eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SycówKonserwacja rzek Widawa oraz Potok Błociec gm. Syców z podziałem na dwa zadania



Ogłoszenie z dnia 2025-11-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Konserwacja rzek Widawa oraz Potok Błociec gm. Syców z podziałem na dwa zadania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Syców

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855370

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 1

1.5.2.) Miejscowość: Syców

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.zmyslona@sycow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sycow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8923be8e-52d1-4cde-9dd3-39160db1dc78

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Konserwacja rzek Widawa oraz Potok Błociec gm. Syców z podziałem na dwa zadania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8923be8e-52d1-4cde-9dd3-39160db1dc78

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00522554

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045635/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Konserwacja rzek Widawa oraz Potok Błociec gm. Syców

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00504121

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ITI.271.18.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 182622,99 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1. Konserwacja rzeki Widawa w km 108+314-98+824, 97+330-96+820, gm. Syców
Prace polegać mają na wykonaniu poniższych czynności:
- Wykoszenie porostów gęstych twardych ze skarp rzeki o szerokości średnio 2,0 m w km 108+314-98+824, 97+330-96+820, obustronnie (2,0x2): tj. łącznie 10 000 m x 4 = 40 000 m2
- Zmulczowanie lub wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szerokości do 2.0 m w km jw. – tj. 40 000 m2
- Ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i podszycia wraz z ich rozdrobnieniem rębakiem w km 108+314-98+824, 97+330-96+820 – 1,5 ha
- Usunięcie występujących zatorów - w postaci połamanych pni, konarów, gałęzi, odpadów stałych zlokalizowanych na odcinku rzeki w km 108+314-98+824, 97+330-96+820 oraz uprzątnięcie terenu przyległego wraz z wywiezieniem – 75 mp
- Usunięcie roślinności (hakowanie) z koryta cieku przy zarośnięciu powierzchni lustra ponad 60 % wraz z równomiernym rozłożeniem wydobytej roślinności – szer. koryta średnio 1,5 m. km 108+314-98+824, 97+330-96+820 tj. łącznie 10 000 m x 1,5 = 15 000 m2
- Oczyszczenie z namułu przepustów rurowych o śr. 1.0 m przy stosunku głębokości zamulenia do średnicy 1/3 – 40 mb
Część 1 jest realizowana ze środków Gminy Syców oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Wybrany oferent podpisze umowę trójstronną.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami

4.5.5.) Wartość części: 147706,26 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Konserwacja rzeki Potok Błociec w km 0+000 – 2+120, gm. Syców
- Wykoszenie obustronne porostów gęstych twardych za skarp rzeki o szerokości 3,0 m w km 0+000-2+120 (w km 0+170-0+970 wykoszenie jednostronne): tj. łącznie 1620 mb x 3m x 2 str. + 500 mb x 3m x 1 str. = 9720 +1500 = 11 220 m2
- Zmulczowanie lub wygrabienie wykoszonych porostów ze skarp o szerokości do 2.0 m w km jw. – tj. 11 220 m2
- Ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i podszycia (wraz z samosiejkami drzew do 50 cm obwodu) wraz i ich rozdrobnieniem rębakiem oraz podcięcie zwisających gałęzi drzew do wysokości 4 m w km 0+000 – 2+120 – 0,5 ha
- Usunięcie występujących zatorów - w postaci połamanych pni, konarów, gałęzi, odpadów stałych zlokalizowanych na odcinku rzeki w km 108+314-98+824, 97+330-96+820 oraz uprzątnięcie terenu przyległego wraz z wywiezieniem – 20 mp
- Usunięcie roślinności (hakowanie) z koryta cieku przy zarośnięciu powierzchni lustra wody do 30 % wraz z równomiernym rozłożeniem wydobytej roślinności – szer. koryta średnio 4,0 m. km 0+000 – 0+670 = 2 680 m2
- Usunięcie roślinności (hakowanie) z koryta cieku przy zarośnięciu powierzchni lustra powyżej 60 % wraz z równomiernym rozłożeniem wydobytej roślinności – szer. koryta średnio 4,0 m. km 0+670 – 2+120 = 5800 m2
- Oczyszczenie z namułu przepustów rurowych o śr. 1.0 m przy stosunku głębokości zamulenia do średnicy 1/3 – 30 mb
Część 2 jest realizowana ze środków Gminy Syców.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami

4.5.5.) Wartość części: 34916,73 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przed terminem otwarcia ofert, z uwagi na wystąpienie okoliczności w w/w art. Pzp uniemożliwiających jego realizację, tj.:
Warunki gruntowe panujące w terenie uległy znacznemu pogorszeniu. Ostatnie opady deszczu w okresie od 02.11.2025 r. do 03.11.2025 r. spowodowały zalanie wielu terenów przyległych do rzeki Widawy. Wykonywanie prac na rzece ciężkim sprzętem jest nie możliwe w wielu miejscach a w pozostałych byłoby utrudnione ze względu na podmokły teren, w którym koparki i ciągniki będą grzęzły (zastosowanie lżejszego sprzętu nie jest możliwe ze względu na parametry i charakterystykę rzeki Widawy). Podmoknięty teren w kilku miejscach uniemożliwi dojechanie do rzeki Widawy. Dodatkowo wizja w terenie wraz z przedstawicielem Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie wykazała, że w wielu miejscach przy rzece Widawie występują pola z nieskoszoną kukurydzą oraz nowymi zasiewami. Nieskoszona kukurydza w kilku miejscach całkowicie uniemożliwia wykonywanie prac w terenie ze względu na brak możliwości dojazdu do rzeki bez poczynienia szkód na działkach i w uprawach osób prywatnych. Nie można określić terminu, w którym kukurydza z pól będzie skoszona, ponieważ warunki gruntowe po opadach deszczu nie umożliwiają jej skoszenie w chwili obecnej. Wykonanie prac na rzece Widawie ze względu na trudne do przewidzenia warunki gruntowe i związane z nieskoszeniem kukurydzy jest nie możliwe w terminie do 5 grudnia 2025 r. Termin ten określony jest w Porozumieniu z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Nie jest możliwe wykonanie prac na rzece Widawie w terminie określonym w postępowaniu przetargowym. PGW Wody Polskie nie wyrażają zgody na przesunięcie terminu wykonania prac co skutkuje tym, że nie będą mogły przeznaczyć środków finansowych na to zamówienie po terminie określonym w Porozumieniu. Gmina Syców nie posiada środków finansowych na pokrycie wszystkich kosztów związanych z konserwacją rzeki Widawy po terminie określonym w Porozumieniu.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.