Ogłoszenie z dnia 2025-12-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Plan zrównoważonej mobilności miejskiej, analiza ruchu pojazdów, analiza ruchu pasażerskiego w transporcie publicznym, projekt: TRANSEURO+
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Zgorzelec
1.3.) Oddział zamawiającego: GM Zgorzelec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821546
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Domańskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Zgorzelec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-900
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zgorzelec.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Plan zrównoważonej mobilności miejskiej, analiza ruchu pojazdów, analiza ruchu pasażerskiego w transporcie publicznym, projekt: TRANSEURO+
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ad5c1977-6426-48d5-86f8-fcff4cc17775
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00583293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042866/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Plan zrównoważonej mobilności miejskiej, analiza ruchu pojazdów, analiza ruchu pasażerskiego w transporcie publicznym, projekt: TRANSEURO+
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu współpracy INTERREG Polska–Saksonia 2021–2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12322783.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, z uwzględnieniem zapisów Rozdziału XIV SWZ. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3. Zamawiający i Wykonawcy mogą również komunikować się za pomocą poczty elektronicznej, jak niżej:
1) Wykonawca na adres e-mail Zamawiającego: j.stankiewicz@zgorzelec.eu
2) Zamawiający - za pośrednictwem służbowej poczty e-mail osoby uprawnionej do komunikowania się z Wykonawcą – na adres
e-mail wskazany do korespondencji w ofercie Wykonawcy.
4. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
6. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Oferta powinna być:
1) Sporządzona w języku polskim,
2) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
3) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
8. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
9. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Zgorzelec, reprezentowany przez Burmistrza Miasta.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych,
z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@zgorzelec.eu
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Urząd Miasta Zgorzelec na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres wskazany w ww. przepisach, tj. 5 lat dokumentacja zamówień publicznych oraz 10 lat umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych.
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu, stosownie do art. 22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków,
o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa
w art. 20 RODO;
c) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11) Jednocześnie Miasto Zgorzelec przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.1.31.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 801500,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentu „Plan zrównoważonej mobilności miejskiej”, wraz z przeprowadzeniem niezbędnych analiz i badań oraz sporządzeniem pozostałych dokumentów strategicznych i planistycznych, niezbędnych do osiągnięcia oznaczonego celu (w umowie), tj. możliwości rozwoju współpracy w zakresie wspólnego transportu zbiorowego w ramach polsko-niemieckiego projektu TRANSEURO+, pomiędzy partnerami: Miastem Zgorzelec, Miastem Gӧrlitz i Verkehrsverbund Oberlausitz Niederschleisen GmbH (VON GmbH) Bautzen.
2. Zakres przedmiotu zamówienia w szczególności obejmuje wykonanie analiz, opracowanie koncepcji oraz dokumentów strategicznych
i planistycznych (podzielonych na poszczególne etapy prac), wyodrębnionych zgodnie z poniższym zestawieniem:
1) Autobusowe badania napełnień i struktury biletowej;
2) Samochodowe badania ruchu (kordonowe i ekranowe) oraz ruchu rowerowego;
3) Badanie cen biletów w publicznym transporcie, w odniesieniu do siły (-potencjału) nabywczej w Polsce (ze szczególnym uwzględnieniem regionu);
4) Identyfikacja istniejących warunków przewozu (regulaminy)
w Zgorzelcu i w okolicznych gminach powiatu zgorzeleckiego;
5) Identyfikacja istniejących systemów informacji pasażerskiej
w okolicznych gminach powiatu zgorzeleckiego i w niektórych gminach województwa dolnośląskiego;
6) Analiza porównawcza kosztów organizacji transportu publicznego w Zgorzelcu na tle innych ośrodków miejskich o podobnym potencjale w Polsce;
7) Inwentaryzacja infrastruktury drogowej gminy miejskiej Zgorzelec (w tym m.in. ścieżki rowerowe, przystanki);
8) Model ruchu (W0) z podziałem rodzajów pojazdów jak
w Kompleksowym Badaniu Ruchu + rowery;
9) Koncepcja rozwoju tras rowerowych na terenie Gminy Miejskiej Zgorzelec;
10) Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej;
11) Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Miejskiej Zgorzelec – plan transportowy;
12) Opracowanie docelowego układu sieci przystankowej w mieście, zgodnej z SUMI;
13) Wdrożeniowy rozkład jazdy – zgodny z SUMI.
3. W ramach wspólnego, polsko-niemieckiego projektu TRANSEURO+ partnerzy projektu tj. Miasto Zgorzelec, Miasto Görlitz
i Verkehrsverbund Oberlausitz Niederschlesien GmbH (VON GmbH) Bautzen planują rozwijać współpracę w zakresie wspólnego transportu zbiorowego. Przewidziano do realizacji przede wszystkim wspólny, transgraniczny Plan Zrównoważonego Transportu dla Europa-Miasta Zgorzelec/Görlitz. Opracowanie takiego dokumentu jest niezbędne dla stworzenia założeń dla organizowania usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Dla przygotowania tak złożonego dokumentu strategicznego konieczne będą dokładne analizy wykonane na podstawie pozyskanych w obu miastach danych dotyczących pasażerów, ruchu pojazdów czy infrastruktury drogowej. W pierwszej kolejności zostaną przygotowane plany cząstkowe dla każdego miasta. Zasadniczy dokument (wspólny plan) powstanie dzięki konsolidacji na kolejnym etapie prac przewidzianych do realizacji. Planuje się także stworzenie wspólnej oferty taryfowej, harmonizacji zasad i warunków przewozu, jak również opracowanie znormalizowanego systemu informacji pasażerskiej.
4. W ramach projektu, partnerzy (Zgorzelec i Görlitz) pozyskają dane
i przeprowadzą analizy niezbędne do stworzenia cząstkowych planów transportowych dla każdego miasta. Analizy i pozyskane dane będą w głównej mierze dotyczyły pasażerów. Będą to analizy dotyczące m. in. ilości pasażerów, ich preferencji dotyczących transportu publicznego, częstotliwości korzystania z usług komunikacji miejskiej, potoki podróżnych czy obciążenie poszczególnych tras przejazdu na terenie Europa-Miasta. Partner projektowy Miasto Zgorzelec nie posiada tak dużej ilości danych niezbędnych do stworzenia dokumentów planistycznych i strategicznych w dziedzinie komunikacji miejskiej. Po polskiej stronie muszą być wykonane dodatkowe badania i analizy. Wynika to z dużych braków i opóźnień w kwestii badań nad komunikacją miejską w poprzednich latach. Dodatkowe analizy i badania to głównie inwentaryzacja istniejącego układu komunikacyjnego, obciążenia poszczególnych odcinków dróg w mieście pojazdami samochodowymi (zarówno transport zbiorowy jak i indywidualny), miejsca parkingowe, drogi dla rowerów czy też skrzyżowania. Bez nadrobienia braków przez Zgorzelec nie będzie możliwe stworzenie jednego wspólnego Planu Zrównoważonego Transportu Publicznego, dla którego dokumentem nadrzędnym jest Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP). Dodatkowo obaj partnerzy planują przygotować model organizacji operatorów uwzględniający oba miasta. Będzie on zawierał wstępne koncepcje prawne, organizacyjne i ekonomiczne dotyczące modeli własności
i operatorów wraz z rekomendacjami dotyczącymi działań koniecznych do realizacji w przyszłości. Stworzenie modelu jest niezbędne dla dalszego rozwijania wspólnego transportu również ze względu na udział podmiotów prywatnych w systemie transportu publicznego.
5. Głównym celem projektu jest znaczące ułatwienie korzystania
z transgranicznego zbiorowego transportu publicznego
w obszarze powiązań powiatów Zgorzelec i Gӧrlitz.
6. Cele szczegółowe projektu:
1) Rozbudowa planistycznych, taryfowych i organizacyjnych ofert
i struktur w zakresie publicznego transportu zbiorowego, dzięki rozwojowi transgranicznej współpracy pomiędzy organizatorami na różnych szczeblach kompetencji w obszarze powiązań.
2) Podniesienie jakości życia mieszkańców obszaru pogranicza polsko-niemieckiego poprzez ograniczenie transportu indywidualnego na rzecz transportu zbiorowego, dzięki wspólnym działaniom edukacyjnym, informacyjnym i promocyjnym.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
8. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71243000-3 - Projekty planów (systemy i integracja)
63712710-3 - Usługi monitorowania ruchu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 450 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród ofert
ważnych, tj.: ofert niepodlegających odrzuceniu i złożonych przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu, na podstawie kryteriów oceny ofert wynikających z Rozdziału XIX SWZ.
2. Kryteria oceny ofert przyjęte przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu:
1) Cena oferty brutto obejmująca podatek od towarów i usług (z VAT) za realizację przedmiotu zamówienia (C) – wg przypisanej wagi: 60 %
oraz
2) Doświadczenie kierownika projektu (D1) - wg przypisanej wagi:
15 %,
3) Doświadczenie specjalisty ds. planowania transportu (D2) - wg przypisanej wagi: 10 %,
4) Doświadczenie specjalisty ds. planowania przestrzennego (D3) - wg przypisanej wagi: 15 %.
3. Sposób oceny ofert został zawarty w Rozdziale XIX SWZ - Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika projektu
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie specjalisty ds. planowania transportu
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie specjalisty ds. planowania przestrzennego
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej (osób zdolnych do wykonania zamówienia):O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby:
1) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika projektu, która wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, licząc od dnia składania oferty, opracowała co najmniej jeden plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (art. 12), dla gminy miejskiej liczącej nie mniej niż 15.000 mieszkańców;
2) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję specjalisty ds. planowania transportu, która wykaże, że jest autorem/współautorem co najmniej jednej koncepcji optymalizacji oferty przewozowej w publicznym transporcie zbiorowym w transporcie drogowym, w sieci komunikacyjnej organizowanej przez gminę miejską liczącą nie mniej niż 15.000 mieszkańców z co najmniej 2 pojazdami w ruchu, które składały się z koncepcji optymalizacji układu tras i rozkładów jazdy oraz wdrożeniowych rozkładów jazdy obejmujących rozkład jazdy dla całej sieci komunikacyjnej z uszeregowanymi zadaniami dla pojazdów oraz służbami dla kierowców – wykazane w okresie ostatnich 3 lat, licząc od dnia składania oferty;
3) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję specjalisty ds. planowania przestrzennego, która wykaże, że jest autorem/współautorem co najmniej jednego planu zrównoważonej mobilności miejskiej, który został poddany procedurze oceny przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych i otrzymał ocenę pozytywną lub pozytywną z rekomendacjami, dla gminy miejskiej liczącej nie mniej niż 15.000 mieszkańców - wykazane w okresie ostatnich 3 lat, licząc od dnia składania oferty;
4) jedną osobę, która będzie pełniła funkcję specjalisty ds. badań ilościowych i jakościowych, która wykaże, że:
a) przeprowadziła/koordynowała co najmniej jedno kompleksowe badanie wielkości popytu wewnątrz autobusów w całej sieci komunikacyjnej z przewozami o charakterze komunikacji miejskiej, w której wielkość pracy eksploatacyjnej wynosiła co najmniej 70.000 wozokilometrów rocznie
oraz
b) przeprowadziła/koordynowała co najmniej jeden proces partycypacji społecznych, w skład których wchodziły warsztaty i konsultacje społeczne dotyczące opracowania planów zrównoważonej mobilności miejskiej dla gminy miejskiej liczącej nie mniej niż 15.000 mieszkańców,
- wykazane w okresie ostatnich 3 lat, licząc od dnia składania oferty.
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji pod warunkiem łącznego spełnienia przypisanych im warunków.
UWAGA!
Doświadczenie dodatkowe osób wskazanych do sprawowania odpowiednio funkcji: kierownika projektu, specjalisty ds. planowania transportu oraz specjalisty ds. planowania przestrzennego, będzie punktowane w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert, zgodnie z zasadami określonymi
w Rozdziale XIX SWZ.
W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą Wykaz osób (Załącznik nr 4 do SWZ), który w Części A służy wykazaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 2 niniejszego Rozdziału, natomiast w Części B – przyznaniu punktów w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek w zakresie zdolności zawodowej, tj. osób zdolnych do wykonania zamówienia, może zostać spełniony łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia.
Powyższe zasady ubiegania się o udzielnie zamówienia będą miały zastosowanie w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi (w zakresie osób), do realizacji których te zdolności są wymagane.
W powyższym przypadku Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które usługi (w zakresie osób) wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, aktualnych na dzień ich złożenia, tj.:
Oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej;
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2D do SWZ;
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotowe oświadczenie składa każdy z nich.
W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego, aktualne na dzień złożenia oświadczenie, o którym mowa w niniejszym punkcie, również w odniesieniu do tych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 8.000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert
i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) Pieniądzu;
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,
z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.31.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku
z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziału
i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:
1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
2) Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,
4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
5) W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec
7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium
w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium
w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Informacje (wymagania) dotyczące wadium zostały zawarte w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej, do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. W takim przypadku nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie określonej w Rozdziale X SWZ.
2. W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej (osób zdolnych do wykonania zamówienia),
o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W powyższym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które usługi (w zakresie osób) wykonają poszczególni Wykonawcy – określone Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3. Oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia
z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – Załącznik nr 2, 2A i 2D do SWZ. Jeżeli chociażby jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum.
4. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, o ile umowa taka nie zostanie załączona do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-16 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacjąo podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Wykaz osób w Części A służy wykazaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, natomiast w Części B – przyznaniu punktów w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale XIX SWZ.
INNE PRZETARGI Z ZGORZELCA
- Plan zrównoważonej mobilności miejskiej, analiza ruchu pojazdów, analiza ruchu pasażerskiego w transporcie publicznym, projekt: TRANSEURO+
- zakup wyposażenia i środków ochrony dla dysponenta Zespołów Ratownictwa Medycznego w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej 2025-2026 oraz zakup wyposażenia ambulansu
- Zakup dostaw i usług w ramach zadania Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w ramach "Cyberbezpieczny Samorząd".
- Przebudowa części parku im. I. Paderewskiego w Zgorzelcu
więcej: przetargi w Zgorzelcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie Studium Wykonalności oraz wniosku o dofinansowanie do naboru wniosków w ramach FEMA Działanie 3.1 Mobilność miejska -Ekologiczny i konkurencyjny transport
- Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej - nabór FESL.08.05-IZ.01-224/25 Oś Priorytetowa VIII Fundusze Europejskie na infrastrukturę dla mieszkańca Działanie 08.05 E-zdrowie
- Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego dla zadania: "Postindustrialne centrum dziedzictwa w Piekarach Śląskich - Etap 1 i Etap 2"
- Opracowanie wniosku o dofinansowanie z załącznikami, w tym studium wykonalności: Wsparcie małej retencji wodnej i rozwój zielono-niebieskiej infrastruktury na obszarze Metropolii Poznań - Etap III
- Plan zrównoważonej mobilności miejskiej, analiza ruchu pojazdów, analiza ruchu pasażerskiego w transporcie publicznym, projekt: TRANSEURO+
- Pełnienie funkcji zespołu inspektorów nadzoru dla zadania pn.: 'Komisariat Policji w Rybniku - Boguszowicach - budowa nowej siedziby - realizacja'
więcej: Usługi monitorowania ruchu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





