eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zarz±du Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku.



Og³oszenie z dnia 2025-11-18

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zarz±du Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200241074

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 89/1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-370

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zmk.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zmk.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zarz±du Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e37df214-0ef8-4bdd-8bfa-e8fe12cad89f

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00539505

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-11-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00037137/20/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 Us³ugi pocztowe.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e37df214-0ef8-4bdd-8bfa-e8fe12cad89f

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
- w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Rozdzia³ II. Ochrona danych osobowych i informacje o przetwarzaniu danych osobowych.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016r., str. 1), dalej „RODO”, informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok,
2) inspektorem ochrony danych osobowych Zamawiaj±cego jest: £ukasz ¯ak,
3) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych Zamawiaj±cego: £ukasz ¯ak:
a) telefon: 85.74-79-433,
b) e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl,
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zarz±du Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczenia przesy³ek pocztowych oraz ich zwrotów o masie poni¿ej i powy¿ej 500 g. (numer referencyjny sprawy nadany przez zamawiaj±cego: DZ.AL.26.3.72.2025) prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 w zwi±zku z art. 359 pkt 2 (zamówienia na us³ugi spo³eczne i inne szczególne us³ugi) ustawy Pzp,
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp,
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.) - w skrócie „ustawy Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
7) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO,
10) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
11) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.AL.26.3.72.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zarz±du Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczenia przesy³ek pocztowych oraz ich zwrotów o masie poni¿ej i powy¿ej 500 g.
Szczegó³owe okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 5 do SWZ, tj.: Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

PRAWO OPCJI:
1) zgodnie z art. 441 ust 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje w ramach zamówienia mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji. W ramach prawa opcji Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zwiêkszenia warto¶ci ³±cznej przedmiotu zamówienia, zlecaj±c wykonanie us³ug w odniesieniu do poszczególnych pozycji wskazanych w FORMULARZU CENOWYM po cenach jednostkowych wskazanych w tym formularzu,
2) wysoko¶æ wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u realizacji prawa opcji nie mo¿e przekroczyæ kwoty zgodnej z FORMULARZEM CENOWYM,
3) skorzystanie z prawa opcji mo¿e nast±piæ w terminie obowi±zywania umowy podstawowej. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest o¶wiadczenie woli Zamawiaj±cego, z³o¿one Wykonawcy
w formie pisemnej i nie wymaga podpisania aneksu do umowy,
4) prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie musi skorzystaæ w ramach realizacji niniejszej umowy. Zamawiaj±cy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji wielokrotnie do wyczerpania maksymalnej warto¶ci - zgodnej z FORMULARZEM CENOWYM. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji, Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tego tytu³u,
5) w FORMULARZU CENOWYM zamawiaj±cy wskaza³ warto¶æ zamówienia gwarantowanego TABELA „A” oraz warto¶æ opcji TABELA „B”. W projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy na us³ugi w pkt 2 oraz w szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia w pkt 10 – 16 opisana zosta³a opcja, o której mowa art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwy¿sz± liczbê punktów w okre¶lonych przez zamawiaj±cego kryteriach.
R = C + S + M
gdzie:
R - ³±czna liczba punktów (suma) przyznanych wykonawcy w ramach wszystkich kryteriów,
C - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium „Cena”,
S - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium „Kryterium spo³eczne”,
M - liczba punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium „Mo¿liwo¶æ elektronicznego monitorowania przesy³ek rejestrowanych”.
Punkty zostan± obliczone w zaokr±gleniu do drugiego miejsca po przecinku.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

aspekty spo³eczne, w tym integracja zawodowa i spo³eczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium spo³eczne

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Mo¿liwo¶æ elektronicznego monitorowania przesy³ek rejestrowanych

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty spo³eczne

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Rozdzia³ XIII. Informacja o warunkach udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu:
1) wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów, je¿eli wyka¿e siê:
posiadaniem uprawnieñ do wykonywania dzia³alno¶ci pocztowej na obszarze RP oraz za granic±, tzn. jest wpisany do Rejestru Operatorów Pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23.11.2012 r. Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 366 ze zm.).
W przypadku wykonywania us³ugi przez podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa powy¿ej - uznawaæ siê bêdzie za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada wymagane uprawnienia i zrealizuje us³ugi, do których te uprawnienia s± wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postêpowania wykonawcy, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy:
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (dokument sk³adany na wezwanie zamawiaj±cego - brak wzoru do SWZ),
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie okre¶lonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wska¿e dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
2. Dokumenty sk³adane przez wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:
1) je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
a) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 2 - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
Dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a), powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem,
2) je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit.) a), lub gdy dokument ten nie odnosi siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju,
w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Dokument ten powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿
3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego wymaganych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy:
1. Odpowiedniego potwierdzenia wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, je¿eli posiadanie go jest niezbêdne do ¶wiadczenia okre¶lonych us³ug w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania (dokument sk³adany na wezwanie zamawiaj±cego).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

17. Wykonawca zobowi±zany jest, sk³adaj±c ofertê, za³±czyæ do niej na Platformie e-Zamówienia nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
1) „Formularz ofertowy”, którego wzór okre¶la za³±cznik nr 1 do SWZ, wype³niony i podpisany przez wykonawcê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku sk³adania oferty przez podmioty wystêpuj±ce wspólnie nale¿y podaæ nazwy (firmy) oraz dok³adne adresy wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±,
2) „Formularz cenowy” którego wzór okre¶la za³±cznik nr 1.1 do SWZ, wype³niony i podpisany przez wykonawcê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
UWAGA: Formularz ofertowy i formularz cenowy nie podlega uzupe³nieniu na zasadach okre¶lonych w art. 128 ustawy Pzp,
3) o¶wiadczenie, o spe³nianiu warunków i niepodleganiu wykluczeniu:
a) zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp do oferty wykonawca do³±cza o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiaj±cego. Zgodnie z art. 125 ust. 3 ustawy Pzp, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe,
b) zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy
z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
Wzór o¶wiadczenia o braku podstaw wykluczenia i spe³nianiu warunków udzia³u
w postêpowaniu stanowi Za³±cznik nr 2 i 3 do SWZ,
4) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (spó³ki cywilne / konsorcja) sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 SWZ,
5) pe³nomocnictwo lub inny dokument okre¶laj±cy zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy; tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie okre¶laæ czynno¶ci, co do wykonywania których pe³nomocnik jest upowa¿niony, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik lub przedstawiciel wykonawcy,
Zaleca siê, aby wykonawcy do sporz±dzenia oferty wykorzystali za³±czniki stanowi±ce integraln± czê¶æ SWZ.

Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ X. Sposób oraz termin sk³adania ofert.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Rozdzia³ XIV. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielanie zamówienia.
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pe³nomocnictwo za³±czone do oferty sk³ada siê zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdziale VII SWZ i powinno zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie:
1) postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z podaniem adresu siedziby,
3) ustanowionego pe³nomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±cz± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 4 do SWZ.
5. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany postanowieñ umowy zgodnie z art. 436 pkt 4 Pzp.
1) Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ dokonania zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w formie aneksu, ka¿dorazowo w przypadku wyst±pienia jednej z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
a) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
b) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych ( Dz. U. z 2024r. poz. 427 t.j. ),
je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcê, z zastrze¿eniem, ¿e strony mog± dokonaæ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zaistnienia przes³anek, o których mowa w ppkt b), c), d) nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 12 miesiêcy realizacji zamówienia.
2) Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w pkt 1) ppkt a) powy¿ej, bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i us³ug po dniu wej¶cia w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku.
3) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 1) ppkt a) powy¿ej, warto¶æ wynagrodzenia netto nie zmieni siê, a warto¶æ wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
4) Strony postanawiaj±, ¿e w przypadku zmiany wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w pkt 1) ppkt a) powy¿ej – wynagrodzenie Wykonawcy brutto przewidziane niniejsz± Umow± ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysoko¶ci podatku od towarów i us³ug(ulegnie korekcie o wysoko¶æ zmiany podatku VAT), przy czym powy¿sza zmiana bêdzie mia³a zastosowanie wy³±cznie w odniesieniu do wynagrodzenia objêtego fakturami wystawionymi po dacie wej¶cia w ¿ycie zmiany przepisów prawa wprowadzaj±cych nowe stawki podatku od towarów i us³ug.
5) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 1) ppkt b) powy¿ej, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± wzrostowi kosztu Wykonawcy w zwi±zku ze zwiêkszeniem wysoko¶ci wynagrodzeñ pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi na rzecz Zamawiaj±cego na podstawie Umowy do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych dotycz±cych kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
6) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 1) ppkt c) lub d) powy¿ej, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w zwi±zku z wyp³at± wynagrodzenia pracownikom ¶wiadcz±cym us³ugi na podstawie Umowy. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi, o których mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu Umowy.
7) Za wyj±tkiem sytuacji o której mowa w pkt. 1) ppkt a) powy¿ej, wprowadzenie zmian wysoko¶ci wynagrodzenia wymaga uprzedniego z³o¿enia przez Wykonawcê udokumentowanego wniosku
o wysoko¶ci dodatkowych kosztów wynikaj±cych z wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt 1) ppkt b), c), d).....

Szczegó³owe informacje znajduj± siê w za³±czniku nr 6 do SWZ tj. w Projektowanych Postanowieniach Umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-11-27 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e37df214-0ef8-4bdd-8bfa-e8fe12cad89f

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-27 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-12-26

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Wykonawcy, a tak¿e innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez zamawiaj±cego przepisów ustawy Pzp, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej okre¶lone w Dziale IX ustawy Pzp. ¦rodki ochrony prawnej wobec og³oszenia o zamówieniu oraz dokumentów zamówienia przys³uguj± równie¿ organizacjom wpisanym na listê, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Ma³ych i ¦rednich Przedsiêbiorców.
2. Odwo³anie przys³uguje na:
1) niezgodn± z przepisami ustawy czynno¶æ Zamawiaj±cego, podjêt± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,
2) zaniechanie czynno¶ci w postêpowaniu o udzielenie zamówienia do której Zamawiaj±cy by³ obowi±zany na podstawie ustawy.
3. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa KIO w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym.
4. Odwo³uj±cy przekazuje kopiê odwo³ania zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu do wniesienia odwo³ania w taki sposób, aby móg³ on zapoznaæ siê z jego tre¶ci± przed up³ywem tego terminu. Domniemywa siê, i¿ zamawiaj±cy móg³ zapoznaæ siê z tre¶ci± odwo³ania przed up³ywem terminu do jego wniesienia, je¿eli przes³anie jego kopii nast±pi³o przed up³ywem terminu do jego wniesienia przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
5. Odwo³anie wnosi siê w terminach:
1) 5 dni od dnia przes³ania informacji o czynno¶ci zamawiaj±cego stanowi±cej podstawê jego wniesienia, je¿eli informacja zosta³a przekazana przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej albo w terminie 10 dni – je¿eli informacja zosta³a przekazana w inny sposób,
2) 5 dni od dnia publikacji og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub dokumentów zamówienia na stronie internetowej.
6. Odwo³anie w przypadkach innych ni¿ okre¶lone w ust. 5 pkt 1 i 2 wnosi siê w terminie 5 dni od dnia, w którym powziêto lub przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci mo¿na by³o powzi±æ wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach stanowi±cych podstawê jego wniesienia.
Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ XXII.
Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych wykonawcy.

O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514).

Samooczyszczenie Wykonawcy - w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4-5 ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu je¿eli udowodni zamawiaj±cemu, ¿e spe³ni ³±cznie nastêpuj±ce przes³anki:
1) naprawi³ lub zobowi±za³ siê do naprawienia szkody wyrz±dzonej przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym postêpowaniem, w tym poprzez zado¶æuczynienie pieniê¿ne,
2) wyczerpuj±co wyja¶ni³ fakt i okoliczno¶ci zwi±zane z przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym postêpowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie wspó³pracuj±c odpowiednio z w³a¶ciwymi organami, w tym organami ¶cigania lub zamawiaj±cym,
3) podj±³ konkretne ¶rodki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwem, wykroczeniem lub nieprawid³owemu postêpowaniu, w szczególno¶ci:
a) zerwa³ wszelkie powi±zania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawid³owe postêpowanie wykonawcy,
b) zreorganizowa³ personel,
c) wdro¿y³ system sprawozdawczo¶ci i kontroli,
d) utworzy³ struktury audytu wewnêtrznego do monitorowania, przestrzegania przepisów, wewnêtrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadzi³ wewnêtrzne regulacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci i odszkodowañ za nieprzestrzeganie przepisów, wewnêtrznych regulacji lub standardów.
Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ Rozdzia³ XII.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.