eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda ŚląskaŚwiadczenie usług Inżyniera Kontraktu na potrzeby realizacji projektu "Transformacja Cyfrowa Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej" w ramach Krajowego Planu Odbudowy



Ogłoszenie z dnia 2025-11-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu na potrzeby realizacji projektu „Transformacja Cyfrowa Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej” w ramach Krajowego Planu Odbudowy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL MIEJSKI W RUDZIE ŚLĄSKIEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241468653

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wincentego Lipa 2

1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-703

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 779 59 17

1.5.8.) Numer faksu: (32) 779 59 17

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@szpitalruda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip2.szpitalruda.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu na potrzeby realizacji projektu „Transformacja Cyfrowa Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej” w ramach Krajowego Planu Odbudowy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c18263d2-241c-49ef-ae7a-17eff5c346be

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00519519

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Transformacja Cyfrowa Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej ; Nazwa inwestycji: D1.1.2 „Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” ; Naboru nr KPOD.07.03-IP.10-001/25

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c18263d2-241c-49ef-ae7a-17eff5c346be

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e- Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: zampub@szpitalruda.pl - nie dotyczy składania ofert.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się wyłącznie rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.) tj.

1) drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).

lub

2) pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: zampub@szpitalruda.pl oraz adres (adresy) e-mail Wykonawcy podane w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ/UMOWY). Po otwarciu ofert kontakt przez adres e-mail będzie możliwy tylko poprzez adres (adresy) wskazany w formularzu ofertowym.
2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Uwaga. Ilekroć w SWZ jest mowa o ofercie, należy przez to rozumieć również ofertę dodatkową.
3. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
5. Pozostałe postanowienia zgodnie z rozdziałem VII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.; ul. Wincentego Lipa 2, 41-703
Ruda Śląska;
2) inspektor ochrony danych osobowych u administratora -adres e-mail: iod@szpitalruda.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z zawarciem umowy;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, upoważnione na podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia;
6) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach prawa, między innymi ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Podanie danych jest konieczne w celu udziału w
postępowaniu.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO. Administrator nie planuje również przekazywania danych do krajów trzecich;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) w okresie wskazanym w pkt. 1.5 nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku posiadania podstawy prawnej do udostępnienia
danych osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Instytucję Koordynującą w ramach umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem z planu rozwojowego, informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Instytucję odpowiedzialną za realizację inwestycji w ramach umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem z planu rozwojowego, informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych (beneficjenta) w ramach umowy zostały szczegółowo określone w załączniku nr 7 do SWZ.
*Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 21/SMRS/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług doradczych i wsparcia technicznego w charakterze Inżyniera Kontraktu (zwanego dalej IK) na potrzeby przygotowania, przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz nadzoru nad realizacją umów w ramach projektu finansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): Projekt „Transformacja Cyfrowa Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie świadczenia usług został określony w załączniku nr 2 do SWZ/UMOWY oraz w załączniku nr 7 do SWZ.
2. Zamawiający nie określa w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia z uwagi, iż charakter usług nie odpowiada cechom stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.).
Uzasadnienie:
Realizacja zamówienia wymaga zaangażowania personelu o kwalifikacjach w obszarach takich jak zarządzanie projektami, prawo oraz technologie informacyjne (IT). W branżach tych dominującą formą współpracy są umowy cywilnoprawne lub umowy zawierane pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą (np. jednoosobowe działalności gospodarcze, samodzielne praktyki zawodowe). Specyfika pracy „projektowej”, realizowanej w oparciu o metodyki ukierunkowane na osiąganie określonych produktów i rezultatów, powoduje, że czynności wykonywane przez specjalistów mają charakter zadaniowy, samodzielny i ekspercki, usługi świadczone są zdalnie, a zatem bez występowania elementów podporządkowania właściwych stosunkowi pracy.
W związku z powyższym, wprowadzenie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę byłoby nieuzasadnione, nieadekwatne, niewspółmierne do charakteru zamówienia i mogłoby ograniczyć dostępność Wykonawców, w szczególności wśród wyspecjalizowanych wykonawców. Ponadto, Zamawiający uwzględnia okres obowiązywania umowy, który nie jest długoterminowy.
3. Ilekroć w dokumentach zamówienia mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ustawy. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia nastąpiło wskazanie norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz 3 ustawy PZP, Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne opisywanym, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SWZ, składając wykaz rozwiązań równoważnych. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania, spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności) i oznaczone będą jako „równoważne”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72224000-1 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79418000-7 - Usługi doradcze w zakresie zaopatrzenia

79421000-1 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych

72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

72600000-6 - Usługi doradcze i dodatkowe w zakresie sprzętu komputerowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XXIII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika/Koordynatora Projektu związane z udziałem w projekcie obejmującym HIS i EDM

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu kluczowego związane z udziałem w projekcie, w którym implementowane były mechanizmy sztucznej inteligencji (projekt z obszaru ochrony zdrowia)

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu kluczowego związane z udziałem w projekcie, w którym tworzona i wdrażana była Elektroniczna Dokumentacja Medyczna (zgodnie z PIK HL7 CDA)

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj:

1) Kierownik Projektu – 1 osoba
Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie pełnił/a funkcję kierownika projektu/koordynatora w co najmniej 2 (dwóch) projektach zrealizowanych (lub przygotowanych) dla podmiotu leczniczego, których zakres obejmował wdrożenie rozwiązań z zakresu systemów klasy HIS oraz Elektronicznej Dokumentacji Medycznej,
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie pełnił/a funkcję kierownika projektu/koordynatora w co najmniej 2 (dwóch) projektach zrealizowanych (lub przygotowanych) dla podmiotu leczniczego, których zakres obejmował wdrożenie rozwiązań z zakresu infrastruktury IT,
c) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie brał/a udział w projekcie obejmującym projektowanie i wdrażanie procesu obiegu dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem podpisu biometrycznego. Projekt musi obejmować uruchomienie systemu digitalizacji dokumentacji wymagającej podpisu pacjenta, zintegrowanego z systemami HIS i wykorzystującego różnorodne urządzenia do składania podpisu funkcjonujące w środowisku multiplatformowym. Osoba ta musi posiadać znajomość systemu obiegu dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem podpisu biometrycznego potwierdzoną stosownym dokumentem (np. zaświadczeniem producenta systemu),
d) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie brał/a udział w projekcie obejmującym i wdrożenia systemu klasy CIS posiadającego certyfikat MDR klasy IIb. Wdrożenie musi obejmować wdrożenie systemu klasy CIS posiadającego certyfikat MDR klasy IIb zintegrowanego z systemami HIS. Osoba ta musi posiadać znajomość systemu klasy CIS posiadającego certyfikat MDR klasy IIb potwierdzoną stosownym dokumentem (np. zaświadczeniem producenta systemu).

2) Ekspert ds. Prawa Zamówień Publicznych (PZP) – 1 osoba
Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przygotował/a i przeprowadził/a co najmniej 2 (dwa) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy PZP, których przedmiotem były dostawy i usługi sprzętu serwerowego, komputerowego lub oprogramowania (obejmujące system klasy HIS).

3) Ekspert ds. funduszy unijnych – 1 osoba
Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – zarządzał/a, monitorował/a i rozliczył/a co najmniej 2 (dwa) projekty z obszaru IT współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

4) Ekspert ds. prawnych – 1 osoba
Minimalne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
a) posiada wykształcenie wyższe prawnicze,
b) posiada znajomość regulacji prawnych dotyczących: przepisów krajowych z obszaru e-zdrowia, dyrektywy NIS2, unijnego rozporządzenia w sprawie Sztucznej Inteligencji (AI Act),
c) posiada doświadczenie w sporządzaniu projektów umów z zakresu IT,
d) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – brał/a udział w co najmniej 2 (dwóch) projektach informatycznych związanych z projektowaniem, przygotowaniem lub wdrożeniem tych systemów dla podmiotów leczniczych.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza łączenie ról, tzn. jedna osoba może zostać wykazana w więcej niż jednej roli powyżej lub pełnić więcej niż jedną rolę w ramach realizacji zamówienia.
Niezależnie od powyższego, Wykonawca musi dysponować łącznie co najmniej dwoma osobami w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu.

Uwaga:
W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – Zamawiający, na podstawie § 9 ust. 4 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.), rozszerzył okres badania doświadczenia z 3 do 5 lat.
Uzasadnienie: Wskazany okres 5 lat wynika ze stanu faktycznego, w którym projekty z obszaru e-zdrowia były realizowane w podmiotach leczniczych w większości w ramach funduszy unijnych. Były to projekty realizowane w perspektywie finansowej 2014-2020 (większość tych projektów zamknęła się w latach 2021 – 2023 , tj. w okresie rozliczania projektów, który został wydłużony z powodu wystąpienia Covid-19 z 2022 r do 2023 r.) W 2024 r. i 2025 realizowane były nieliczne projekty z powodu braku projektów finansowanych z funduszy unijnych z perspektywy 2021-2027, która została rozpoczęta z opóźnieniem i projekty z niej realizowane są obecnie w początkowej fazie realizacyjnej lub w fazie koncepcyjnej. Tym samym 5 letni okres doświadczenia pozwala na realne wskazanie projektów w ramach których kluczowy personel brał udział, a z drugiej strony odnosi się do relatywnie „nowych” projektów, tj. obejmujących aktualne rozwiązania informatyczne.

Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następującego podmiotowego środka dowodowego (aktualnego na dzień jego złożenia):
1 ) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1616 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 1 powyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy w niniejszym postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta, Zamawiający odstąpi od wezwania do złożenia podmiotowego środka dowodowego o którym mowa w pkt 1 powyżej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w pkt 3 rozdziału XIII SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):

1. w celu wykazania spełniania warunku o którym mowa w ppkt 3.4 rozdziału XIII SWZ.:

a ) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (wystarczające będzie wykazanie wyłącznie osób, o których mowa w warunku pkt 3.4. rozdziału XIII SWZ), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ.

b) oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu przez Kierownika/Koordynatora projektu:
1) znajomości systemu obiegu dokumentów elektronicznych z wykorzystaniem podpisu biometrycznego potwierdzoną stosownym dokumentem;
2) znajomości systemu klasy CIS posiadającego certyfikat MDR klasy IIb potwierdzoną stosownym dokumentem.
Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 6 do SWZ.

W wykazie należy również uwzględnić nazwy projektów, pełnione funkcje, zakresy projektów, podmioty na rzecz których były one wykonane, terminy zadań, a także przypisane role przy realizacji niniejszego zamówienia. Powyższe stanowić będzie oświadczenie Wykonawcy niezbędne w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ/UMOWY. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.

3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni Wykonawcy – o ile dotyczy (odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).

4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy). Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

5. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania
w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ppkt 5.3. rozdz. X SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ppkt 5.1. rozdziału X SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 7 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 7 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
4. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w rozdziale XXIV SWZ.
5. Umowa w zakresie powierzenia przetwarzania danych osobowych zostanie zawarta na warunkach określonych w załączniku nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Sposób składania oferty został opisany w rozdziale XVII SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-12

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2025 r., poz. 514). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.

2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie:

Od daty zawarcia umowy do dnia 30.06.2026 r., z zastrzeżeniem, że umowa może zostać wydłużona o kolejny okres w ramach podstawowego wynagrodzenia (tj. bez dodatkowych kosztów i wynagrodzenia) w przypadku uzyskania przez Zamawiającego wydłużenia okresów realizacji projektu przez Instytucję Zarządzającą.
Zamawiający wskazuje konkretną datę realizacji zamówienia, ponieważ przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), Działanie 1.1.2 ‘Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia’. Zgodnie z dokumentacją programu, realizacja przedsięwzięć musi zakończyć się najpóźniej do dnia 31 maja 2026 r., natomiast końcowa kwalifikowalność wydatków przewidziana jest do dnia 30 czerwca 2026 r. Wskazanie konkretnej daty realizacji zamówienia jest zatem niezbędne dla zapewnienia zgodności z harmonogramem realizacji przedsięwzięcia i utrzymania kwalifikowalności wydatków finansowanych z KPO.

3. Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. Powyższą możliwość Zamawiający ujął w ogłoszeniu o zamówieniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.