Ogłoszenie z dnia 2025-12-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi wyżywienia dla uczestników Dziennego Domu SENIOR + w roku 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciechanowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002711188
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 32D
1.5.2.) Miejscowość: Ciechanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 236722091
1.5.8.) Numer faksu: 236722091
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@mopsciechanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsciechanow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi wyżywienia dla uczestników Dziennego Domu SENIOR + w roku 2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49c67125-0dca-4c82-8b25-734a35bc7afe
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00569760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-49c67125-0dca-4c82-8b25-734a35bc7afe3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Pozostałe informacje zamieszczono w rozdziale XI SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne
dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści
dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Pozostałe informacje zamieszczono w rozdziale XI SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-49c67125-0dca-4c82-8b25-734a35bc7afe
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zamieszczono w rozdziale XXII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zamieszczono w rozdziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KA.261.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na przygotowaniu i dostarczaniu transportem Wykonawcy obiadów dwudaniowych dla uczestników Dziennego Domu Senior+
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ciechanowie.
2. Zamówienie obejmuje codzienne przygotowywanie gorących posiłków w postaci obiadów dwudaniowych oraz ich dostarczanie środkiem transportu Wykonawcy – we wszystkie dni robocze (oprócz sobót, niedziel i świąt), w ilości wskazanej poprzedniego dnia przez Odbiorcę – pisemnie lub telefonicznie do godziny 14:00
3. Szacunkowa dzienna ilość dostarczanych obiadów – do 30 sztuk. Przewiduje się, że w czasie realizacji zamówienia 12 miesięcy tj. od 02.01.2026r. do 31.12.2026r. wydanych zostanie około 6120 posiłków. Ilość zamawianych posiłków może ulec zmianie w związku z frekwencją osób korzystających z tej formy pomocy i ilością dni roboczych placówki. Z racji zmniejszenia liczby wydawanych posiłków Wykonawcy nie przysługują roszczenia względem Odbiorcy. Zamawiający zapłaci należność za faktycznie dostarczone obiady.
4. Obiady objęte zamówieniem winny być skomponowane w następujących proporcjach:
a) 4 x w tygodniu obiady mięsne,
b) 1 x w tygodniu obiad bezmięsny.
Obiad powinien być przygotowany zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, ze szczególnym uwzględnieniem zasad Dobrej praktyki Higienicznej, przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności oraz składać się każdorazowo z dwóch dań:
a) zupy,
b) drugiego dania – wieloskładnikowego,
c) kompotu
5. Wykonawca winien komponować jadłospisy, w sposób zapewniający zachowanie kaloryczności obiadów z zastrzeżeniem, że wartość kaloryczna obiadu powinna być zgodna z normami obiadowymi oraz powinna uwzględniać rację pokarmową dla osób powyżej 60 roku życia, przy zachowaniu następującej gramatury zestawu obiadowego:
a) obiad mięsny:
- zupa – 0,5l na osobę,
- mięso – 15 dkg na osobę,
- ziemniaki, kasza, ryż, makaron – 30dkg na osobę,
- surówka – 15 dkg na osobę,
- kompot – 250 ml na osobę
b) obiad bez mięsny:
- zupa – 0,5 l na osobę
- danie bezmięsne np. pierogi, naleśniki, krokiety – 35 dkg na osobę,
- kompot – 250ml na osobę.
Gramatura wskazana powyżej dotyczy obiadów gotowych, w tym gotowych ich poszczególnych składników.
6. Dostarczane obiady muszą posiadać odpowiednią temperaturę tj.
a) zupa – co najmniej 75°C
b) drugie danie – co najmniej 65°C
c) gorące napoje – co najmniej 80°C
d) zimne napoje od 0°C do 4°C
Więcej informacji zawiera dział III SWZ- opis przedmiotu zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1) Cena (C) brutto jednego posiłku wraz z dowozem do siedziby Zamawiajcego - waga kryterium 60 % - ilość punktów 60;
Cena będzie oceniana metodą punktową wg wzoru:
Cena najniższa ze wszystkich ofert x 100 pkt x Znaczenie kryterium 60%
_______________________
cena oferty badanej
2) „Odległość od miejsca przygotowania/wytwarzania posiłków”(O) – waga kryterium 40% - ilość punktów 40.
Zamawiający sprawdzi za pomocą mapy internetowej google wyznaczającej odległość, liczbę kilometrów na najkrótszej trasie pomiędzy siedzibą MOPS Ciechanów, a podanym adresem miejsca wytworzenia/przygotowania posiłków.
Kryterium będzie ocenione metodą punktową wg wzoru:
a) w granicach administracyjnych miasta Ciechanów – 40 pkt
b) w obrębie od 1 km do 14 km od granicy administracyjnych miasta Ciechanów – 20 pkt
c) powyżej 15 km od granic administracyjnych miasta Ciechanów – 0 pkt *
2. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona według poniższego wzoru:
gdzie:
L = C + O
L – całkowita liczba punktów
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena”
O – punkty uzyskane w kryterium „Odległość od miejsca
przygotowania/wytwarzania posiłków”
* w kryterium „Odległość od miejsca przygotowania/wytwarzania posiłków” została wskazana odległość km w pobliżu miasta Ciechanów, z uwagi na specyfikę zamówienia tj.: transport żywności dla seniorów przy zachowaniu temperatury posiłków dostarczonych do Zamawiającego, która została opisanej
w przedmiocie zamówienia (dział III SWZ).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od miejsca przygotowania/wytwarzania posiłków”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać dokument Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzający uprawnienia do prowadzenia
działalności cateringowej wraz z transportem.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, mogą oni polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
3) zdolność techniczna lub zawodowa
Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi polegające
na przygotowaniu i dostawie wyżywienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Odpowiednie zezwolenie, licencje, koncesje lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest
niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania tj. aktualne
dokumenty wystawione przez właściwą Inspekcję Sanitarną pozwalające na prowadzenie działalności zawodowej zgodnie z ustawą
z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia - decyzje, zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów
podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej
Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem , przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te
dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych
referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo - jeśli dotyczyzobowiązanie podmiotu trzeciego - jeśli dotyczy
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawieprzedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty;
2) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanymw art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
Zmiany mogą zostać wprowadzone o ile nie prowadzą do zmiany charakteru umowy i w szczególności mogą dotyczyć:
a) terminu realizacji usługi, harmonogramu świadczenia usługi, lub terminu obowiązywania umowy. Warunkiem zmiany jest
wystąpienie przyczyn wynikających z zaistnienia siły wyższej lub okoliczności zaistniałych po stronie Zamawiającego (np.
potrzeby uczestników projektu, konieczności uzyskania dodatkowych wyjaśnień ze strony oferentów lub wynikających
bezpośrednio z realizacji projektu np.
w sytuacji konieczności zmiany harmonogramu lub okresu realizacji projektu;
b) liczby zamówionych posiłków. Zakłada się możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby zamówionych posiłków, przy
czym zwiększenie liczby zamówionych posiłków uwarunkowane jest dodatkowo pozyskaniem przez Zamawiającego
dodatkowych środków na ten cel .
c) powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
d) innych przesłanek, których Zmawiający nie był w stanie przewidzieć np. siły wyżej, przyczyn losowych leżących po
stronie uczestników.
Więcej informacji zawiera załącznik nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia w zakładce „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie przedmiotowego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z CIECHANOWA
- Świadczenie usług tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, osobom bezdomnym przebywającym na terenie Gminy Miejskiej Ciechanów
- Świadczenie usługi wyżywienia dla uczestników Dziennego Domu SENIOR + w roku 2026
- Opieka weterynaryjna nad bezdomnymi zwierzętami w schronisku dla bezdomnych zwierząt w Pawłowie w 2026 roku
- "Świadczenie usług pocztowych"
- Dostawa kompletów chirurgicznych jednorazowego użytku (bluza, spodnie) dla bloku operacyjnego wraz z użyczeniem dystrybutora wydającego odzież
- Sprzęt medyczny jednorazowy dla wszystkich oddziałów szpitalnych
więcej: przetargi w Ciechanowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usługi polegającej na kompleksowej organizacji i przeprowadzeniu 5-dniowej zagranicznej wizyty studyjnej w ramach projektu pn. "Projekt szkoleniowy ROPS"
- Przygotowanie posiłków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Chumiętkach w roku 2026
- Przygotowywanie i wydawanie posiłków w lokalu Wykonawcy w dni robocze i dni ustawowo wolne od pracy klientom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach w 2026 roku
- Świadczenie usługi cateringowej do Schroniska dla Bezdomnych w Tarnowskich Górach w 2026 r.
- Świadczenie usługi cateringowej dla Centrum Aktywności Seniorów w 2026 roku
- Świadczenie usług cateringowych w filii Krajowej Szkoły Skarbowości w Jastrzębiej Górze
więcej: Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





