Ogłoszenie z dnia 2025-11-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00536519/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-11-17
- 2025/BZP 00536707/01 - Modyfikacja z dnia 2025-11-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa 2 szt. samochodów na potrzeby realizacji zadań Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej – 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000640923
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J. Fałata 2
1.5.2.) Miejscowość: Bystra
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-360
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 499 18 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpitalbystra.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalbystra.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://szpitalbystra.logintrade.net/zapytania_email,215947,a45e9f1e5ac0b94caab0efffcc20311d.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa 2 szt. samochodów na potrzeby realizacji zadań Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej – 20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a018ef36-29f5-4195-9316-69db926e3fc9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00555842
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00536519
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 40/Dz.ZP/380/Dz.AE/25/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 398373,99 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa 2 szt. samochodów na potrzeby realizacji zadań Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej – 2025 dla potrzeb Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej w zakresie Pakietu nr 1 - samochodu typu minivan furgon - 1 szt. Oferowany przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2025 r., nieużywany, kompletny, wolny od wad fizycznych kompletny, wolny od wad fizycznych i prawnych, a także obciążeń prawami osób trzecich. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i minimalne parametry techniczne pojazdu zostały określony w Zał. nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia winien być zrealizowany zgodnie z zapisami projektu umowy - Zał. nr 4 do SWZ. Zamawiający wymaga aby zaoferowany pojazd był objęty min. 24 miesięczną gwarancją (kryterium oceniane). Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do dostarczanego przedmiotu zamówienia komplet wymaganych polskim prawem dokumentów. Oferowane samochody muszą spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące w Polsce przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, w tym rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Przez dostawę rozumie się dostarczenie pojazdu do siedziby Zamawiającego.4.5.3.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe
4.5.5.) Wartość części: 162601,63 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa 2 szt. samochodów na potrzeby realizacji zadań Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej – 2025 dla potrzeb Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej w zakresie Pakietu nr 2 – samochodu typu pickup - 1 szt. Oferowany przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2025 r., nieużywany, kompletny, wolny od wad fizycznych kompletny, wolny od wad fizycznych i prawnych, a także obciążeń prawami osób trzecich. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i minimalne parametry techniczne pojazdu zostały określony w Zał. nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia winien być zrealizowany zgodnie z zapisami projektu umowy - Zał. nr 4 do SWZ. Zamawiający wymaga aby zaoferowany pojazd był objęty min. 24 miesięczną gwarancją (kryterium oceniane). Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do dostarczanego przedmiotu zamówienia komplet wymaganych polskim prawem dokumentów. Oferowane samochody muszą spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące w Polsce przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, w tym rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Przez dostawę rozumie się dostarczenie pojazdu do siedziby Zamawiającego.4.5.3.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe
4.5.5.) Wartość części: 235772,36 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
postępowanie zostało unieważnione w oparciu o art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia przed upływem terminu składania ofert, ponieważ wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie faktyczne:
Po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zaistniały nowe okoliczności, powodujące ujawnienie się potrzeby zmniejszenia zakresu zamówienia, w tym z uwagi na złożone przez zainteresowanych potencjalnych oferentów pytania o obniżenie przez Zamawiającego wymagań określonych w SWZ i dopuszczenie pojazdów nie posiadających niektórych elementów wyposażenia. Skłoniło to Zamawiającego do ponownego zdiagnozowania sytuacji rynkowej, która znacząco się zmieniła poprzez ograniczenie dostępności na rynku pojazdów, które mogłyby być dostarczone do Zamawiającego jeszcze w 2025 roku. Zamawiający w celu zwiększenia konkurencyjności postępowania winien dopuścić do zaoferowania pojazdy o niższych parametrach, niż pierwotnie określone w SWZ.
Z uwagi, że Zamawiający planuje sfinansowanie zamówienia z dotacji celowej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej możliwych do wykorzystania wyłącznie w 2025 roku, oznacza to, że zakup przedmiotu zamówienia finansowany z dotacji (faktyczne dostarczenie przedmiotu zamówienia do Zamawiającego potwierdzone protokołem odbioru oraz dowodem/fakturą zakupu) musi się odbyć w 2025 roku, biorąc powyższe pod uwagę postanowiono unieważnić postępowanie, ponieważ wprowadzenie nowych zapisów w zakresie przedmiotu zamówienia byłoby zbyt istotne i wpłynęłoby na ograniczenie konkurencyjności postępowania, oraz z uwagi na fakt, iż w postępowaniu została już złożona oferta, zmiana SWZ polegająca na obniżeniu wymagań i dopuszczeniu pojazdów nie posiadających niektórych elementów wyposażenia wymaganych pierwotnie w SWZ tym samym rozszerzenia konkurencyjności, spowodowałaby, że złożone po zmianie SWZ oferty byłyby nieporównywalne w stosunku do oferty złożonej przed zmianą SWZ. Taka wada postępowania jest/byłaby niemożliwa do usunięcia, co uniemożliwiłoby zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W konsekwencji powyższe spowodowało konieczność unieważnienia postępowania.
Unieważnienie postępowania wpływa również na indywidualny interes Zamawiającego, związany z pojawieniem się możliwości bardziej efektywnego wydania środków finansowych.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
postępowanie zostało unieważnione w oparciu o art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia przed upływem terminu składania ofert, ponieważ wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie faktyczne:
Po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zaistniały nowe okoliczności, powodujące ujawnienie się potrzeby zmniejszenia zakresu zamówienia, w tym z uwagi na złożone przez zainteresowanych potencjalnych oferentów pytania o obniżenie przez Zamawiającego wymagań określonych w SWZ i dopuszczenie pojazdów nie posiadających niektórych elementów wyposażenia. Skłoniło to Zamawiającego do ponownego zdiagnozowania sytuacji rynkowej, która znacząco się zmieniła poprzez ograniczenie dostępności na rynku pojazdów, które mogłyby być dostarczone do Zamawiającego jeszcze w 2025 roku. Zamawiający w celu zwiększenia konkurencyjności postępowania winien dopuścić do zaoferowania pojazdy o niższych parametrach, niż pierwotnie określone w SWZ.
Z uwagi, że Zamawiający planuje sfinansowanie zamówienia z dotacji celowej w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej możliwych do wykorzystania wyłącznie w 2025 roku, oznacza to, że zakup przedmiotu zamówienia finansowany z dotacji (faktyczne dostarczenie przedmiotu zamówienia do Zamawiającego potwierdzone protokołem odbioru oraz dowodem/fakturą zakupu) musi się odbyć w 2025 roku, biorąc powyższe pod uwagę postanowiono unieważnić postępowanie, ponieważ wprowadzenie nowych zapisów w zakresie przedmiotu zamówienia byłoby zbyt istotne i wpłynęłoby na ograniczenie konkurencyjności postępowania, oraz z uwagi na fakt, iż w postępowaniu została już złożona oferta, zmiana SWZ polegająca na obniżeniu wymagań i dopuszczeniu pojazdów nie posiadających niektórych elementów wyposażenia wymaganych pierwotnie w SWZ tym samym rozszerzenia konkurencyjności, spowodowałaby, że złożone po zmianie SWZ oferty byłyby nieporównywalne w stosunku do oferty złożonej przed zmianą SWZ. Taka wada postępowania jest/byłaby niemożliwa do usunięcia, co uniemożliwiłoby zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W konsekwencji powyższe spowodowało konieczność unieważnienia postępowania.
Unieważnienie postępowania wpływa również na indywidualny interes Zamawiającego, związany z pojawieniem się możliwości bardziej efektywnego wydania środków finansowych.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa samochodu dostawczego z wywrotem trójstronnym do 3,5 t
- Zakup 18 osobowego busa do transportu osób wymagających wsparcia.
- Dostawa samochodu 9-osobowego do przewozu osób ze szczególnymi potrzebami w ramach projektu "Dostępny samorząd 2.0"
- "Zakup samochodu osobowego i ciężarowego o dmc 3,5t dla Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu"
- Zakup i dostawa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu Miejskiego w Barczewie
- Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Sieteszy
więcej: Pojazdy silnikowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





