Ogłoszenie z dnia 2025-11-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jedn. org. w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez.."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GRODZISKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Daleka 11a
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiat-grodziski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat-grodziski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jedn. org. w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez.."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f6aa3a9-9751-465a-aa10-303b2172553d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00538452
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00681553/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Zakup zestawu narzędzi hydraulicznych akumulatorowych oraz defibrylatorów AED i zestawów ratownictwa medycznego R1.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415), składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452) - dalej jako „rozporządzenie”.
2. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (§ 2 ust. 1 rozporządzenia).
3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w § 2 ust. 1 rozporządzenia, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 rozporządzenia (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).
4. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku (§ 4 ust. 1 rozporządzenia).
cd w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): XXXIII. Ochrona danych osobowych osób fizycznych i klauzula informacyjna z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „rozporządzeniem 2016/679”.
1. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia 2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale XXXIV, do upływu terminu na ich wniesienie.
2. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
3. Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
4. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
5. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w ust. 3 i art. 18 ust. 3-6 Pzp, stosuje się odpowiednio.
6. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
8. W postępowaniu są przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzenia 2016/679. Dane te mogą dotyczyć w szczególności samego wykonawcy (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą), jego pełnomocnika (osoby fizycznej), jak też informacji o osobach, które w swojej ofercie wykonawca przedkłada celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia.
9. W postępowaniu i po zakończeniu postępowania do przetwarzania danych osobowych osób fizycznych stosuje się przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są: zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych oraz defibrylatory AED i zestawy ratownictwa medycznego R1 zgodnie z poniższymi dwoma niezależnymi częściami.
1.1 CZĘŚĆ I - zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych
1.2 CZĘŚĆ II - półautomatyczny defibrylator AED oraz modułowy plecak R1.
2. CZĘŚĆ I:
2.1. Opis ogólny zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego zestawu akumulatorowych hydraulicznych narzędzi ratowniczych wraz z akcesoriami. Należy podać markę i typ każdego urządzenia. Do oferty należy dołączyć kopie świadectw dopuszczenia do użytkowania CNBOP poszczególnych urządzeń (wymaganych przepisami) oraz broszury/katalogi potwierdzające parametry techniczne sprzętu itp. Urządzenia fabrycznie nowe, rok produkcji nie wcześniejszy niż 2024. Wszystkie narzędzia w zestawie zasilane z akumulatorów.
2.2. Parametry techniczne:
Zestaw akumulatorowych hydraulicznych narzędzi ratowniczych składający się co najmniej z następujących elementów:
1)
nożyce typu min. BC – 1 szt. o minimalnych parametrach:
−
ciśnienie robocze: 720/72 bar/MPa
−
rozwarcie ostrzy min. 182 mm
−
maks. siła cięcia: 1389/141.6 kN/t
−
pręt okrągły (S235 wg EN 31204): min. 41 mm
−
IP57 (możliwość pracy w zanurzeniu)
−
waga urządzenia gotowego do pracy max. 21.5 kg
−
6 punktowe oświetlenie led wbudowane w rękojeść
−
Ostrza skośne (30stopni)
−
Dwa biegi pracy urządzenia (tryb precyzyjny, tryb szybki)
−
Możliwość ładowania baterii bezpośrednio na narzędziu ( bez konieczności wyjmowania baterii z urządzenia)
2)
rozpieracz typu min. AS– 1 szt. o zdolności cięcia min. H o minimalnych parametrach:
−
ciśnienie robocze : 720 / 72 bar/MPa
−
szerokość rozpierania min. 725 mm
−
maks. siła rozpierania min. 366 / 37.3 kN/t
−
min. siła rozpierania 25 mm od końcówek zgodnie z normą EN 13204 : 54 / 5,5 kN/t
−
siła ściskania min. 135 / 13.8 kN/t
−
siła ciągnięcia min. 67 / 6.8 kN/t
−
zakres ciągnięcia max. 610 mm
−
klasyfikacja wg EN 13204 - AS54/725-21.0
−
IP57 (możliwość pracy w zanurzeniu)
−
waga urządzenia gotowego do pracy max. 21 kg
−
6 punktowe oświetlenie led wbudowane w rękojeść
−
Końcówki z zębami chwytnymi ( typu zęby rekina)
−
Dwa biegi pracy urządzenia (tryb precyzyjny, tryb szybki)
Możliwość ładowania baterii bezpośrednio na narzędziu ( bez konieczności wyjmowania baterii z urządzenia)
3)
Rozpieracz teleskopowy – 1 szt. o minimalnych parametrach:
−
wbudowane oświetleniem LED po stronie tłoka i podstawy,
−
wbudowany w głowicy roboczej wskaźnik laserowy
−
max. ciśnienie robocze: 540 / 54 (bar/Mpa)
−
skok tłoka 1: 405 mm
−
skok tłoka 2: 382 mm
−
całkowity skok tłoków:787 mm
−
długość narzędzia zsuniętego: 578 mm
−
długość narzędzia rozsuniętego: 1365 mm
−
wyposażony w przedłużkę umożliwiającą rozpieranie elementów na odległość do 1804 mm
−
max. siła rozpierania 1 tłok 136 / 13.9 (kN / t)
−
max. siła rozpierania 2 tłok 65 / 6.6 (kN / t)
−
IP57 (możliwość pracy w zanurzeniu)
−
waga urządzenia gotowego do pracy 20,5 kg
4)
Akumulator – 5 szt. dedykowany do w/w narzędzi hydraulicznych o minimalnych parametrach:
−
kompatybilny z każdym z wymienionych wyżej urządzeń,
−
napięcie znamionowe 28 V,
−
pojemność 8 Ah,
−
zewnętrzny ledowy wskaźnik poziomu naładowania akumulatora,
−
IP68,
−
czas ładowania do 69 min,
−
waga 1.6 kg,
−
wymiary max 188 x 107 x 110 mm,
5)
Dedykowana ładowarka sieciowa 2 szt. do ładowania akumulatorów zasilających w/w narzędzia ratownicze o minimalnych parametrach:
−
napięcie zasilania 100-240 V, 28VDC, 3.3A
−
częstotliwość 50-60 Hz
−
dł. przewodu 1.8 m
−
waga 1.6 kg
−
wymiary max 222 x 170 x 153 mm
6)
Dedykowana ładowarka samochodowa– 1 szt. do ładowania akumulatorów zasilających w/w narzędzia ratownicze o minimalnych parametrach:
−
dł. przewodu 1.8 m
−
wtyczka samochodowa typu ISO 4165
−
waga 1.6 kg
−
wymiary max 222 x 170 x 153 mm
7)
Kabel do ładowania narzędzi – 3 szt. o minimalnych parametrach:
−
kabel magnetyczny do połączenia ładowarki z narzędziem umożliwiający ładowanie akumulatora na narzędziu
−
zapewniający automatyczne rozłączanie się przy wyjmowaniu narzędzia
−
waga 0,3 kg
8)
Adapter zasilania sieciowego– 1 szt.
−
adapter zasilający narzędzie akumulatorowe ze źródła prądu przemiennego 100 -240 V
−
długość przewodu zasilającego - 1.8m
−
IP66
9)
Przedłużka do rozpieracza– 1 szt.
−
przedłużka łatwa w montażu i kompatybilna z rozpieraczem o którym mowa w punkcie 3.
−
długość min. 430 mm.
−
waga max: 4.7 kg
10)
Zestaw wsporników krzyżowych do rozpieracza
−
Wsporniki krzyżowe (2szt.) do rozpieracza zapewniające stabilne oparcie dla
rozpieracza kolumnowego wskazanego w punkcie 3.
−
maksymalne obciążenie 10 t
−
wymiary 415 x 415 x 172 mm
−
waga max 13 kg
11)
Gwarancja min. 24 miesiące
12)
Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć zgodnie z zawartą umową i wydać Zamawiającemu w dniu odbioru:
−
instrukcję obsługi i konserwacji dla każdego urządzenia w języku polskim,
−
książki serwisowe i karty gwarancyjne dla każdego urządzenia w języku polskim,
−
kopie świadectw dopuszczenia do użytkowania CNBOP dla poszczególnych urządzeń (wymaganych przepisami).
13)
W dniu odbioru Wykonawca przeprowadzi szkolenie z obsługi urządzeń
14)
Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy 14 dni od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 43328100-9 - Urządzenia hydrauliczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: I część postępowania:
Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jednostek organizacyjnych w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez zakup zestawu narzędzi hydraulicznych akumulatorowych.
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp Kryterium Znaczenie
Procentowe kryterium Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1. Cena (C) 60% 60 punktów
Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych (G) 40% 40 punktów
1) Zasady oceny kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = Cmin/Ci • Max (C)
gdzie:
Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Ci cena oferty "i";
Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".
2) Zasady oceny w kryterium „Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych” (G)
W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych”, oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G) ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych”
Gi Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych w ofercie ”i”;
Gmax Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych”.
UWAGA !
1. Najkrótszy okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych - 24 m-ce
2. Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych - 36 m-cy
/ w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 36 m-cy
Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji 36 m-cy/
W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie wpisze żadnego okresu gwarancji oferta zostanie odrzucona. W przypadku kiedy Wykonawca wpisze w formularzu oferty okres gwarancji poniżej 24 miesięcy Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.
Zamawiający wymaga podania okresu gwarancji w pełnych miesiącach. W przypadku gdy Wykonawca poda okres w niepełnych miesiącach np. 36,5 miesiąca zostanie on przeliczony przez Zamawiającego na pełne miesiące w zaokrągleniu w dół.
W przypadku podania okresu gwarancji w innej jednostce np. godziny, minuty czy dni Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jako niezgodną z SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji na zestaw narzędzi hydraulicznych akumulatorowych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Opis ogólny zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest półautomatyczny defibrylator AED, przenośny i łatwy w obsłudze dzięki instrukcjom głosowym. Musi posiadać dwufazową falę i pozwalać na defibrylację dorosłych i dzieci za pomocą uniwersalnych elektrod oraz być odpornym na kurz i wodę min. (IP55). Modułowy plecak R1 PRO zgodny z KSRG skompletowany zgodnie z wytycznymi Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.
3.2. Parametry techniczne - defibrylator AED
Poziom ochrony IP - IP 55
Odporność na upadki - 1,22 m
Odporność na nacisk - 500 kg
Zakres temperatury pracy od -20°C do 50°C
Zakres temperatury długotrwałego przechowywania (powyżej 7 dni) od 0°C do 50°C
Standardowy okres gwarancji producenta na AED min. 5 lat
Instrukcja prowadzenia RKO
Metronom
Funkcja szkoleniowa
Częstotliwość autotestów
Okres przydatności elektrod min. 24 miesiące
Uniwersalne elektrody dla dzieci i dorosłych
Detekcja wyschniętych elektrod
Okres gwarancji producenta na baterię min. 48 miesięcy
Ilość defibrylacji maksymalną energią - 200
Sposób zasilania urządzenia bateria litowo- manganowa
3.3. Minimalne wyposażenie modułowego plecaka R1 PRO
•
Nożyczki - 1 szt.
•
Opaska zaciskowa CAT gen.7 oryginalna (czarna) - 2 szt.
•
Mini marker permanentny TRAUMAKIT - 1 szt.
•
Opatrunek Hemostatyczny Axiostat 7,6cmx150cm - 1 szt.
•
Opatrunek wentylowy typu BCS - 2 szt.
•
Worek na amputację z zamknięciem - 2 szt.
•
Plaster z opatrunkiem, 6cm x 1m - 1 szt.
•
Opatrunek indywidualny typu W2 - 2 szt.
•
Przylepiec bez opatrunku 5cm x 5m - 2 szt.
•
Kompres gazowy jałowy 10cmx10cm x 3szt. - 4 szt.
•
Gaza opatrunkowa jałowa 0,5 m2 - 5 szt.
•
Gaza opatrunkowa jałowa 1m2 - 5 szt.
•
Rękawiczki nitrylowe rozm. M (para) - 10 szt.
•
Rękawiczki nitrylowe rozm. L (para) - 10 szt.
•
Maseczka 3-warstwowa chirurgiczna - 6 szt.
•
Maska KN95/FFP2 - 4 szt.
•
Okulary ochronne - 2 szt.
•
Płyn do dezynfekcji rąk 250ml - 1 szt.
•
Worek na odpady 35l - 2 szt.
•
Folia do przykrycia zwłok z parą rękawiczek - 3 szt.
•
Aparat do płukania oka - 1 szt.
•
Sól fizjologiczna NaCl 250ml - 2 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy Burncare 5x15cm - 4 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy Burncare 10x10cm - 3 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy Burncare 20x20 cm - 4 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy Burncare 20x45 cm - 2 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy Burncare 30x40 cm - maska - 2 szt.
•
Opatrunek hydrożelowy BurnCare spray - 120ml - 2 szt.
•
Siatka opatrunkowa nr. 6, 1m - 3 szt.
•
Folia NRC / koc termiczny - 5 szt.
•
Pas do stabilizacji złamań miednicy - 1 szt.
•
Chusta trójkątna bawełniana - 4 szt.
•
Bandaż / Opaska dziana 10cm x 4m - 8 szt.
•
Opaska elastyczna z zapinką 10cm x 4m - 3 szt.
•
Opaska elastyczna z zapinką 12cm x 4m - 3 szt.
•
Maska krtaniowa LMA 3,4,5 - 1/1/1 szt.
•
Pulsoksymetr - 1 szt.
•
Strzykawka 50ml - 3 szt.
•
Lubrykant 5g - 3 szt.
•
Wąsy tlenowe - 3 szt.
•
Maska tlenowa z rezerwuarem i drenem dla dzieci - 1 szt.
•
Maska tlenowa z rezerwuarem i drenem dla dorosłych - 2 szt.
•
Dren tlenowy 10m - 1 szt.
•
Resuscytator dla dorosłych (dren, rezerwuar, maska 5) - 1 szt.
•
Maska do resuscytatora rozm. 4 - 1 szt.
•
Filtr oddechowy bakteryjno-wirusowy - 3 szt.
•
Rurka ustno-gardłowa rozmiar: 3,4,5 - 1/1/1 szt.
•
Resuscytator dla dzieci (dren, rezerwuar, maska 2) - 1 szt.
•
Maska do resuscytatora rozm. 3 - 1 szt.
•
Filtr oddechowy bakteryjno-wirusowy - 2 szt.
•
Rurka ustno-gardłowa rozmiar: 0,1,2 - 1/1/1 szt.
•
Ssak ręczny – 1 szt.
•
Kołnierz ortopedyczny, regulowany dla dzieci – 1 szt.
•
Kołnierz ortopedyczny, regulowany dla dorosłych – 2 szt.
•
Butla tlenowa aluminiowa 2,0L z zaworem – 1 szt.
•
Reduktor Mediselect II – 1 szt.
3.4. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy 14 dni od dnia zawarcia umowy.
3.5. Wykonawca dostarczy urządzenia do siedziby Zamawiającego zgodnie z zawartą umową.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33182100-0 - Defibrylatory
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33141623-3 - Zestawy pierwszej pomocy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jednostek organizacyjnych w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez zakup defibrylatorów AED
i zestawów ratownictwa medycznego R1.
2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp Kryterium Znaczenie
Procentowe kryterium Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
2. Cena (C) 60% 60 punktów
Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED (G) 40% 40 punktów
3) Zasady oceny kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = Cmin/Ci • Max (C)
gdzie:
Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Ci cena oferty "i";
Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".
4) Zasady oceny w kryterium „Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED” (G)
W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED”, oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G) ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED”
Gi Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED w ofercie ”i”;
Gmax Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED”.
UWAGA !
1. Najkrótszy okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED – 5 lat
2. Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED – 10 lat
/ w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 10 lat
Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji 10 lat/
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji na defibrylator AED
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następującewarunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
la postępowania warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie (a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje):
w zakresie I części postępowania, tj. Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez
doposażenie powiatowych jednostek organizacyjnych w zasoby sprzętowe,
umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej
państwa poprzez zakup zestawu narzędzi hydraulicznych akumulatorowych.
• minimum dwie dostawy zestawu narzędzi hydraulicznych akumulatorowych o
wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto (kwota ta dotyczy odrębnie każdej z
dostaw)
w zakresie II części postępowania, tj. Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez
doposażenie powiatowych jednostek organizacyjnych w zasoby sprzętowe,
umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej
państwa poprzez zakup defibrylatorów AED i zestawów ratownictwa medycznego
Rl.
• minimum dwie dostawy sprzętu medycznego o wartości nie mniejszej niż 280.000,00
zł brutto (kwota ta dotyczy odrębnie każdej z dostaw)
W przypadku świadczeń nadal wykonywanych ww. kwoty powinny być osiągnięte (jako
wykonane dostawy) na dzień złożenia ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 20234 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 Pzp, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 2, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 2, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 powyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1 powyżej stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego tj.:
1) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
6. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt 5 ppkt 1) powyżej , liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz braku podstaw do
wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Jeżeli w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego działa osoba, której
umocowanie do ich reprezentowania nie wynika z dokumentów, takich jak odpis lub informacje z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, zamawiający
może żądać pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawców.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za
pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany postanowień umowy w szczególności w przypadku:
1)
gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiana stawki podatku od towarów i usług. Wynagrodzenie przewidziane niniejszą umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług,
2)
wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na realizację umowy, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający dopuszcza wydłużenie terminu realizacji umowy o czas usunięcia tych przyczyn, z zastrzeżeniem możliwości wydłużenia terminu do rozliczenia projektu, o którym mowa w § 1 niniejszej Umowy.
2.
Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1.
3.
Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.
4.
Zmiany umowy mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności za zgodą obu stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-26 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-26 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-25
INNE PRZETARGI Z GRODZISKA MAZOWIECKIEGO
- "Świadczenie usług zdrowotnych ponadpodstawowej terapii leczenia uzależnień i współuzależnienia"
- "Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jedn. org. w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez.."
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim
- Wzmocnienie nawierzchni drogi powiatowej nr 1513W w Kopiskach
- " Remont budynku Zespołu Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim po pożarze - etap II" - remont Sali gimnastycznej - postępowanie nr ZP.272.1.28.202.
- Budowa odcinka ścieżki pieszo-rowerowej ul. Jabłoniowa w Książenicach i w Urszulinie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia na potrzeby realizacji zadań OLiOC w Gminie Lipnica Wielka
- Zakup i dostawa wyposażenia magazynowego oraz sprzętu ratowniczego i ochronnego na potrzeby OLiOC na terenie gminy Stare Babice
- Dostawa defibrylatorów - 3 szt. oraz urządzeń do mechanicznej kompresji klatki piersiowej - 2 szt.
- Doposażenie bazy magazynowej w sprzęt niezbędny do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
- "Podniesienie poziomu ochrony ludności poprzez doposażenie powiatowych jedn. org. w zasoby sprzętowe, umożliwiające skuteczne reagowanie w stanach stałej i pełnej gotowości obronnej państwa poprzez.."
- Dostawa sprzętu medycznego dla potrzeb Bieszczadzkiego Pogotowia Ratunkowego SPZOZ w Sanoku
więcej: Zestawy pierwszej pomocy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





