eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KościerzynaSukcesywny zakup paliwa dla Starostwa Powiatowego i jed. organizacyjnych na rok 2026 Część I - zakup benzyny bezołowiowej 95 i oleju napędowego ON Część II - dostawa oleju opałowego dla PCM Garczyn



Ogłoszenie z dnia 2025-11-25

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywny zakup paliwa dla Starostwa Powiatowego i jed. organizacyjnych na rok 2026 Część I – zakup benzyny bezołowiowej 95 i oleju napędowego ON Część II – dostawa oleju opałowego dla PCM Garczyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kościerski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 3-go Maja 9C, 83-400 Kościerzyna

1.5.2.) Miejscowość: Kościerzyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-400

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: w.laska@powiatkoscierski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.koscierzyna.e-bip.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywny zakup paliwa dla Starostwa Powiatowego i jed. organizacyjnych na rok 2026 Część I – zakup benzyny bezołowiowej 95 i oleju napędowego ON Część II – dostawa oleju opałowego dla PCM Garczyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd620a9c-c1f4-42ba-9947-ea8ef28faece

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00553399

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030647/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.8 Sukcesywny zakup paliwa dla Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych na rok 2026

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/sp_koscierzyna

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sp_koscierzyna.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z rozdziałem X SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.272.42.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Zakup paliwa Pb–95 oraz oleju napędowego ON do pojazdów i sprzętu silnikowego będącego w dyspozycji Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych na rok 2026.

Szacunkowe zapotrzebowanie Zamawiającego:
• Benzyna 95 – 12 500 dm3
• Olej napędowy – 31 500 dm3

Wykaz jednostek organizacyjnych wskazanych do wspólnego zakupu paliw w 2026 r. stanowi załącznik nr 8 do SWZ.

W okresie trwania umowy prognozowane ilości paliwa mogą ulec zmianie, na którą Zamawiający nie ma wpływu, a wynika ona z niemożliwej do przewidzenia ilości poboru paliwa.
1. Ilość paliwa stanowiącego przedmiot zamówienia jest zatem tylko i wyłącznie określeniem ilości, do której prawdopodobnie będzie zrealizowane zamówienie, co nie oznacza, że we wszystkich pozycjach ilości te zostaną wyczerpane, bez prawa do odszkodowania dla Wykonawcy.
2. Dostarczane paliwa płynne muszą spełniać wymagania jakościowe określone w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 roku w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1018) oraz zgodne z PN-EN 590:2013-12 i normy PN-EN 228:2013-04.
3. Wykonawca zagwarantuje zakup oleju napędowego odpowiedniego do okresu jego stosowania: w okresie letnim tzw. ON letni, w okresie zimowym tzw. ON zimowy.
4. Wykonawca zapewni możliwość tankowania pojazdów samochodowych Zamawiającego 7 dni w tygodniu, co najmniej w godzinach 6.00- 18.00
5. Wykonawca musi posiadać punkt dystrybucji paliw w granicach miasta Kościerzyna woj. pomorskie lub w odległości nie większej niż 1,0 km od jego granic administracyjnych.
6. Wykonawca w formularzu oferty przedstawi wykaz punktów dystrybucji z podaniem dokładnego adresu stacji paliw.
7. Wykonawca zapewni możliwość realizacji zakupu paliw we wszystkie dni miesiąca na zasadzie transakcji bezgotówkowych na podstawie kredytowego dokumentu WZ lub za pośrednictwem bezgotówkowych kart paliwowych.
8. Wykonawca wystawi dwie faktury za wszystkie transakcje jakie były zrealizowane w okresie, tzn. od 1-go do 15-go oraz od 16-go do ostatniego dnia każdego miesiąca oddzielnie dla każdej jednostki. Do faktury zostanie dołączone zestawienie zawierające co najmniej następujące informacje:
a) datę transakcji, rodzaj i ilość wydanego paliwa,
b) nr rejestracyjny pojazdu lub rodzaj sprzętu,
c) imię i nazwisko osoby dokonującej zakupu,
d) cena jednostkowa zatankowanego paliwa,
e) wartość brutto zatankowanego paliwa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09134100-8 - Olej napędowy

09132100-4 - Benzyna bezołowiowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem Umowy jest sukcesywna dostawa wraz z transportem i rozładunkiem oleju opałowego o parametrach zgodnych z Polska Normą PN-C-96024 do kotłowni Powiatowego Centrum Młodzieży w Garczynie, gm. Kościerzyna na rok 2026 w szacunkowej ilości 18 000 dm3.
2. Wskazana w pkt 1 ilość oleju opałowego ma charakter ilości orientacyjnej. Rzeczywista ilość zostanie dostosowana do potrzeb Zamawiającego. Niezrealizowanie zamówienia w całości przez Zamawiającego nie może być podstawą do roszczeń finansowych Wykonawcy względem Zamawiającego.
3. Dostarczony olej powinien posiadać świadectwo, jakości lub inny dokument wystawiony przez producenta, zawierający wszystkie niezbędne informacje, pozwalające ocenić, czy dostarczony olej opałowy odpowiada wymaganiom określonym w punktach poniżej:
a. wartość opałowa: nie niższa niż 42,6 MJ/kg
b. gęstość w temperaturze 150C: nie wyższa niż 860 kg/m3
c. temperatura zapłonu: nie niższa niż 560C
d. zawartość siarki: nie więcej niż 2,2% m/m
e. lepkość kinetyczna w temperaturze 200C: nie wyższa niż 6,00 mm2/s
4. Dostarczony olej opałowy winien być wysokiej jakości oraz zapewniać prawidłową pracę urządzeń kotłowni.
5. Olej opałowy dostarczany będzie do Zamawiającego na koszt Wykonawcy autocysternami wyposażonymi w przepływomierz z ważnym świadectwem legalizacji.
6. Dostawy oleju opałowego będą realizowane sukcesywnie, na podstawie zgłoszeń Zamawiającego.
7. Realizacja dostaw będzie odbywać się (w dni robocze) w godzinach 8.00-13.00 nie później niż po upływie 48 godzin od otrzymania zamówienia.
8. Podstawą wzajemnych rozliczeń będzie ilość dostarczonego oleju opałowego określona w litrach w temperaturze referencyjnej 150 C.
9. Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie potwierdzić w formie maila lub telefonicznie Zamawiającemu przyjęcie zgłoszenia.
10. Każdorazowo warunkiem przyjęcia oleju opałowego przez Zamawiającego jest dostarczenie przez Wykonawcę następujących dokumentów:
1) dokumentu przewozowego zawierającego następujące dane:
a) numer dokumentu przewozowego;
b) nazwę i adres Zamawiającego, jego regon, miejsce dostawy;
c) nr rejestracyjny samochodu autocysterny lub równoważne oznaczenie innego środka transportu;
d) numery (oznaczenia) plomb zapewniających nienaruszalność partii dostaw w komorach autocysterny;
e) nazwisko i imię kierowcy;
f) wielkość zrealizowanej partii dostaw wyrażoną w litrach rzeczywistych i przeliczonych na warunki w temperaturze 15◦C w oparciu o dokonany przez Wykonawcę pomiar gęstości
i temperatury oleju opałowego w komorze autocysterny w warunkach rzeczywistych, przed napełnieniem zbiornika magazynowego u Zamawiającego;
g) nr certyfikatu (świadectwa jakości), o którym mowa w ust. 5 pkt 2 umowy;
h) datę zrealizowanej partii dostaw;
i) nazwisko i imię upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego potwierdzającego przyjęcie dostawy oleju opałowego własnoręcznym podpisem (podpis czytelny) z podaniem daty przyjęcia tej dostawy;
2) certyfikatu (świadectwa jakości) potwierdzającego spełnianie wymagań określonych Umową.
Olej opałowy bez dokumentu przewozowego i aktualnego „świadectwa jakości” nie będzie przyjęty.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1, pkt. 1, 2, 5 lub 6 z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki.
4. Wykonawca składa oświadczenie, że posiada aktualną koncesję na obrót paliwami wydaną przez Urząd Regulacji Energetyki w treści Formularza oferty - pkt. 7 załącznika nr 2 do SWZ.
5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje stacją benzynową w odległości mniejszej niż 1 km od granic administracyjnych miasta Kościerzyna.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – załącznik nr 5 do SWZ.
8. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 507).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z treścią projektowanych postanowień umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-03 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/sp_koscierzyna.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-03 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.