eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara Kamienica › Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce - etap I i II Zakres: Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce - etap I Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce - etap II



Og³oszenie z dnia 2023-12-21


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II
Zakres: Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Stara Kamienica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821730

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Kamienicka 11

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Stara Kamienica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-512

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@starakamienica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.starakamienica.bip.net.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II
Zakres: Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap II

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6c7c6881-9fdf-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00566684

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-12-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00060765/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.10 Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/867280

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja elektroniczna odbywaæ siê bêdzie za po¶rednictwem https://platformazakupowa.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w punkcie 15 i 24 Tomu I SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z 04.05.2016), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzêdzie Gminy w Starej Kamienicy jest Wójt Gminy Stara Kamienica (adres: ul. Kamienicka 11, 58-512 Stara Kamienica, tel. kontaktowy: 75 75 14 337, adres e-mail: sekretariat@starakamienica.pl)
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿e siê Pani/Pan kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych za po¶rednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - „Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II”, oznaczenie sprawy: RRG.ZP.271.16.2023,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.ZP.271.16.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1.Przedmiotem zamówienia jest Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II

Zakres zadania obejmuje inwestycje pn.
1) Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I
2) Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap II
Zamówienie realizowane jest w ramach Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, przyjêtego na mocy uchwa³y Nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwa³ami Rady Ministrów: nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021r., nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022r., nr 205/2022 z dnia 13 pa¼dziernika 2022r.) w sprawie ustanowienia Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych, wydanej na podstawie art. 65 ust. 28 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 568 z pó¼n. zm.): edycja pierwsza i ósma.
Kwota dofinansowania otrzymana przez Zamawiaj±cego wynosi:
- WSTÊPNA PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI Z RZ¡DOWEGO FUNDUSZU POLSKI £AD: PROGRAMU INWESTYCJI STRATEGICZNYCH NR 01/2021/9272/PolskiLad dla etapu I – 4 241 500,00 z³
- WSTÊPNA PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI Z RZ¡DOWEGO FUNDUSZU POLSKI £AD: PROGRAMU INWESTYCJI STRATEGICZNYCH NR Edycja8/2023/490/PolskiLad dla etapu II – 4 675 000,00 z³
Inwestycja, której dotyczy postêpowanie jest to¿sama z opisem inwestycji zawartych we wnioskach o dofinansowanie.

Zakres I etapu inwestycji przewiduje wykonanie pierwszego etapu robót budowlanych dwukondygnacyjnego budynku szko³y podstawowej w Wojcieszycach obejmuj±cy wykonanie:
- fundamentów
- ¶cian no¶nych i dzia³owych
- elementów konstrukcyjnych tj. stropy, wieñce, podci±gi, belki, schody wewnêtrzne
- pokrycia i konstrukcji dachowej
- robót tynkarskich
- elewacji
- monta¿u stolarki drzwiowej i okiennej
- zagospodarowanie terenu
- roboty w zakresie instalacji zewnêtrznych,
- przy³±cze wod- kan, zasilanie elektryczne, odprowadzenie wód opadowych
- robót w zakresie instalacji wewnêtrznych: wodoci±gowej, kanalizacji sanitarnej i elektrycznej.
Powierzchnia zabudowy ok. 370 m2.

Zakres II etapu inwestycji przewiduje wykonanie:
- robót budowlanych, instalacyjnych, wykoñczeniowych oraz monta¿owych
- rozbiórkê starego budynku szkolnego
- zagospodarowanie terenu wokó³ budynku
- zakup pierwszego wyposa¿enia obiektu z monta¿em
Powierzchnia zabudowy szko³y wyniesie ok. 370 m2.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia w tym w za³±czniku do opisu przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45214210-5 - Roboty budowlane w zakresie szkó³ podstawowych

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45261210-9 - Wykonywanie pokryæ dachowych

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45431000-7 - K³adzenie p³ytek

45442100-8 - Roboty malarskie

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315000-8 - Instalowanie urz±dzeñ elektrycznego ogrzewania i innego sprzêtu elektrycznego w budynkach

45321000-3 - Izolacja cieplna

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45410000-4 - Tynkowanie

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

39150000-8 - Ró¿ne meble i wyposa¿enie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-07-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Oferty zostan± ocenione przez Zamawiaj±cego w oparciu o nastêpuj±ce kryteria:
1) Cena - 60%
2) Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane - 40%

Ad 1) Cena – 60 %
a) Kryterium to bêdzie oceniane na podstawie ceny brutto za wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia, okre¶lonej na podstawie danych podanych przez Wykonawcê w pkt 4.3. Formularza Oferty.
b) W kryterium „Cena” - Oferta otrzyma zaokr±glon± do dwóch miejsc po przecinku ilo¶æ punktów wynikaj±c± z dzia³ania:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi (C) ilo¶æ punktów jakie otrzyma oferta „i” (badana) za kryterium „Cena”;
Cmin najni¿sza cena spo¶ród wszystkich wa¿nych i niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert;
Ci cena oferty “i”;
Max (C) maksymalna ilo¶æ punktów jakie mo¿e otrzymaæ oferta za kryterium „Cena" - 60.

Ad 1.2). Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane – 40 %

a) Zamawiaj±cy mo¿e przyznaæ w ramach tego kryterium maksymalnie 40 pkt, za¶ waga tego kryterium wynosi 40% ogólnej oceny.
b) Zamawiaj±cy oceni ww. kryterium na podstawie danych przedstawionych w pkt 4.3 Formularza oferty.
c) Minimalny, wymagany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 36 miesiêcy od dnia zakoñczenia zadania, tj.: podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót budowlanych.
d) Najd³u¿szy punktowany przez Zamawiaj±cego okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcê na przedmiot umowy to 60 miesiêcy.
e) W przypadku, gdy wykonawca nie zaoferuje okresu gwarancji, albo uzupe³ni go w sposób odmienny ni¿ wskazany w formularzu oferty Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca zaoferowa³ okres wynosz±cy 3 lata (36 miesiêcy) i otrzyma wówczas 0,00 pkt.
f) Zaoferowany okres gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 3 lata (36 miesiêcy). W przypadku, gdy wykonawca zaoferuje okres gwarancji krótszy ni¿ 3 lata (36 miesiêcy), oferta wykonawcy bêdzie podlegaæ odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 PZP
g) Zamawiaj±cy w niniejszym kryterium przyzna ofercie Wykonawcy odpowiedni± ilo¶æ punktów wynikaj±c± z poni¿szego zestawienia:


Okres gwarancji
na wykonane roboty budowlane ilo¶æ punktów
do przyznania
36 m-cy 0
48 m-cy 20
60 m-cy 40
19.2 Zamawiaj±cy uzna za najkorzystniejsz± ofertê tego Wykonawcy (Wykonawców), którego(rych) oferta uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów wyliczon± wg poni¿szego wzoru:

Pi = Pi (C) + Pi(G)
gdzie:
Pi ³±czna ilo¶æ punktów jakie otrzyma oferta badana (i);
Pi(C) ilo¶æ punktów jakie otrzyma³a oferta (i) za kryterium „Cena”
Pi(G) ilo¶æ punktów jakie otrzyma³a oferta (i) za kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane”

19.3 Je¿eli Zamawiaj±cy nie mo¿e dokonaæ wyboru oferty najkorzystniejszej ze wzglêdu na to, ¿e zosta³y z³o¿one oferty które uzyska³y tak± sam± liczbê punktów (Pi), Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych.

19.4 Oferty dodatkowe mog± dotyczyæ jedynie kryterium cenowego (ceny ofertowej).

19.5 Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± zaoferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w z³o¿onych ofertach.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawcy ubiegaj±cy siê o zamówienie publiczne musz± spe³niaæ ni¿ej wymienione warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:

8.1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie.
8.1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie.

8.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 1 000 000,00 PLN (s³ownie: jeden milion z³otych)

8.1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca musi dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególno¶ci:

a) Kierownikiem budowy – osob± posiadaj±c± uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.) – Rozdzia³ 2 „Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie” lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz jest uprawniona do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ.
b) Kierownikiem robót sanitarnych – osob± posiadaj±c± uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.) – Rozdzia³ 2 „Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie” lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz jest uprawniona do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ

c) Kierownikiem robót elektrycznych – osob± posiadaj±c± uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.) – Rozdzia³ 2 „Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie” lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz jest uprawniona do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ.

Uwaga:
1. Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz Ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
2. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcie zawodowe Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

2) Wykonawca musi wykazaæ, ¿e wykona³:
a) nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – to w tym okresie co najmniej jedn± (1) zakoñczon± realizacjê dotycz±c± robót budowlanych, polegaj±cych na budowie budynku z instalacjami wewnêtrznymi m.in. elektryczn±, wodoci±gow±, kanalizacyjn±, centralnego ogrzewania wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania lub wykonywania oraz z za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty te wykonane zosta³y nale¿ycie

8.2. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót dotyczyæ musi robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³
8.3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówie¬nia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej oraz wa¬runku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej - uzna za spe³niony w przypadku ³±cznego wykazania spe³nienia warunku przez Wykonawców.

9. Ocena spe³nienia powy¿szego warunku dokonana bêdzie na podstawie wykazu oraz dowodów, o których mowa w pkt. 10 Tomu I SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.2.2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w art. 108 ust. 1, art. 7 ust. 1 „ustawy o przeciwdzia³aniu” oraz w art. 109 ust. 1 pkt. 4) u.p.z.p.:

1) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 u.p.z.p. o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 275) z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do Tomu I SWZ
2) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 u.p.z.p. o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 275) z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do Tomu I SWZ
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, dotycz±cy wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, dotycz±cy podmiotu udostêpniaj±cego zasoby

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 10.2.1 W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y z³o¿yæ w zakresie:

1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
dokument potwierdzaj±cy ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej 1 000 000,00 PLN (s³ownie: jeden milion z³otych)
2) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 3 do Tomu I SWZ.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do Tomu I SWZ.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe raz inne dokumenty i o¶wiadczenia sk³ada siê zgodnie z wymogami:

Wykazy potwierdzaj±ce spe³nienie warunku w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej nale¿y z³o¿yæ:

- w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub
- w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê/osoby upowa¿nion±/upowa¿nione do reprezentowania odpowiednio wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia /podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
Je¿eli wykaz zosta³ sporz±dzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

Po¶wiadczenia dokonuje - odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ równie¿ notariusz.

Dowody okre¶laj±ce, czy wykazane us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, nale¿y z³o¿yæ w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektro¬nicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez osobê/osoby upowa¿nio¬n±/upowa¿nione do reprezentowania podmiotu, na rzecz us³ugi by³y wykonane - w przypadku gdy dokument zosta³ sporz±dzony w postaci elektronicznej.

Je¿eli dowody zosta³y sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia dokonuje - odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ równie¿ notariusz.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed terminem sk³adania ofert w wysoko¶ci 20 000 PLN (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100).

13.2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku z nastêpuj±cych form:
- pieni±dzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.

13.3. Miejsce wniesienia wadium:
Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego otwarty w PLN: BNP Paribas Oddzia³ Operacyjny w Jeleniej Górze – nr konta 11 2030 0045 1110 0000 0100 0850 z adnotacj± w tytule wp³aty: Wadium – Budowa szko³y podstawowej w miejscowo¶ci Wojcieszyce – etap I i II

Wadium uwa¿a siê wniesione w momencie wp³ywu wymaganej kwoty na rachunek bankowy Zamawiaj±cego.

13.4. Gwarancje i porêczenia nale¿y wystawiæ w formie elektronicznej opatrzonej przez wystawcê kwalifikowanym podpisem elektronicznym na: Gmina Stara Kamienica, ul. Kamienicka 11, 58-512 Stara Kamienica i przekazaæ Zamawiaj±cemu orygina³ w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej.

13.5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przed up³ywem terminu, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3 u.p.z.p zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14) u.p.z.p.

13.6 Wadium bêdzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 98 ust. 4 i 5 u.p.z.p.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

12.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o zamówienie.

12.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± Pe³nomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postêpowaniu albo reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca siê, aby Pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.

12.3. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z Pe³nomocnikiem.

12.4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie na podstawie art. 117 ust. 4 u.p.z.p sk³adaj± wraz z ofert± o¶wiadczenie, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni Wykonawcy – zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 7 do Tomu I SWZ.

12.5. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada oddzielnie jako o¶wiadczenie w³asne ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

12.6. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowa¬na do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajo¬wego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru lub wskazania danych umo¿liwiaj±cych Zamawiaj±cemu dostêp do tych dokumentów.

12.7. Je¿eli w imieniu wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówie¬nia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezento¬wania nie wynika z dokumentów, o których mowa wy¿ej zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wyko¬nawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezento¬wania wykonawcy.

12.8. Je¿eli wykonawca nie z³o¿y wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ wadliwe pe³nomocnic¬twa, Zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mi¬mo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania (art. 128 ustawy PZP).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

22.1 Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego okre¶lone zosta³y w Projekcie umowy, który stanowi Tom II SWZ.
22.2 Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
22.3 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 u.p.z.p. oraz wskazanym w Projekcie Umowy, który stanowi Tom II SWZ.
22.4 Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
22.5 W sprawach nieuregulowanych w tre¶ci SWZ zastosowanie maj± przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz Kodeks cywilny.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-05 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Miejscem sk³adania ofert jest platforma zakupowa Gminy Stara Kamienica https://platformazakupowa.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-05 09:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zgodnie z zasadami dotycz±cymi warunków wyp³aty wynagrodzenia okre¶lonymi w szczegó³owych zasadach i trybie dofinansowania z Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Programu Inwestycji Strategicznych stanowi±cymi za³±cznik do Uchwa³y nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 roku (zmienionej uchwa³ami Rady Ministrów: nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021r., nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022r., nr 205/2022 z dnia 13 pa¼dziernika 2022r.), Wstêpnej Promesie dotycz±cej dofinansowania inwestycji z programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych nr 01/2021/9272/PolskiLad z dnia 29.05.2023 r. oraz Wstêpnej Promesie dotycz±cej dofinansowania inwestycji z programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych nr Edycja8/2023/490/PolskiLad z dnia 11.10.2023 r. Wykonawca zapewnia finansowanie zadania w czê¶ci niepokrytej udzia³em w³asnym Zamawiaj±cego, na czas poprzedzaj±cy wyp³aty z Promes, z zastrze¿eniem, ¿e zap³ata wynagrodzenia Wykonawcy w ca³o¶ci za ka¿dy etap nast±pi po odbiorze koñcowym Inwestycji osobno dla ka¿dego etapu, na zasadach okre¶lonych w § 5 wzoru umowy.
Planowany termin wykonania zamówienia dla I i II etapu ustala siê do 30 miesiêcy licz±c od daty zawarcia umowy, (data podpisania protoko³u koñcowego wykonania przedmiotu umowy osobno dla etapu I i II), jednak nie pó¼niej ni¿ do dnia 31.07.2025r. dla Etapu I i nie pó¼niej ni¿ do dnia 31.07.2026r. dla Etapu II. przy uwzglêdnieniu, i¿ Wykonawca zobowi±zany jest co najmniej 7 dni przed terminem zakoñczyæ wykonywanie danego etapu i dokonaæ zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego osobno dla I i II etapu (data pisemnego zg³oszenia Wykonawcy o wykonaniu przedmiotu umowy osobno dla etapu I i II).

7.3. Zamawiaj±cy zak³ada nastêpuj±ce p³atno¶ci za realizacjê zamówienia, odpowiednio dla I i II etapu:
7.3.1. Etap I:
1. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu I o warto¶ci min. 15 % zaawansowania finansowego przedmiotu zamówienia dla I Etapu, jednak w wysoko¶ci nie wy¿szej ni¿ kwota wk³adu w³asnego dla Etapu I , w terminie do dnia 30.06.2024r.
2. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu I o warto¶ci. min. 50 % zaawansowania finansowego przedmiotu zamówienia dla Etapu I , jednak w wysoko¶ci nie wy¿szej ni¿ 50 % kwoty Promesy, w terminie do dnia 30.09.2024r.
3. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu I o warto¶ci odpowiadaj±cej wysoko¶ci pozosta³ej do zap³aty kwoty wynagrodzenia dla Etapu I, z uwzglêdnieniem sumy wyp³aconych wcze¶niej kwot wynagrodzenia, po zakoñczeniu realizacji Etapu I zamówienia, w terminie do dnia 31.03.2025 r.

7.3.2. Etap II:
1. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu II o warto¶ci min. 15 % zaawansowania finansowego przedmiotu zamówienia dla II Etapu, jednak w wysoko¶ci nie wy¿szej ni¿ kwota wk³adu w³asnego dla Etapu II, w terminie do dnia 30.06.2025r.
2. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu II o warto¶ci min. 50 % zaawansowania finansowego przedmiotu zamówienia dla Etapu II , jednak w wysoko¶ci nie wy¿szej ni¿ 50 % kwoty Promesy, w terminie do dnia 30.11.2025r.
3. Wykonawca wykona czê¶æ inwestycji Etapu II o warto¶ci odpowiadaj±cej wysoko¶ci pozosta³ej do zap³aty kwoty wynagrodzenia dla Etapu II, z uwzglêdnieniem sumy wyp³aconych wcze¶niej kwot wynagrodzenia dla Etapu II, po zakoñczeniu realizacji Etapu II Inwestycji.

7.4. Wykonawca zapewni finansowanie na realizacjê przedmiotu Umowy okre¶lonego w § 1 umowy w czê¶ci niepokrytej udzia³em w³asnym Wnioskodawcy, zapewniaj±cej finansowanie realizacji inwestycji na czas poprzedzaj±cy wyp³aty ¶rodków z Promes BGK w terminie do 30 dni od daty dostarczenia faktury z zastrze¿eniem, ¿e zap³ata wynagrodzenia Wykonawcy w ca³o¶ci za ka¿dy etap nast±pi po odbiorze koñcowym Inwestycji osobno dla ka¿dego etapu.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.