Ogłoszenie z dnia 2025-11-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (...) realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych MOPS w Zawierciu”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003462043
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 47
1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mopszawiercie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopszawiercie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (...) realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych MOPS w Zawierciu”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed4cfc38-d973-470e-b7f0-05c6d7c83114
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00555284
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018533/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Specjalistyczne usługi opiekuńcze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej https://mops-zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.), tj.:
1) pocztą elektroniczną na adres e-mail: mops@mopszawiercie.pl oraz adresy e mail Wykonawców podane w formularzach ofertowych. Po otwarciu ofert kontakt przez adres e-mail będzie możliwy tylko poprzez adres(adresy) wskazany w formularzu ofertowym
lub
2) poprzez Platformę przetargową pod adresem: https://mops-zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html (zwanej dalej zamiennie Platformą przetargową), w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę
(wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest
zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem
https://mops-zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz zaakceptować regulamin
korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://mopszawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w
ust. 1 rozdziału SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie
internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://mopszawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj.
Logintrade SA ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail:
helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 800 - 1600.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia
oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy
przetargowej.
6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym
oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu
udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci
elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z
dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1
ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków pozostałe wymagania zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawierciu, z siedzibą w Zawierciu, 42-400 Zawiercie, ul. Piłsudskiego 47;
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iodo@mopszawiercie.pl;
- pisemnie na adres siedziby Administratora;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
„Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną, realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych Miejskiego Ośrodków Pomocy Społecznej w Zawierciu”
– znak sprawy TP/MOPS/10/2025
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
• osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
• firma Public24.ai Sp. z o.o. oraz Logintrade S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 57D. lok. B/J, z którą zawarto umowę na obsługę Platformy Przetargowej, na której prowadzone są postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
• podmiot uprawniony do obsługi doręczeń (Poczta Polska S.A.).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(1);
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (2);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
(1) wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
(2) wyjaśnienie: zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wystąpienie z zadaniem o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): I. RODO (ograniczenia stosowania) - nie dotyczy.
II. Zamawiający wykluczy z post. Wykonawcę w przypadkach, o których mowa
w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia) oraz w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczeg. rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
III. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem Platformy przetargowej.
Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana wewnętrznym podpisem elektronicznym – zgodnie z rozdz. VIII ust. 2 SWZ. W przypadku zastosowania podpisu zewnętrznego należy pamiętać o obowiązku dołączenia do pliku stanowiącego ofertę także pliku podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
1. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2026 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Umowa wygasa wskutek wyczerpania kwoty, o której mowa w § 10 ust. 1 umowy, przeznaczonej na realizację przedmiotu Umowy lub upływu okresu, na jaki została zawarta, zależnie od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej, z zastrzeżeniem § 1 ust. 4 oraz § 12 ust. 8 pkt. 5 umowy.
3. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy uregulowane są w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/MOPS/10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia
1) przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną, realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych Miejskiego Ośrodków Pomocy Społecznej w Zawierciu – zwanych „odbiorcami Usług”. Wyżej wymienione usługi są zadaniem zleconym gminy z zakresu administracji rządowej, a środki finansowe na ich realizację zapewnia Wojewoda Śląski.
Ogólne zamówienie realizowane będzie w wymiarze 1728 godzin w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 144 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 10 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 864 godzin w tym:
W zakresie pedagogika oligofrenopedagogika w wymiarze 996 godzin w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 83 godziny;
przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 7 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 498 godzin.
W zakresie neurologopedii w wymiarze w wymiarze 180 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 15 godzin;
przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 3 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 90 godzin.
W zakresie rehabilitacji w wymiarze w wymiarze 180 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 15 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 3 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 90 godzin.
W zakresie terapii SI w wymiarze w wymiarze 108 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 9 godzin;
przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 3 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 54 godzin.
W zakresie terapii neurotaktylnej w wymiarze w wymiarze 156 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 13 godzin;
przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 12osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 78 godzin.
W zakresie terapii ręki w wymiarze w wymiarze 108 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 9 godzin;
przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 2 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 54 godzin.
2) kod CPV: kod główny: 85000000-9 – Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej, 85121270-6 – usługi psychiatryczne lub psychologiczne;
3) specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną (dalej: zwane „Usługami”) są to Usługi realizowane w miejscu zamieszkania i dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816). Specjalistyczne usługi opiekuńcze obejmują szeroki zakres oddziaływań terapeutycznych, takich jak rehabilitacja, terapia neurologopedyczna, terapia zajęciowa, terapia neurotaktywna, czy terapia ręki. Należy podkreślić, że nie wszystkie z wymienionych form wsparcia mogą być realizowane w warunkach domowych. Część z nich wymaga specjalistycznego zaplecza, odpowiedniego wyposażenia oraz bezpiecznych warunków, które mogą być zapewnione jedynie w wyspecjalizowanych placówkach. Z tego względu istotne jest, aby przy planowaniu usług uwzględniać konieczność kierowania niektórych terapii do ośrodków dysponujących odpowiednimi warunkami technicznymi. Istotne jest również zapewnienie bezpieczeństwa osób świadczących usługi, zarówno pod kątem warunków środowiskowych, jak ich stanu zdrowia tak, aby nie były one narażone pogorszenie stanu zdrowia w trakcie wykonywania obowiązków;
4) celem Usług jest poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania,
interwencję i pomoc w życiu w rodzinie,
pomoc w załatwianiu spraw urzędowych,
wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia,
pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi,
b) pielęgnację, jako wspieranie procesu leczenia,
c) w wyjątkowych przypadkach rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1461);
d) pomoc mieszkaniową,
e) w wyjątkowych przypadkach zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, jeśli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 917);
5) prawo osób do korzystania z Usług, wynika z art. 50 ustawy o pomocy społecznej. Zindywidualizowane prawo do Usług dla każdej osoby nim objętej, każdorazowo zostanie określone przez MOPS w trybie decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie i przekazane na piśmie do Wykonawcy w formie elektronicznego zlecenia wykonania Usług, zwanego dalej „zleceniem wykonania Usług”;
6) Zamawiający informuje, że jest jednostką organizacyjną gminy Zawiercie, która wykonuje zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym przyznaje pomoc w formie Usług oraz kontroluje realizację Usług w środowisku. Przyznawanie pomocy odbywa się w drodze decyzji administracyjnej, określającej zakres Usług, miejsce realizacji, wymiar miesięczny świadczonych Usług, okres przez który mają być świadczone Usługi, wysokość oraz tryb pobierania odpłatności za Usługi;
7) zakres czynności Usług dostosowany do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną wymagających pomocy w formie Usług w miejscu zamieszkania, wynikający z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, został określony w Załączniku nr 5 do SWZ na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
8) zindywidualizowany zakres Usług, o których mowa w pkt 7 dla każdej osoby nimi objętej każdorazowo zostanie określony przez MOPS. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji czynności zgodnie z zakresem Usług określonym w Załączniku nr 5 do SWZ, przy czym Zamawiający informuje, że jest to możliwy maksymalny zakres Usług;
9) rzeczywisty zakres świadczonych Usług oraz ich częstotliwość muszą być zgodne z treścią decyzji administracyjnej wydanej przez MOPS;
10) Usługi realizowane będą siedem dni w tygodniu w godzinach 07.00 – 20.00, również w dni wolne od pracy, zgodnie ze zleceniem wykonania Usług. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość zapewnienia realizacji Usług przez Wykonawcę w innych godzinach;
11) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia Zamawiającemu (MOPS) i odbiorcom Usług stałego kontaktu telefonicznego w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji Usług, w godzinach świadczenia Usług, tj. od 7.00 – 20.00 również w dni wolne od pracy;
12) świadczenie Usług jest wykonywane w miejscu zamieszkania odbiorcy Usług oraz w jego najbliższym otoczeniu (przy uwzględnieniu lokalnej infrastruktury);
13) w uzasadnionych przypadkach osoba świadcząca specjalistyczne usługi będzie zobowiązana do pomocy odbiorcy Usług w dokonaniu opłaty za Usługi;
14) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Usług, będących przedmiotem zamówienia w sposób stały i systematyczny na każdym etapie Umowy;
15) czas określony w decyzjach administracyjnych, jako czas realizacji Usług, oznacza rzeczywisty czas świadczenia Usług, w tym również wykonanie na rzecz odbiorcy Usług zleconych czynności poza jego miejscem zamieszkania. Do czasu świadczenia Usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania odbiorcy Usług, czasu niezbędnego na przemieszczenie się osób od jednego odbiorcy Usług do drugiego, jeżeli osoba świadczy Usługi u kilku osób w ciągu jednego dnia.
Przez 1 godzinę Usług należy rozumieć „godzinę zegarową”, tj. 60 minut.
16) stawki godzinowe Usług są stałe przez cały okres realizacji zamówienia i powinny zostać skalkulowana przez Wykonawcę uwzględniając wszystkie koszty związane ze świadczeniem tej formy pomocy w środowisku m.in. koszty zatrudnienia, koszty pracodawcy itp. (...)
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – przez okres maksymalnie kolejnych 6 miesięcy.
Zamówienie na podobne usługi, zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia, może być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego, podstawowego zamówienia:
1) zakres przedmiotowy podobnych usług, jakie będą mogły zostać powtórzone w wyniku udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie będzie mógł wykraczać poza zakres niniejszego zamówienia, określony w Rozdziale III SWZ (Opisie przedmiotu zamówienia) oraz w projekcie umowy (Załącznik nr 4 do SWZ);
2) ewentualne udzielenie podobnych usług zgodnych z przedmiot niniejszego zamówienia podstawowego nastąpić może wyłącznie na warunkach określonych w Opisie przedmiotu zamówienia oraz w projekcie umowy, o których mowa w pkt 1, przy uwzględnieniu innych postanowień ogólnej części niniejszej SWZ odnoszących się, bezpośrednio i pośrednio, do warunków realizacji usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia – z zastrzeżeniem ewentualnych zmian w powszechnie obowiązującym prawie skutkujących niezależnymi od woli Zamawiającego zmianami w omawianym zakresie;
3) wartość i wielkość powtórzonych podobnych usług nie będzie mogła przekroczyć 50% wartości i wielkości zamówienia podstawowego udzielonego w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania, z zastrzeżeniem ewentualnych zmian wynagrodzenia Wykonawcy dokonanych zgodnie z umową w sprawie zamówienia podstawowego;
4) zamówienie zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że cena brutto za 1 godzinę usług nie może być wyższa od ceny usług odpowiadających zakresem dla podobnego zamówienia, zaproponowanej w ofercie Wykonawcy, któremu zostało udzielone zamówienie podstawowe, o więcej niż 2 %. Przewidywane kary umowne zachowują aktualność w stosunku do kar zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z wymogami SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zapewnienie osobom świadczącym usługi opiekuńcze minimum dwóch (2) superwizji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy.1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie minimum jedną usługę lub maksymalnie trzy usługi odpowiadającą/e swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania, o wartości nie mniejszej lub w przypadku 2-3 usług – o łącznej ich wartości, nie mniejszej niż: 50 000 zł brutto.
W przypadku wykonywania i niezakończenia jeszcze usługi Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny spełniania warunku.
Zamawiający informuje, że pod pojęciem „usługi” należy rozumieć usługę świadczoną na rzecz jednego zamawiającego na podstawie odrębnej (pojedynczej) umowy, nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, o wartości nie mniejszej niż określona powyżej.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: I. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu - nie dotyczy.
II. cd OPZ:
17) Wykonawca zobowiązany jest do informowania niezwłocznie Zamawiającego (MOPS) o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na zmianę zakresu wymaganej pomocy np.: w zakresie zmian psychofizycznych i socjalnych odbiorcy Usług, wpływających na zdrowie/życie odbiorcy Usług oraz możliwość realizacji Usług w środowisku, braku zgody ze strony odbiorcy Usług na ich wykonywanie, uniemożliwianiu wykonywania Usług i innych zdarzeniach mogących mieć wpływ na zmianę zakresu Usług;
18) ze względu na specyficzny charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie Usług i wiążący się z tym brak możliwości dokładnego oszacowania liczby godzin Usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany przewidywanej liczby godzin świadczonych Usług, oraz średniej miesięcznej liczby godzin, o której mowa w pkt 1, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego na podstawie bieżących informacji i/lub rozeznanych w trakcie realizacji Umowy oraz posiadanych środków finansowych na realizację tego zadania;
19) Zamawiający oświadcza, że liczba odbiorców Usług, liczba godzin Usług świadczonych na rzecz jednego odbiorcy Usług oraz ogólna liczba godzin Usług może być zmienna. Okres, na jaki przyznawane będą Usługi będzie różny dla poszczególnych odbiorców Usług. Liczba odbiorców Usług uprawnionych do korzystania z Usług będzie zmieniać się w trakcie realizacji Umowy;
20) Usługi mają być realizowane zgodnie z Umową, której projekt jest Załącznikiem nr 4 do SWZ;
21) osoba świadcząca Usługi we współpracy z pracownikiem MOPS opracowuje indywidualny program terapeutyczny (indywidualny plan pomocy) dla odbiorców Usług, w terminie wskazanym przez MOPS. Osoba świadcząca Usługi sporządza raz na pół roku sprawozdania z realizacji powyższego programu (planu i oceny postępów) i przekazuje do MOPS do 15. dnia następnego miesiąca po zakończeniu półrocza. Zamawiający informuje, że sprawozdanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, może mieć formę sprawozdań miesięcznych na wniosek MOPS;
22) Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie wg następujących zasad:
a) podjąć czynności związane ze świadczeniem Usług w terminie wskazanym w zleceniu przekazanym przez MOPS na podstawie danych zawartych w decyzji administracyjnej, tj. zakres usług, okres, przez który Usługi mają być świadczone, wymiar miesięczny świadczonych Usług, miejsce świadczenia usług, wysokość i tryb pobierania opłat, z uwzględnieniem procentu odpłatności i wysokość stawki za jedną godzinę usług,
b) w nagłych wyjątkowych przypadkach Wykonawca rozpocznie czynności związane ze świadczeniem Usług niezwłocznie po otrzymaniu informacji telefonicznie potwierdzonej emailem (zaszyfrowana wiadomość) z MOPS,
c) przygotować indywidualny program terapeutyczny (w porozumieniu z pracownikiem MOPS), zgodnie z opisem w pkt 21,
d) wprowadzenie osoby świadczącej Usługi po raz pierwszy w środowisko powinno odbywać się z udziałem pracownika MOPS w celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa odbiorcom Usług i zmniejszenia poziomu ich stresu związanego z pojawieniem się w domu nowej osoby,
e) zapewnić osobom świadczącym Usługi odpowiednie wyposażenie dostosowane do zakresu niesionej pomocy np. rękawiczki, odzież ochronna itp.
f) zapewnić odbiorcom Usług niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: odniesienie poważnych obrażeń, ciężki stan zdrowia, zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, zniszczenie lokalu w wyniku wandalizmu, kradzieży na szkodę odbiorcy Usług, zgodnie z określoną przez Zamawiającego procedurą;
(...)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
I. Zamawiający nie stawia wymogu złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.II. cd OPZ:
23) osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia zobowiązane będą do świadczenia Usługi przy zachowaniu staranności i do podpisania kodeksu etyki;
24) Wykonawca nie może kierować do wykonywania Usług u danego odbiorcy Usług, osób będących członkami jego najbliższej rodziny lub takich, które z odbiorcą Usług wspólnie mieszkają i/lub prowadzą gospodarstwo domowe, jak również jego opiekuna prawnego lub faktycznego;
25) Wykonawca odpowiedzialny będzie, za jakość i terminowość realizowanych Usług oraz ponosić będzie pełną odpowiedzialność za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone w związku z wykonaniem usług przez osoby uczestniczące w wykonaniu zamówienia;
26) Wykonawca otrzymuje zlecenie wykonania Usług od Zamawiającego (MOPS). Zlecenie zawierało będzie podstawowe dane dotyczące odbiorcy Usług, rodzaju Usług, wymiaru i zakresu przyznanej pomocy oraz wszelkie dane kontaktowe, które są niezbędne do właściwego świadczenia Usługi, tj. kontaktu do rodziny, osoby upoważnionej do udzielania informacji itp. Przekazanie danych następuje drogą elektroniczną, w zaszyfrowanej formie. Przekazywanie danych pomiędzy Zamawiającym (MOPS) i Wykonawcą, odbywa się na podstawie odrębnej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, stanowiącej Załącznik nr 8 do Umowy. Zamawiający (MOPS) jest administratorem danych osobowych odbiorców Usług, w rozumieniu art. 26 RODO. Wykonawca rozpoczyna świadczenie Usług na rzecz danego odbiorcy umowy Usług zgodnie z datą wskazaną w zleceniu wykonania Usług lub w trybie natychmiastowym – zgodnie z opisem w pkt 22 lit. a i b;
27) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Zamawiającemu (MOPS):
a) zaszyfrowane elektroniczne potwierdzenia rozpoczęcia realizacji Usług u odbiorców Usług,
b) w formie zaszyfrowanej za pośrednictwem poczty elektronicznej zaktualizowaną listę opiekunów, tj. informację o zatrudnieniu nowych pracowników (zaznaczona na niebiesko) i/lub wykreśleniu z listy osób, które zakończyły współpracę z Wykonawcą w związku z realizacją przedmiotu Umowy (zaznaczona na czerwono),
28) w terminie do 4. dnia kalendarzowego każdego miesiąca Wykonawca przekazuje, Zamawiającemu (MOPS) zbiorcze rozliczenie zrealizowanych Usług, wraz z podaniem przyczyny braku realizacji usług oraz umieszczeniem informacji czy MOPS był niezwłocznie informowany o takiej sytuacji (tj. tego samego dnia lub następnego dnia rano, jeśli zdarzenie miało miejsce po godzinie 15.00 i/lub w weekend i/lub dni wolne od pracy) przygotowane według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Umowy oraz oryginały Kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych SUO za miesiąc poprzedni, przygotowane i wypełnione według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Umowy. Jeśli dzień przekazania zbiorczego rozliczenia przypada w dniu wolnym od pracy, rozliczenie należy przekazać w najbliższy roboczy dzień przypadający po terminie. Rozliczenie w wersji papierowej jest podpisywane przez Wykonawcę. W przypadku wynagrodzenia przypadającego za miesiąc grudzień zapłata wynagrodzenia nastąpi nie później niż do dnia 31 grudnia 2026 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest do złożenia faktury Zamawiającemu do dnia 23 grudnia 2026 r. wraz z oświadczeniem, że Usługa będzie realizowana do dnia 31 grudnia 2026 r.;
29) weryfikowanie zgodności obu dokumentów, o których mowa w pkt 28, dokonuje MOPS, który porównuje liczbę zrealizowanych godzin z parametrami określonymi w decyzji administracyjnej, dane odbiorcy Usługi, sprawdza podpisy odbiorcy Usług/opiekunów prawnych przy zrealizowanych Usługach i potwierdza zgodność swoim podpisem i pieczątką na karcie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych SUO, o której mowa w pkt 28;
(...)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wraz z ofertą należy złożyć:1.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale V SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenia stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostepniających zasoby przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa wyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ) .
1.2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
1.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający zasoby lub notariusz.
1.4. Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 9 SWZ (Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na Formularzu ofertowym z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie biegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga nr 1:
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w art. 125 ustawy (Rozdział XI ust. 3.1. SWZ) - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art.112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 7 i 8 niniejszego rozdziału wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 4 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 4 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
4. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XXIII SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej https://mops-zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. cd OPZ:2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – przez okres maksymalnie kolejnych 6 miesięcy.
Zamówienie na podobne usługi, zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia, może być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego, podstawowego zamówienia:
1) zakres przedmiotowy podobnych usług, jakie będą mogły zostać powtórzone w wyniku udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie będzie mógł wykraczać poza zakres niniejszego zamówienia, określony w Rozdziale III SWZ (Opisie przedmiotu zamówienia) oraz w projekcie umowy (Załącznik nr 4 do SWZ);
2) ewentualne udzielenie podobnych usług zgodnych z przedmiot niniejszego zamówienia podstawowego nastąpić może wyłącznie na warunkach określonych w Opisie przedmiotu zamówienia oraz w projekcie umowy, o których mowa w pkt 1, przy uwzględnieniu innych postanowień ogólnej części niniejszej SWZ odnoszących się, bezpośrednio i pośrednio, do warunków realizacji usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia – z zastrzeżeniem ewentualnych zmian w powszechnie obowiązującym prawie skutkujących niezależnymi od woli Zamawiającego zmianami w omawianym zakresie;
3) wartość i wielkość powtórzonych podobnych usług nie będzie mogła przekroczyć 50% wartości i wielkości zamówienia podstawowego udzielonego w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania, z zastrzeżeniem ewentualnych zmian wynagrodzenia Wykonawcy dokonanych zgodnie z umową w sprawie zamówienia podstawowego;
4) zamówienie zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że cena brutto za 1 godzinę usług nie może być wyższa od ceny usług odpowiadających zakresem dla podobnego zamówienia, zaproponowanej w ofercie Wykonawcy, któremu zostało udzielone zamówienie podstawowe, o więcej niż 2 %. Przewidywane kary umowne zachowują aktualność w stosunku do kar zamówienia podstawowego.
3. Zamawiający działając na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, aby w ramach realizacji umowy osoba odpowiedzialna za koordynację pracy osób świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze, stały kontakt z Zamawiającym i kontrolę świadczenia Usług (bieżące monitorowanie i weryfikacja prawidłowości prowadzonej dokumentacji wykonania usług) była zatrudniona w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.) – na umowę o pracę, niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca.
3.1. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca lub podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej).
3.2. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy oświadczenie o zatrudnieniu na umowę o pracę osoby wykonującej czynności opisane w ust. 3 SWZ.
3.3. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącej aktualizacji oświadczenia za każdym razem, gdy nastąpi zmiana personalna w składzie zespołu.
3.4. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umownych.
4. Dostępność dla osób niepełnosprawnych:
Przedmiot zamówienia uwzględnienia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp. Usługa jest skierowana również dla osób niepełnosprawnych.
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (...) realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych MOPS w Zawierciu".
- Świadczenie usług porządkowych w budynkach i na posesjach stanowiących własność Gminy Zawiercie, będących w administrowaniu ZGM w Zawierciu w 2026 r.
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla realizacji inwestycji pn.: Rozbudowa drogi powiatowej 1714S w Górze Włodowskiej
- Dostawa wraz z montażem komór chłodniczych
- "Zakup mobilnego urządzenia do uzdatniania wody."
- "Dostawa paliw płynnych na potrzeby Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych spółka z o.o. w Zawierciu".
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług społecznych z zakresu poradnictwa specjalistycznego w ramach projektu
- Świadczenie usług psychologicznych i pedagogicznych na potrzeby projektu "Wsparcie rodziny w gminie Witonia"
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (...) realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych MOPS w Zawierciu".
- Świadczenie usług specjalistycznych dla dzieci i młodzieży z FAS/FASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi oraz udzielanie konsultacji opiekunom tych dzieci
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - dzieci i młodzież - w miejscu zamieszkania klientów Zamawiającego w zakresie psychologii w roku 2026
- Zapewnienie całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest miasto Mińsk Mazowiecki
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





