Ogłoszenie z dnia 2025-11-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00473790/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej oraz zakup i odbiór energii elektrycznej z OZE
wraz z usługą bilansowania handlowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050243985
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 26
1.5.2.) Miejscowość: Siemiatycze
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pksiemiatycze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pksiemiatycze.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-57517caa-a763-4b1f-89c6-1bbc1b7472f71.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej oraz zakup i odbiór energii elektrycznej z OZEwraz z usługą bilansowania handlowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57517caa-a763-4b1f-89c6-1bbc1b7472f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00531134
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00473790
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZEC. 4910.01.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. do obiektów należących do Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. będących w grupach taryfowych:
1) B23 - 3 obiekty,
2) C21 - 2 obiekty,
3) C12A - 7 obiektów,
4) C11 - 67 obiektów.
2. Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo do odkupu nadwyżek energii elektrycznej, wytworzonych w mikroinstalacjach (elektrownie fotowoltaiczne + elektrownia wodna), które Zamawiający posiada. Dokładne dane związane z punktami znajdują się w Załączniku nr. 10 do SWZ.
3. Zakupioną energię elektryczną Zamawiający będzie zużywał na potrzeby działalności własnej, jako odbiorca końcowy.
4. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie 12 miesięcy wynosi 1974,311 MWh. Szacunkowa ilość zamawianej energii ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Szacunkowa ilość energii elektrycznej może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) w okresie objętym zamówieniem. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii, przy czym Zamawiający gwarantuje, iż minimalna ilość energii jaką zakupi w okresie obowiązywania umowy wynosi 1579,45 MWh.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości punktów poboru energii elektrycznej w trakcie trwania umowy. Zmiana nie może przekroczyć 5 punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr. 9 do SWZ.
6. Odkup energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacjach OZE Zamawiającego w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r., oddanej do sieci OSD w szacunkowej ilości około 41,5 MWh.
7. Zamawiający informuje, że wolumen zużycia energii elektrycznej ujęty w postępowaniu został pomniejszony o szacowaną „autokonsumpcję” energii wyprodukowanej z posiadanych mikroinstalacji.
8. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie – Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (tekst jednolity Dz.U. 2024 poz. 266 ze zm.) przepisach wykonawczych tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (tekst jednolity Dz.U. 2025 poz. 919), taryfie dla energii elektrycznej sprzedawcy, taryfie dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucji (IRiESD) oraz ogólnie obowiązujących przepisach prawnych.
9. Zamawiający na czas trwania umowy, posiada umowy dystrybucyjne dla wszystkich punktów PPE.
10. Zamawiający informuje, że umowy o świadczenie usług dystrybucji są zawarte na czas nieokreślony.
11. Zamawiający dopuszcza stosowanie wzorów niezbędnych pełnomocnictw stosowanych przez Wykonawcę, o ile nie są one sprzeczne z zapisami umowy.
12. Rozliczenie za sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg cen jednostkowych określonych w Formularzu cenowym oferty.
13. Rozliczenie za odkup energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych.
14. Zamawiający dopuszcza zawarcie umów na odkup energii na wzorach Wykonawcy, o ile będą one spełniały wymagania Zamawiającego, a ewentualne rozbieżności zostaną uwzględnione przez Wykonawcę.
15. Zakup energii elektrycznej taryf Bxx i Cxx oraz odkup musi odbywać się u jednego sprzedawcy.
16. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy oraz posiadanie przez Zamawiającego ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.
17. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, na mocy uzyskanych od Zamawiającego pełnomocnictw, obsługującego punkty poboru energii określone w SWZ, w ramach której wykona następujące czynności:
1) zgłosi właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (OSD) do realizacji umowy sprzedaży energii elektrycznej zawarte pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą,
2) dokona u OSD właściwego zgłoszenia zmiany POB dla punktów wytwórczych Zamawiającego,
3) będzie reprezentował Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w sprawach związanych z procedurą zmiany sprzedawcy,
4) dokona wszelkich innych czynności, w tym składania oświadczeń woli i wiedzy, związanych z czynnościami, o których mowa w punktach powyżej,
5) zawrze umowy sprzedaży energii elektrycznej z Zamawiającym w odniesieniu do wszystkich punktów poboru energii elektrycznej określonych w OPZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1143777,59 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1207401,75 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1143777,59 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: IEN Energy Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 146664741
7.3.3) Ulica: ul. Kolady 3
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-691
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1143777,59 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2026-01-01 do 2026-12-31INNE PRZETARGI Z SIEMIATYCZ
- Sukcesywna dostawa żwiru budowlanego 0 - 16 mm w roku 2026
- Sukcesywna dostawa piasku płukanego 0 - 2 mm w roku 2026
- Sukcesywna dostawa żwiru płukanego 2 - 8 mm w roku 2026
- Sukcesywna dostawa żwiru płukanego 8 - 16 mm w roku 2025
- Dostawa atestowanej stali do produkcji wyrobów budowlanych w roku 2025. Część 6.
- Dostawa sprzętu do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach w ramach projektu pn. "Cyberbezpieczny samorząd"
więcej: przetargi w Siemiatyczach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprzedaż energii elektrycznej.
- Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Krzywda wraz z budową sieci kanalizacji sanitarnej
- Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą bilansowania energii z instalacji OZE dla Sudeckiej Grupy Zakupowej
- Dostawa energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026r. do 31.12.2026r.
- Gmina Piątnica. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) na rok 2026
- Zakup energii elektrycznej do 17 punktów poboru energii należących do Oddziału Regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Olsztynie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





