Ustawy o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1920). Szacunkowa ilo¶æ dni, w których ¶wiadczone bêd± us³ugi w zakresie publicznego transportu zbiorowego dla trasy to 252 dni robocze. Szacunkowa ³±czna wielko¶æ pracy eksploatacyjnej wyra¿onej w wozokilometrach wyniesie 116 424,00 Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê ilo¶ci wozokilometrów ±15%.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia dla czê¶ci nr 1: od dnia zawarcia umowy, do dnia 31.12.2026 r.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60112000-6 - Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
1. Cena 60%
2. Przed³u¿enie linii do Lubliñca w ramach odrêbnego biletu 15%
3. Przed³u¿enie linii do Olesna w ramach odrêbnego biletu 15%
4. Czas reakcji Wykonawcy na podstawienie pojazdu zastêpczego 10%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie linii do Lubliñca w ramach odrêbnego biletu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie linii do Olesna w ramach odrêbnego biletu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji Wykonawcy na podstawienie pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia s± us³ugi polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego) na terenie Gminy Ciasna. Wykonawca wy³oniony w niniejszym postêpowaniu staje siê po zawarciu umowy Operatorem w rozumieniu przepisów Ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. 2025 poz. 285 t. j.).
2. Us³ugi przewozowe bêd± realizowane wed³ug rozk³adów jazdy opracowanych przez Wykonawcê.
3. Przed przyst±pieniem do realizacji us³ugi, Wykonawca przed³o¿y do akceptacji Zamawiaj±cemu rozk³ad jazdy.
4. Emitentem biletów dla pasa¿erów korzystaj±cych z us³ug realizowanych przez Wykonawcê bêdzie Wykonawca.
5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zapewnienia przewozu osobom korzystaj±cym z linii komunikacyjnych objêtych przedmiotem zamówienia.
6. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do niezw³ocznego informowania Zamawiaj±cego o wszelkich wypadkach i kolizjach, w szczególno¶ci skutkuj±cych naruszeniem zdrowia lub utrat± ¿ycia pasa¿era lub innego uczestnika zdarzenia.
7. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za szkody wynik³e z ruchu pojazdów wobec przewo¿onych osób oraz osób trzecich.
8. W celu sporz±dzenia prawid³owej oferty cenowej nale¿y zapoznaæ siê z tras± i dostosowaæ autobus do panuj±cych warunków terenowych.
9. Schemat linii stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
10. Zamówienie podzielone jest na 2 czê¶ci:
Czê¶æ 2 – Trasa T2 : Panoszów, Niwki – Glinica, Asfaltowa przez: Sieraków ¦l±ski, Molna, Ciasna, Dzielna
Dla trasy nr TC2, Zamawiaj±cy przewiduje 7 kursów dziennie (przez kurs nale¿y rozumieæ: jako kurs z Panoszowa do Glinicy oraz kurs powrotny z Glinicy do Panoszowa, tj. Panoszów – Glinica - Panoszów) od poniedzia³ku do pi±tku z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy, które reguluje art. 1 Ustawy o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1920). Szacunkowa ilo¶æ dni w których ¶wiadczone bêd± us³ugi w zakresie publicznego transportu zbiorowego dla trasy to 252 dni robocze. Szacunkowa ³±czna wielko¶æ pracy eksploatacyjnej wyra¿onej w wozokilometrach wyniesie 119 952,00. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê ilo¶ci wozokilometrów ±15%.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia dla czê¶ci nr 2: od dnia zawarcia umowy, do dnia 31.12.2026 r.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60112000-6 - Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
1. Cena 60%
2. Przed³u¿enie linii do Lubliñca w ramach odrêbnego biletu 15%
3. Przed³u¿enie linii do Olesna w ramach odrêbnego biletu 15%
4. Czas reakcji Wykonawcy na podstawienie pojazdu zastêpczego 10%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie linii do Lubliñca w ramach odrêbnego biletu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przed³u¿enie linii do Olesna w ramach odrêbnego biletu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji Wykonawcy na podstawie pojazdu zastêpczego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada aktualn± licencjê na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewo¼nika drogowego, zgodnie z ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 728 z pó¼n. zm.).
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (Konsorcja), niniejszy warunek Zamawiaj±cy uzna za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
Na wezwanie Zamawiaj±cego (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp) po terminie sk³adania ofert Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona zostanie wezwany do z³o¿enia wykazu potwierdzaj±cego spe³nienie tego warunku udzia³u w postêpowaniu
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiaj±cy nie stawia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
W zakresie zdolno¶ci technicznej Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ nastêpuj±cym potencja³em technicznym:
• dla czê¶ci 1 : co najmniej dwa autobusy o pojemno¶ci minimum 23 miejsc siedz±cych ³±cznie min. 30 ogó³em, przystosowany do przewozu osób niepe³nosprawnych – potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym, standard emisji spalin minimum EURO 5
• dla czê¶ci 2: co najmniej dwa autobusy o pojemno¶ci minimum 23 miejsc siedz±cych ³±cznie min. 30 ogó³em, przystosowany do przewozu osób niepe³nosprawnych – potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym, standard emisji spalin minimum EURO 5
Wy¿ej wymieniona ilo¶æ sprzêtu jest ilo¶ci± minimaln±, faktyczna ilo¶æ sprzêtu, jak± Wykonawca bêdzie musia³ zastosowaæ bêdzie wynika³a z rzeczywistych potrzeb tak aby us³ugi transportu zbiorowego na terenie Gminy Ciasna by³y ¶wiadczone na bie¿±co zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Na wezwanie Zamawiaj±cego (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp) po terminie sk³adania ofert Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona zostanie wezwany do z³o¿enia wykazu potwierdzaj±cego spe³nienie tego warunku udzia³u w postêpowaniu -wg Za³±cznika nr 3 SWZ
W zakresie zdolno¶ci zawodowej Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ lub wykonuje:
• dla czê¶ci 1 - co najmniej 1 us³ugê (objêta jedn± umow±) polegaj±c± na ¶wiadczeniu us³ug publicznego transportu zbiorowego, o warto¶ci (wraz z podatkiem VAT), nie mniejszej ni¿ 25.000,00 z³ brutto,
• dla czê¶ci 2 - co najmniej 1 us³ugê (objêta jedn± umow±) polegaj±c± na ¶wiadczeniu us³ug publicznego transportu zbiorowego, o warto¶ci (wraz z podatkiem VAT), nie mniejszej ni¿ 25.000,00 z³ brutto.
W przypadku, gdy Wykonawca sk³ada ofertê na wiêcej ni¿ jedn± czê¶æ zamówienia, do wykazania spe³niania w/w warunku mo¿e pos³u¿yæ siê t± sam± us³ug±, pod warunkiem, ¿e jej warto¶æ (wraz z podatkiem VAT) jest nie mniejsza ni¿ wymagana warunkiem dla danej czê¶ci.
Na wezwanie Zamawiaj±cego (art. 274 ust. 1 ustawy Pzp) po terminie sk³adania ofert Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona zostanie wezwany do z³o¿enia wykazu potwierdzaj±cego spe³nienie tego warunku udzia³u w postêpowaniu -wg Za³±cznika nr 4 SWZ
2. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ z³o¿onych przez wykonawcê, na zasadzie SPE£NIA/NIE SPE£NIA.
3. W terminie sk³adania ofert wykonawca ma obowi±zek z³o¿yæ o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu wg Za³±cznika nr 2a do SWZ.
4. O¶wiadczenia o których mowa powy¿ej (brak podstaw wykluczenia, warunki udzia³u) pod rygorem niewa¿no¶ci musz± byæ z³o¿one w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegó³y i wymagania okre¶lono w rozdziale VIII SWZ dotycz±cym informacji o ¶rodkach komunikacji elektronicznej.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W trakcie procedury badania i oceny ofert na podstawie art. 274 ust 1 ustawy pzp Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona (oceniona, jako najkorzystniejsza), zostanie wezwany przez Zamawiaj±cego w wyznaczonym terminie nie krótszym ni¿ 5 dni terminie do przed³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów (aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów):
1) Aktualizuj±cego o¶wiadczenia o braku podstaw wykluczenia z postêpowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy pzp – wg Za³±cznika nr 8 SWZ.
W przypadku z³o¿enia oferty wspólnej dokumenty z podpunktu 1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców, którzy z³o¿yli ofertê wspóln±.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych:
1) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewo¼nika drogowego, zgodnie z ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1490 z pó¼n.zm.);
2) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy w zale¿no¶ci od charakteru, znaczenia, przeznaczenia us³ug ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami o tre¶ci zgodnej z za³±czonym wzorem, stanowi±cym - za³±cznik nr 3 do SWZ „Wykaz sprzêtu”.
b) wykaz nale¿ycie wykonanych us³ug transportu uczniów do szkó³, realizowanych
w ostatnich trzech latach, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane – o tre¶ci zgodnej z za³±czonym wzorem, stanowi±cym - za³±cznik nr 4 do SWZ „Wykaz us³ug”.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Wykaz o¶wiadczeñ w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu (rozdzia³ VI SWZ) – SK£ADANE DO OFERTY:1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu zgodne z za³±czonymi wzorami. Za³±cznik nr 2 i 2a SWZ,
2) zobowi±zanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w art. 118 ust 3 i ust. 4 ustawy pzp – je¿eli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. Za³±cznik nr 5 SWZ,
3) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia (Za³±cznik nr 2 i 2a) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. W zakresie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu o¶wiadczenie sk³ada ten wykonawca, który spe³nia warunek lub ³±cznie razem.
4) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
5) Pe³nomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do sk³adania o¶wiadczeñ
w imieniu Wykonawcy, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby czy z³o¿eniu oferty wspólnej.
W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (formularz oferty Za³±cznik nr 1 SWZ) Je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powy¿ej, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy. Powy¿sze stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego oraz odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby na takich zasadach.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
4) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ZMIANY POSTANOWIEÑ UMOWY1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia niniejszej umowy, w tym zmiany o charakterze nieistotnym, wymagaj± pod rygorem niewa¿no¶ci formy pisemnej w postaci aneksu.
2. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 454 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
3. Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy, je¿eli zmiana umowy powoduje, ¿e charakter umowy zmienia siê w sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy, o których mowa w art. 454 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w szczególno¶ci, je¿eli zmiana polega na zast±pieniu WYKONAWCY/OPERATORA, któremu ZAMAWIAJ¡CY udzieli³ zamówienia nowym WYKONAWC¡/OPERATOREM, w przypadkach innych, ni¿ wskazane w art. 455 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany ustaleñ w umowie bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w szczególno¶ci, w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany w zakresie wynagrodzenia WYKONAWCY/OPERATORA w przypadku zmiany:
a) powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT, maj±ce wp³yw na wysoko¶æ ceny brutto za ¶wiadczon± us³ugê. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, nale¿ne WYKONAWCY/OPERATOROWI z tytu³u wykonania przedmiotu umowy wynagrodzenie zostanie ustalone z uwzglêdnieniem stawki podatku wynikaj±cej z obowi±zuj±cych przepisów, przy niezmienionym wynagrodzeniu netto. Zmiana dotyczy wy³±cznie us³ug ¶wiadczonych po dniu wej¶cia w ¿ycie nowej stawki podatku od towarów i us³ug VAT;
b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz. U. 2020 poz. 2207),
c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne o ile zmiany powy¿sze bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez WYKONAWCÊ/OPERATORA;
2) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których ZAMAWIAJ¡CY, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej umowy;
3) których ³±czna warto¶æ zmian umowy jest mniejsza ni¿ progi unijne oraz jest ni¿sza ni¿ 10% warto¶ci pierwotnej umowy, w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru umowy.
5. Zmiany umowy nastêpuj± na pisemny wniosek jednej ze Stron wraz z uzasadnieniem konieczno¶ci wprowadzenia tych zmian.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-12-17 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://josephine.proebiz.com
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-17 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI CIASNA
- "¦wiadczenie us³ug w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Ciasna 2026 rok"
- " Ochrona ró¿norodno¶ci biologicznej na terenie Zespo³u Parkowo- Pa³acowego w Sierakowie ¦l±skim w Gminie Ciasna."
- Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i wewnêtrznej instalacji gazu w ramach zadania pn.Termomodernizacja budynków mieszkalnych po³o¿onych w Panoszowie przy ul. 1 Maja 21 ,23 oraz w Zborowskiem przy ul. Polnej 24 w ramach poddzia³ania POI¦ .07.01 Wspieranie efektywno¶ci energetycznej w budynkach mieszkalnych w województwie ¶l±skim.
wiêcej: przetargi CIASNA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie transportu zbiorowego na terenie Gminy Markowa
- Us³uga w zakresie publicznego transportu zbiorowego wewn±trz gminnego o charakterze u¿yteczno¶ci publicznej na terenie Gminy Drwinia
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie publicznego transportu drogowego na linii komunikacyjnej na terenie Gminy Sicienko w ilo¶ci 61 049 wozokilometrów w 2026 roku
- Dowozy szkolne dzieci i m³odzie¿y na podstawie miesiêcznych biletów do placówek o¶wiatowych na terenie Gminy Lipinki £u¿yckie w roku kalendarzowym 2026
- Dowóz niepe³nosprawnych dzieci [...] wraz z opiek± do Specjalnego O¶rodka Szkolno-Wychowawczego im. F. Ratajczaka w Rydzynie oraz Zespo³u Szkó³ Specjalnych im. J. Korczaka w Lesznie
- Przewóz uczniów i dzieci niepe³nosprawnych do szkó³, przedszkoli i innych placówek o¶wiatowych w roku szkolnym 2025/2026, t.j. od 07.01.2026 do 26.06.2026
wiêcej: (1) Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





