eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Licheń StaryZakup i dostawa oleju opałowego do obiektów Gminy Ślesin 2026



Ogłoszenie z dnia 2025-12-02

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa oleju opałowego do obiektów Gminy Ślesin 2026

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MJR HENRYKA SUCHARSKIEGO W LICHENIU STARYM

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001196873

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Konińska 48

1.5.2.) Miejscowość: Licheń Stary

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-563

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@splichen.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://splichenstary.szkolna.net/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie

Zamawiający 2

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Ostrowążu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6652340392

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ostrowąż 21

1.5.2.) Miejscowość: Ostrowąż

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spostrowaz@o2.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spostrowaz.edu.pl

Zamawiający 3

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Szyszyńskich Holendrach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6652340423

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szyszyńskie Holendry 162

1.5.2.) Miejscowość: Szyszyńskie Holendry

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spholendry@gazeta.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spholendry.szkolnastrona.pl

Zamawiający 4

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Ślesinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6652951256

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Młodzieżowa 11

1.5.2.) Miejscowość: Ślesin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mgok@slesin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mgok.slesin.pl

Zamawiający 5

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ślesinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6652276820

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kleczewska 15

1.5.2.) Miejscowość: Ślesin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mgops.slesin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mgops.slesin.pl

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Pzp Szkoła Podstawowa im. mjr. Henryka Sucharskiego w Licheniu Starym, ul. Konińska 48, 62-563 Licheń Stary, została upoważniona przez biorące udział w zamówieniu podmioty do podejmowania w ich imieniu niezbędnych czynności w postępowaniu. Strony porozumienia wspólnie przygotują i przeprowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę oleju opałowego.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa oleju opałowego do obiektów Gminy Ślesin 2026

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c76b290-f67e-4a93-b59f-e54197a21a62

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00570581

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00589277/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Zakup i dostawa oleju opałowego do obiektów Gminy Ślesin 2026

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1c76b290-f67e-4a93-b59f-e54197a21a62

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: sekretariat@splichen.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu "Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego (grzewczego) dla potrzeb obiektów Gminy Ślesin w planowanej łącznej ilości 130000 litrów w roku 2026. Olej powinien spełniać wymagania Zamawiającego, zgodnie z zapisami w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09135000-4 - Oleje opałowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału
w postępowaniu dotyczący/-e:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej
lub zawodowej, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonywał
co najmniej 2 dostawy oleju napędowego do celów opałowych w ilości łącznej dla obu dostaw minimum 85 000 litrów.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunku:
 dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane,
 dot. zdolności technicznej lub zawodowej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa powyżej, w pkt. 1) w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu
do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych
lub zawodowych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4) Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie to należy złożyć do oferty i podpisuje je podmiot udostępniający swoje zasoby. W treści zobowiązania należy podać dane identyfikujące podmiot udostępniający swoje zasoby (przykładowo: adres, pełna nazwa, NIP, REGON, PESEL), a powinno ono zawierać:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Podpis pod tym oświadczeniem ma złożyć osoba umocowana do składania oświadczeń w imieniu danego podmiotu,
w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów,
jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Strony dopuszczają dokonywanie zmian niniejszej umowy i zgodnie z art. 454, art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Dokonywanie zmiany mogą nastąpić w następujących okolicznościach:
a) w przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian na zgodą Zamawiającego,
b) zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę,
c) zmiany przewidziane w umowie, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane
z zachowaniem przepisu art. 458 stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu, jeżeli została dokonana z naruszeniem art. 454 i art. 455, W takim przypadku stosuje się postanowienie umowne w brzmieniu obowiązującym przed tą zmianą.
4. Zmiany w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz wysokości wynagrodzenia, o których mowa mogą dotyczyć:
a) wystąpienia wyjątkowych okoliczności, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) uzasadnionej zmiany podwykonawcy, rezygnacji lub powierzenia podwykonawcy określonego zakresu prac objętych niniejszą umową. Jeżeli zmiana albo rezygnacja
z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się,
na zasadach określonych w art. 118 ust.1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału
w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym
niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia,
c) zmiany stawki podatku VAT w wyniku zmiany przepisów prawa, w takiej sytuacji
do rozliczenia przyjęta zostanie kwota netto i naliczony podatek VAT wg obowiązujących przepisów. W przypadku zmiany stawki VAT w trakcie wykonania umowy, zmianą zostanie objęta wyłącznie część umowy wykonywana po wejściu w życie nowej stawki podatku. Powyższa zmiana następuje z mocy prawa,
d) wystąpienia tzw. siły wyższej – przez co Strony rozumieją nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, niezależne od stron, niemożliwe lub nadzwyczaj trudne do przewidzenia którego skutkom nie dało się zapobiec np. pożar, powódź inne klęski żywiołowe, wojny, strajki generalne, zamieszki, epidemie, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie umownym,
e) zmniejszenia ceny jednostkowej przedmiotu umowy w przypadku obniżenia cen przez Wykonawcę,
f) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian, korzystnych dla Zamawiającego, bez których nie byłoby możliwe prawidłowe wykonanie umowy.
5. Zmiana postanowień umownych wymaga akceptacji Stron i zachowania formy pisemnej (zawarcia aneksu do umowy), pod rygorem nieważności takiej formy.
6. W związku z planowanym zawarciem umowy na okres dłuższy niż 6 miesięcy, zgodnie z art. 439 ustawy Pzp Zamawiający/Upoważniony wskazuje, że w związku ze specyfiką zmian cen na rynku paliw waloryzacja umowy następuje przy każdej zrealizowanej dostawie.
7. Zmiana cen paliw u Producenta ma każdorazowo bezpośredni wpływ na cenę konkretnej zrealizowanej dostawy.
a) Ustalenie cen oleju opałowego u Producenta następuje na podstawie cennika opublikowanego w dniu zrealizowania dostawy na oficjalnej stronie internetowej Producenta, którego Wykonawca olej opałowy oferuje.
b) Pierwsza i kolejne waloryzacje cen nastąpią w momencie rozliczenia każdorazowej dostawy.
c) Zmiana wynagrodzenia może nastąpić wyłącznie do niezrealizowanej części zamówienia.
d) Łączna wysokość wszystkich zmian nie może przekroczyć 50% ceny ofertowej netto.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: 90 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1) Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 ustawy Pzp.
2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1), jeżeli w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę.
3) Zamawiający poinformuje wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, o miejscu
i terminie zawarcia umowy.
4) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy bez wezwania przez Zamawiającego w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
5) Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 263 ustawy Pzp spowoduje wybór najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert zgodnie z art. 263 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.