eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BielawaŚwiadczenie usług pielęgnacyjnych na rzecz mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Bielawie



Ogłoszenie z dnia 2025-11-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pielęgnacyjnych na rzecz mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Bielawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W BIELAWIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005837240

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stefana Żeromskiego 2

1.5.2.) Miejscowość: Bielawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-260

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dpsbielawa@dpsbielawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://dpsbielawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-856e1cf9-210a-4b6d-b871-55a243a6aa30

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pielęgnacyjnych na rzecz mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Bielawie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-856e1cf9-210a-4b6d-b871-55a243a6aa30

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00561615

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053127/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługi pielęgniarskie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00488692

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AGO.271.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 616224 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pielęgnacyjnych na rzecz mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Bielawie (dalej zwanym: „DPS”) zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji warunków zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe organizowanie i udzielanie niezbędnych usług pielęgnacyjnych w zakresie opieki wykraczającej poza uprawnienia wynikające z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 814 z późn. zm.) rozumianej jako świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze wykonywane codziennie w warunkach stacjonarnych (w tym w dni świąteczne/ustawowo wolne od pracy) przez 12 godzin, przez min. 2 osoby (po 1 na budynek) zapewnione przez Wykonawcę tj.:
1) w budynku w Bielawie przy ul. S. Żeromskiego 2 - od godziny 06:00 do godz. 18:00,
2) w budynku w Niemczy, ul. Kolejowa 14/16, od godz. 07:00 do godz. 19:00.
3. Zamawiający informuje, że usługi będą realizowane dla 125 mieszkańców DPS (w obu budynkach łącznie; w budynku w Niemczy jest to 76 osób oraz w budynku w Bielawie 49 osób). Liczba osób w ww. budynkach może ulegać zmianie, jednakże łącznie nie powinna przekroczyć 130 osób.
4. Osoby uprawnione do kontaktu zostaną wskazane przez Zamawiającego i Wykonawcę w umowie.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia aktualnego wykazu osób realizujących zamówienie na rzecz Zamawiającego na każde jego żądanie w trakcie trwania umowy.
6. Zamawiający zastrzega, że wartość kosztów przyjętych do ustalenia ceny oferty, nie może być niższa od wartości ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773) i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. (Dz. U. poz. 1242).
7. Osoby wykonujące usługi pielęgnacyjne, wykonują te usługi według swojej najlepszej wiedzy, z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Do obowiązków pielęgniarki należy w szczególności:
1) uczestniczenie w przyjmowaniu nowych mieszkańców do DPS, zgodnie z procedurami obowiązującymi u Zamawiającego – w tym: sprawdzenie stanu czystości osobistej mieszkańca, dokonywanie pomiaru parametrów życiowych (np. temperatura, ciśnienie tętnicze), zakładanie dokumentacji historii chorób, indywidualnych kart zleceń lekarskich, kart obserwacji,
2) udzielanie niezwłocznie pierwszej pomocy przedlekarskiej i sprawowanie bezpośrednio opieki nad mieszkańcami (w tym powiadamianie lekarza lub służby pogotowia ratunkowego, a następnie powiadamianie kierownika zespołu terapeutyczno-opiekuńczego o konieczności udzielenia pomocy przedlekarskiej i np. przekazaniu mieszkańca na oddział szpitalny),
3) stałe kontrolowanie stanu zdrowia mieszkańców – w tym podopiecznych chorych przewlekle,
4) zabezpieczanie przed powstawaniem odleżyn, odparzeń (w tym poprzez zmiany pozycji mieszkańców leżących),
5) pomaganie przy dopajaniu i karmieniu mieszkańców leżących,
6) pomaganie przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych (w tym zmiana pieluchomajtek),
7) podejmowanie decyzji co do zastosowania przymusu bezpośredniego w sytuacjach dozwolonych przez przepisy prawa oraz nadzorowanie wykonania tego przymusu i informowanie lekarza i właściwe dokumentowanie,
8) kontrola stanu zdrowia oraz czystości skóry i głowy mieszkańcom powracającym z przepustki.
9) wykonywanie zaleceń lekarskich i ich odnotowywanie w księgach zabiegów pielęgniarskich,
a) uczestniczenie w wizytach lekarskich,
b) rozkładanie na tace i podawanie mieszkańcom leków doustnych oraz nadzorowanie ich przyjęcia,
c) wykonywanie iniekcji, wlewów i innych zleconych zabiegów (środki dezynfekcji, sprzęt wykonawcy),
d) wykonywanie pomiarów temperatury, tętna, ciśnienia tętniczego krwi, poziomu cukru we krwi (glukometrem), pobieranie próbek do badań laboratoryjnych wg zleceń lekarskich i potrzeb (sprzęt własny wykonawcy),
e) zmienianie opatrunków (materiały wykonawcy),
10) przygotowywanie mieszkańców do badań diagnostycznych oraz na konsultacje specjalistyczne, w tym przygotowywanie pełnej dokumentacji dotyczącej zdrowia mieszkańca w zakresie niezbędnym do wizyty u lekarza specjalisty,
11) powiadamianie lekarza, bądź służby pogotowia ratunkowego i opiekuna w przypadku pogorszeniu się stanu zdrowia mieszkańca,
12) niezwłoczne powiadamianie kierownika zespołu terapeutyczno-opiekuńczego i lekarza o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej,
13) dokumentowanie podejmowanych działań w książce raportów pielęgniarskich, przyjmowanie i zdawanie raportów z przebiegu opieki pielęgniarskiej,
14) uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez DPS.
15) udzielanie pierwszej pomocy wszystkim pracownikom DPS przebywającym na terenie obiektu pracodawcy w czasie wykonywanych czynności służbowych.
9. W trakcie dyżurów i świadczenia usług, pielęgniarka odpowiada za:
1) przestrzeganie tajemnicy zawodowej,
2) właściwe gospodarowanie lekami, regularne zgłaszanie zapotrzebowania zgodnie ze zleceniem lekarskim i zużyciem, odpowiednie przechowywanie leków, wyrobów medycznych, środków dezynfekcyjnych i ich zabezpieczanie przed nieuprawnionym dostępem,
3) utrzymywanie porządku w dyżurce pielęgniarskiej,
4) dbanie o powierzony sprzęt i mienie DPS,
5) przestrzeganie przepisów wewnętrznie obowiązujących w DPS,
6) zapewnienie pełnej gospodarki odpadami medycznymi – przechowywanie, odbiór, utylizacja i właściwe dokumentowanie,
7) przestrzeganie przepisów bhp i p.poż., stosowanie imiennego identyfikatora, odzieży ochronnej i obuwia profilaktycznego zapewnionego przez Wykonawcę,
8) współdziałanie z całym personelem Zamawiającego i jego współpracownikami oraz dbałość o tworzenie przyjaznej atmosfery wśród mieszkańców i współpracowników.
10. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane comiesięcznie – na podstawie przedłożonej Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 670800 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 670800 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 670800 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej LIFE-MED Łukasz Radziejewski

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej LIFE-MED Kamila Szałankiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8831852833

7.3.4) Miejscowość: Kłodzko

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 670800 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia przez okres 12 miesięcy liczony od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. (rozliczenia będą dokonywane za każdy miesiąc kalendarzowy).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.