Ogłoszenie z dnia 2025-11-26
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKA STACJA POGOTOWIA RATUNKOWEGO SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁOMŻY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450192689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szosa Zambrowska 1/19
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp1@pogotowie.lomza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pogotowie.lomza.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74e55141-42f8-4460-adae-9cb61e82e9e0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00558775
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028970/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14 wraz z uporządkowaniem terenu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wsprlomza.ezamawiajacy.pl/pn/wsprlomza/demand/248514/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wsprlomza.ezamawiajacy.pl/pn/wsprlomza/demand/248514/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie Zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://wsprlomza.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce „Korespondencja”. Szczegółowa instrukcja korzystania z Platformy dostępna jest w sekcji „Baza Wiedzy / Plany zamówień publicznych / Instrukcja dla Wykonawcy” pod adresem https://wsprlomza.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=wsprlomza&USER_MENU_HOVER=publicFilesList.
2. Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ, jak również dokumenty stanowiące Załączniki nr 4, 5, 7a, 7b, 8 i 9 do SWZ oraz inne dokumenty wymienione w rozdziale XXI ust. 6 sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w językach obcych należy złożyć wraz z tłumaczeniami na język polski. W razie wątpliwości wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
4. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się oznaczeniem postępowania, o którym mowa na stronie pierwszej SWZ.
8. Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ, z wyjątkiem uzasadnionych przypadków uniemożliwiających komunikację Zamawiającego i Wykonawcy za pośrednictwem Platformy. W tym przypadku Zamawiający dopuszcza komunikację pocztą elektroniczną na adres: zp1@pogotowie.lomza.pl (nie dotyczy składania ofert).
9. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy – tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00 – 17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
10. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 poz. 2452) w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (dalej, jako „Rozporządzenie”) określa minimalne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s.
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej.
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2.
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
11. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
12. Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdują się na stronie: https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki.
13. Wszelkie instrukcje, niezbędne dla Wykonawcy znajdują się pod adresem https://wsprlomza.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_action=publicFilesList&folder=000w&clientName=wsprlomza&MP_module=main.
Pozostałe informacje zawarte są w SWZ w rozdziale XVI.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXXIV SWZ oraz załącznikiem nr 7 do Umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXXIV SWZ oraz załącznikiem nr 7 do Umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 6-RZ-2025-TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu” wraz z wykonaniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zgodnie z projektem rozbiórki budynku zawierającym szkic usytuowania obiektu budowlanego, opisy zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych oraz sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz zgodnie z decyzją o pozwoleniu na rozbiórkę z dnia 09 lipca 2025 roku wydaną przez Starostę Zambrowskiego.
3. Budynek przeznaczony do rozbiórki to budynek warsztatowy zlokalizowany na terenie wydzielonym z bazy PKS Zambrów, który wykorzystany był przez PKS Zambrów do naprawy pojazdów samochodowych. Dane liczbowe budynku: powierzchnia zabudowy: 359 m2, powierzchnia użytkowa: 298 m2, kubatura: 1833 m3, wysokość: 4,0 m (okap) – 6,0 m (kalenica). Jest to budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, wybudowany w technologii tradycyjnej, posiadający m.in. ściany murowane z cegły ceramicznej i bloczków gazobetonowych, strop żelbetowy monolityczny, nadproża okienne i drzwiowe – żelbetowe monolityczne, dach dwuspadowy pokryty płytami z eternitu falistego, na więźbie drewnianej oraz inne elementy szczegółowo opisane w projekcie rozbiórki budynku.
4. Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy wykonać prace lub czynności, o których mowa w części opisowej projektu rozbiórki budynku w pkt 5.
5. Rozbiórkę należy wykonać przy użyciu narzędzi ręcznych lub urządzeń mechanicznych w kolejności odpowiadającej statyce budynku tj.:
1) opróżnienie pomieszczeń,
2) zabezpieczenie kanałów najazdowych przed upadkiem pracowników,
3) demontaż instalacji wewnętrznych grzewczych, elektrycznych,
4) demontaż stolarki okiennej; przy demontażu okien należy sprawdzić czy na ramach okiennych nie opierają się elementy konstrukcje belki nadprożowej,
5) demontaż i bram wjazdowych i odniesienie na miejsce składowania,
6) demontaż dachu eternit i więźba (po pocięciu) oraz rynien dachowych przy pomocy żurawika lub windy przyściennej,
7) demontaż stropów,
8) demontaż ścian (przyziemia).
6. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia pokrycia dachowego z eternitu zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w szczególności:
1) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 nr 71 poz. 649 z późn. zm.);
2) 2) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. nr 216 poz. 1824).
7. Prace związane z usunięciem wyrobu zawierającego azbest tj. pokrycia dachowego, zostaną przeprowadzone przez firmę posiadającą uprawnienia do wykonywania wskazanych prac.
8. Wykonawca zgodnie z obowiązującymi przepisami przed rozpoczęciem rozbiórki pokrycia dachowego z eternitu powiadomi o tym zamiarze właściwą Państwową Inspekcję Pracy oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
9. Ze względu na pracę przy odpadach niebezpiecznych (azbest), Wykonawca po zakończeniu robót złoży pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Ponadto zobowiązany jest do udokumentowania faktu przekazania wyrobów zawierających azbest do utylizacji.
10. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi na dzień zakończenia realizacji Umowy przepisami prawa, normami oraz na ustalonych Umową warunkach.
11. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w SWZ oraz w załącznikach do SWZ, a w szczególności w projekcie rozbiórki budynku, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ, oraz w projektowanych postanowieniach Umowy, stanowiących Załącznik nr 6 do SWZ, przy czym załączone do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Przedmiary robót nie determinują zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia, zakres i ilości mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc Wykonawcom w oszacowaniu kosztów realizacji przedmiotowego zamówienia, co zostało jednoznacznie opisane w rozdziale III SWZ.
12. Użyte w projekcie rozbiórki budynku i STWiORB znaki towarowe, patenty lub określenie pochodzenia, należy rozumieć, jako wzorzec jakościowy. Określenie elementu przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie nazwy producenta, typu urządzenia, sprzętu lub materiałów, ma wyłącznie na celu doprecyzowanie elementów przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania równoważne będą posiadały parametry techniczne i użytkowe nie gorsze niż te, które są określone w projekcie rozbiórki budynku. Każda zmiana rozwiązania materiałowego winna być zaakceptowana przez Zamawiającego. Ze względów użytkowych, technicznych lub finansowych, w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakładanych rozwiązań materiałowych i technologicznych w uzgodnieniu z Projektantem i Wykonawcą.
13. Dopuszczenie rozwiązań równoważnych opisywanym w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy:
1) opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym;
2) Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że Wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, projekcie rozbiórki budynku oraz STWiORB;
3) rozwiązania materiałowe oraz typy urządzeń zostały opisane w projekcie rozbiórki budynku oraz STWiORB. Zamawiający informuje, że wszędzie tam gdzie w treści projektu rozbiórki budynku i STWiORB, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie mają spełniać. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu. W ofercie można przyjąć inne marki i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom opisanym w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-08
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Złożone oferty będą oceniane według poniższych kryteriów:
Tabela 2. Opis kryteriów oceny ofert
Lp. Opis kryteriów Waga (pkt) Sposób oceny
1. Cena brutto (Kryterium K1) 60,00 Liczba punktów za kryterium K1 „Cena brutto” zostanie przyznana wg następujących zasad:
Maksymalną liczbę punktów otrzyma oferta z najniższą ceną. Pozostałe oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną ocenione według wzoru:
K1 = Cmin/Cbad x 60,00 pkt, gdzie:
K1 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K1.
Cbad – cena brutto badanej oferty.
Cmin – najniższa cena brutto oferty spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
60,00 – waga kryterium.
2. Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach (Kryterium K2) 40,00 Liczba punktów za kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”, zostanie przyznana, na podstawie liczby dni kalendarzowych, deklarowanej przez Wykonawcę w ust. 3 formularza ofertowego wg następujących zasad:
K2 = Tbad/Tmax x 40,00 pkt, gdzie:
K2 – liczba punktów, jaką oferta zdobędzie w kryterium K2.
Tbad – liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, wskazana w badanej ofercie.
Tmax – najwyższa liczba dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, wskazana spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
Za zaoferowanie podstawowego terminu realizacji zamówienia oferta otrzyma 0,00 pkt w kryterium K2.
40,00 – waga kryterium.
Obliczenie punktacji, zgodnie z wyżej wskazanymi kryteriami, zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki, wg poniższego wzoru:
WP = K1 + K2,
gdzie:
WP – wynik oceny – całkowita liczba punktów, która otrzymała oferta Wykonawcy,
K1 – liczba punktów w kryterium K1 „Cena brutto”,
K2 – liczba punktów w kryterium K2 „Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach”.
W przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze w ust. 3 Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ, liczby dni kalendarzowych, o którą zostanie skrócony podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych, określony na dzień 01.03.2026 roku, Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferował podstawowy termin realizacji całości robót budowlanych i przyzna ofercie 0,00 pkt w kryterium K2.
2. Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w ustawie oraz SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie kryteriów wskazanych powyżej, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu. Oferta ta zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie podstawowego terminu realizacji całości robót budowlanych w dniach (Kryterium K2)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale XII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
2) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 1000 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, przy czym jedna z robót musi być rozbiórką budynku zawierającego azbest, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo roboty budowlane, o których mowa powyżej.
Zamawiający informuje, iż pojęcia budynku użyteczności publicznej, budynku mieszkalnego, budynku zamieszkania zbiorowego oraz budynku gospodarczego należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 z późn. zm.), natomiast pojęcie rozbiórki należy rozumieć zgodnie z pojęciem zawartym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.).
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie, tj.
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która posiada minimum 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w tej specjalności,
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót/budowy,
– które przynależą do Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.), przy czym Zamawiający wymaga aby ww. osoby posiadały aktualne zaświadczenia o przynależności do organizacji Samorządu Zawodowego.
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. uprawnień przez jedną osobę.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm.).
W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z powodu okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy.
8. Wykonawca, zgodnie z treścią art. 273 ust. 2 ustawy, dołącza do oferty, składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia / oświadczenia Wykonawcy Wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiącego załącznik nr 7a do SWZ;
3) oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiącego Załącznik nr 7b do SWZ (jeżeli dotyczy).
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Przepis ust. 4 stosuje się.
Pozostałe informacje zawarte są w rozdziałach XII i XVI SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Wykonawca, zgodnie z treścią art. 273 ust. 2 ustawy, dołącza do oferty, składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 stanowi dowód potwierdzający spełnienie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:
4) polisy lub dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 250 000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) wraz z dowodem jej lub ich opłaty;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 4, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5) wykazu zrealizowanych robót budowlanych potwierdzającego, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane polegające na rozbiórce budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku gospodarczego o kubaturze min. 1000 m3 i wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, przy czym jedna z robót musi być rozbiórką budynku zawierającego azbest, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
6) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalnościach wskazanych w rozdziale XIII ust. 2 pkt 2 wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ.
Pozostałe informacje zawarte są w rozdziałach XIII i XVI SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę sporządza się w języku polskim na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.Formularz oferty nie polega uzupełnieniu.
6. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
1) kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej w formie wydruków z programów kosztorysowych;
Kosztorys należy opracować na podstawie:
a) projektu rozbiórki budynku,
b) informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
c) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) przepisów dotyczących VAT,
e) postanowień specyfikacji warunków zamówienia w zakresie obliczenia ceny oferty.
Kosztorys musi obejmować:
a) Stronę tytułową zawierającą następujące informacje: nazwę robót, nazwę i adres zamawiającego, nazwę i adres wykonawcy, wartość kosztorysową, datę opracowania kosztorysu,
b) wykaz stawek i narzutów cenotwórczych,
c) kalkulację poszczególnych pozycji kosztowych,
d) tabelę elementów scalonych,
e) zestawienie ilościowo-wartościowe materiałów, w szczególności robocizna, materiały, sprzęt.
2) oświadczenie Wykonawcy / Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ;
3) oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia, stanowiące Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy);
5) stosowne pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy – w przypadku składania oferty wspólnej lub w przypadku ustanowienia pełnomocnika).
Wybrany Wykonawca po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem Umowy, bez wezwania, przekaże Zamawiającemu:
1) zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i formie określonej w Rozdziale XXIX SWZ;
2) kserokopie uprawnień budowlanych osób wskazanych w wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, potwierdzone za zgodność z oryginałem wraz ich aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (PIIB),
3) nr konta bankowego, na które będą dokonywane płatności;
4) dane osoby lub osób do reprezentacji w Umowie;
5) dane osoby lub osób wyznaczonych ze strony Wykonawcy do utrzymywania bieżących kontaktów;
6) umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia (konsorcjum).
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania (...) zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
W odniesieniu do osób wymienionych powyżej, Zamawiający wymaga udokumentowania przez Wykonawcę, w terminie 5 dni od dnia zawarcia Umowy, faktu zatrudniania na podstawie Umowy o pracę, poprzez przedłożenie Zamawiającemu:
1) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracowników na podstawie Umowy o pracę,
2) zanonimizowanych, poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę zatrudnionych pracowników (...)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia składają dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej i podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowany lub elektronicznej kopii, poświadczonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy w zakresie podstaw wykluczenia stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu ofertowym, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
8. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
9. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących wykonania robót budowlanych polegających na rozbiórce budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy opis zmian umowy zawiera załącznika nr 6 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy w § 15 Zmiany umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w Rozdziale XXI ust. 6 należy umieścić na platformie eZamawiający na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Po zalogowaniu się i przejściu do konkretnego postępowania Wykonawca wybiera kafelek „FORMULARZ OFERTY/WNIOSKU” lub wybiera sekcję „Przygotowanie oferty”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-11 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca przy realizacji przedmiotu Umowy zatrudnił na podstawie stosunku pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, pracowników oraz zapewnił, iż będą oni otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wymóg, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy wszystkich osób wykonujących roboty budowlane, wskazane w § 1 ust. 4 Załącznika nr 6 do SWZ, stanowiącego projektowane postanowienia Umowy. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sposób ich spełnienia zostały również określone w Załączniku nr 6 do SWZ.
3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy, w dniach 01 i 04 grudnia 2025 r. w godzinach 9-13, po uprzednim ustaleniu godziny wizji lokalnej z przedstawicielem Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVII ust. 9 pkt 1.
5. W zakresie nieuregulowanym w SWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
6. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, jak również na Platformie na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony Wykonawca, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
1. Zamawiający określa następujące terminy realizacji zamówienia:
1) rozpoczęcie realizacji robót budowlanych: od dnia protokolarnego przekazania placu budowy,
2) zakończenie realizacji robót budowlanych: zgodnie z terminem deklarowanym przez Wykonawcę w ofercie, nie później niż do dnia 01.03.2026 roku,
3) zakończenie realizacji zamówienia: maksymalnie w terminie 7 dni, licząc od terminu (daty) zakończenia robót budowlanych, o którym mowa w pkt 2.
2. Przez zakończenie realizacji zamówienia Zamawiający rozumie dzień przekazania Zamawiającemu dokumentacji geodezyjnej, zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, wraz z oświadczeniami o wykonaniu robót zgodnie z projektem rozbiórki budynku, decyzją o pozwoleniu na rozbiórkę, złożonymi przez osoby uprawnione, które to przekazanie nastąpi po zakończeniu realizacji robót budowlanych.
3. Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta na czas oznaczony.
INNE PRZETARGI Z ŁOMŻY
- Doposażenie Szkoły Podstawowej w Konarzycach
- Dostawa wyposażenia serwerowni oraz sprzętu teleinformatycznego z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Łomży
- Dostawa, Demontaż i Montaż 2 wind towarowych w Domu Pomocy Społecznej w Łomży
- Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
- Dostawy wędlin wieprzowych, mięsa wieprzowego, wędlin drobiowych, mięsa drobiowego do Zakładu Karnego w Czerwonym Borze oraz jego Oddziału Zewnętrznego w Grądach-Woniecku
- Doposażenie międzyszkolnych pracowni w narzędzia do realizacji kształcenia zawodowego z podziałem na poszczególne części zamówienia
więcej: przetargi w Łomży »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbiórka budynku warsztatowego WSPR SPZOZ w Łomży, położonego w Zambrowie przy ulicy Magazynowej 14, na działce o numerze 1761/3 w obrębie gruntów gminy miasta Zambrów wraz z uporządkowaniem terenu
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1879T Dąbie - Podłazie - Kossów w km od 3+370 do km 4+570
- Remont lokalu mieszkalnego nr 120 w budynku F, położonego się na terenie Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie ul. Marymoncka 34 .
- "Zagospodarowanie terenu placu zabaw w Lipowym Polu Plebańskim wraz z modernizacją istniejącej infrastruktury" - powt.
- Rozbiórka budynków w ramach zadania "Przebudowa ul. Szpitalnej wraz z terenem przyległym"
- Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Klebark Mały - Etap II.
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





