Ogłoszenie z dnia 2025-11-17
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH PRZYCZEP
ze zbiornikiem na wodę pitną o pojemności min. 5000 litrów
na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510620050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Oficerska 16A
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-218
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: galikp@pwik.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwik.olsztyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Olsztynie
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 739 040 3323
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Oficerska 16A
1.11.4.) Miejscowość: Olsztyn
1.11.5.) Kod pocztowy: 10-218
1.11.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: galikp@pwik.olsztyn.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.pwik.olsztyn.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH PRZYCZEP
ze zbiornikiem na wodę pitną o pojemności min. 5000 litrów
na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80d87e6e-3c1c-495a-8a4f-ff22fc6203dc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00535845
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej opisane w ROZDZIALE X SWZ— INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1 i2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia -Załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.262.50.2025.RZM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 200000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest jednorazowa dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych przyczep ze zbiornikiem na wodę pitną o pojemności min. 5000 litrów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144212-7 - Cysterny do transportu wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert.
2. Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone. według jednego kryterium – cena – waga 100% najniższa cena (brutto). Najkorzystniejsza oferta to oferta z najniższą ceną.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta wykonawcy wynosi 100 pkt.
Wartość punktowa C w kryterium CENA wyliczana będzie według wzoru:
C = [100 x C min] / [C n x 100%]
gdzie:
C min – łączne wynagrodzenie brutto najniższe wśród ocenianych ofert
C n - łączne wynagrodzenie brutto ocenianej ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ustawy Pzp dotyczących:1) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie o charakterze i złożoności technologicznej porównywalnej do niniejszego zamówienia tj. dostawę nowych przyczep ze zbiornikiem na wodę pitną o pojemności min. 5000l o wartości powyżej 50 000 zł brutto każde;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy żąda:
a) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w ROZDZIALE VI ust. 1, o których mowa w art.
108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy PZP;
b) oświadczenia wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U.
z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
d) oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczące przesłanek wykluczenia z
art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu żąda dokumentów:
1) potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - wzór sporządzony wg wzoru - Załącznik Nr 4;
2) potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
• wymagań i warunków dotyczących przedmiotu zamówienia określonych w SWZ – treść zawarta jest w Załącznik Nr 3;
• wymagań i warunków realizacji umowy oraz gwarancji na zasadach określonych przez Zamawiającego – treść zawarta jest w Załącznik Nr 3;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Przedmiotowe środki dowodowe wykonawca składa wraz z ofertą.2. W celu potwierdzenia zgodności oferowanej przez wykonawcę dostawy z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia zamawiający żąda dołączenia do oferty oświadczenia, że cysterna posiada atest Państwowego Zakładu Higieny (PZH) w Warszawie dopuszczający cysternę do kontaktu z wodą pitną;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli przedmiotowe środki dowodowe nie zostaną złożone wraz z ofertą, wykonawca zostanie wezwany do uzupełnienie ich zgodnie z art.107 ustawy Pzp. Zamawiający może również wyjaśniać treść przedmiotowego środka dowodowego.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonychw art. 58 ustawy Pzp.
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego;
Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty.
2) Zamawiający nie wymaga od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej
formy prawnej w celu złożenia oferty.
3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Wykonawcy, o których mowa, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy zgodnie z art. 445
ust.1 ustawy Pzp.
4) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający żąda
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców
zgodnie z art. 59 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1605 z późn. zm.), Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy po jej zawarciu, pod warunkiem zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności oraz uzyskania zgody obu Stron.2. W szczególności Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w przypadku:
1) aktualizacji danych Wykonawcy, w tym zmiany nazwy, adresu siedziby, numeru rachunku bankowego, formy prawnej, NIP lub REGON – o ile nie wpływa to na prawidłową realizację umowy,
2) zmiany terminu realizacji umowy, jeżeli:
a) wystąpią okoliczności niezależne od Stron, w tym działanie siły wyższej,
b) wystąpią przeszkody spowodowane działaniem osób trzecich, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności,
c) wystąpią inne uzasadnione przyczyny organizacyjne lub techniczne leżące po stronie Zamawiającego, które uniemożliwiają przyjęcie dostawy w pierwotnie ustalonym terminie,przy czym zmiana terminu może obejmować wydłużenie okresu realizacji umowy o czas trwania przeszkody oraz o czas niezbędny do wznowienia realizacji.
3. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, w szczególności: klęski żywiołowe, pożary, powodzie, zamieszki, działania wojenne, epidemie, nagłe przerwy w dostawie energii lub inne zdarzenia o podobnym charakterze.
4. Warunkiem dokonania zmiany umowy jest:
1. złożenie przez Stronę wniosku o zmianę w formie pisemnej,
2. udokumentowanie okoliczności uzasadniających zmianę,
3. przedstawienie wniosku zawierającego:
a) opis proponowanej zmiany,
b) uzasadnienie zmiany
c) pis wpływu zmiany na termin, sposób lub koszty realizacji umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z dokumentami wymienionymi w Rozdziale XIII SWZ ust. 4 należy umieścić na platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik_olsztyn/proceedings do upływu terminu wymienionego w ust. 1.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Wykonawca może zaprosić jednocześnie 3 najwyżej ocenionych wykonawców do negocjacji ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, jeżeli nie podlegały one odrzuceniu (przy czym wykonawcy nie mają obowiązkuuczestniczenia w negocjacjach).
Oferty będą oceniane wg jednego kryterium - cena - waga 100%
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Dozorowanie obiektów i mienia na cmentarzach komunalnych przy ul. Poprzecznej 9B i przy ul. Wadąskiej 11 w Olsztynie"
- Dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych do oznaczania aminokwasów po hydrolizie kwasowej - 1 sztuka na ok. 150 prób wraz ze standardem aminokwasów
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Olsztynie i Zamiejscowych Stanowisk Pracy Zamawiającego
- Świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia oraz posesji części prokuratur okręgu olsztyńskiego
- "Zakup wraz z dostawą 5 szt. mobilnych agregatów prądotwórczych dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie z podziałem na 5 części."
- Świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia oraz posesji części prokuratur okręgu olsztyńskiego
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu w ramach zadania pn. Realizacja Programu OLiOC w 2025 roku na terenie Gminy Lubochnia w zakresie zadań własnych"
- "Zakup i dostawa mobilnego agregatu prądotwórczego, przyczepy/cysterny do przewozu wody pitnej, namiotów pneumatycznych na potrzeby ochrony ludności z terenu gminy Nowinka."
- Zakup zbiornika wody 1500l izolowanego na przyczepce dwuosiowej z zaczepem kulowym
- Dostawa 1 szt. cysterny do wody pitnej dla Gminy Puńsk
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu ciężarowego cysterny do transportu wody pitnej
- Zakup i dostarczenia dwóch cystern do wody pitnej na przyczepie wraz z wyposażeniem.
więcej: Cysterny do transportu wody »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





