eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa BrzeźnicaKompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Nowa Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.



Ogłoszenie z dnia 2025-11-19

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Nowa Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA BRZEŹNICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398669

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 103

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Brzeźnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-331

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@nowabrzeznica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: nowabrzeznica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Nowa Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6018dd76-6d68-4032-8ce6-19654a189db3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00541288

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043100/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Nowa Brzeźnica w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

nowabrzeznica.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: nowabrzeznica.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy Marketplanet. Dopuszczalny format
przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB. Pozostałe wymagania zostały zawarte w Rozdziale I SWZ - IDW.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z RODO tj. rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). Pozostałe informacje dot. RODO zawarte zostały w Rozdziału I
Specyfikacji Warunków Zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.25.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Gminy Nowa Brzeźnica i jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

2) W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości energii w
zakresie do +/- 15% względem ilości zamówienia podstawowego.
3) Zwiększenie wartości zamówienia podstawowego nastąpi na zasadzie prawa opcji. Zasady, zakres i sposób skorzystania
przez Zamawiającego z prawa opcji:
a) dodawanie PPE, zwiększenie ilości energii elektrycznej,
b) skorzystanie z prawa opcji następuje na podstawie jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego, ze wskazaniem
zakresu zmian opisanych w lit. a) powyżej,
c) Zamawiający może jednokrotnie lub wielokrotnie skorzystać z prawa opcji, do wyczerpania wartości wskazanej w Par. 4
ust. 2 Umowy,
d) Opcja będzie rozliczana wg cen jednostkowych obowiązującej w pierwotnie złożonej ofercie, z zastrzeżeniem zmian
wynagrodzenia opisanych w Par. 5 ust. 1 pkt 3 i 4 Umowy,
e) Prawo opcji jest uprawnieniem zamawiającego, z którego może skorzystać. W przypadku nieskorzystania przez
zamawiającego z prawa opcji wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4) Zmniejszenie wartości zamówienia nastąpi na zasadzie, w zakresie i sposobie:
a) odejmowanie PPE, zmniejszenie ilości energii,
b) zamawiający sporządzi jednostronne oświadczenie woli, w zakresie odjęcia PPE, zmniejszenie ilości energii elektrycznej
następuje automatycznie,
c) zamawiający może jednokrotnie lub wielokrotnie skorzystać z przedmiotowego uprawnienia,
d) przedmiotowa zmiana nie będzie miała wpływu na wysokość cen jednostkowych obowiązujących w pierwotnie złożonej
ofercie, z zastrzeżeniem zmian wynagrodzenia opisanych w Par. 5 ust. 1 pkt 3 i 4 Umowy,
5) Zmiana wartości zamówienia opisana w pkt 3, 4 powyżej spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia dla
wykonawcy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował kryterium ceny oferty
brutto za realizację przedmiotu zamówienia obliczonej przez wykonawcę zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa, zasadami
określonymi w Rozdziale 16 SWZ i podanej w formularzu ofertowym (wzór – wg Załącznika nr III do SWZ). Cena oferty brutto za
realizację przedmiotu zamówienia – 100,00 %.
18.2. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta wynosi 100,00
pkt równa jest określonej wadze kryterium w %. Przyjmuje się, że 1,00% = 1,00 punkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w
przyjętym kryterium.
18.3. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku - jeżeli trzecia cyfra po
przecinku jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony
w górę. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady:
Zamawiający ofercie o najniższej łącznej cenie brutto spośród ofert ocenianych przyzna 100,00 punktów, a każdej następnej
zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Cena = najniższa oferowana cena / cena badanej oferty x 100,00.
18.4. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę z najniższą ceną, wśród ofert nie odrzuconych i wykonawców, którzy nie zostali
wykluczeni z postępowania
o udzielenie zamówienia.
18.5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie Pzp
oraz w niniejszej SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ kryteria
wyboru.
18.6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia.
18.7. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa wykonawcę, którego
oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego
oferty.
18.8. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 18.7., zamawiający zwraca się
o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do
unieważnienia postępowania.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
6.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
A. wykonawca winien posiadać uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią
elektryczną, na podstawie koncesji wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne,
B. w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o zamówienie warunek
z lit. a zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te
uprawnienia są wymagane,
6.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
6.2. W przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia znajduję
się
w Rozdziale III SWZ – Oświadczenia dla Wykonawcy.
6.3. Poleganie na zasobach innych podmiotów. Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca składa
oświadczenie zgodnie z „Rozdział II SWZ ZP.271.25.2025 Oświadczenia dla Wykonawcy”.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Koncesja do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, wydanej przez Prezesa URE, zgodnie z art. 32
ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się
odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.1.
IDW, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te dołączone do oferty potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) W przypadku określenia przez Zamawiającego warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym lub zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.4. IDW, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni
wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi załącznik
o nazwie Rozdział II SWZ ZP.271.24.2025 - Oświadczenia dla Wykonawcy.
5) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie
żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj, zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w Rozdziale IV SWZ - Istotne postanowienia umowy w sprawie
zamówienia publicznego

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-27 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformy Marketplanet dostępny pod adresem: https://nowabrzeznica.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-27 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-26

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.