Ogłoszenie z dnia 2025-11-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W TYCHACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003449054
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Budowlanych 59
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mops.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.tychy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0ea9690a-ebf5-4a12-9e61-ba47d6e6bc96
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00538772
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025085/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach w 2026 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn.mops_tychy3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Budowlanych 59, 43-100 Tychy, adres e-mail: sekretariat@mops.tychy.pl;
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@mops.tychy.pl;
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego;
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320);
Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa;
Po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres,
który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu na zasoby którego
powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO;
• Osoba udostępniająca dane posiada:
◦ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
◦ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.);
◦ na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
2023-11-23 Biuletyn Zamówień Publicznych
Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - UsługiOgłoszenie nr 2023/BZP 00508059/01 z dnia 2023-11-23
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.);
◦ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej
dotyczących narusza przepisy RODO;w
• Osobie udostępniającej dane nie przysługuje:
◦ w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
◦ prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
◦ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit. c RODO;
Wykonawca/Podwykonawca/Podmiot, udostępniający zasoby składa oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków
informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.341.20.2025.LLe
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część 1 - Udzielenie kobietom bezdomnym tymczasowego schronienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie całodobowego tymczasowego schronienia wraz z całodziennym wyżywieniem i zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności
i uzyskanie samodzielności życiowej - bezdomnym kobietom skierowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach.
1.2 Prognozowana liczba kobiet: 8, prognozowana liczba osobodni: 223
1.3 Świadczenie usług schronienia odbywa się w oparciu o art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2025 r poz. 1214 t.j).
1.4 Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w schronisku warunków zgodnych z zasadami bezpieczeństwa ppoż. i sanitarno-epidemiologicznymi.
1.5 Standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku powinny być zgodne z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 lipca 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U.2025.1059). Na tej podstawie Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
- w zakresie okresu, formy i zakresu świadczenia usług:
a) świadczenie usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
b) możliwość całodobowego przebywania w schronisku, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C,
c) umożliwienie spożycia posiłku oraz dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży oraz umożliwienie prania i suszenia odzieży,
e) zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany,
f) zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby wsparcie w jej zorganizowaniu,
g) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów;
h) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności,
i) zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
j) zatrudnienie nie mniej niż 1 pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
k) w porze nocnej zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna,
- w zakresie standardu obiektu:
a) liczbę miejsc w schronisku nie większą niż 80,
b) nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu (nie mniej niż 4 m2/osobę, a w pomieszczeniach z łóżkami piętrowymi nie mniej niż 3 m2/osobę),
c) pomieszczenia mieszkalne z co najmniej 1 oknem, zapewniające swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) urządzenie natryskowe - 1 dla 15 osób, miska ustępowa - 1 dla 10 kobiet, umywalka - 1 dla 5 osób,
e) pomieszczenia sanitariatów ze stałym dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz gwarantujące możliwość przeprowadzenia zabiegów higienicznych,
f) wydzielone pomieszczenie do samodzielnego przygotowywania posiłków wyposażone w co najmniej jedną kuchenkę i lodówkę oraz szafki kuchenne,
g) pomieszczenie do spożywania posiłków, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych,
h) pomieszczenie na pralnię i suszarnię, wyposażone w co najmniej jedną pralkę na 30 osób. W przypadku gdy schronisko nie posiada suszarni, zapewnia dostęp do co najmniej jednej suszarki elektrycznej na 30 osób,
i) wydzielone pomieszczenie do prac biurowych,
j) pomieszczenia wyposażone w regały, szafy i inne meble umożliwiające wymianę ubrań,
k) wydzielone pomieszczenie na środki czystości i higieny,
l) wydzielone pomieszczenie do spotkań indywidualnych,
m) wydzielone pomieszczenie lub jego część, wyposażone w komputer z dostępem do Internet.
1.6 Uwaga! Zamawiający wymaga realizowania co najmniej jednego programu z obszaru wzmacniania aktywności społecznej oraz jednego programu z obszaru uzyskania samodzielności życiowej i wyjścia z bezdomności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w wysokości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego (dotyczy Części 1 i Części 2).
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia
podstawowego, tj. objętym niniejszym postępowaniem i opisanym w Rozdziale II SWZ. Warunkiem udzielenia zamówień będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym Wykonawcą
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Realizacja programów psychoedukacyjnych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Transport osoby bezdomnej
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część 2 - Udzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi
1.1 . Przedmiotem zamówienia jest udzielenie całodobowego tymczasowego schronienia wraz z całodziennym wyżywieniem i zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej w schronisku z usługami opiekuńczymi, osobom bezdomnym skierowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład opiekuńczo-pielęgnacyjny.
1.2. Prognozowana liczba osób: 8, prognozowana liczba osobodni: 337
1.3. Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi, odbywa się w oparciu o art. 48a ust. 14 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2025 r poz. 1214). Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w schronisku warunków zgodnych z zasadami bezpieczeństwa ppoż. i sanitarno-epidemiologicznymi. Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych, oraz minimalny standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 lipca 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2025 poz. 1059). Na tej podstawie Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
- w zakresie okresu, formy i zakresu świadczenia usług:
a) świadczenie usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
b) możliwość całodobowego przebywania w schronisku, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C,
c) umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby karmienie, a także dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu,
e) opieka higieniczna. Zapewnienie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną,
f) umożliwienie prania i suszenia odzieży,
g) zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany,
h) niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
i) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów,
j) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej,
k) zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 15 osób przebywających w schronisku,
l) zatrudnienie nie mniej niż 1 pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
m) w porze nocnej zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 40 osób,
- w zakresie standardu obiektu:
a) liczbę miejsc w schronisku nie większą niż 80,
b) nie więcej niż 6 osób wymagających usług opiekuńczych w jednym pomieszczeniu, nie mniej niż 5 m2/osobę,
c) pomieszczenia mieszkalne z co najmniej 1 oknem, zapewniające swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) pomieszczenia mieszkalne wyposażone w łóżko parterowe, krzesło, szafkę nocną - po 1 sztuce dla każdej osoby, stół, szafę - co najmniej jedna sztuka na każdy pokój
e) urządzenie natryskowe - 1 dla 15 osób, miska ustępowa - 1 dla 10 osób, umywalka - 1 dla 5 osób,
f) przynajmniej jeden sanitariat lub jego część wyposażona w urządzenie natryskowe , umywalkę i miskę ustępowądostosowane do potrzen osób niepełnosprawnych
g) pomieszczenia sanitariatów ze stałym dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz gwarantujące możliwość przeprowadzenia zabiegów higienicznych,
h) pomieszczenie do spożywania posiłków, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych,
i) pomieszczenie na pralnię i suszarnię, wyposażone w co najmniej jedną pralkę na 30 osób. W przypadku gdy schronisko nie posiada suszarni, zapewnia dostęp do co najmniej jednej suszarki elektrycznej na 30 osób,
j) wydzielone pomieszczenie do prac biurowych,
k) pomieszczenia wyposażone w regały, szafy i inne meble umożliwiające wymianę ubrań,
l) wydzielone pomieszczenie na środki czystości i higieny,
m) wydzielone pomieszczenie do spotkań indywidualnych,
n) wydzielone pomieszczenie lub jego część, wyposażone w komputer z dostępem do Internetu
o) dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych
p) w budynkach wielokondygnacyjnych bez dźwigów osobowych – pokoje mieszkalne oraz inne pomieszczenia ( sanitariaty, jadalnia/świetlica) usytuowane na parterze
1.4. Uwaga! Zamawiający wymaga realizowania co najmniej jednego programu z obszaru wzmacniania aktywności społecznej.
1.5. Z uwagi na specyfikę usług schronienia zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania maksymalnej liczby osobodni. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osobodni świadczonych przez schronisko dla osób bezdomnych. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie finansowe z tytułu niewykorzystania maksymalnej liczby osobodni.
1.6. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie miejsce, w którym będzie świadczona usługa. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wskazanego miejsca, pod względem przygotowania do realizacji zamawianej usługi, przed zawarciem umowy oraz przez cały okres realizacji zamówienia.
1.7.W przypadku gdy schronisko usytuowane będzie w odległości powyżej 80 km od Tychów wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia osobie bezdomnej transportu do schroniska na koszt wykonawcy, w terminie uzgodnionym z zamawiającym. Wykonawca może wskazać w ofercie schronisko oddalone maksymalnie 150 km od Tychów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w wysokości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego (dotyczy Części 1 i Części 2).
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia
podstawowego, tj. objętym niniejszym postępowaniem i opisanym w Rozdziale II SWZ. Warunkiem udzielenia zamówień będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym Wykonawcą
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Realizacja programów psychoedukacyjnych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Transport osoby bezdomnej
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli:
Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:
- Część 1: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych)
- Część 2: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych)
2. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykonawca
przedstawi:
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 5/5a
do SWZ)
Dla Części 1 - Udzielenie kobietom bezdomnym tymczasowego schronienia wymagane jest dysponowanie:
a) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, posiadającą wykształcenie zgodnie z art. 116, 156 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. lub art. 5 ustawy o zmianie ustawy o pomocy społecznej z dnia 16 lutego 2007r.,
b) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna, na nie więcej niż 50 osób
przebywających w schronisku,
c) co najmniej 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna sprawującego nadzór w porze nocnej.
• Osoby przewidziane do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna, zobowiązane są do spełniania następujących
wymagań, tj.:
- posiadania wykształcenia zasadniczego branżowego lub zasadniczego zawodowego,
- co najmniej rocznego doświadczenia w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończonego szkolenia z zakresu udzielania
pierwszej pomocy
lub
- posiadania wykształcenia co najmniej średniego lub średniego branżowego oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania
pierwszej pomocy.
Dla Części 2 - Udzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi wymagane jest
dysponowanie:
a) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50
osób przebywających w schronisku, posiadającą wykształcenie zgodnie z art. 116, 156 ustawy o pomocy społecznej z dnia
12 marca 2004r. lub art. 5 ustawy o zmianie ustawy o pomocy społecznej z dnia 16 lutego 2007r.;
b) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna, na nie więcej niż 15 osób
przebywających w schronisku;
c) co najmniej 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna sprawującego nadzór w porze nocnej
na nie więcej niż 40 osób.
• Od pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia w charakterze opiekunów wymaga się posiadania kwalifikacji do
wykonywania zawodu:
- pielęgniarki, ratownika medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej, opiekuna osoby starszej, asystenta osoby
niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego
lub
co najmniej wykształcenia zasadniczego branżowego lub zasadniczego zawodowego, udokumentowanego co najmniej
rocznego doświadczenia zawodowego polegającego na świadczeniu usług opiekuńczych osobom niepełnosprawnym,
przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
Warunek ten nie dotyczy osób, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 roku o zmianie ustawy o
pomocy społecznej i zmianie ustawy o ochronie zdrowia psychicznego nie posiadały powyższych kwalifikacji – muszą je
spełniać wyłączenie te osoby, które zatrudnione zostały po dniu wejścia w życie powyższej ustawy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został
sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w Rozdziale III pkt 3 ppkt 3.3 i 3.4 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy jedynie w następujących przypadkach:a. zmiana danych Wykonawcy lub Zamawiającego bez zmiany samego Wykonawcy lub Zamawiającego (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy),
b. zmiana numeru rachunku bankowego wykonawcy, podanego w umowie, w przypadku zmiany rachunku bankowego wykonawcy, na który następować ma zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia,
c. zmiana przepisów prawa obowiązujących po dacie zawarcia umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tych zmian w takim przypadku zmianie mogą ulec wyłącznie zapisy umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa,
d. zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT. W takim przypadku umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto,
e. zmiana, która wynika z wystąpienia przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. „siły wyższej.”) np. pogoda uniemożliwiająca wykonywanie umowy, zdarzenia nie leżące po żadnej ze stron umowy. Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań oraz przesunąć termin realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód,
f. zaistniały przyczyny niezależne od działań Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani zapobiec.
Strony dopuszczają możliwość waloryzacji cen w drodze porozumienia stron zgodnie z art. 439 ustawy Prawo zamówień Publicznych (DZ. U. z 2024 poz 1320).
g. zaistniały inne przyczyny, których mimo dołożenia najwyższej staranności, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-27 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- "Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach"
- Dostawa subskrypcji oprogramowania Microsoft 365 Business Standard lub równoważnego
- Sukcesywny zakup środków ochrony indywidualnej
- Remont dwóch lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych administrowanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Tychach - ROM IV
- Remont dwóch lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych administrowanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Tychach - ROM I
- Remont pomieszczeń w budynku biurowym ul. Budowlanych 41 w Tychach
więcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych z terenu gminy Miasto Inowrocław w 2026 r."
- "Świadczenie usługi schronienia osobom bezdomnym z terenu gminy Starogard Gdański" - nr OPS.252.1.SDB.2025
- "Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tychach"
- "Zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Miasta Chodzieży w 2026 r."
- Świadczenie schronienia osobom bezdomnym - klientom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży
- Świadczenie usług schronienia w 2026 roku dla osób bezdomnych oraz dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Żninie.
więcej: Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





