eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › Budowa Przedszkola Samorządowego w Koźmicach Wielkich - część 2 roboty wykończeniowe budynku i zagospodarowanie terenu



Ogłoszenie z dnia 2023-12-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa Przedszkola Samorządowego w Koźmicach Wielkich - część 2 roboty wykończeniowe budynku i zagospodarowanie terenu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1

1.4.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.4.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.4.4.) Województwo: małopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.4.7.) Numer telefonu: 12 263 41 00

1.4.8.) Numer faksu: 12 278 68 60

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00561931

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-12-19

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00532718

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą Budowa Przedszkola Samorządowego w Koźmicach Wielkich - część 2 roboty wykończeniowe budynku przedszkola i zagospodarowanie terenu.
Zakres rzeczowy zadania obejmuje prace wykończeniowe budynku przedszkola, instalacje sanitarne i elektryczne oraz zagospodarowanie terenu, zgodnie z załączonymi przedmiarami robót i dokumentacją projektową, wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie.
Parametry budynku:
- Pow. Zabudowy przedszkola: 503,36 m2,
- Pow. użytkowa 838,82 m2,
- Kubatura - 4 202,04 m3.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
W I etapie inwestycji wykonano stan surowy zamknięty. Niniejsze postępowanie obejmuje II etap, wykończenie budynku oraz zagospodarowanie terenu. Należy wykonać roboty wykończeniowe tj.: podłogi, ściany, sufity, klatki schodowe, szyb windowy, winda, elewacje, stolarka wewnętrzna, ślusarka, wyposażenie sanitariatów; roboty elektryczne: rozdzielnie, okablowanie, osprzęt, oprawy, pomiary, Instalacje niskoprądowe, oddymianie klatki schodowej; Instalacje wod-kan-gaz-co-wentylacja; zagospodarowanie terenu: ukształtowanie terenu, zieleń, drogi wewn., chodniki, dojścia, zjazd, ogrodzenie terenu, wiata śmietnikowa, przyłącz elektryczny, gaz, woda, kanalizacja sanitarna, 3 zbiorniki po 20 m3, kanalizacja deszczowa, oświetlenie terenu. Zakres prac przedstawiają załączone przedmiary robót. Należy dostarczyć i zamontować tablicę informującą o dofinansowaniu z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Załączona do SWZ dokumentacja projektowa obejmuje większy zakres robót niż przewidziany do realizacji w ramach niniejszego zamówienia, przy czym ofertę należy przygotować z uwzględnieniem zakresu wskazanego w nin. punkcie. Zakres przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie obejmuje budowy placu zabaw wraz z jego ogrodzeniem. W I etapie został wykonany stan surowy zamknięty. Zamawiający wyjaśnia, że w I etapie zostały wykonane ścianki działowe gr.12 cm, drenaż opaskowy, izolacja przeciwwilgociowa i termiczna zewnętrzna pionowa części fundamentowej obiektu wraz z folią kubełkową, konstrukcja rusztu do zabudowy poddasza z płyt gipsowo-kartonowych. Kanały pod wentylatory i wyrzutnie dachowe zostały wykonane w I etapie, w II etapie wykończeniowym należy wykonać urządzenia. Objęte przedmiotem postępowania w niniejszym etapie są roboty, zgodnie z projektem, wszystkie warstwy powyżej płyty żelbetowej tj.: izolacja przeciwwodna bitumiczna, styrodur XPS, warstwa poślizgowa 2x folia PE, wylewka betonowa zbrojona siatką, wykończenie posadzki.
3. Szczegółowy zakres zamówienia określają poniższe opracowania wchodzące w skład dokumentacji projektowej i stanowiące załączniki do Specyfikacji, przy czym przedmiot zamówienia obejmuje prace wykończeniowe budynku oraz zagospodarowanie terenu:
- Dokumentacja techniczna – załącznik nr 9 do SWZ;
- STWIORB – załącznik nr 10 do SWZ;
- Przedmiary robót – załącznik nr 11 do SWZ.
Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia przedmiary robót należy traktować jako dokument pomocniczy, a brak jakiejkolwiek pozycji w przedmiarze nie zwalnia Wykonawcy z konieczności jej wykonania, jeżeli wynika z dokumentacji technicznej.
4. Jeżeli w SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych stosownie wraz z jego opisem lub normami.
5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na na wszystkie roboty budowlane, materiały, urządzenia i wyposażenie, licząc od dnia odbioru końcowego. Wydłużenie gwarancji i rękojmi jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z punktem 13. SWZ, przy czym długość rękojmi za wady musi odpowiadać długości gwarancji.
5. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia.
5.1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty zewnętrzne i uporządkować teren budowy i tereny sąsiednie, jeżeli w czasie robót naruszył te tereny. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wykonawca ponosi wszelkie koszty za szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w trakcie realizacji zadania. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań właścicielom posesji za szkody zawinione przez Wykonawcę powstałe podczas budowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami posesji oraz zarządcami dróg, dotyczących wejścia z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanymi.
5.2) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie.
5.3) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.
5.4) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych (inwentaryzacja powykonawczą).
5.5) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego przed podpisaniem umowy na wykonanie robót budowlanych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.
5.6) W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu do posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia w wysokości minimum 500 000,00 zł.
5.7) Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z pkt 20.2. SWZ.
6. UWAGA! Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, przy czym Zamawiający nie przewiduje odrzucenia oferty Wykonawcy, który nie odbył wizji lokalnej w ramach przedmiotowego postępowania. W celu umówienia wizji lokalnej na terenie inwestycji Wykonawca zobowiązany jest skontaktować się z osobami wyznaczonymi do komunikowania się z wykonawcami. Zamawiający informuje, że w trakcie wizji lokalnej nie będą udzielane żadne odpowiedzi na pytania oraz nie będą sporządzane protokoły z tych wizji. Wszelkie niezbędne dokumenty są zamieszczone na stronie prowadzonego postępowania i w związku z tym Zamawiający nie przewiduje możliwości ani nie stawia wymogu sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą Budowa Przedszkola Samorządowego w Koźmicach Wielkich - część 2 roboty wykończeniowe budynku przedszkola i zagospodarowanie terenu.
Zakres rzeczowy zadania obejmuje prace wykończeniowe budynku przedszkola, instalacje sanitarne i elektryczne oraz zagospodarowanie terenu, zgodnie z załączonymi przedmiarami robót i dokumentacją projektową, wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie.
Parametry budynku:
- Pow. Zabudowy przedszkola: 503,36 m2,
- Pow. użytkowa 838,82 m2,
- Kubatura - 4 202,04 m3.
2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
W I etapie inwestycji wykonano stan surowy zamknięty. Niniejsze postępowanie obejmuje II etap, wykończenie budynku oraz zagospodarowanie terenu. Należy wykonać roboty wykończeniowe tj.: podłogi, ściany, sufity, klatki schodowe, szyb windowy, winda, elewacje, stolarka wewnętrzna, ślusarka, wyposażenie sanitariatów; roboty elektryczne: rozdzielnie, okablowanie, osprzęt, oprawy, pomiary, Instalacje niskoprądowe, oddymianie klatki schodowej; Instalacje wod-kan-gaz-co-wentylacja; zagospodarowanie terenu: ukształtowanie terenu, zieleń, drogi wewn., chodniki, dojścia, zjazd, ogrodzenie terenu, wiata śmietnikowa, przyłącz elektryczny, gaz, woda, kanalizacja sanitarna, 3 zbiorniki po 20 m3, kanalizacja deszczowa, oświetlenie terenu. Zakres prac przedstawiają załączone przedmiary robót. Należy dostarczyć i zamontować tablicę informującą o dofinansowaniu z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Załączona do SWZ dokumentacja projektowa obejmuje większy zakres robót niż przewidziany do realizacji w ramach niniejszego zamówienia, przy czym ofertę należy przygotować z uwzględnieniem zakresu wskazanego w nin. punkcie. Zakres przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie obejmuje budowy placu zabaw wraz z jego ogrodzeniem. W I etapie został wykonany stan surowy zamknięty. Zamawiający wyjaśnia, że w I etapie zostały wykonane ścianki działowe gr.12 cm, drenaż opaskowy, izolacja przeciwwilgociowa i termiczna zewnętrzna pionowa części fundamentowej obiektu wraz z folią kubełkową, konstrukcja rusztu do zabudowy poddasza z płyt gipsowo-kartonowych. Kanały pod wentylatory i wyrzutnie dachowe zostały wykonane w I etapie, w II etapie wykończeniowym należy wykonać urządzenia. Objęte przedmiotem postępowania w niniejszym etapie są roboty, zgodnie z projektem, wszystkie warstwy powyżej płyty żelbetowej tj.: izolacja przeciwwodna bitumiczna, styrodur XPS, warstwa poślizgowa 2x folia PE, wylewka betonowa zbrojona siatką, wykończenie posadzki.
Zgodnie z dokumentacją techniczną (Projekt Instalacji elektrycznych 3.13 Instalacja fotowoltaiczna) zamieszczoną w przedmiotowym zamówieniu, zakres zamówienia obejmuje również wykonanie paneli fotowoltaicznych na dachu o mocy łącznej 49,5kW.
3. Szczegółowy zakres zamówienia określają poniższe opracowania wchodzące w skład dokumentacji projektowej i stanowiące załączniki do Specyfikacji, przy czym przedmiot zamówienia obejmuje prace wykończeniowe budynku oraz zagospodarowanie terenu:
- Dokumentacja techniczna – załącznik nr 9 do SWZ;
- STWIORB – załącznik nr 10 do SWZ;
- Przedmiary robót – załącznik nr 11 do SWZ.
Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia przedmiary robót należy traktować jako dokument pomocniczy, a brak jakiejkolwiek pozycji w przedmiarze nie zwalnia Wykonawcy z konieczności jej wykonania, jeżeli wynika z dokumentacji technicznej.
4. Jeżeli w SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych stosownie wraz z jego opisem lub normami.
5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na na wszystkie roboty budowlane, materiały, urządzenia i wyposażenie, licząc od dnia odbioru końcowego. Wydłużenie gwarancji i rękojmi jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z punktem 13. SWZ, przy czym długość rękojmi za wady musi odpowiadać długości gwarancji.
5. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia.
5.1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty zewnętrzne i uporządkować teren budowy i tereny sąsiednie, jeżeli w czasie robót naruszył te tereny. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wykonawca ponosi wszelkie koszty za szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w trakcie realizacji zadania. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań właścicielom posesji za szkody zawinione przez Wykonawcę powstałe podczas budowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami posesji oraz zarządcami dróg, dotyczących wejścia z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanymi.
5.2) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie.
5.3) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.
5.4) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych (inwentaryzacja powykonawczą).
5.5) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego przed podpisaniem umowy na wykonanie robót budowlanych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.
5.6) W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu do posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia w wysokości minimum 500 000,00 zł.
5.7) Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z pkt 20.2. SWZ.
6. UWAGA! Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, przy czym Zamawiający nie przewiduje odrzucenia oferty Wykonawcy, który nie odbył wizji lokalnej w ramach przedmiotowego postępowania. W celu umówienia wizji lokalnej na terenie inwestycji Wykonawca zobowiązany jest skontaktować się z osobami wyznaczonymi do komunikowania się z wykonawcami. Zamawiający informuje, że w trakcie wizji lokalnej nie będą udzielane żadne odpowiedzi na pytania oraz nie będą sporządzane protokoły z tych wizji. Wszelkie niezbędne dokumenty są zamieszczone na stronie prowadzonego postępowania i w związku z tym Zamawiający nie przewiduje możliwości ani nie stawia wymogu sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej

Przed zmianą:
Data do

Po zmianie:
Okres realizacji - miesiące

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Data końcowa okresu obowiązywania

Przed zmianą:
2024-08-16

Po zmianie:

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji - miesiące

Przed zmianą:

Po zmianie:
12

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4.1. Informacje dotyczące wadium

Przed zmianą:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść do dnia 22.12.2023 r. do godz. 11:00 i musi ono być utrzymywane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.

Po zmianie:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść do dnia 04.01.2024 r. do godz. 11:00 i musi ono być utrzymywane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-12-22 11:00

Po zmianie:
2024-01-04 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-12-22 11:30

Po zmianie:
2024-01-04 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-01-19

Po zmianie:
2024-02-02

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.