Ogłoszenie z dnia 2025-12-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
[U/16/TP/2025] Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów
w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "Zakład Komunalny" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531124805
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podmiejska 69
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-574
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zk.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zk.opole.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
[U/16/TP/2025] Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów
w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76d00f98-87c4-4dec-8eb6-890fa324c380
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00569460
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12249123.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1224912
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w Rozdziale I pkt. 12 SWZ. Jednocześnie Zamawiający informuje, że adresem strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniano SWZ oraz na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia
treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z
postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz za pośrednictwem której odbywa się komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą jest: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1224912, zwana dalej platformą zakupową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest „Zakład Komunalny” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Podmiejskiej 69, 45-574 Opole. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Joanna Mikulczyńska, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem j.mikulczynska@nklegalpartners.pl lub telefonicznie pod numerem +48 71 300 12 09.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: U/16/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
Ogólne wymagania dot. przedmiotu zamówienia:
Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r., tj. w szczególności utrzymanie infrastruktury i wykonywanie drobnych napraw interwencyjnych na cmentarzach i parkingach będących w zarządzie Zamawiającego oraz koordynacja prac przy budowaniu nagrobków, nadzór nad przestrzeganiem regulaminu cmentarzy przez osoby odwiedzające, firmy pogrzebowe, firmy kamieniarskie budujące groby.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45215400-1 - Roboty na cmentarzach
50000000-5 - Usługi naprawcze i konserwacyjne
50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
90620000-9 - Usługi odśnieżania
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Opis sposobu dokonywania oceny warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 250 000,00 zł.
Zdolności technicznej lub zawodowej
Opis sposobu dokonywania oceny warunku:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał z należytą starannością, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje co najmniej 3 usługi (każda usługa o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto) odpowiadające swoim rodzajem usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, przez co Zamawiający rozumie wykonywanie drobnych napraw interwencyjnych, utrzymanie infrastruktury cmentarnej/parkingów, eksploatację cmentarzy/parkingów, pielęgnację terenów zielonych oraz utrzymanie czystości w sezonie letnim i zimowym.
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jeden/jedną kontrakt/umowę.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
co najmniej następującym sprzętem:
a. jedną kosiarką samojezdną samozbierającą z tzw. koszem,
b. trzema kosami spalinowymi,
c. sprzętem do ręcznego odśnieżania,
d. jedną piłą spalinową,
e. jednym opryskiwaczem ręcznym,
f. jedną żywopłotówką (nożyce do żywopłotu),
g. jedną pilarką do gałęzi na wysięgniku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w punkcie 5.4.3. niniejszej SWZ;
- zdolność techniczna lub zawodowa:
a) wykaz usług wykonywanych w okresie ostatnich trzech [ 3 ] lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości*, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech [ 3 ] miesięcy, zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ - który potwierdzi spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w punkcie 5.4.4. a) SWZ.
b) Wykaz narzędzi - wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami- załącznik nr 5.1. do SWZ - który potwierdzi spełnienie warunku udziału w postępowaniu określonego w punkcie 5.4.4. b) SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie składania ofert:7.1.
7.1.1. Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SWZ).
7.1.2. Oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 4 do SWZ).
7.1.3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego [KRS], Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej [CEiDG] lub innego właściwego rejestru2 - celem potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
7.1.4. Pełnomocnictwo** dla osoby podpisującej ofertę i oświadczenia (w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty).
7.1.5. Przedmiotowe środki dowodowe - zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 8 SWZ - jeżeli dotyczy.
7.1.6. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa – zgodnie z pkt. 16.9.1 pkt. 3) SWZ. Sam fakt złożenia pliku „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” nie wyczerpuje znamion wykazania działania zachowania ich poufności – zgodnie z pkt. 16.9.1 pkt. 4) SWZ - jeżeli dotyczy.
Numeracja zgodna z SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymogi dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia określono w punkcie 7.5. SWZ.podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą:
7.3.1. Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SWZ).
7.3.2. Oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 4 do SWZ).
7.3.3. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcja, Spółki Cywilne) – załącznik nr 7 do SWZ.
7.3.4. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego [KRS], Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej [CEiDG] lub innego właściwego rejestru3- celem potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
7.3.5. Pełnomocnictwo** dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty, Rozdział I pkt. 7.3 SWZ stosuje się).
7.3.6. Przedmiotowe środki dowodowe - zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 8 SWZ – jeżeli dotyczy.
7.3.7. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa – zgodnie z pkt. 16.9.1 pkt. 3) SWZ. Sam fakt złożenia pliku „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” nie wyczerpuje znamion wykazania działania zachowania ich poufności – zgodnie z pkt. 16.9.1 pkt. 4) SWZ - jeżeli dotyczy. **Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
Numeracja zgodna z SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projekt umowy, w tym treści dotyczące zmian do umowy, stanowi załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1224912
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 52 1240 4272 1111 0000 4837 1151 z dopiskiem: „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postępowaniu pn.: Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r., U/16/TP/2025”.
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- [U/16/TP/2025] Utrzymanie infrastruktury cmentarzy i parkingów w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- Sukcesywna dostawa mięsa i podrobów do Ogrodu Zoologicznego w Opolu w I kwartale 2026 roku
- ZP/07/2025 "Sprzedaż i dostawa szczepionek dla "Centrum Zdrowia w Opolu" Sp. z o.o."
- Świadczenie usług transportu sanitarnego dla SP ZOZ MSWiA w Opolu
- D/68/2025/A Zakup i dostawa aparatury laboratoryjno-badawczej na Instytutu Biologii Uniwersytetu Opolskiego, część nr 4 - Zakup i dostawa podręcznego spektrometru laserowego - 1 szt.
- U/40/2025 Zakup wsparcia technicznego (serwisu) producenta do jednej [1] sztuki licencji wieczystej na maszynę wirtualną FortiMAIL VM02 funkcjonującej w Uniwersytecie Opolskim.
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprzątanie pomieszczeń biurowych w 2026 roku
- Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Radzionków
- Utrzymanie parków i skwerów na terenie miasta Krosna w 2026 roku
- Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg gminnych - na terenie Gminy Nowy Żmigród w sezonie zimowym 2025/2026
- Utrzymanie terenów zewnętrznych oraz utrzymanie czystości w budynkach TBS ABK Sp. z o.o. w Pruszczu Gdańskim w okresie od 01 kwietnia 2026 r. do 31 marca 2027 r.
- Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szczytno w 2026 roku
więcej: Roboty na cmentarzach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





