eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przez Gminę Radomsko w 2023 r



Ogłoszenie z dnia 2023-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przez Gminę Radomsko w 2023 r

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radomsko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648209

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 34

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 683 27 07

1.5.8.) Numer faksu: 44 685 13 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina -radomsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gmina-radomsko.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a224765-83d6-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przez Gminę Radomsko w 2023 r

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a224765-83d6-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00549961

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00005838/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego przez Gminę Radomsko w 2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00498626

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: KZP.271.39.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 479736,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego w 2023 r., w PLN do wysokości 2 763 040,00 PLN (słownie: dwa miliony siedemset sześćdziesiąt trzy tysiące czterdzieści złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie w roku 2023 planowanego deficytu budżetowego.
2. Cel kredytowania: Pokrycie planowanego deficytu budżetu do wysokości 2 763 040,00 PLN.
3. Kredyt spłacany będzie w miesięcznych ratach kapitałowych płatnych na koniec każdego miesiąca kalendarzowego (w przypadku, gdy koniec miesiąca kalendarzowego przypadnie w dzień wolny od pracy – w następnym dniu roboczym) w terminie od 31.01.2024 r. do 31.12.2028 r. (ostateczny termin spłaty kredytu). Uruchomienie kredytu nie później niż do dnia 22 grudnia 2023 r. na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku prowadzącym obsługę budżetu, przewidywana jest 1 transza przekazana na podstawie pisemnej dyspozycji wypłaty kredytu.
4. Zamawiający informuje, iż może wnioskować o wykorzystanie kredytu w kwocie mniejszej niż 2 763 040,00 PLN.
Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2028 r.
5. Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.01.2024 r.
6. Oprocentowanie kredytu (złotówkowego) według zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które naliczane są odsetki opartej na stawce WIBOR dla jednomiesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M). Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że każdy rok ma 365 dni. Okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, w przypadku roku przestępnego przyjmuje się, że luty liczy 28 dni.
7. Odsetki naliczane będą od aktualnego rzeczywistego zadłużenia w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych na koniec każdego kalendarzowego dnia miesiąca w okresie od dnia wykorzystania kredytu do 31 grudnia 2028 r.
8. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki zostaną naliczone za okres do dnia faktycznej spłaty części lub całości kredytu.
9. Przelanie należnych Bankowi (Wykonawcy) odsetek następować będzie na podstawie pisemnej informacji Banku o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z podaniem rachunku wyliczenia) tak aby Zamawiający mógł przelać odsetki terminowo. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest miesiąc, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu.
10. W zakresie informowania Zamawiającego o kwocie odsetek należy przyjąć następującą zasadę:
- Bank poinformuje Kredytobiorcę o kwocie naliczonych i należnych odsetek (z podaniem rachunku wyliczenia), najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności odsetek, przekazując informację pismem, faksem lub e-mail.
11. W umowie o kredyt należy zastosować następujący sposób liczenia okresu odsetkowego:
- pierwszy okres odsetkowy trwa od dnia uruchomienia transzy Kredytu (włączając ten dzień) do końca miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie transzy Kredytu (włączając ten dzień), zaś każdy następny okres odsetkowy trwa od pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca, za który będą naliczane odsetki – do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca włącznie.
12. Należna Bankowi (Wykonawcy) prowizja płatna będzie w dniu podpisania umowy kredytu.
13. Nie będą naliczane żadne opłaty i prowizje bankowe od salda niewykorzystanej części kredytu oraz od operacji związanych z wcześniejszą spłatą kredytu, a także w przypadku zmiany umowy.
14. Odsetki od wykorzystanego kredytu, marża bankowa oraz prowizja od uruchomionego kredytu będą jedynymi kosztami obciążającymi Zamawiającego – w przypadku prawidłowej (umownej) obsługi zadłużenia.
15. Marża Banku jest stała przez cały okres kredytowania.
16. Bank (Wykonawca) zobowiązuje się postawić do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w terminie do 7 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego takiej informacji.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.) wraz z kontrasygnatą skarbnika.
18. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
19. Zamawiający przewiduje złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na umowie kredytowej oraz na dokumentach dotyczących zabezpieczenia spłaty kredytu.
20. Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek od wykorzystanego kredytu.
21. W celu prawidłowej obsługi kredytu, Zamawiający przewiduje otwarcie w Banku, któremu zostanie udzielone zamówienie publiczne, rachunku pomocowego (transakcyjnego).
22. Możliwość przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.
23. Kredyt ma być spłacony w 60 równych ratach.
24. Zmniejszenie kwoty kredytu nie musi skutkować skróceniem terminu spłaty kredytu.
25. Uwaga:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana, jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 5 dni od dnia wyboru oferty, parafowany projekt umowy kredytowej, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu, przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej.
Wszystkie wymienione warunki oraz postanowienia zawarte w Rozdziale III, IV i XXI SWZ oraz w Załączniku nr 7 niniejszej SWZ stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym muszą się one znaleźć w zaproponowanym i dołączonym do oferty przez Bank (Wykonawcę) projekcie umowy.
26. Zestawienie rat i odsetek dla kredytu - stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
27. Informacje dotyczące kondycji finansowej Zamawiającego stanowią Załączniki do SWZ oraz dostępne są również na stronie BIP Urzędu Gminy Radomsko pod adresem: https://bip.gmina-radomsko.pl/.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 408239,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 470407,56 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 408239,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Iłży

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7961102403

7.3.3) Ulica: Rynek 1

7.3.4) Miejscowość: Iłża

7.3.5) Kod pocztowy: 27-100

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 408239,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.