eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok¦wiadczenie us³ug pocztowych w zakresie realizacji przekazów pocztowych na rzecz Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.



Og³oszenie z dnia 2022-12-29


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug pocztowych w zakresie realizacji przekazów pocztowych na rzecz Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIEJSKI O¦RODEK POMOCY RODZINIE W BIA£YMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002333177

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Malmeda Icchoka 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-440

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 879 79 50

1.5.8.) Numer faksu: 85 879 79 51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopr.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug pocztowych w zakresie realizacji przekazów pocztowych na rzecz Miejskiego O¶rodka Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e9a0859d-8783-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00523351

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00025835/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.1 Us³ugi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek listowych oraz w zakresie nadawania przekazów pocztowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://bipmopr.um.bialystok.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
- dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
- dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zwi±zku
z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem,
b) Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej tj.:
- sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej
przegl±darki internetowej;
- zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2,
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.,
c) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp,
doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar,
gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc,
d) Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
- plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format
kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu
otwarcia ofert,
e) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss)generowany wg czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.
2. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów lub o¶wiadczeñ elektronicznych, podmiotowych ¶rodków
dowodowych lub cyfrowego odwzorowania podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych informacji sporz±dzonych pierwotnie w
postaci papierowej, przyjmuje siê datê z³o¿enia/wys³ania na Platformie.
3. W sytuacji awarii Platformy lub przerwy technicznej dzia³ania Platformy Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty
elektronicznej na adres sekretariat@mopr.bialystok.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem
danych osobowych jest Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie w Bia³ymstoku ul. Malmeda Icchoka 8, 15-440 Bia³ystok (nr tel. 85 879 79
50, e-mail:sekretariat@mopr.bialystok.pl).
2. W sprawach zwi±zanych z danymi Wykonawcy mo¿na kontaktowaæ siê z inspektorem ochrony danych osobowych: kontakt pod nr
telefonu: 85 879 79 84 lub pod adresem mail:iod@mopr.bialystok.pl.
3. Zamawiaj±cy przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym
Og³oszenie nr 2022/BZP 00320670/01 z dnia 2022-08-25
2022-08-25 Biuletyn Zamówieñ Publicznych Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na
podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym
rozpowszechnianiem.
4. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym
postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
5. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub
podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP.
6. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± tak¿e upowa¿nieni pracownicy Zamawiaj±cego oraz spó³ka Otwarty Rynek
Elektroniczny S.A. z siedzib± w warszawie (02 -672) przy ul. Domalewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego
Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy KrajowegoRejestru S±dowego pod numerem KRS:0000041441, REGON 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel
Platformy Zakupowej, na której Zamawiaj±cy prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem
https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl.
6. Dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata.
7. Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy (w przypadku, gdy skorzystanie z
tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku , Wykonawca mo¿e zostaæ zobowi±zany do
wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie
zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie
niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej
lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
pañstwa cz³onkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie danych
osobowych dotycz±cych wykonawcy narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia mog± zostaæ przekazane podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us³ugi prawne, i konsultingowe.
2. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.
3. Dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów publicznych i urzêdów pañstwowych lub innych podmiotów upowa¿nionych
na podstawie przepisów prawa lub wykonuj±cych zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln± wobec Zamawiaj±cego. Dane osobowe s± przekazywane do podmiotów przetwarzaj±cych dane w imieniu administratora danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.1.12.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie przez Wykonawcê na rzecz Zamawiaj±cego, us³ug pocztowych w obrocie krajowym w zakresie realizacji przekazów pocztowych ze ¶wiadczeniami pieniê¿nymi z zakresu pomocy spo³ecznej, ¶wiadczeñ rodzinnych, ¶wiadczeñ os³onowych oraz ¶wiadczeñ pieniê¿nych w zakresie zmniejszenia wydatków z tytu³u op³at za gospodarowanie odpadami komunalnymi i innymi ¶wiadczeniami, w wysoko¶ciach okre¶lonych w przekazach pocztowych, adresatom, w miejscach wskazanych przez Zamawiaj±cego oraz zwrot przekazów pocztowych do Zamawiaj±cego po wyczerpaniu mo¿liwo¶ci dorêczenia/wydania odbiorcy.

2. Przewidywane ilo¶ci i kwoty przekazów pocztowych nadawanych przez Zamawiaj±cego w okresie realizacji zamówienia:
a) ilo¶æ nadawanych przekazów – 10 000 sztuk,
b) ilo¶æ zwrotów przekazów po wyczerpaniu mo¿liwo¶ci jego dorêczenia lub wyp³aty adresatowi - 140 sztuk,
c) szacunkowa miesiêczna kwota przekazów pocztowych – 298 414,67 z³,
c) szacunkowa kwota przekazów pocztowych w okresie realizacji zamówienia – 3 580 976,08 z³.

Okre¶lone powy¿ej ilo¶ci i kwoty przekazów s± wielko¶ciami orientacyjnymi, które w czasie wykonywania us³ugi mog± ulec zmianie, w zale¿no¶ci od bie¿±cych potrzeb Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilo¶ci nadawanych przekazów i ich zwrotów w granicach ok. 20 % z prawem proporcjonalnego zmniejszenia ceny, oraz kwoty warto¶ci przekazów, bêd±cych przedmiotem zamówienia, pod warunkiem nie przekroczenia warto¶ci umowy.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) realizowanie przekazów pocztowych w obrocie krajowym, poprzez dorêczenie kwot ¶wiadczeñ pieniê¿nych z zakresu pomocy spo³ecznej, ¶wiadczeñ rodzinnych, ¶wiadczeñ os³onowych oraz ¶wiadczeñ pieniê¿nych w zakresie zmniejszenia wydatków z tytu³u op³at za gospodarowanie odpadami komunalnymi i innymi ¶wiadczeniami, w wysoko¶ciach okre¶lonych w przekazach pocztowych, adresatom, w miejscach wskazanych przez Zamawiaj±cego,
b) zwrot kwot pieniê¿nych okre¶lonych w przekazach pocztowych do Zamawiaj±cego po wyczerpaniu mo¿liwo¶ci dorêczenia/wydania adresatowi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896 ze zm.) i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.

4. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do dorêczania adresatom kwot pieniê¿nych okre¶lonych w przekazach pocztowych, na ka¿dy wskazany przez Zamawiaj±cego adres na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

5. Wykonawca nie mo¿e ograniczaæ kwoty przekazu.

6. Zamawiaj±cy nadawaæ bêdzie przekazy pocztowe od poniedzia³ku do pi±tku z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w formie elektronicznej, za po¶rednictwem strony internetowej Wykonawcy, za op³at± uiszczan± z góry.

7. Przyjêcie przez Wykonawcê do realizacji us³ugi przekazu pocztowego dokonywane bêdzie przekazem elektronicznym nadawanym poprzez aplikacjê udostêpnion± Zamawiaj±cemu na stronie internetowej Wykonawcy, po spe³nieniu przez Zamawiaj±cego nastêpuj±cych warunków:
a) zalogowaniu siê do aplikacji na stronie internetowej Wykonawcy w celu nadania przekazów,
b) wczytaniu do systemu plików o okre¶lonym formacie i strukturze, w których bêd± umieszczone niezbêdne dane do nadania przekazów lub rejestracji przekazów w systemie,
c) przekazaniu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê ¶rodków pieniê¿nych w wysoko¶ci równej sumie kwot przekazów wraz z wynagrodzeniem za realizacjê przekazów,
d) przyjêcie przekazów do realizacji przez Wykonawcê powinno nast±piæ z chwil± potwierdzenia zgodno¶ci wp³ywu ¶rodków pieniê¿nych na wskazany rachunek bankowy Wykonawcy oraz wygenerowania przez system potwierdzenia nadania przekazów przez Zamawiaj±cego.

8. Aplikacja do wysy³ania przekazów powinna byæ udostêpniona na stronie internetowej Wykonawcy i powinna posiadaæ nastêpuj±ce funkcje:
a) mo¿liwo¶æ pracy wielu u¿ytkowników w tym samym czasie w ramach jednego klienta,
b) logowanie do aplikacji poprzez stronê internetow±,
c) mo¿liwo¶æ rejestracji przekazu rêcznie (dane adresata, kwota przekazu, tytu³, przyczyna zwrotu),
d) automatyczne naliczanie op³at za wysy³ane przekazy,
e) sprawdzanie kodów pocztowych wysy³anych przekazów,
f) mo¿liwo¶æ wprowadzenia przekazów poprzez wczytanie pliku w formacie *.xml,
g) sprawdzenie stanu realizacji przekazu,
h) mo¿liwo¶æ wydrukowania:
- potwierdzenia nadania przekazu,
- pocztowej ksi±¿ki nadawczej,
- raportu stanu realizacji,
- zestawienia zwróconych przekazów,
i) kontrolê procesu nadawania przekazu przez Internet.

9. Wykonawca przeszkoli wyznaczonych pracowników Zamawiaj±cego w zakresie obs³ugi aplikacji do wysy³ania przekazów pocztowych.
10. W przypadku awarii aplikacji do wysy³ania przekazów Zamawiaj±cy i Wykonawca ustal± awaryjn± procedurê nadawania przekazów pocztowych, w szczególno¶ci w zale¿no¶ci od potrzeb: adresy poczty elektronicznej, na które bêd± wysy³ane dane do nadania przekazów, sposób zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostêpem, sposób dostarczenia danych do nadania przekazów na no¶nikach elektronicznych.

11. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dorêczania adresatom kwot pieniê¿nych okre¶lonych w przekazach pocztowych najpó¼niej w pi±tym dniu roboczym po dniu, w którym rachunek bankowy Wykonawcy zostanie uznany kwot± okre¶lon± w przekazach pocztowych wraz z wynagrodzeniem za realizacje przekazów.

12. Za dni robocze uznaje siê dni od poniedzia³ku do pi±tku, z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

13. Dorêczanie adresatom kwot pieniê¿nych okre¶lonych w przekazach pocztowych powinno odbywaæ siê w godzinach pomiêdzy 8:00 a 20:00.

14. Kwotê okre¶lon± w przekazie pocztowym, Wykonawca powinien dorêczyæ adresatowi pod wskazany przez Zamawiaj±cego adres, przedstawicielowi ustawowemu adresata lub pe³nomocnikowi adresata upowa¿nionemu na podstawie pe³nomocnictwa lub osobie pe³noletniej zamieszka³ej razem z adresatem, je¿eli adresat nie z³o¿y³ zastrze¿enia w zakresie dorêczenia przekazu.

15. W przypadku, gdy dorêczenie kwoty pieniê¿nej okre¶lonej w przekazie pocztowym nie bêdzie mo¿liwe z powodu nieobecno¶ci adresata, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do pozostawienia zawiadomienia o próbie dorêczenia (awizo), zawieraj±ce co najmniej nastêpuj±ce informacje:
a) data obecno¶ci dorêczyciela u adresata,
b) podpis lub identyfikator umo¿liwiaj±cy jednoznaczne ustalenie danych osobowych dorêczyciela (np. przypadku reklamacji),
c) termin odbioru i adres placówki pocztowej Wykonawcy, w której mo¿na osobi¶cie odebraæ kwotê przekazu.

16. Wykonawca powinien awizowaæ nieodebrane kwoty pieniê¿ne w placówce Wykonawcy po³o¿onej najbli¿ej wskazanego adresu osoby uprawnionej do otrzymania kwoty okre¶lonej w przekazie pocztowym.

17. Termin awiza up³ywa po 14 dniach licz±c od dnia nastêpnego po dniu pozostawienia zawiadomienia. Po tym terminie jest zwracane do nadawcy.

18. W przypadku, gdy adresat nie odbierze kwoty przekazu we wskazanej placówce Wykonawcy, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do ponownego awizowania, z zachowaniem zasad okre¶lonych w pkt. 4.15. – 4.18. SWZ.

19. Wykonawca powinien dysponowaæ sieci± placówek pocztowych, w których zapewni odbiór niedorêczonych kwot przekazów pocztowych, na terenie ca³ego kraju ( w ka¿dej gminie co najmniej jedna sta³a placówka pocztowa), w tym co najmniej 8 placówkami pocztowymi na terenie miasta Bia³egostoku (co najmniej jedna placówka spe³niaj±c± ni¿ej wymienione wymagania, dzia³aj±ca na terenie pracy ka¿dego z Zespo³ów Pracowników Socjalnych MOPR w Bia³ymstoku).
Placówki pocztowe Wykonawcy powinny byæ:
a) czynne co najmniej przez 6 godzin we wszystkie dni robocze, z wyj±tkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
b) oznakowane w sposób widoczny nazw± b±d¼ logo operatora pocztowego,
c) w przypadku, gdy znajduje siê w lokalu, w którym prowadzona jest inna dzia³alno¶æ gospodarcza, powinny posiadaæ wyodrêbnione stanowisko obs³ugi klientów, gdzie g³ównym zadaniem jest obs³uga klientów w zakresie us³ug pocztowych, oznakowane w sposób widoczny nazw± lub logo operatora pocztowego.

20. Standard wszystkich placówek pocztowych, o których mowa w pkt. 19., powinien zapewniaæ bezpieczeñstwo przechowywania korespondencji oraz gwarantowaæ dochowanie tajemnicy pocztowej, o której mowa w art. 41 ustawy Prawo pocztowe.

21. Kwoty pieniê¿ne okre¶lone w przekazach pocztowych, które nie zostan± wyp³acone adresatowi, Wykonawca jest zobowi±zany zwróciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w terminie 7 dni roboczych po up³ywie terminu do ich odbioru przez adresata przekazu.

22. Wykonawca przekazywaæ bêdzie Zamawiaj±cemu zestawienie niedorêczonych przekazów, zawieraj±ce: imiê i nazwisko adresata, adres, kwotê przekazu, adnotacjê o niedorêczeniu przekazu wraz z przyczyn± ich niedorêczenia.

23. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zg³oszenia wycofania poprawnie nadanego przekazu pocztowego. Wykonawca mo¿e odmówiæ wycofania przekazu, gdy rozpocznie ju¿ realizacjê dorêczania przekazu pocztowego. W przypadku uznania wycofania przekazu, Wykonawca przeka¿e niezw³ocznie kwotê przekazu na rachunek Zamawiaj±cego, nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni roboczych od daty uznania wycofania przekazu pocztowego.

24. Zamawiaj±cy oraz adresat przekazu pocztowego ma prawo zg³oszenia reklamacji w formie pisemnej lub elektronicznej w przypadku niewykonania lub nienale¿ytego wykonania us³ugi, w szczególno¶ci niedorêczenia przekazu lub dorêczenia w innej ni¿ nale¿na kwocie, zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami, tj. ustaw± z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2022r. poz. 896 ze zm.), Rozporz±dzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji us³ugi pocztowej (Dz. U. 2019r. poz. 474), oraz regulaminem ¶wiadczenia us³ug Wykonawcy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, o warto¶ci do 20 % warto¶ci zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegaæ bêd± na powtórzeniu us³ug podobnych do us³ug stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia.
2. Zamówienia, o których mowa w pkt 1. bêd± polega³y na powtórzeniu us³ug zgodnych z us³ugami stanowi±cymi przedmiot niniejszego zamówienia. Zakresem us³ug stanowi±cych przedmiot zamówieñ, o których mowa w pkt 1. bêd± us³ugi pocztowe z zakresu realizacji przekazów pocztowych ze ¶wiadczeniami pieniê¿nymi z zakresu pomocy spo³ecznej, ¶wiadczeñ rodzinnych, ¶wiadczeñ os³onowych oraz ¶wiadczeñ pieniê¿nych w zakresie zmniejszenia wydatków z tytu³u op³at za gospodarowanie odpadami komunalnymi i innymi ¶wiadczeniami, i ich ewentualnych zwrotów lub innymi ¶wiadczeniami.

3. Zamówienia, o których mowa w pkt 1. bêd± udzielane po przeprowadzeniu odrêbnego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej rêki.

4. Zamówienia, o których mowa w pkt 1. bêd± udzielane w przypadku wyst±pienia potrzeby zwiêkszenia zakresu rzeczowego us³ug stanowi±cych przedmiot zamówienia na skutek powierzenia Zamawiaj±cemu nowych zadañ publicznych lub zwiêkszenia zakresu ju¿ realizowanych zadañ.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisany zosta³ w pkt 19 SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: ilo¶æ punktów odbiorczych na terenie miasta Bia³ystok, w których mo¿na odebraæ awizowany przekaz pocztowy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotycz±ce:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie opisu spe³nienia tego warunku udzia³u w postêpowaniu,

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów

 Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ posiada uprawnienia do wykonywania dzia³alno¶ci pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022r. poz. 896 ze zm.). Z wpisu powinno wynikaæ uprawnienie Wykonawcy do wykonywania dzia³alno¶ci pocztowej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej,

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie opisu spe³nienia tego warunku udzia³u w postêpowaniu,

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:

 Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie nale¿ycie wykona³, lub wykonuje co najmniej dwie us³ugi (przy czym w tym przypadku bêdzie liczony okres zrealizowanej czê¶ci przedmiotu umowy) polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug pocztowych w zakresie realizacji przekazów pocztowych, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 50 000,00 z³ brutto ka¿da (w ramach jednej umowy), których okres ¶wiadczenia trwa³ co najmniej 11 miesiêcy.

Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia przez Wykonawców wy¿ej wymienionych warunków na podstawie danych i informacji zawartych w ¿±danym do za³±czenia do oferty – o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy PZP ( zgodnie z wzorem, stanowi±cymi za³±cznik nr 2 do SWZ), oraz w przypadku Wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ, o których mowa w pkt. 13 SWZ, z³o¿onych na wezwanie Zamawiaj±cego potwierdzaj±cych powy¿sze o¶wiadczenia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: d) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ,

e) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) aktualne za¶wiadczenie o wpisie do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie dzia³alno¶ci pocztowej w zakresie realizacji przekazów pocztowych na ca³ym obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896 ze zm.),
b) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie wykluczenia - wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SWZ,

Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje, o których mowa wy¿ej dotycz± us³ug faktycznie przez niego wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych - równie¿ faktycznie przez niego wykonywanych.

c) dowody, ¿e wskazane przez Wykonawcê us³ugi na potwierdzenie spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie do¶wiadczenia zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie,

Dowodami, o których mowa powy¿ej, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

W terminie sk³adania ofert okre¶lonym w pkt 17.1. SWZ Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:

a) wype³niony i podpisany Formularz oferty (sporz±dzony wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1do SWZ,
b) o¶wiadczenie umo¿liwiaj±ce dokonanie oceny ofert w kryterium: ilo¶æ punktów odbiorczych na terenie miasta Bia³ystok, w których mo¿na odebraæ awizowany przekaz pocztowy - na Formularzu oferty,

c) Pe³nomocnictwo - w przypadku, gdy:
- umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych - Wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy,
- Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia - Wykonawcy zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika. Dokument pe³nomocnictwa, z tre¶ci którego bêdzie wynika³o umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców nale¿y za³±czyæ do oferty.
d) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP ( wg. wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 [a i b] do SWZ) jako w³asne o¶wiadczenie Wykonawcy, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

e) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, dla ka¿dego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,

f) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – je¿eli dotyczy
( wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ),

g) zobowi±zanie podmiotu trzeciego albo inny dokument s³u¿±cy wykazaniu udostêpnienia Wykonawcy potencja³u przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 12.5 lit. a SWZ, je¿eli Wykonawca wykazuj±c spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów (wzór zobowi±zania o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ),

h) o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835 ze zm.) - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia przy uwzglêdnieniu poni¿szych warunków:

a) ¿aden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania,

b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy dopuszcza, by warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, spe³nia³ co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, który posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane,

c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy dopuszcza, by warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej spe³nia³ co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, który zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane,

W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± dostawy lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane,

d) w przypadku, o którym mowa w pkt 12.4 lit. b i c SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy PZP, do³±cz± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy – je¿eli dotyczy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ,

e) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy,

f) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,

g) Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 8 do SWZ.
2. Umowa zostanie zawarta na podstawie z³o¿onej oferty Wykonawcy.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci w niej wymienionych z uwzglêdnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-10 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platform pod adresem: https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-10 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-08

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.