Ogłoszenie z dnia 2025-12-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Kultury w Brzeszczach
1.3.) Oddział zamawiającego: ul. Narutowicza 1, 32 - 620 Brzeszcze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000965683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Narutowicza 1
1.5.2.) Miejscowość: Brzeszcze
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-620
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 211 14 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ok.brzeszcze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ok.brzeszcze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-918659ae-f35f-4282-a550-d73218a6dfc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00571213
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00292152/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie jest dofinansowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (FEM 2021-2027), Priorytet 8 Fundusze europejskie dla sprawiedliwej transformacji Małopolski Zachodniej, Działanie 8.11 Transformacja energetyczna typ projektu C.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-918659ae-f35f-4282-a550-d73218a6dfc13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.2 Komunikacja w postępowaniu prowadzona jest zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8.3 Z uwagi na brak przesłanek określonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 ustawy Pzp Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ, tj. za pomocą Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.4 Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
8.5 Adres strony internetowej prowadzącego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-918659ae-f35f-4282-a550-d73218a6dfc1
8.6 Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”)
8.7 Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-918659ae-f35f-4282-a550-d73218a6dfc1
8.8 Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
8.9 Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8.10 Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
8.11 Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
8.12 Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8.13 Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
8.14 Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. [...]
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pełna treść w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
▪ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Ośrodek Kultury w Brzeszczach reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą: 32-620 Brzeszcze, ul. Narutowicza 1, administrator wyznaczył INSPEKTORA OCHRONY DANYCH: można się z nim kontaktować poprzez e-mail: iod@ok.brzeszcze.pl
▪ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach. Nr sprawy: DAT-2221/3/25 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
▪ odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
▪ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
▪ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
▪ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
▪ posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
• przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAT-2221/3/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej i robót budowlano – instalacyjnych w ramach Projektu „Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach”.
5.2 Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w załączonym Programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, Audycie Energetycznym – zał. nr 11 do SWZ oraz projekcie umowy – zał. nr 5 do SWZ
5.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
5.3.1 Wykonanie na podstawie Programu funkcjonalno - użytkowego (PFU) udostępnionego przez Zamawiającego, a opracowanego przez PRO- INVEST Anna Chaberko- Łuczak, 44-105 Gliwice, ul. Ogrodowa, Audytu Energetycznego, dokumentacji projektowej architektoniczno- budowlanej, Projektu Zagospodarowania Terenu oraz projektów technicznych wraz z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych dla zadania „Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach” na działce nr 756/406, a także przeniesienie autorskich praw majątkowych do wykonanej dokumentacji projektowej.
5.3.1.1 W tym zakresie Zamawiający w szczególności wymaga:
• wykonania mapy do celów projektowych lub aktualizacji mapy sytuacyjno-wysokościowej;
• sporządzenia lub aktualizacji niezbędnych opinii i ekspertyz;
• uzyskania postanowień o zgodzie na odstępstwa od obowiązujących przepisów, o ile takie będzie wymagane,
• dokonania uzgodnień lokalizacyjnych dla planowanego zagospodarowania terenu;
• dokonania uzgodnień z zewnętrznymi jednostkami opiniującymi (w szczególności SANEPID i p.poż.) wymaganych przez przepisy, niezbędnych w procesie projektowania i wykonywania robót budowlanych;
• uzyskania wszystkich niezbędnych uzgodnień, postanowień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, a następnie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie;
• sporządzenia projektu architektoniczno – budowlanego, Projektu Zagospodarowania Terenu;
• sporządzenia projektów technicznych i wykonawczych w pełnym zakresie (tj.: co najmniej branże : architektoniczna, konstrukcyjna, instalacyjna w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnej, oraz elektrycznej i teletechnicznej);
• Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu ostateczną Decyzję o pozwoleniu na budowę (oryginał).
5.3.2 Wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Wykonawcę.
5.3.3 Sprawowanie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez Wykonawcę.
5.3.4 Wykonanie dokumentacji powykonawczej pełnobranżowej.
5.3.5 Zawiadomienie właściwego organu o zakończeniu budowy, uzyskanie i dostarczenie Zamawiającemu ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (o ile ta decyzja będzie wymagana) oraz innych pozwoleń wymaganych przepisami prawa, niezbędnych do zgodnego z prawem użytkowania obiektu objętego planowanym zadaniem.
5.4 Termomodernizacja i przebudowa musi zostać tak zaprojektowana,
a następnie wykonana, aby spełnione zostały warunki określone między innymi w następujących aktach prawnych: - Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków Dz.U.2025, poz. 1419 t.j. - Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego Dz.U.2022, poz. 1679 t.j. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U.2022 poz. 1225 t.j. z późn. zm. - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów Dz.U.2023 poz. 822 t.j. z późn. zm. - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 września 2021 r. w sprawie uzgadniania projektu zagospodarowania działki lub terenu, projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego oraz projektu urządzenia przeciwpożarowego pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej Dz.U.2023 poz. 1563 z późn. zm.
5.5 W ramach niniejszego zadania inwestycyjnego przewiduje się termomodernizację oraz dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach w następującym zakresie:
5.5.1 modernizacja instalacji centralnego ogrzewania poprzez wymianę grzejników i orurowania oraz wymianę zaworów termostatycznych przy grzejnikach na zawory termostatyczne z centralnym systemem regulacji
5.5.2 wymiana stolarki okiennej wraz z parapetami zewnętrznymi , przy czym dla nowej stolarki współczynnik przenikania ciepła U<1,1 W/m2K
5.5.3 wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej, przy czym dla nowej stolarki współczynnik przenikania ciepła U<1,3 W/m2K
5.5.4 docieplenie budynku styropianem o współczynniku przewodności cieplnej λ=0,038 W/mK, o grubości 19 cm
5.5.5 docieplenie stropodachu nad piętrem styropianem o współczynniku przewodności cieplnej λ=0,038 W/mK, o grubości 25cm,
5.5.6 montaż paneli fotowoltaicznych o mocy 30,00 kWp wraz z magazynem energii 20 kWh,
5.5.7 adaptacja pomieszczenia w piwnicy do pełnienia funkcji pomieszczenia dla magazynu energii poprzez wykonanie niezbędnych prac wyburzeniowych oraz remontowych,
5.5.8 przebudowa i dobudowa sanitariatów na parterze i piętrze dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
5.5.9 dobudowa platformy dla osób z niepełnosprawnościami w parterze budynku,
5.5.10 budowa windy trzyprzystankowej zewnętrznej,
5.5.11 budowa pochylni zewnętrznych dla osób z niepełnosprawnościami,
5.5.12 przebudowa i remont tarasu zewnętrznego wraz z wykonaniem zielonej ściany wertykalnej oraz gazonów z zielenią i elementów małej architektury (ławki, pojemniki na śmieci),
5.5.13 modernizacja systemu wentylacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
5.5.14 wymiana oświetlenia na świetlenie LED.
5.5.15 ramach realizacji zamówienia należy wykonać roboty budowlane:
5.5.15.1 rozbiórkowo-wyburzeniowe, remontowe związane z adaptacją pomieszczenia dla magazynu energii,
5.5.15.2 budowlane związane z przebudową sanitariatów, dobudową windy zewnętrznej, dobudową pochylni zewnętrznych
i platformy wewnętrznej dla osób z niepełnosprawnościami,
5.5.15.3 instalacyjne w zakresie przebudowy sanitariatów,
5.5.15.4 instalacyjne w zakresie wymiany grzejników CO i orurowania,
5.5.15.5 instalacyjne i montażowe w zakresie montażu zaworów termostatycznych z centralnym systemem regulacji,
5.5.15.6 instalacyjne w zakresie doprowadzenia instalacji wody do zielonej ściany,
5.5.15.7 instalacyjne w zakresie wykonania instalacji nawadniającej dla zielonej ściany oraz wykorzystania wody spływającej do nawodnienia gazonów z zielenią,
5.5.15.8 instalacyjne i montażowe w zakresie wymiany oświetlenia na LED oraz instalacji paneli fotowoltaicznych, instalacji elektrycznej związanej z magazynem energii,
5.5.15.9 instalacyjne związane z wymianą koniecznych elementów i urządzeń wentylacji mechanicznej,
5.5.15.10 budowlane związane z montażem stolarki okiennej i stolarki drzwiowej zewnętrznej,
5.5.15.11 budowlane związane z wymianą parapetów zewnętrznych,
5.5.15.12 budowlane związane z dociepleniem ścian i stropodachu budynku,
5.5.15.13 budowlane związane z remontem i przebudową tarasu przy elewacji wschodniej.
5.6 Docelowo po zakończeniu robót budowlanych i dokonaniu odbioru końcowego budynek Ośrodka Kultury w Brzeszczach powinien spełniać warunek dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto musi w pełni zostać dostosowany do obowiązujących przepisów, w tym sanitarno-epidemiologicznych i przeciwpożarowych.
5.7 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy.
5.8 Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m. in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP.
5.9 W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw patentów, znaków towarowych, materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). [...]
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pełna treść w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45261410-1 - Izolowanie dachu
44220000-8 - Stolarka budowlana
45321000-3 - Izolacja cieplna
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
51112100-1 - Usługi instalowania sprzętu do przesyłu energii elektrycznej
51112200-2 - Usługi instalowania sprzętu sterowania energią elektryczną
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45313100-5 - Instalowanie wind
33196200-2 - Sprzęt dla osób niepełnosprawnych
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77800000-8 - Usługi hydroponiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria przypisując im odpowiednią wagę punktową:
Cena – maksymalnie 60 pkt
Okres gwarancji – maksymalnie 40 pkt
Wybrana zostanie oferta, która otrzyma największą ilość punktów obliczonych w sposób następujący: P = P1 + P2
gdzie:
P – ogólna liczba punktów
P1 – punkty otrzymane w kryterium „Cena”
P2 – punkty otrzymane w kryterium „Okres gwarancji”
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcę w pkt 2 Formularza Ofertowego ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie objętym Specyfikacją Warunków Zamówienia
Punkty, które otrzyma oferta w kryterium „Cena” będą liczone wg wzoru:
P1 = (najniższa zaoferowana cena spośród ofert ważnych/ cena oferty badanej)x 60 pkt
Kryterium „Okres gwarancji” będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcę w pkt 4 Formularza Ofertowego gwarancji jakości i rękojmi za wady.
Punkty, które otrzyma oferta w kryterium „Okres gwarancji” będą liczone wg wzoru:
P2 =((Gbad - Gmin) / (Gmax-Gmin)) x 20 pkt
Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 60 miesięcy (Gmin)
Maksymalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego – 96 miesiące (G max)
Oferta, w której Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub poda termin gwarancji krótszy niż 60 miesięcy zostanie odrzucona.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę większej liczby miesięcy okresu gwarancji niż maksymalny wymagany przez Zamawiającego, Zamawiający przyzna ofercie maksymalną liczbę punktów przewidzianą dla tego kryterium.
Zaoferowany okres gwarancji będzie równy okresowi rękojmi za wady przedmiotu umowy.
Ocena końcowa oferty to suma punktów uzyskanych przez ofertę w/g poszczególnych kryteriów.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów wynikającą z sumy punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający zgodnie z art. 248 ustawy Pzp wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty, w sposób o którym mowa powyżej, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
16.1 udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych SWZ, oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone na podstawie art. 112 ustawy Pzp dotyczące:16.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.
16.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.
16.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł.
16.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
16.1.4.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 3 do SWZ, że w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości brutto minimum 3 000 000,00 PLN polegającą na termomodernizacji (dociepleniu) obiektu kubaturowego wraz z: wymianą / przebudową systemu grzewczego lub montażem instalacji fotowoltaicznej lub budową windy zewnętrznej / wewnętrznej.
UWAGA:
- Zamawiający „jedną robotę budowlaną” rozumie jako jedną, pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu.
- Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
- W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie, w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN, przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN). Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP, NBP nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP, w którym zostanie on opublikowany.
- Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
16.1.4.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 4 do SWZ, że dysponuje osobą zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia:
16.1.4.2.1 Kierownika budowy - posiadającego uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
16.1.4.2.2 Kierownika robót elektrycznych - posiadającego uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
16.1.4.2.3 Kierownika robót sanitarnych - posiadającego uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
16.1.4.2.4 Projektanta - posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej;
16.1.4.2.5 Projektanta - posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
16.1.4.3.6 Projektanta - posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Uwaga:
- Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 6 maja 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
- Zamawiający uzna za właściwe uprawnienia osób posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
16.1.5 Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców, co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
16.2 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
16.3 Poleganie na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby
16.3.1 Zgodnie z art. 118 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 16.1 niniejszego rozdziału, w stosownych sytuacjach Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
16.3.2 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
16.3.3 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
16.3.4 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ppkt 16.3.3, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa, w szczególności:
16.3.4.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
16.3.4.2 sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
16.3.4.3 czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
16.3.5 Podmiot, który udostępnił Wykonawcy zasoby dotyczące sytuacji finansowej lub ekonomicznej, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
16.3.6 Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w SWZ względem Wykonawcy.
16.3.7 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
16.3.8 Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 17.1 Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, do złożenia podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
17.1.1 dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia – potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdziale 16 pkt 16.1.3;
17.1.2 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdziale 16 pkt 16.1.4.1 SWZ - wg wzoru stanowiącego załącznik 3 nr do SWZ;
17.1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdziale 16 pkt 16.1.4.2 SWZ - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
17.2 Jeżeli zajdą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania Wykonawcy lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
17.3 Zamawiający nie będzie wzywał do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli można je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wykazał w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
17.4 Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
17.5 W zakresie nieuregulowanym w SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać:12.19.1 formularz ofertowy - według wzoru – załącznik nr 1 do SWZ;
12.19.2 Oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.) - według wzoru – załącznik nr 2 do SWZ. Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
12.19.3 pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo bądź pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie określonej w pkt 12.5 i 12.6;
12.19.4 jeżeli dotyczy - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – załącznik nr 6 do SWZ;
12.19.5 jeżeli dotyczy - Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 11 września Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.) wg wzoru - załącznik nr 7 do SWZ;
12.19.6 jeżeli dotyczy - Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11 września Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) wg wzoru - załącznik nr 8 do SWZ. Obowiązek złożenia ww. oświadczenia odnosić należy również do Wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej;
12.19.7 Zbiorcze zestawienie kosztów - stanowiące załącznik nr 10 do SWZ;
12.19.8 dowód wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna.
12.20 Jeżeli na ofertę składa się kilka dokumentów, Wykonawca powinien stworzyć folder, do którego przeniesie wszystkie dokumenty oferty, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zaleca się, aby Wykonawca z tego folderu zrobił folder .zip.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1 Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100).10.2 Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp.
10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Miedźna o/Brzeszcze nr konta 98 8446 1016 2002 0000 0460 0024 z dopiskiem wadium: nr sprawy DAT-2221/3/25 Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach, tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. Zaleca się dołączenie do oferty kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.
10.4 Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczenia musi spełniać następujące wymogi: być wystawione na Ośrodek Kultury w Brzeszczach,
ul. Narutowicza 1, 32-620 Brzeszcze, zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
10.5 Zamawiający zwróci wadium zgodnie z art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy prowadzenia rachunku, pomniejszoną o koszty prowadzenia rachunku oraz o prowizje bankowe.
10.6 Zamawiający zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10.7 W przypadku, gdy wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuca ofertę zgodnie z zapisem art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia16.4.1 Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
16.4.2 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej albo elektronicznej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności, wyłącznie na zasadach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
2.1. Zmiany terminu realizacji zadania w przypadku:
a) konieczności zlecenia realizacji dodatkowych robót budowlanych,
b) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają,
d) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie,
e) w przypadku konieczności dokonania korekt w zatwierdzonych przez Zamawiającego rozwiązaniach projektowych, a wynikających ze zmiany stanowiska Zamawiającego lub stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących),
f) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, np.: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, obfite opady śniegu, zalegający śnieg i inne klęski żywiołowe np. powodzie, itd.,
g) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg,
h) w przypadku zmiany terminu rozliczenia środków unijnych pozyskanych na realizację niniejszego zamówienia, jeżeli zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego.
2.2. Zmian osobowych w przypadku:
a) zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, o których mowa w § 5 umowy, pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SWZ,
b) zmiany podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca,
c) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zadania, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawcy(-ców) na etapie złożenia oferty lub rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, w szczególności gdy posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście.
2.3. zmiany wysokości wynagrodzenia i pozostałych zmian:
a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia),
b) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym zmiany procentowej wysokości płatności faktury częściowej w przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia nie wynikającej z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
c) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji, [...]
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków pełna treść w SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-19 15:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 r. poz. 507).5.10 Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Terminy przeprowadzenia wizji lokalnej zostały ustalone w dniach 9.12.2025 r. o godzinie 10:00 oraz 11.12.2025 r. o godzinie 10:00 Miejscem rozpoczęcia wizji lokalnej jest – Ośrodek Kultury w Brzeszczach, ul. Narutowicza 1, 32-620 Brzeszcze. Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie wizji lokalnej ze strony Zamawiającego jest Pracownik Działu Administracyjno -Technicznego Ośrodka Kultury w Brzeszczach. Wykonawcy zamierzający wziąć udział w wizji lokalnej zobligowani są do wcześniejszego zgłoszenia chęci uczestnictwa za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiający informuje, że przedstawiciel wykonawcy będzie zobowiązany do podpisania listy obecności.
5.11 Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie wizji lokalnej nie będzie udzielać informacji związanych z przedmiotem zamówienia. Wszelkie pytania związane z postępowaniem należy składać za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl.
5.12 Uczestnictwo w wizji lokalnej jest obligatoryjne - udział w wizji lokalnej jest warunkiem złożenia oferty w postępowaniu, a brak odbycia wizji będzie skutkował odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18 ustawy PZP.
5.13 Zamawiający wymaga na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie lub przez podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj.: czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych.
5.13.1 Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie lub przez Podwykonawcę osób wykonujących roboty określone w pkt 5.13.
5.13.2 Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu na każde żądanie w wyznaczonym w wezwaniu terminie następujących dowodów potwierdzających spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 5.13 czynności w trakcie realizacji zamówienia: [...]
5.14 Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części.
5.14.1 Powody niedokonania podziału: Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na możliwe większe koszty, krótki czas realizacji oraz brak koordynacji, skutkujący poważną groźbą nieprawidłowej realizacji zamówienia. [...]
INNE PRZETARGI Z BRZESZCZA
więcej: przetargi w Brzeszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Węgliniec
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU OSP W MIKOŁAJEWICACH
- Budowa nowego budynku na mieszkania wspomagane w ramach projektu "Rozwój infrastruktury usług i integracji społecznej w Gminie Wisznice"
- DOSTOSOWANIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SMOLICACH W ZAKRESIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ-ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA CZĘŚCI PODDASZA NA GABINETY SPECJALISTYCZNE WRAZ Z PRZEBUDOWĄ BUDYNKU"
- Remont i zmiana aranżacji wybranych pomieszczeń parteru budynku Radia Gdańsk S.A. w likwidacji.
- Przebudowa budynku DK ŚWIT w zakresie budowy szybu windowego w ramach zadania: Dostawa i montaż dźwigu osobowego wraz z robotami budowlanymi
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





