eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceObsługa, konserwacja i naprawy awaryjne stacji wymienników ciepła (SWC) oraz urządzeń wspomagających pracę wymienników w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach



Ogłoszenie z dnia 2025-11-25

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa, konserwacja i naprawy awaryjne stacji wymienników ciepła (SWC) oraz urządzeń wspomagających pracę wymienników w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa, konserwacja i naprawy awaryjne stacji wymienników ciepła (SWC) oraz urządzeń wspomagających pracę wymienników w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92ea2f44-422f-46a7-b72b-88f25691559e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00554951

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041624/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Obsługa wymienników ciepła i naprawy awaryjne w zasobach KZGM

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1202548

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1202548

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami, przekazywania dokumentów oraz udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ - opisane są w Rozdziale XII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXIII SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XXIII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.231.096.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 196394,43 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na obsłudze, konserwacji i naprawach awaryjnych stacji wymienników ciepła (SWC) oraz urządzeń wspomagających pracę wymienników w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach w zakresie polegającym w szczególności na:
I. Obsłudze i konserwacji stacji wymienników ciepła (SWC) gdzie zakres prac obejmuje w szczególności wykonanie dwa razy w miesiącu (w sezonie grzewczym) lub raz w miesiącu (poza sezonem grzewczym – dotyczy jedynie ciepłej wody użytkowej - CWU) następujących czynności:
1) prac kontrolnych, regulacyjnych i konserwacyjnych,
2) czyszczenia filtrów ,
3) uzupełniania zładu w instalacji C.O.,
4) przeglądu AKPiA oraz sprawdzenia działania automatyki,
5) przeglądu pomp,
6) przeglądu i konserwacji instalacji sterującej urządzenia,
7) utrzymania czystości i porządku w pomieszczeniu mycie posadzki, (raz w miesiącu oraz każdorazowo po wystąpieniu awarii, wycieków, zalań), odkurzenie wszystkich elementów w SWC
II. Naprawach awaryjnych stacji wymienników ciepła oraz urządzeń wspomagających pracę wymienników, gdzie zakres prac obejmuje w szczególności:
1) wymianę pomp obiegowych,
2) wymianę pomp cyrkulacyjnych,
3) wymianę zaworów do regulacji przepływu,
4) wymianę siłowników do zaworów,
5) wymianę automatyki lub jej elementów (termostaty, czujniki),
6) wymianę regulatorów pogodowych,
7) wymianę instalacji wodnej dla C.O. i CWU w pomieszczeniu wymiennika ciepła wraz z kształtkami,
8) wymianę zaworów odcinających (gwintowanych, spawanych lub kołnierzowych),
9) wymianę zaworów bezpieczeństwa,
10) wymianę filtrów siatkowych gwintowanych lub kołnierzowych,
11) wymianę regulatorów różnicy ciśnień,
12) wymianę odmulaczy magnetycznych,
13) wymianę wodomierzy wody gorącej i zimnej,
14) wymianę zaworów do uzupełniania zładu z manometrem,
15) wymianę manometrów i termometrów,
16) wymianę reduktorów ciśnienia,
17) wymianę naczyń wzbiorczych przeponowych,
18) wymianę liczników ciepła,
19) wymianę skrzynek elektrycznych wraz z oprzyrządowaniem,
20) wymianę zasobników ciepłej wody,
21) wymianę płytowych wymienników ciepła,
22) wymianę wymienników ciepła typu JAD,
23) płukanie wymienników.
2. Wykaz stacji wymienników ciepła w poszczególnych Oddziałach Eksploatacji Budynków zawiera załącznik nr 2 do umowy
3. Zakres usług obejmuje również wszelkie czynności niezbędne do wykonania przedmiotu umowy nie wskazane w SWZ ale wyszczególnione w umowie wraz załącznikami.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ,

4.2.6.) Główny kod CPV: 50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

50721000-5 - Obsługa instalacji grzewczych

42511100-2 - Wymienniki ciepła

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zgodnie z rozdziałem III pkt 6 SWZ

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: I. Obsługę i konserwację stacji wymienników ciepła (SWC)
wykonanie dwa razy w miesiącu (w sezonie grzewczym) lub raz w miesiącu (poza sezonem grzewczym – dotyczy jedynie ciepłej wody użytkowej - CWU) następujących czynności:
1) prac kontrolnych, regulacyjnych i konserwacyjnych,
2) czyszczenia filtrów ,
3) uzupełniania zładu w instalacji C.O.,
4) przeglądu AKPiA oraz sprawdzenia działania automatyki,
5) przeglądu pomp,
6) przeglądu i konserwacji instalacji sterującej urządzenia,
7) utrzymania czystości i porządku w pomieszczeniu mycie posadzki, (raz w miesiącu oraz każdorazowo po wystąpieniu awarii, wycieków, zalań), odkurzenie wszystkich elementów w SWC
II. Naprawy awaryjne stacji wymienników ciepła oraz urządzeń wspomagających
pracę wymienników, gdzie zakres prac obejmuje w szczególności:
1) wymianę pomp obiegowych,
2) wymianę pomp cyrkulacyjnych,
3) wymianę zaworów do regulacji przepływu,
4) wymianę siłowników do zaworów,
5) wymianę automatyki lub jej elementów (termostaty, czujniki),
6) wymianę regulatorów pogodowych,
7) wymianę instalacji wodnej dla C.O. i CWU w pomieszczeniu wymiennika ciepła wraz z kształtkami,
8) wymianę zaworów odcinających (gwintowanych, spawanych lub kołnierzowych),
9) wymianę zaworów bezpieczeństwa,
10) wymianę filtrów siatkowych gwintowanych lub kołnierzowych,
11) wymianę regulatorów różnicy ciśnień,
12) wymianę odmulaczy magnetycznych,
13) wymianę wodomierzy wody gorącej i zimnej,
14) wymianę zaworów do uzupełniania zładu z manometrem,
15) wymianę manometrów i termometrów,
16) wymianę reduktorów ciśnienia,
17) wymianę naczyń wzbiorczych przeponowych,
18) wymianę liczników ciepła,
19) wymianę skrzynek elektrycznych wraz z oprzyrządowaniem,
20) wymianę zasobników ciepłej wody,
21) wymianę płytowych wymienników ciepła,
22) wymianę wymienników ciepła typu JAD,
23) płukanie wymienników.
5. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy na następujących warunkach:
1) wykonawca realizował dotychczasowe zamówienie w terminie i z najwyższą starannością,
2) wykonawca zapewni nie gorszy standard wykonania nowego zamówienia niż podstawowego,
3) strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie i termin wykonania zamówienia.
Zakres zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, nie przekroczy wielkością zakresu zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny.
2. Oferta, z najniższą ceną, spośród ofert nieodrzuconych będzie wybrana jako najkorzystniejsza.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.7.) Kolejność kryterium: 1

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazać, że do wykonania niniejszego zamówienia skieruje
1) dwie (2) osoby posiadające uprawnienia w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych – Grupy II minimum w zakresie pkt 2, 4, 6 oraz 10,
2) jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia w zakresie dozoru urządzeń, instalacji i sieci energetycznych – Grupy II minimum w zakresie pkt 2, 4, 6 oraz 10,
3) dwie (2) osoby posiadające uprawnienia w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji isieci elektroenergetycznych – Grupy I minimum w zakresie pkt 2 oraz 10,
4) jedną (1) osobę posiadającą uprawnienia w zakresie dozoru urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych – Grupy I minimum w zakresie pkt 2 oraz 10,

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (Rozdział VIII pkt 4 SWZ) zostanie wezwany do przedłożenia podmiotowego środka dowodowego, aktualnego na dzień złożenia, tj. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w którym Wykonawca musi wykazać, że do realizacji zamówienia skieruje osoby posiadające kwalifikacje opisane w Rozdziale VIII pkt. 4 SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawcę wyklucza się w przypadkach określonych w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) zwanej dalej PrzeciwAgrUkrainaU. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, których charakter oraz warunki wprowadzania są określone w projektowanych postanowieniach umowy w szczególności w § 16-17 projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-05 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1202548. 2. Oferta wraz z wymaganymi dokumentami muszą zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-05 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Informacja o procedurze zgłoszeń wewnętrznych została opisana w Rozdziale XXII SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.