Ogłoszenie z dnia 2025-11-27
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego na budynek usługowy socjalno-sanitarny dla pracowników fizycznych firmy LPGK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390081536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowodworska 60
1.5.2.) Miejscowość: Legnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lpgk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka komunalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego na budynek usługowy socjalno-sanitarny dla pracowników fizycznych firmy LPGK
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ea6d981-ca16-4721-adee-94ad03dc1dce
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00558829
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12224683.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Wykonawca przekazywał będzie Zamawiającemu ofertę oraz wszelkie informacje, oświadczenia i dokumenty (składane wraz z ofertą lub w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego) w postaci elektronicznej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
2.Zamawiający przekazywał będzie Wykonawcy wszelkie informacje i dokumenty za pośrednictwem Platformy Zakupowej:
1)„komunikaty”, czyli informacje i dokumenty adresowane do wszystkich Wykonawców zamieszczane będą za pośrednictwem Platformy Zakupowej na stronie internetowej prowadzonego postępowania;
2)„wiadomość prywatna”, czyli informacja lub dokument adresowane do konkretnego Wykonawcy zostanie przekazana temu Wykonawcy za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
3. Szczegółowe informacje w powyższym zakresie wskazano w pkt XIII.1.-XIII.3. SWZ.
4.Adres strony internetowej służącej do elektronicznego składania ofert /dokumentów (Platforma Zakupowa): https://platformazakupowa.pl/pn/lpgk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)Wykonawca musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
2)Wykonawca podczas składania oferty zobowiązany będzie do akceptacji regulaminu operatora Platformy Zakupowej Zamawiającego, tj. Open Nexus Sp. z o. o. Regulamin udostępniony jest na stronie internetowej pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin. Korzystanie z Platformy Zakupowej Zamawiającego jest bezpłatne.
3)Informacje o szyfrowaniu i oznaczaniu czasu przekazania i odbioru danych.
a)Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę Zakupową Zamawiającego stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar (serwer: tempus1.gum.gov.pl).
b)Złożenie oferty (kliknięcie w przycisk „Złóż ofertę”) spowoduje jej zaszyfrowanie przez Platformę Zakupową Zamawiającego w taki sposób, że oferta będzie niedostępna dla Zamawiającego do wyznaczonego terminu otwarcia ofert (Zamawiający nie będzie mógł zapoznać się z treścią oferty przed wyznaczonym terminem, ani nawet pozyskać wiedzy o tym przez kogo oferta została złożona). Szyfrowanie danych na Platformie Zakupowej Zamawiającego odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
4)Wymagania dotyczące formatów i rozmiarów plików przesyłanych do Zamawiającego.
a)Wykonawca winien przesyłać Zamawiającemu pliki (ofertę, dokumenty i oświadczenia) w formatach plików spośród formatów określonych w Załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12.04.2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 2247). Spośród formatów plików nie wymienionych w przywołanym powyżej rozporządzeniu Zamawiający dopuszcza złożenie pliku (oferta lub inne oświadczenia i dokumenty) w formacie .rar. Zamawiający rekomenduje wykorzystywanie przez Wykonawcę następujących formatów plików: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .jpg (.jpeg), .xls, .xlsx, a w celu kompresji plików (zmniejszenia ich rozmiaru)- .zip lub .7z. W przypadku przesłania przez Wykonawcę pliku w innym formacie niż rekomendowany przez Zamawiającego istnieje ryzyko, iż Zamawiający nie będzie w stanie otworzyć i odczytać oferty albo oświadczeń i dokumentów.
b)Dopuszczalna ilość plików (w tym również plików w formacie: .zip, .7z) przesyłanych jednorazowo za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego wynosi 10 plików.
c)Maksymalny rozmiar wszystkich plików przesyłanych jednorazowo za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego wynosi 500 MB, z zastrzeżeniem, iż rozmiar pojedynczego pliku nie powinien przekraczać 150 MB.
5)Informacje dotyczące podpisów elektronicznych.
W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oferta oraz oświadczenia i dokumenty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zgodnie z zapisami pkt XIV.1-XIV.3 SWZ) winny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym przez Osobę lub Osoby upoważnione do ich podpisania.
6)Szczegółowe informacje w zakresie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej wskazano w pkt XIII.4.-XIII.6. Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zamawiający informuje, że: a)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający; b)Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Od Inspektora Ochrony Danych można uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu przekazanych danych osobowych; c)Pani/Pana dane osobowe zbierane i przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, w celu związanym z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego; d)Firmą podprzetwarzającą dane osobowe jest Open Nexus Sp. o. o. z siedzibą w Poznaniu (61-144) przy ul. Bolesława Krzywoustego 3, która jest operatorem Platformy Zakupowej Zamawiającego. e)Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11.09.2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r., poz. 1320 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 06.09.2001r. (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 2176); f)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane/przetwarzane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, to okres przechowywania/przetwarzania obejmuje cały czas trwania umowy. Ponadto zgodnie z JRWA (Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt) dokumentacja zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat) natomiast umowa w sprawie zamówienia publicznego posiada kategorię archiwalną B10 (okres przechowywania 10 lat). Po okresie przechowywania/ przetwarzania dane będą usuwane lub zanonimizowane; g)Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; h)W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą przedmiotem profilowania, stosowanie do art. 22 RODO; i)Z zastrzeżeniem sytuacji określonych w przepisach prawa posiada Pani/Pan: -na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, -na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, -na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, -prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; j)Z uwagi na regulacje ustawy Pzp oraz cel gromadzenia i przetwarzania danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu: -w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, -prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, -na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2.Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO) ujęto w pkt XXXII. SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/TI/11/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. „Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego na budynek usługowy socjalno-sanitarny dla pracowników fizycznych firmy LPGK” przy ul. Nowodworskiej 60 w Legnicy (na terenie oznaczonym w ewidencji gruntów jako działka nr 79, 80/3, obręb 0027 Rybaki) na podstawie decyzji nr 149/2025 z dnia 11.07.2025r. wydanej przez Prezydenta Miasta Legnicy (pozwolenie na budowę). Zakres robót określonych w dokumentacji projektowej obejmuje roboty polegające na scaleniu funkcjonalnym i mediami istniejących pomieszczeń sanitarnych oraz dwóch pomieszczeń magazynów podręcznych w jeden kompletny zespół socjalno-sanitarny dla pracowników fizycznych Zamawiającego z podziałem na dwa zespoły szatniowe (dla 16 i dla 80 osób), w szczególności:
1)wykonanie izolacji termicznej i przeciwwilgociowej ścian fundamentowych (w tym rozbiórka istniejącej nawierzchni betonowej i z kostki kamiennej oraz krawężników kamiennych, roboty ziemne oraz ułożenie nowej nawierzchni z kostki kamiennej oraz krawężników kamiennych przy budynku),
2)roboty polegające na wykonaniu termomodernizacji budynku (w tym naprawa z ewentualną wymianą elementów poszycia dachu, korekty otworowania okiennego i parametrów izolacyjnych stolarki okiennej i drzwiowej oraz remont elewacji budynku),
3)roboty rozbiórkowe oraz roboty murowe wewnątrz budynku,
4)prace konstrukcyjne (wzmocnienie słupa nośnego),
5)wykonanie nowych posadzek wewnątrz budynku,
6)prace tynkarskie, malarskie oraz płytkarskie (glazura naścienna) wewnątrz budynku,
7)realizacja prac instalacyjnych wewnątrzbudynkowych:
a)roboty polegające na wykonaniu instalacji wodociągowo-kanalizacyjnych (nie przewiduje się ingerencji w istniejące przyłącze wodociągowe), instalacji centralnego ogrzewania oraz instalacji wentylacji mechanicznej,
b)roboty polegające na wykonaniu instalacji oświetleniowej podstawowej i awaryjnej, rozdzielnic elektrycznych RE, instalacji gniazd wtykowych ogólnych oraz instalacji odgromowej i instalacji ochrony przeciwpożarowej.
2.Opis przedmiotu zamówienia określony został w pkt V SWZ oraz w dokumentacji projektowej i STWIOR sporządzonej przez firmę TGW Architekci Gabriel Błaszczyk:
1)Projekt zagospodarowania terenu,
2)Projekt architektoniczno-budowlany,
3)Projekt techniczny branży architektura,
4)Projekt techniczny branży konstrukcja,
5)Projekt techniczno-wykonawczy: Instalacje elektryczne,
6)Projekt wykonawczy: Instalacje sanitarne,
7)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWIOR).
3.Roboty budowlane wykonywane będą zgodnie z pozwoleniem na budowę (decyzja nr 149/2025 z dnia 11.07.2025r. wydana przez Prezydenta Miasta Legnicy).
4.Do SWZ dołączona jest pełna dokumentacja projektowa, STWIOR oraz pozwolenie na budowę i przedmiary robót (wykaz załączników do SWZ ujęto w pkt XXXIII SWZ). Przedmiar robót pełni jedynie funkcję orientacyjną dla wiadomości Wykonawcy i został udostępniony Wykonawcy w celu ułatwienia sporządzenia oferty (dokonania wyceny przedmiotu zamówienia).
5.Roboty budowlane realizowane będą w Legnicy przy ul. Nowodworskiej 60 (na terenie oznaczonym w ewidencji gruntów jako działka nr 79, 80/3, obręb 0027 Rybaki) z zastrzeżeniem, iż pod tym adresem mieści się siedziba Zamawiającego (budynek administracyjny), a więc obok terenu budowy będzie odbywał się ruch pieszych (pracowników Zamawiającego i interesantów) oraz ruch samochodowy (parking dla pracowników Zamawiającego i interesantów oraz dostawy materiałów do magazynu).
6.Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, w przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych (w tym pracowników Zamawiającego) opis przedmiotu zamówienia winien uwzględniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zamówienia.
1)Dokumentacja projektowa została sporządzona zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, o których mowa w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z dnia 13.12.2006r. (Dz. U. z 2012r., poz. 1169 ze zm.).
2)W celu zapewnienia dostępności do obiektu osobom ze szczególnymi potrzebami w dokumentacji projektowej zostały wdrożone rozwiązania spełniające minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19.07.2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, (Dz. U. z 2024r., poz. 1411 ze zm.) w szczególności w zakresie dostępności architektonicznej w granicach uzasadnionych charakterem zamówienia.
7.Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp informuje, że w przypadku odniesienia się w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR) do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, przez które rozumie się takie rozwiązania techniczne i eksploatacyjne, które zapewniają spełnienie wymagań dla robót budowlanych (w tym wbudowanych materiałów i urządzeń) na poziomie nie gorszym niż określono to w w/w dokumentach oraz umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą wskazanych w SWZ wraz z załącznikami rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, to jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym wbudowane materiały i urządzenia) w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR), dołączając do oferty stosowne dokumenty (w szczególności przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp).
8.Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp informuje, że w przypadku odniesienia się w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR) do znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę (Producenta), dopuszcza się w stosunku do nich rozwiązania równoważne. Mogące wystąpić w SWZ wraz z załącznikami wskazania nazw zwyczajowych, znaków towarowych, nazw Producentów, zdjęć, itp., służą wyłącznie określeniu cech wizualnych, technicznych oraz jakościowych i należy je traktować jako przykładowe. Oznacza to, że Wykonawca może zaoferować produkty (w tym wbudowane materiały i urządzenia) o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych, które posiadają konkretne produkty wskazane w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR), lecz są oznaczone innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem, źródłem lub charakteryzują się innym szczególnym procesem. Za produkt równoważny uznaje się produkt, który będzie miał te same cechy funkcjonalne, wizualne, materiałowe i techniczne co konkretny produkt wskazany w SWZ wraz z załącznikami. Jakość produktu równoważnego nie może być gorsza od opisanego w w/w dokumentach, tzn. nie może pozbawiać Zamawiającego żadnych wydajności, funkcjonalności i użyteczności opisanych lub wynikających z opisu przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR). W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, to jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym wbudowane materiały i urządzenia) w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR), dołączając do oferty stosowne dokumenty (w szczególności przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45431000-7 - Kładzenie płytek
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp z zastrzeżeniem, iż łączna wartość takich zamówień stanowić będzie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia, o których mowa powyżej mogą zostać udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego w przypadku gdy zaistnieje potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego o wykonanie podobnych robót budowlanych do robót, o których mowa w pkt V.1 SWZ i dokumentacji projektowej wskazanej w pkt V.2 SWZ, w szczególności robót polegających na modernizacji instalacji wodociągowej (ciepła woda użytkowa) oraz instalacji centralnego ogrzewania w zakresie podłączenia w/w instalacji do kotłowni wyposażonej w kocioł gazowy (Zamawiający planuje w przyszłości zmianę istniejącej kotłowni CO opalanej drewnem i koksem na kotłownię wyposażoną w kocioł gazowy). W takim przypadku Zamawiający przekaże Wykonawcy zaproszenie do negocjacji zawierające w szczególności opis przedmiotu zamówienia, wzór umowy oraz warunki udziału w postępowaniu i podstawy wykluczenia z postępowania. Zapisy umowne zawarte we wzorze umowy (w tym wynagrodzenie Wykonawcy) będą podlegały negocjacjom.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Ocenie podlega cena brutto (w złotych).
Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020r., poz. 106 z późn. zm.), Zamawiający w celu oceny takiej oferty w kryterium ceny, doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Wykonawca składając ofertę winien poinformować Zamawiającego w pkt 4.4) Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) czy wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego. Jeżeli wybór oferty Wykonawcy prowadził będzie do powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego, to Wykonawca zgodnie z art. 225 ust. 2 ustawy Pzp winien dodatkowo wskazać:
-nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego,
-wartość (bez kwoty podatku) towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
-stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie.
2. Pozostałe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert wskazano w pkt XX. SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1)zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2)uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3)sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4)zdolność techniczna lub zawodowa
a)Zdolność zawodowa.
Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności zawodowej musi wykazać, że:
-wykonał należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawidłowo ukończył(*) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie minimum dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego o kubaturze nie mniejszej niż 1.000 m3 z zastrzeżeniem, iż w zakres co najmniej jednej z wykonanych robót budowlanych winny wchodzić roboty wykończeniowe (wykonanie posadzek, prace tynkarskie i płytkarskie) oraz roboty instalacyjne (wykonanie instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, instalacji centralnego ogrzewania oraz instalacji elektrycznej).
Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek, gdy Wykonawca wykaże, że wymagane roboty budowlane zrealizowane były łącznie (w ramach jednej inwestycji) lub osobno.
(*)Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami oraz dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół odbioru końcowego lub Pozwolenie na użytkowanie.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek winien spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza „sumowania” doświadczenia zawodowego kilku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek dotyczący doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, który posiada niezbędne zdolności zawodowe do wykazania spełniania w/w warunku wykona roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Mając na uwadze powyższe, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (pkt 2 w Załączniku nr 3a do SWZ).
-dysponuje odpowiednio wykwalifikowanym personelem w celu pełnienia funkcji:
+Kierownika budowy, tj. Osobą posiadającą uprawnienia budowlane(**) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz wpis na listę członków izby samorządu zawodowego i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem w/w funkcji;
+Kierownika robót sanitarnych, tj. Osobą posiadającą uprawnienia budowlane(**) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wpis na listę członków izby samorządu zawodowego i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem w/w funkcji;
+Kierownika robót elektrycznych, tj. Osobą posiadającą uprawnienia budowlane(**) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz wpis na listę członków izby samorządu zawodowego i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem w/w funkcji.
(**)Zamawiający wymagając określonych uprawnień budowlanych wydanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 07.07.1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025r., poz. 418 ze zm.), dopuszcza również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub zostały wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023r., poz. 334 ze zm.).
Zamawiający dopuszcza sytuację, aby jedna Osoba pełniła więcej niż jedną wskazaną powyżej funkcję, jeżeli Osoba ta spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego dla tych funkcji.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek może być spełniony łącznie.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, który posiada niezbędne zdolności zawodowe do wykazania spełniania w/w warunku (dysponuje personelem, który posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz wpis na listę członków izby samorządu zawodowego i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej) wykona roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Mając na uwadze powyższe, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (pkt 2 w Załączniku nr 3a do SWZ).
b)Zdolność techniczna.
Zamawiający nie wyznacza warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
c) Poleganie na zdolnościach technicznych lub zawodowych Podmiotów udostępniających zasoby.
Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych Podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych Podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia według Załącznika nr 4 do SWZ.
Zgodnie z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawca może polegać na zdolnościach Podmiotów udostępniających zasoby, jeśli Podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane (podwykonawstwo).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu wskazano w pkt XI.5 SWZ:
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, pkt 4 (dotyczy orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego), pkt 5 (dotyczy zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji) i pkt 6 ustawy Pzp, sporządzone według Załącznika nr 5 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i winno być złożone przez każdego z nich odrębnie. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotu udostępniającego zasoby, to w/w oświadczenie winno zostać złożone również przez Podmiot udostępniający zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazano w pkt XI.4 SWZ:
1)Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, o których mowa w pkt XI.4.2) SWZ składany na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 lub ust. 2 albo ust. 3 ustawy Pzp według Załącznika nr 6 do SWZ. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie zawodowe nabyte podczas realizacji robót budowlanych wspólnie z innymi Wykonawcami (np. konsorcjum, spółka cywilna), to Wykaz robót budowlanych winien dotyczyć jedynie tych robót, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył. 2)Dowody określające czy roboty budowlane wskazane w wykazie robót budowlanych, o którym mowa w pkt XI.4.1) SWZ zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez Podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty.
5)Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według Załącznika nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie wymaga od Wykonawcy przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych. Wyjątek stanowi sytuacja gdy Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne w stosunku do rozwiązań opisanych w opisie przedmiotu zamówienia wskazanym w pkt V. SWZ (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR). W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym wbudowane materiały i urządzenia) w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w dokumentacji projektowej i STWIOR), dołączając do oferty szczegółowy opis rozwiązania równoważnego i/lub inne stosowne dokumenty (w szczególności przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp).5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp przewiduje możliwość wezwania Wykonawcy do złożenia przedmiotowych środków dowodowych, jeżeli nie zostaną one dołączone do oferty oraz możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, jeżeli złożone przedmiotowe środki dowodowe okażą się niekompletne.Uzupełnienie przedmiotowego środka dowodowego nie może prowadzić do zmiany treści oferty Wykonawcy. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do uzupełnienia przedmiotowego środka dowodowego w sytuacji gdy oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, ponieważ jej treść okaże się niezgodna z warunkami zamówienia (jeżeli przedmiotowy środek dowodowy dołączony do oferty potwierdzi, iż treść oferty jest niezgodna z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów wskazano w pkt XI.2., XI.3 i XI.6 SWZ: 1)Dowody, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp składane wraz z ofertą w sytuacji gdy Wykonawca w treści oświadczenia, o którym mowa w pkt XI.2.1) SWZ wskaże, iż zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp. 2)Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia według Załącznika nr 4 do SWZ składane wraz z ofertą na podstawie art. 118 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji Podmiotu udostępniającego zasoby. 3)Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Podmiotu udostępniającego zasoby składane wraz z ofertą, o których mowa poniżej: a)odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru; b)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane w przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców; c)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składany w przypadku gdy w imieniu Wykonawcy lub Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia działa Osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru; d)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Podmiotu udostępniającego zasoby składany w przypadku gdy w imieniu Podmiotu udostępniającego zasoby działa Osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. 4)Dowód wniesienia wadium składany wraz z ofertą i zgodny z wymogami wskazanymi w pkt XII. SWZ. 5)Oświadczenie zawierające informacje o tym jakie roboty budowlane wykona Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składane wraz z ofertą w pkt 2. w Załączniku nr 3a do SWZ na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna). 6)Kosztorys ofertowy wykonany metodą uproszczoną. 7)Jeżeli podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w pkt XI.1.-XI.5. SWZ zostały sporządzone w języku obcym, to Wykonawca winien przekazać je Zamawiającemu wraz z tłumaczeniem na język polski.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium, którego wysokość wynosi 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, który został określony datą i godziną w pkt XV.2. SWZ.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 299).
4. Nie dopuszcza się składania wadium w innej walucie niż PLN (zł).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy Zamawiającego: Santander Bank Polska S.A., nr 87 1090 2066 0000 0005 4200 0959, wpisując w tytule przelewu:
„WADIUM DO PRZETARGU TP/TI/11/2025”.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie wskazanej w pkt XII.5.2)-XII.5.4) SWZ gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. Banku lub Instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
3) kwotę gwarancji lub poręczenia,
4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (termin ważności wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia winien obejmować co najmniej okres od dnia upływu terminu składania ofert do dnia upływu terminu związania ofertą),
5) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r., poz. 1320 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
7. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale w postaci elektronicznej. Dokument elektroniczny wadium winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Osobę(-y) upoważnioną(-e) do jego podpisania w imieniu wystawcy dokumentu (np. Banku, Ubezpieczyciela).
8. Pozostałe informacje dotyczące wadium wskazano w pkt XII. SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (konsorcja, spółki cywilne) zastosowanie mają poniższe zapisy (zgodnie z pkt XIV.1.6) SWZ):a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dołączone do oferty pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt XI.3.1b) SWZ powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania, oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. W razie potrzeby do oferty należy dołączyć również dokumenty potwierdzające umocowanie, o których mowa w pkt XI.3.1c) SWZ.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wypełniając Formularz ofertowy (Załącznik nr 2 do SWZ), podając dane dotyczące Wykonawcy (pełna nazwa, adres, województwo, NIP/PESEL, KRS/CEIDG, REGON, itp.) winni wskazać dane dotyczące wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie jedynie Pełnomocnika. Analogicznie w Formularzu ofertowym informacje o rodzaju Wykonawcy (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą albo średnie przedsiębiorstwo) należy podać w odniesieniu do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek wskazanych w pkt X. SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z zapisami pkt IX.1)-IX.4) SWZ. Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania przedłoży na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt XI.5. SWZ. Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przedłoży na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt XI.4. SWZ w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
d) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt XI.2.1) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
e) W przypadku gdy Zamawiający tego wymaga w pkt XI.2 SWZ, to każdy Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winien dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zawierające informacje o tym jakie dostawy, usługi lub roboty budowlane wykona dany Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia takiego oświadczenia w pkt 2. w Załączniku nr 3a do SWZ).
f) W przypadku dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej, która zostanie złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego zażąda kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisami pkt XXIX.6.2)-XXIX.6.3) SWZ (w pkt XXIX.6.3) SWZ dodatkowo wskazano wymogi jakie winna spełniać umowa konsorcjum).
g) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli Zamawiający wymaga jego wniesienia) oraz za wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1)Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian:a)zmiana Podwykonawcy lub rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu z zastrzeżeniem § 6 ust. 5 umowy,
b)przedłużenie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych o okres trwania przyczyn, z powodu których zagrożone będzie dotrzymanie terminu wskazanego w § 2 ust. 1 pkt 3 umowy, w przypadkach wskazanych w pkt XXIII.2.1b) SWZ.
c)zmiana zakresu lub sposobu wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszej umowy w sytuacji wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych (definicję robót dodatkowych oraz robót zamiennych wskazano w § 1 ust. 4 pkt 1 umowy) niezbędnych do realizacji inwestycji zgodnie z zasadami wiedzy technicznej albo uzasadnionych koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy (w tym zmiany w rozwiązaniach projektowych, zmiany w zakresie parametrów technicznych wykorzystywanych materiałów i urządzeń oraz technologii wykonania robót budowlanych) z zastrzeżeniem, iż wprowadzone zmiany nie pogorszą właściwości funkcjonalno-użytkowych przedmiotu umowy,
d)zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 umowy w przypadku wprowadzenia zmiany do umowy, o której mowa w pkt XXIII.2.1c) SWZ, z zastrzeżeniem, iż sposób ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie robót dodatkowych i robót zamiennych opisano w § 3 ust. 1 pkt 3 umowy.
2)Strony mają prawo do żądania zmiany umowy w przypadku gdy zmiana umowy nie jest istotna w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp albo w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanej w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Pzp. 3)Pozostałe informacje wskazano w pkt XXIII.2 SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1222468
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-12 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Nie dotyczy.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zakończenie robót winno nastąpić w ciągu 5 miesięcy, licząc od przekazania Wykonawcy terenu budowy, jednak nie później niż do dnia 29.05.2026r.Zamawiający określa termin wykonania zamówienia datą, ponieważ Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny (Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Legnicy) wyznaczył Zamawiającemu termin na wykonanie przedmiotowych robót budowlanych i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego najpóźniej do dnia 30.06.2026r. Zasadne jest więc, aby roboty budowlane zostały zakończone do dnia 29.05.2026r. (przyjęto 30-dniowy termin oczekiwania na wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, licząc od ostatniego dnia roboczego maja 2026 roku).
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- Utrzymanie przystanków komunikacyjnych w okresie 3 miesięcy od daty zawarcia umowy.
- "Usługa przygotowania i dostarczania zestawów obiadowych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 w Legnicy"
- Sukcesywna dostawa podwójnych grobowców prefabrykowanych, żelbetowych na potrzeby LPGK Sp. z o. o.
- "Modernizacja lokalu przy Rynek 4 w Legnicy na potrzeby Punktu Informacji Turystycznej"- powtórka II
- Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku usługowego na budynek usługowy socjalno-sanitarny dla pracowników fizycznych firmy LPGK
- "Remont dachu budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Legnicy"
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Węgliniec
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU OSP W MIKOŁAJEWICACH
- Budowa nowego budynku na mieszkania wspomagane w ramach projektu "Rozwój infrastruktury usług i integracji społecznej w Gminie Wisznice"
- DOSTOSOWANIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SMOLICACH W ZAKRESIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ-ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA CZĘŚCI PODDASZA NA GABINETY SPECJALISTYCZNE WRAZ Z PRZEBUDOWĄ BUDYNKU"
- "Przebudowa i adaptacja kąpieliska miejskiego w Bystrzycy Kłodzkiej celem dostosowania do możliwości prowadzenia aktywnego wypoczynku mieszkańców Gminy Bystrzyca Kłodzka"
- Remont i zmiana aranżacji wybranych pomieszczeń parteru budynku Radia Gdańsk S.A. w likwidacji.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





