Ogłoszenie z dnia 2025-11-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00559723/01 - Modyfikacja z dnia 2025-11-27
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1 000 000,00 ZŁ NA SFINANSOWANIE SPŁATY WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W KWOCIE 1 000 000,00 ZŁ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO SOCHACZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148644
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 16
1.5.2.) Miejscowość: Sochaczew
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sochaczew,pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sochaczew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1 000 000,00 ZŁ NA SFINANSOWANIE SPŁATY WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W KWOCIE 1 000 000,00 ZŁ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bd1867d-9344-4e8c-9977-82941edb4b76
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00559672
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018606/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1 000 000,00 ZŁ NA SFINANSOWANIE SPŁATY WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W KWOCIE 1 000 000,00 ZŁ
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sochaczew.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sochaczew.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Platformy zakupowej, na stronach internetowych : https://sochaczew.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „Zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”. W celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wysłane".
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Sochaczew, adres: 1 Maja 16, 96-500 Sochaczew, tel. 46 862-22-35, adres e-mail: sekretariat@sochaczew.pl;
• Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres iod@sochaczew.pl lub telefonicznie tel. +48(46)8622235 wew.309;
• dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Celem zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wysokości do 1 000 000,00 zł jest sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych w kwocie 1 000 000,00 zł.
Okres spłaty rat kapitałowych kredytu: marzec 2026r. – grudzień 2034 r.
Bank postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt niezwłocznie po zawarciu umowy, jednak nie później niż do 30.12.2025 r.
Zamawiający nie przewiduje możliwości spłaty rat kredytu w walutach obcych. Wszelkie naliczenia pomiędzy wykonawcą a zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2034-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena oferty obejmuje całkowity koszt kredytu dla Zamawiającego, który będzie ustalany w oparciu o oprocentowanie kredytu oraz harmonogram spłat kapitału i odsetek przedstawiony w ofercie. Wynagrodzenie Wykonawcy nie jest wynagrodzeniem ryczałtowym, lecz kosztem kredytu wynikającym z oprocentowania i innych elementów finansowych zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia. Cena oferty powinna obejmować wszystkie koszty związane z udzieleniem kredytu, przy czym Zamawiający nie przewiduje prowizji ani opłat dodatkowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności do prowadzenia działalności jeżeli wykaże, że:1) Prowadzi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1646 ze zm.), a w przypadku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – posiada dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, sporządzone zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składane wraz z ofertą.
2) Oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczące braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, w przypadku innych wykonawców składających ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności wraz z dokumentami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
3) Informację z Krajowego Rejestru Karnego, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, w zakresie:
- art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5 Pzp – dotyczącą:
a) wykonawcy,
b) osób wchodzących w skład organu zarządzającego,
c) osób wchodzących w skład organu nadzorczego,
d) wspólników / partnerów / komplementariuszy,
e) prokurentów (jeśli ustanowieni).
Dokument składa się odrębnie dla każdego podmiotu/osoby, zgodnie z wymaganiami Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do prowadzenia działalności zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na prowadzenie działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów, wydane na podstawie ustawy Prawo bankowe,
b) lub w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą:a) Kalkulacji kosztu kredytu i symulacji spłaty – dokument przedstawiający sposób naliczania odsetek oraz harmonogram spłat kapitału i odsetek, uwzględniający warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia.
b) Projektu umowy kredytowej – wzór umowy, który wykonawca przewiduje do zawarcia w przypadku wyboru oferty, obejmujący m.in. harmonogram spłat, sposób naliczania odsetek oraz zabezpieczenie spłaty kredytu.
c) Oświadczenia wykonawcy dotyczącego akceptacji warunków spłaty kredytu – potwierdzenie, że oferowane warunki kredytu, w tym wysokość rat i terminy spłat, są zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.
d) Wykazu dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy kredytowej – lista dokumentów wymaganych przez wykonawcę do podpisania umowy, w tym ewentualnych zabezpieczeń, zaświadczeń lub oświadczeń.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Strony dopuszczają zmianę terminów spłaty kredytu za zgodą Stron, jeżeli zmiana ta wynika z przyczyn niezależnych od Stron umowy pomimo dochowania należytej stronności. (Wykonawca będzie miał prawo przed zmianami postanowień umowy w formie aneksu do umowy, zweryfikować sytuację finansową Gminy, np. poprzez stwierdzenie posiadania zdolności kredytowej, zweryfikowanej przez Wykonawcę w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy i przepisy wewnętrzne Wykonawcy).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://sochaczew.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-05 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający, działając na podstawie art. 60 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę całości zamówienia.2) Wykonawca nie może powierzyć wykonania zamówienia ani jego części podwykonawcom, a także nie może realizować zamówienia wspólnie z innymi wykonawcami w formie konsorcjum, spółki cywilnej, wspólnego ubiegania się o zamówienie ani w jakiejkolwiek innej formule współdziałania.
3) W przypadku złożenia oferty wspólnej lub wskazania podwykonawców, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp jako niezgodną z warunkami realizacji zamówienia.
4) Wykonawca w formularzu ofertowym składa oświadczenie, że zamówienie wykona osobiście, bez udziału podwykonawców i bez współudziału innych podmiotów.
INNE PRZETARGI Z SOCHACZEWA
- "Świadczenie usług całodobowego schronienia dla osób w kryzysie bezdomności, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Miasto Sochaczew od 1 stycznia 2026 do 31 grudnia 2026"
- ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1 000 000,00 ZŁ NA SFINANSOWANIE SPŁATY WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W KWOCIE 1 000 000,00 ZŁ
- Dostawa motopomp i nagrzewnic w ramach realizacji Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej 2025-2026
- Dostawa materiałów szewnych, jednorazowych staplerów i zszywek
- "Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie w okresie od 1 stycznia 2026 roku do 31 grudnia 2026 roku"
- Zakup i dostawa agregatu prądotwórczego 800 kVA w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
więcej: przetargi w Sochaczewie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek do wysokości 1.000.000,00 zł
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.896.000,00 zł dla Gminy Kaźmierz
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Wilków.
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 000 000 zł
- ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1 000 000,00 ZŁ NA SFINANSOWANIE SPŁATY WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W KWOCIE 1 000 000,00 ZŁ
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.318.000,00 zł na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





