Ogłoszenie z dnia 2025-11-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa szkolenia kierowców kat. C dla strażaków OSP - ratowników w celu zapewnienia dostępności na potrzeby ochrony ludności
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000658142
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul.Maurycego Mochnackiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-016
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam-publ@podkarpacie.straz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/kwpsp-rzeszow
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ochrona przeciwpożarowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa szkolenia kierowców kat. C dla strażaków OSP - ratowników w celu zapewnienia dostępności na potrzeby ochrony ludności
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26a708a5-53bd-4c93-bfcd-6a10c85e480f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00552559
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00098812/25/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa szkolenia kierowców kat. C dla strażaków OSP - ratowników w celu zapewnienia dostępności na potrzeby ochrony ludności
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/podkarpacie_straz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem
platforma zakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/podkarpacie_straz/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art.
125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z uPzp;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl .Informacje dotyczące
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może
trafić do folderu SPAM.
6. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 oraz art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP, ul. Mochnackiego 4, 35-016
Rzeszów; W Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych,
(tel. 17 74 70 224, ul. Mochnackiego 4, 35-016 Rzeszów 16, e-mail: iod@podkarpacie.straz.pl);
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail:iod@podkarpacie.straz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z realizacją przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a
także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji, w trybie uPzp, zgodnie z art. 6 ust. 1
lit. b, c oraz art. 10 RODO, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO - prawnie uzasadniony interes realizowany przez
Administratora, tj.:
potrzeba posiadania stałego kontaktu z osobami wskazanymi przez Wykonawcę, odpowiedzialnymi za realizację umowy, przy czym
z chwilą podjęcia przez tę osobę czynności w ramach wykonywania umowy, takich, które podlegają obowiązkowi udokumentowania,
zmianie ulegnie przesłanka przetwarzania danych osobowych, którą od tego momentu będzie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
prawny ciążący na Administratorze dot. m.in. archiwizowania dokumentów);
4. Kategorie danych: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, stanowisko służbowe;
5. Pani/Pana dane osobowe pochodzą od podmiotu uczestniczącego w wyłonieniu wykonawcy zamówienia publicznego i
przetwarzane są wyłącznie w celach związanych z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
realizowanego w trybie wynikającym z odpowiednich przepisów prawa;
6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 uPzp (ze względu na jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych mogą być wszystkie zainteresowane osoby lub podmioty) oraz Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A jako Administrator Danych Osobowych Użytkowników Platformy e-
Zamówienia, na której Zamawiający prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl/pl/
7. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a w późniejszym
etapie, w celach archiwalnych przez okres przewidziany w „Jednolitym rzeczowym wykazie akt dla Państwowej Straży Pożarnej”.
Oznacza to, że dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówień publicznych krajowych jest to okres 5 lat, dla zamówień
publicznych unijnych jest to okres 20 lat. Natomiast umowy zawarte w trybie zamówień publicznych 10 lat, a dot. funduszy
europejskich 20 lat. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega brakowaniu.;
8. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z uPzp;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c.d 9. posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu;
d) do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
e) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WT.2370.54.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 483118,70 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania, KM PSP Rzeszów, KP PSP Kolbuszowa, KP PSP Mielec
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KP PSP Ropczyce, KP PSP Dębica, KP PSP Strzyżów
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KP PSP Przeworsk, KP PSP Leżajsk, KP PSP Łańcut;
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KM PSP Przemyśl, KP PSP Jarosław, KP PSP Lubaczów
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o
uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o
uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KP PSP Ustrzyki Dolne, KP PSP Lesko, KP PSP Sanok
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o
uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KM PSP Krosno, KP PSP Brzozów, KP PSP Jasło
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o
uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411000-8 - Usługi szkół jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 7 – 21 strażaków - ratowników OSP z terenu działania KM PSP Tarnobrzeg, KP PSP Stalowa Wola, KP PSP Nisko
Kurs należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym
w szczególności z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226 ze zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o
uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885) oraz „Programem
szkolenia przygotowującego do egzaminu dopuszczającego do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej
masie całkowitej powyżej 3,5 t dla strażaka ratownika OSP” z dnia 3 czerwca 2022 r.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do przeprowadzenia
szkolenia, tak aby zajęcia odbywały się w pomieszczeniach oraz na placu manewrowym wyposażonych w niezbędny sprzęt
dydaktyczny, akcesoria oraz inne środki konieczne do realizacji programu, gwarantujące wysoki poziom szkolenia, właściwe
warunki BHP.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił materiały szkoleniowe (podręcznik i testy przygotowujące do egzaminu
teoretycznego) na własność dla uczestnika kursu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80411000-8 - Usługi szkół jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział XIX.
Opis sposobu obliczenia ceny, opis kryteriów oceny ofert i sposób oceny ofert
Cena całkowita brutto : 60,00
Doświadczenie kadry : 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zgodnie z art. 57 i art. 112 w zw. z art. 266 ustawy PZP, o udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
2. W niniejszym postępowaniu, Zamawiający określa warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej oraz warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawców.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienie do prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, tj. posiadają wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców prowadzonego przez starostę właściwego ze względu miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców.
4. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają odpowiednią zdolność techniczną lub zawodową polegającą na:
a) należytym wykonaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 1 kursu na prawo jazdy kat. C dla grupy co najmniej 5 osób; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, na dzień składania ofert, Wykonawca powinien wykazać realizację co najmniej 1 kursu na prawo jazdy kat. C dla grupy co najmniej 5 osób; przez należyte wykonanie ww. usługi w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, należy rozumieć ukończenie prowadzenia ww. kursu w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert;
b) dysponowaniu co najmniej 1 wykładowcą do przeprowadzania zajęć teoretycznych na prawo jazdy kat. C oraz co najmniej 2 instruktorami do przeprowadzania zajęć praktycznych na prawo jazdy kat. C, którzy posiadają co najmniej 3-letnie doświadczenie w przeprowadzaniu odpowiednio zajęć teoretycznych
i praktycznych. Osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponować Wykonawca powinny posiadać wykształcenie umożliwiające przeprowadzenie szkolenia zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1226) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów
i wykładowców (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1885), przy czym Zamawiający, w toku realizacji umowy, ma prawo do każdorazowej weryfikacji Wykonawcy oraz jego kadry pod kątem spełnienia wymagań, o których mowa powyżej oraz wyrażenia sprzeciwu, co do możliwości prowadzenia zajęć (w przypadku gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości co do spełniania przez te osoby wymagań, o których mowa powyżej). W przypadku wyrażenia sprzeciwu przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego wskazania Zamawiającemu nowych (innych) osób spełniających wymagane kryteria.
5. Jeżeli Wykonawca składa oferty na więcej niż jedną część zamówienia, obowiązują następujące zasady:
a) warunek określony w pkt 3 - wykazanie spełnienia tego warunku w stosunku do jednej części zamówienia będzie równoznaczne z wykazaniem spełnienia tego warunku w odniesieniu do innych części zamówienia;
b) warunek określony w pkt 4 lit. a – wykazanie spełnienia tego warunku
w odniesieniu do jednej części zamówienia będzie równoznaczne z wykazaniem spełnienia tego warunku w stosunku do pozostałych części zamówienia, na które Wykonawca składa oferty;
c) warunek określony w pkt 4 lit. b – warunek ten należy spełnić odrębnie
w odniesieniu do poszczególnych części zamówienia, na które Wykonawca składa oferty, co oznacza, że Wykonawca nie może dysponować tą samą osobą lub tymi samymi osobami w celu wykazania spełnienia tego warunku udziału
w postępowaniu w odniesieniu do różnych części zamówienia.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 7, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
9. Zamawiający oceni, czy udostępniona Wykonawcy zdolność techniczna lub zawodowa przez podmioty udostępniające zasoby pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy PZP.
10. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
11. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on
w danym zakresie na sytuacji podmiotów udostępniających zasoby
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, wykształcenia i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji IX pkt 4 lit. b SWZ. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ – „WYKAZ OSÓB”.
e) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełniania warunków udziału
w postępowaniu, składa również następujące podmiotowe środki dowodowe dotyczące tych podmiotów:
oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczące tych podmiotów wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ (oświadczenie należy złożyć razem z ofertą);
podmiotowe środki dowodowe dotyczące tych podmiotów potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania wskazane w lit. b tiret 2 i 3 oraz podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby (ww. podmiotowe środki dowodowe zostaną złożone na wezwanie);
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wg wzoru zawartego w Załączniku nr 7 do SWZ, potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć razem z ofertą),
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby określa w szczególności:
➢ zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
➢ sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
➢ czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
f) Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawców, który zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów w celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania.
3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji
z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie będzie zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający będzie mógł uzyskać je za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający zażąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Zdanie 3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Zdanie 1–3 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych
w art. 118 ustawy PZP. Ww. dokumenty należy złożyć razem z ofertą, chyba że Wykonawca poinformował Zamawiającego o dostępności tych dokumentów
w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczenia wstępnego oraz następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) w celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający - oświadczenia
o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć razem z ofertą wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ odrębnie dla Wykonawcy, podmiotów, na zasoby których powołuje się Wykonawca, oraz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne inne struktury lub porozumienia).
b) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy PZP):
oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy (Załącznik nr 3 do SWZ);
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w pkt 2 lit. a w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, tj.: 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 ustawy PZP oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Załącznik nr 4 do SWZ).
c) W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej, Zamawiający żąda zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, prowadzonego przez starostę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności (dokument na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy PZP);
d) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda (dokumenty na wezwanie w trybie art. 274 ust. 1 ustawy PZP):
wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od Niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy
➢ dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji IX pkt 4 lit. a SWZ,
➢ przedmiot wykazanych usług należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w sekcji IX pkt 4 lit. a SWZ;
➢ wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ – „WYKAZ USŁUG”;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawców złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania niepodlegania wykluczeniu zpostępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, składa również następujące podmiotowe środki
dowodowe dotyczące tych podmiotów:
- oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczące tych
podmiotów wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ (oświadczenie należy złożyć razem z ofertą);
- podmiotowe środki dowodowe dotyczące tych podmiotów potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania
wskazane w lit. b tiret 2 i 3 oraz podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby (ww. podmiotowe środki
dowodowe zostaną złożone na wezwanie);
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wg wzoru zawartego w Załączniku nr 7 do SWZ, potwierdzające, że
stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów lub
inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć razem z ofertą),
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby określa w szczególności:
➢ zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
➢ sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
➢ czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi, których
wskazane zdolności dotyczą.
2. Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawców, który zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów w celu wykazania niepodlegania
wykluczeniu z postępowania.
3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie będzie zobowiązany do złożenia ww.
dokumentów, jeżeli Zamawiający będzie mógł uzyskać je za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile
Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której
umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający zażąda od Wykonawcy pełnomocnictwa
lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Zdanie 3 stosuje się odpowiednio
do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Zdanie 1–3
stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art.
118 ustawy PZP. Ww. dokumenty należy złożyć razem z ofertą, chyba że Wykonawca poinformował Zamawiającego o
dostępności tych dokumentów
w bezpłatnych i ogólnodostępnych bazach danych.
4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów, o których
mowa w pkt 3 pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający zażąda
od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych
środków dowodowych lub dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W tym wypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wzór pełnomocnictwa został zawarty w Załączniku nr 8 do SWZ.
3. Do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy o Wykonawcach ubiegających się indywidualnie o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotyczący uprawnienia do prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiadał takie uprawnienia.
5. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić w następujący sposób:
a) warunek określony w sekcji IX pkt 4 lit. a Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden Wykonawca spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia wykaże spełnienie tego warunku;
b) warunek określony w sekcji IX pkt 4 lit. b Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli co najmniej jeden, niektórzy lub wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dysponują lub będą dysponować w trakcie realizacji zamówienia wszystkimi osobami, o których mowa w opisie tego warunku.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oznacza to, że jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dysponuje wymaganą wiedzą
i doświadczeniem albo osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to Wykonawca ten powinien wykonać tę część usługi, do realizacji której wymagane są te kwalifikacje lub zdolności. Zasadę te stosuje się odpowiednio również w sytuacji, gdy wymaganą wiedzą i doświadczeniem albo osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dysponuje więcej niż jeden Wykonawca, ale nie są to wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
7. Warunek niepodlegania wykluczenia z postępowania każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnia odrębnie.
8. Zamawiający żąda od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia następujących dokumentów
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – składany indywidualnie przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, oświadczenie należy złożyć razem z ofertą;
b) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ, pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą
c) podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia
z postępowania, wymienione w sekcji X, przy czym każdy Wykonawca składa odrębne dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania, dokumenty należy złożyć na wezwanie, o którym mowa w sekcji X pkt 1;
d) Wykaz usług, o którym mowa w sekcji X pkt 2 lit. d tiret 1, wykaz należy złożyć na wezwanie, o którym mowa w sekcji X pkt 1;
f) oświadczenie w trybie art. 117 ust. 4 ustawy PZP wg wzoru określonego
w Załączniku nr 9 do SWZ w przypadku, gdy warunki udziału w postępowaniu określone w sekcji IX pkt 4 lit. a i b SWZ spełniają tylko niektórzy spośród wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie należy złożyć razem z ofertą;
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne zmiany umowy zostały określone w par. 6 projektu umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/podkarpacie_straz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-02 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na ofertę składa się Formularz ofertowy sporządzony wg wzoru Formularza oferty stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ wraz z wymaganymi niniejszą SWZ dokumentami, tj.:a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczące następujących podmiotów:
Wykonawcy składającego ofertę indywidualnie,
każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego;
podmiotu udostępniającego zasoby, jeżeli Wykonawca lub poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą polegać na zasobach tych podmiotów;
b) dokumenty, z których wynika uprawnienie lub umocowanie do podpisania oferty,
a jeżeli oferta została podpisana przez pełnomocnika lub innego przedstawiciela – pełnomocnictwo lub inny dokument umocowujący lub upoważniający do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy;
c) zobowiązanie innego podmiotu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ
w przypadku korzystania przez Wykonawcę lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego z potencjału podmiotu trzeciego lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
d) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia publicznego, również pełnomocnictwo wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ do reprezentowania w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
e) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia publicznego, również oświadczenie w trybie art. 117 ust. 4 ustawy PZP wg wzoru określonego w Załączniku nr 9 do SWZ w przypadku, gdy warunki udziału w postępowaniu określone w sekcji IX pkt 4 lit. a i b SWZ spełniają tylko niektórzy spośród wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie należy złożyć razem z ofertą
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamiesz-czonym na stronie internetowej
pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu
składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez
Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został
spełniony obowiązek narzucony w art. 221 uPzp.
9. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania,
składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym
postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie
internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “Obwieszczeniem prezesa rady ministrów
z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
- .zip
- .7Z
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Sukcesywna dostawa odzieży ochronnej i roboczej oraz obuwia dla pracowników Uniwersytetu Rzeszowskiego
- Zakup licencji oprogramowania graficznego Adobe Creative Cloud w ilości 3 licencji
- Sprzedaż wraz z dostarczeniem odczynników chemicznych oraz biurety automatycznej
- Dostawa artykułów biurowych, sprzętu i papieru biurowego dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie i Oddziałów Zamiejscowych
- Usuwanie padłych zwierząt z pasa drogowego dróg wojewódzkich administrowanych przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie w 2026r.
- Świadczenie usługi dostępu do platformy umożliwiającej centralne rozliczanie podatku VAT
więcej: przetargi w Rzeszowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





