eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim"Całodobowe świadczenie usług odbioru i transportu zwłok"



Ogłoszenie z dnia 2025-12-04

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Całodobowe świadczenie usług odbioru i transportu zwłok”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: ZUK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072112533

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 12A

1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-602

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zuk.oswiecim.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuk.oswiecim.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Całodobowe świadczenie usług odbioru i transportu zwłok”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d2c0b275-cf45-418b-8a62-d16722080acf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00576981

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d2c0b275-cf45-418b-8a62-d16722080acf

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-d2c0b275-cf45-418b-8a62-d16722080acf

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami:
a) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/ odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
b) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. poz.2452), przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247) i przekazuje się jako załącznik, lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”.
c) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zuk.oswiecim.pl (nie dotyczy składania ofert).
d) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
e) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4. Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
5. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typ
wewnętrzny.
Złożenie oferty następuje wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Bema 12A, 32 -600 Oświęcim
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, można się z nim kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych poprzez e-mail: sekretariat@zuk.oswiecim.pl; tel. 33/ 8423140 lub pisemnie na adres Zamawiającego wskazany w swz
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art.6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74, art.269 Pzp lub przepisy regulujące dostęp do informacji publicznej
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.78 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO,
8) osoba, której dane osobowe pozyskano, posiada:
a) na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących z zastrzeżeniem, że Zamawiający ma prawo do żądania od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy i daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (wyjaśnienie - zastrzeżenie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
c) na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2RODO (wyjaśnienie-zastrzeżenie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia)
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdyby uznano, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul.
Stawki 2, 00-193Warszawa.
9) Osobie, której dane osobowe pozyskano, nie przysługuje:
a) w związku z art.17ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.20 RODO
c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust. 1 lit. c RODO (...) Pozostałe informacje w rozdz. II swz z uwagi na limit znaków.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 12/PZ/2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i transporcie do miejsca przechowywania (Prosektorium lub chłodnia Zamawiającego) zwłok pacjentów zmarłych na terenie ZOZ w Oświęcimiu, w Centrum Kardiologii Inwazyjnej,
Elektroterapii i Angiologii należącym do G.V.M. Carint Sp. z o.o. oraz w Centrum Dializ Fresenius-Ośrodek Dializ nr 38 w Oświęcimiu oraz transport zwłok z Prosektorium do miejsca wykonywania sekcji zwłok i z powrotem.
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie między innymi do wykonywania następujących usług cząstkowych:
1) odbiór zwłok Pacjentów z miejsc zlokalizowanych na terenie ZOZ w Oświęcimiu (oddziały, w tym SOR, poradnie, pomieszczenia pro morte, etc.), Centrum Kardiologii GVMC oraz Centrum Dializ.
2) przewóz zwłok Pacjentów do chłodni w budynku Prosektorium obsługiwanym przez Zamawiającego,
3) przewóz zwłok Pacjentów do i z miejsca przeprowadzania sekcji (zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia),
4) wszystkie czynności i działania pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania usług określonych w pkt 1-3 (m.in. zachowanie gotowości całodobowej, gotowość sprzętowa itp.).

4.2.6.) Główny kod CPV: 33942000-5 - Środki transportu zwłok

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający PRZEWIDUJE udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegającego na powtórzeniu podobnych usług związanych z przedmiotem zamówienia.
2. Zamówienie może dotyczyć rozszerzenia zakresu świadczonych usług – odbioru i transportu zwłok pacjentów zmarłych w Szpitalu Powiatowym w Oświęcimiu lub innych jednostkach podległych i pokrewnych, w przypadku wystąpienia zwiększonego względem statystycznego (obliczonego z lat ubiegłych) zapotrzebowania na częstotliwość ww. usług oraz w przypadku ewentualnego objęcia zakresem zamówienia nowych jednostek podległych ZOZ lub podobnych. Powyższe dotyczy także wydłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy o max 2 miesiące kalendarzowe.
3. Wartość zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie może przekroczyć 25% wartości zamówienia podstawowego.
4. Zamówienie zostanie udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba i możliwość rozszerzenia zamówienia podstawowego oraz zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie natychmiastowe

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy i art. 109 ust. 1 pkt 4, 7, 8, 10 ustawy, z zachowaniem przepisów art. 110 ust. 2 ustawy.
2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę gwarancyjną w kwocie minimum 200 tys. złotych.
W stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej przez wykonawców.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca spełni ww. warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował lub realizuje w sposób należyty co najmniej 2 usługi polegające na świadczeniu całodobowych usług odbioru i transportu zwłok z placówek szpitalnych, podmiotów leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne, lub innych miejsc opieki medycznej, działających na podstawie ustawy o działalności leczniczej, za kwotę co najmniej 60 000,00 zł brutto każda usługa.
Wymagane jest, aby każda usługa trwała nieprzerwanie przez okres co najmniej 3 miesięcy (w przypadku usługi wciąż świadczonej liczony będzie wyłącznie czasokres zrealizowanej części usługi).
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów, np. umowy konsorcjum z której wynika zakres obowiązków bądź wystawionych przez wykonawcę faktur.
Jeżeli usługa wyszczególniona w wykazie była realizowana na rzecz Zamawiającego prowadzącego postępowanie, nie ma potrzeby przedstawiania Zamawiającemu referencji bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.

b) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia):
Zamawiający wymaga dysponowania co najmniej czterema osobami skierowanymi do odbioru i transportu zwłok, przy czym co najmniej 2 osoby winny posiadać uprawnienia do kierowania wykazanym pojazdem do odbioru zwłok i szczątków ludzkich (karawan) – prawo jazdy kat. B.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:
Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do przewozu zwłok i szczątków ludzkich, spełniającymi warunki wymagane obowiązującym prawem, w tym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz.U. z 2007 r., nr 249, poz. 1866), celem zapewnienia ciągłości usługi transportu, także w przypadku awarii, zdarzeń drogowych i/lub losowych;
UWAGA! – liczba pojazdów wskazana powyżej jest ilością minimalną, Wykonawca może zapewnić dostępność większej liczby pojazdów spełniających warunki niniejszej SWZ. W takim jednak przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty jako przedmiotowych środków dowodowych dokumentów dotyczących wszystkich wykazywanych pojazdów!
Pojazdy winny być nieoznakowane, bądź z możliwością zakrycia oznakowania!
W stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej przez wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający wymaga złożenia:
1) Oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz.U. z 2024r., poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W zakresie niniejszego zamówienia wyżej wskazany podmiotowy środek dowodowy będzie oceniany w kontekście podstawy wykluczenia określonej w art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP:
1) zamiast Odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w tym punkcie, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Zapis pkt 2 stosuje się odpowiednio.
4. Jeżeli Wykonawca podlegałby wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 2-5 i 7-10 Pzp (pod warunkiem że niniejsze postępowanie przewiduje takie przesłanki wykluczenia) – może przedłożyć dowody wskazujące na spełnienie przesłanek określonych w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp (samooczyszczenie). Udowodnienie spełnienia przesłanek określonych w art. 110 ust. 2 Pzp będzie równoznaczne z brakiem wykluczenia.
5. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji Zamawiający wymaga złożenia:
1) wykaz zrealizowanych (oraz z uwagi na ciągłość świadczenia - realizowanych) w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) usług, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (lub wykonywanie), zgodnie z wzorem wykazu stanowiącym zał. nr 6 do SWZ, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane (lub są wykonywane), a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. W przypadku wykazania usług niezakończonych dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3-ech miesięcy.
2) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3) Wykaz osób skierowanych do realizacji usługi, zgodnie z zał. nr 9 do swz,
4) Wykaz sprzętu wyznaczonego do realizacji usługi, zgodnie z zał. nr 10 do swz.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych. Zgodnie z art. 7 pkt 20 Pzp jako przedmiotowe środki dowodowe należy rozumieć środki służące potwierdzeniu zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.

Jako przedmiotowy środek dowodowy Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów:

1. Kopii dowodów rejestracyjnych obu wymaganych w SWZ pojazdów do transportu zwłok i szczątków ludzkich (karawan) – nieoznakowanych lub z zakrytym oznakowaniem!
2. Zdjęć każdego z pojazdów w następującym minimalnym ujęciu: zdjęcie przodu pojazdu z widocznym nr rej. oraz zdjęcie boku pojazdu – mające potwierdzać jego nieoznakowanie lub skuteczne zakrycie oznakowania.
3. Wyłącznie pojazdy wykazane w ofercie będą używane w trakcie realizacji zamówienia. Samowolne używanie przez Wykonawcę innych pojazdów – niewykazanych w ofercie – jest niedozwolone i będzie traktowane jako nienależyte wykonanie umowy. Każdy zastępczy pojazd winien być uprzednio zaakceptowany przez Zamawiającego.
4. UWAGA: przedmiotowe środki dowodowe składamy wraz z ofertą!

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowego środka dowodowego w postaci:
1. Kopii dowodów rejestracyjnych obu wymaganych w SWZ pojazdów do transportu zwłok i szczątków ludzkich (karawan) – nieoznakowanych lub z zakrytym oznakowaniem!
2. Zdjęć każdego z pojazdów w następującym minimalnym ujęciu: zdjęcie przodu pojazdu z widocznym nr rej. oraz zdjęcie boku pojazdu – mające potwierdzać jego nieoznakowanie lub skuteczne zakrycie oznakowania.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

określone w SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100),
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w ING Banku Śląskim S.A., nr rachunku: 78 1050 1100 1000 0090 3086 1554 - z dopiskiem POSTĘPOWANIE NR 12/PZ/2025
5. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
6. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach etc. (tj. w formie niepieniężnej) należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum, spółka cywilna, itp.). W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego występowania w określonej formie prawnej w celu złożenia oferty.
3. Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w pkt 6.2 ust. 1 SWZ (wg zał. nr 2), jako potwierdzające niepodleganie wykluczeniu, składa zatem oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i wykona elementy przedmiotu zamówienia, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, o ile zostały sformułowane w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają elementy przedmiotu zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku dopuszczalne jest łączne spełnienie ww. warunków przez Wykonawców.
7. W przypadkach, o których mowa wyżej w ust. 5 i 6, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy (wg zał. nr 5).
8. W ramach odpowiedzialności solidarnej Zamawiający jest uprawniony do żądania wykonania umowy w całości przez lidera lub każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zarówno łącznie, jak i przez każdego z osobna.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zawiera Rozdział XVIII SWZ oraz par. 12-14 projektu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-12 07:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty następuje za pośrednictwem platformy e-Zamówienia za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-d34c43e1-6f69-4e55-8464-d94c1ebe2f8b

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-12 08:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przewożone zwłoki Pacjenta od chwili wydania przez upoważnionego pracownika Szpitala Powiatowego w Oświęcimiu, Centrum Kardiologii GVMC lub Centrum Dializ, do chwili ich przyjęcia do Prosektorium.
2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zwłoki Pacjenta przewożone na sekcję zwłok od momentu wydania zwłok przez pracownika Prosektorium do momentu ich powtórnego przyjęcia w Prosektorium po dokonaniu sekcji i przywozie powrotnym.
3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie dokonywania przewozu zwłok (do Prosektorium na terenie Szpitala oraz poza terenem Szpitala w trakcie transportu na/z sekcję zwłok).
4. Wykonawca nie ma prawa obciążać osób trzecich kosztami związanymi z wykonaniem obowiązków, które objęte są zakresem niniejszej umowy.
5. Wszelkie informacje uzyskane przez Wykonawcę w związku z realizacją niniejszej umowy, w szczególności odnoszące się do zmarłych Pacjentów (tożsamość, przyczyna zgonu, zakres obrażeń itp.), Wykonawca zobowiązany jest traktować jako poufne i ponosi pełną odpowiedzialność za ich nieuprawnione ujawnienie. Wykonawca zobowiązuje się nie przekazywać powyższych informacji żadnym osobom i podmiotom trzecim za wyjątkiem przypadków, gdy przekazanie to stanowi realizację obowiązku wynikającego z powszechnie obowiązującego przepisu prawa. Wykonawca zapewni przestrzeganie wyżej wskazanego obowiązku przez wszystkie osoby fizyczne, jakimi będzie się posługiwał przy wykonywaniu umowy.
6. Świadczone usługi muszą być na wysokim poziomie jakościowym, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z uwzględnieniem aktów prawnych:
1) Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej wraz ze zmianami,
2) Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych wraz ze zmianami;
3) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich wraz ze zmianami;
4) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi wraz ze zmianami;
5) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 10 kwietnia 2012 r., w sprawie sposobu Postępowania podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne ze zwłokami pacjenta w przypadku śmierci pacjenta;
6) Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej, prosektorach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych;
oraz postanowieniami niniejszej SWZ wraz załącznikami, przy zachowaniu należytej staranności oraz całodobowej gotowości do świadczenia usług na rzecz Zamawiającego.
7. Zamawiający ma w każdym czasie prawo kontroli jakości wykonywanych usług i sposobu realizacji obowiązków umownych – w tym celu może uczestniczyć w realizacji umowy w charakterze obserwatora, żądać wglądu do dokumentów, pozyskiwać opinie od pracowników obsługiwanych podmiotów leczniczych itp.
8. Wykonawca zobowiązuje się, że nie będzie świadczył na terenie Szpitala usług pogrzebowych ani prowadził ich reklamy. Ewentualny uszczerbek, jaki Zamawiający poniesie w związku z koniecznością zapłacenia na rzecz ZOZ Oświęcim kar umownych w związku z wyżej wymienionym działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy stanowiącym naruszenie ww. obowiązku, będą transponowane w pełnej wysokości na Wykonawcę.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.