eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Świadczenie usług prawnych dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o. DZP/30TP/2022



Ogłoszenie z dnia 2022-12-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług prawnych dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu
Sp. z o.o. DZP/30TP/2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL SPECJALISTYCZNY W ZABRZU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272735162

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marii Curie-Skłodowskiej 10

1.5.2.) Miejscowość: Zabrze

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: +48323732313

1.5.8.) Numer faksu: +48323732313

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kierownik.zamowienia@klinika-zabrze.med.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.klinika-zabrze.med.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług prawnych dla Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu
Sp. z o.o. DZP/30TP/2022

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7143958-868d-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00519445

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.klinika-zabrze.med.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.klinika-zabrze.med.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do
formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz
Regulaminie ePUAP.
4. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy,
zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się
w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 670 z późn. zm.), z
zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Pozostałe postanowienia zgodnie z rozdziałem XIII SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.klinika-zabrze.med.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zmian.), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Szpital Specjalistyczny w Zabrzu Sp. z o.o.
ul. M.C. Skłodowskiej 10, 41-800 Zabrze, dalej jako Zamawiający;
b) Zamawiający na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO przetwarzać będzie ww. dane osobowe w następujących celach:
- w celu związanym z postępowaniem o udzielenie nin. zam. publ.;
- zawarcie i realizacja lub rozwiązanie Umowy oraz wykonywanie innych czynności związanych z Umową, w tym czynności
poprzedzających jej zawarcie;
- realizacja uprawnienia lub obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa,
c) podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”, związanym z udziałem w przedmiotowym
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
d) w związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt. b), ww. dane mogą być udostępniane osobom lub podmiotom,
którym udostępniona zostanie dok. postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz podmiotom upoważnionym na
mocy przepisów prawa oraz podmiotom, którym przekazanie danych jest uzasadnione dla wykonania określonej czynności lub
realizacji określonej usługi, np. Poczta Polska, kurierzy, podmioty świadczące usługi prawne lub księgowe;
e) ww. dane osobowe nie będą transferowane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych, nie będą również podlegać
zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
f) ww. dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. b) celów przetwarzania, tj.:
- w zakresie związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udz. zam., a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały
czas trwania umowy,
- w zakresie realizacji zawartej Umowy przez okres do czasu jej realizacji, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym
przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń,
- w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym przez okres do czasu wypełnienia tych obowiązków;
g) w związku z przetwarzaniem przez Zamawiającego ww. danych osobowych, osobom, których ww. dane dotyczą przysługuje:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących; przy czym w przypadku korzystania przez
osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO,
Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych inf., mających na celu sprecyzowanie nazwy
lub daty procedowanego / zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych ich dotyczących, przy czym skorzystanie
z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zam. publ., ani zmianą
postanowień umowy w sprawie zam. publ. w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu
postępowania oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrz.
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Wystąpienie z
żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
postępowania.
W związku z przetwarzaniem przez Zamawiającego ww. danych osobowych, osobom, których ww. dane dotyczą, nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyjaśnień w sprawach związanych z danymi osobowymi udziela Inspektor Ochrony Danych Osobowych Zamawiającego – Pan
Jacek Kozłowski kontakt: tel. 32/ 373-23-00, adres e-mail:
iod@klinika-zabrze.med.pl

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZP/30TP/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług na rzecz Szpitala w zakresie stałego doradztwa prawnego we wszystkich obszarach działalności Zamawiającego, obejmujące realizację usług związanych z bieżącym funkcjonowaniem Zamawiającego, a w szczególności:
a) udzielania bieżących porad i konsultacji prawnych,
b) opiniowania przedstawionych dokumentów,
c) współudział w opracowywaniu i bieżąca aktualizacja dokumentów i instrukcji wymaganych dla prawidłowego funkcjonowania Zamawiającego, w tym regulaminów, zarządzeń i procedur wewnętrznych itp.
d) pomoc prawna w zakresie szeroko pojętego prawa pracy w tym spraw związanych z wynagrodzeniem za pracę, ochroną wynagrodzenia, czasu pracy, urlopów, ochroną zdrowia pracowników itp.,
e) pomoc prawna w zakresie ubezpieczenia Szpitala, mienia, ubezpieczeń społecznych,
f) interpretacja przepisów prawa mających zastosowanie przy realizacji przez Zamawiającego umowy z NFZ o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,
g) konsultowanie i uzgadnianie stanowiska Zamawiającego przy postępowaniach kontrolnych prowadzonych u Zamawiającego przez NFZ w zakresie prawidłowości realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,
h) pomoc prawna w zakresie rozstrzygania zasadności obciążeń za świadczenia zdrowotne w przypadku pacjentów nieubezpieczonych oraz przekazywanych pomiędzy placówkami,
i) rozstrzyganie kwestii spornych dotyczących udostępniania dokumentacji medycznej podmiotom wnioskującym,
j) współudział w sporządzaniu projektów umów, aneksów, wniosków, projektów odpowiedzi na pisma wszelkich instytucji, organów administracji państwowej, samorządowej, związków zawodowych itp. oraz innych pism wymagających wiedzy prawniczej,
k) porady w zakresie Ustawy Prawo zamówień publicznych i innych aktów prawnych wydanych na podstawie tej ustawy (między innymi: opinie prawne w zakresie interpretacji przepisów prawa, współdziałanie w opracowaniu wzorów dokumentacji mających zastosowanie w procesie udzielania zamówień publicznych np. SWZ, projektu umów, sporządzeniu odpowiedzi Wykonawcom, wezwań do uzupełnienia dokumentów, opiniowanie treści odwołań, reprezentacja przed Krajową Izbą Odwoławczą),
l) pomoc w zakresie postępowań o udzielenie zamówień, do których nie ma zastosowania Ustawa Prawo zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi regulaminami wewnętrznymi,
m) sporządzenie pisemnych opinii prawnych,
n) udział w negocjacjach i przetargach ofertowych z kontrahentami Zamawiającego,
o) stałe monitorowanie przepisów prawa i sporządzenie biuletynu informacyjnego o ostatnich zmianach w prawie, które mogą okazać się istotne dla działalności Zamawiającego.
p) występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji państwowej i samorządowej oraz wobec innych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych, a także jednostek nie posiadających osobowości prawnej,
q) występowanie w imieniu Zamawiającego przed Wojewódzką Komisją do Spraw Orzekania
o Zdarzeniach Medycznych,
r) udział w posiedzeniach Zarządu, Rady Nadzorczej i obradach Zgromadzenia Wspólników Zamawiającego,
s) sporządzanie dokumentów niezbędnych do realizacji zadań spółki zgodnie z obowiązującym Kodeksem spółek handlowych w tym obsługa Zarządu (w zakresie tworzenia opinii prawnych, zgłaszania zmian KRS, sporządzanie zarządzeń, regulaminów, instrukcji, uchwał Zarządu, protokołów z posiedzenia Zarządu, wniosków do Rady Nadzorczej, wniosków do Zgromadzenia Wspólników), obsługa Rady Nadzorczej (w zakresie tworzenia uchwał, protokołów z posiedzeń, rejestrowanie/ wyrejestrowanie członków Rady Nadzorczej) oraz obsługa Zwyczajnego i Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników (w zakresie tworzenia uchwał, protokołów oraz innych dokumentów w związku z posiedzeniami ZW)
t) zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi i administracyjnymi,
u) prowadzenie spraw komorniczych oraz negocjacji sadowych,
v) prowadzenie szkoleń z zakresu prawa medycznego oraz innych szkoleń niezbędnych do realizacji zadań dla pracowników Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przedstawia
najkorzystniejszy bilans, tj. uzyskała maksymalną liczbę punktów w oparciu o ustalone kryteria. Pozostałe oferty otrzymają
proporcjonalnie mniejszą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2
ustawy Pzp:

3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Warunek rozumiany jako posiadanie przez Wykonawcę co najmniej 3 osób z prawem do wykonywania zawodu radcy prawnego na podstawie ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych i prawa do wykonywania zawodu adwokata, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze

3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000 zł na rok.

Wymagane jest, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca posiadał ważną umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o sumie ubezpieczenia nie niższej niż 200 000 zł na rok. W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy umowa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej wygaśnie, Wykonawca będzie zobowiązany zawrzeć nową umowę ubezpieczenia w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca nie później niż w dniu poprzedzającym datę upływu okresu obowiązywania polisy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu treść polisy.

3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonuje lub wykonał co najmniej 3 usługi kompleksowej obsługi prawnej, w ramach umowy z podmiotem leczniczym tj. Podmiotem udzielającym świadczenia w zakresie leczenia szpitalnego, zobowiązanym do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz posiadającym umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie lecznictwa szpitalnego i/lub w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych przy czym każda musi spełniać minimum jedno z poniższych kryteriów:
1) wartość umowy nie mniejsza niż 150.000,00 zł brutto rocznie,
2) zawarta z podmiotem działającym w formie sp. z o.o.,
3) zawarta z podmiotem posiadającym oddziały kliniczne lub będącym szpitalem klinicznym,
oraz załączy dowody, że w/w usługa została wykonana należycie lub jest wykonywana należycie.
2) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, reprezentował lub reprezentuje podmiot leczniczy w zakresie postępowań sądowych, związanych z odpowiedzialnością podmiotu udzielającego świadczeń medycznych, w tym za skutki błędów medycznych lub naruszeń praw pacjenta - w co najmniej 5 sprawach, w tym jedno o wartości przedmiotu sporu min. 2.500.000,00 zł
3) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, brał udział po stronie Zamawiającego w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych z 2019r tj. w co najmniej 5 postępowaniach powyżej progu od którego uzależniony jest obowiązek przekazania ogłoszenia do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i 10 poniżej progu od którego uzależniony jest obowiązek przekazania ogłoszenia do Biuletynu Zamówień Publicznych.
4) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, brał udział po stronie Zamawiającego w co najmniej 1 postępowaniu przed Krajową Izbą Odwoławczą,
5) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, reprezentował pracodawcę w 2 postępowaniach mediacyjnych w ramach sporu zbiorowego ze związkami zawodowymi,
6) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, brał udział po stronie Zamawiającego w co najmniej 2 postępowaniach przed Komisją ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych,
7) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, udzielał pomocy prawnej na rzecz podmiotu leczniczego przy inwestycji budowlanej o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł
8) dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia warunek rozumiany jako posiadanie:
trzech osób o uprawnieniach radcy prawnego (2 osoby) i adwokata (1 osoba), z minimum 4 letnim doświadczeniem:
• radca prawny – doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów medycznych tj. posiadającego umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie lecznictwa szpitalnego i/lub w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych oraz zobowiązanego do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych
• adwokat - doświadczenie w prowadzeniu spraw karnych, w których oskarżenie dotyczyło
m.in. popełnienia przestępstwa o:
oszustwo (art. 286 k.k.), kradzież (art. 278 k.k.), podrobienie lub przerobienie dokumentów tj. fałszowanie dokumentów (art. 270 k.k.), ukrycie lub zniszczenie dokumentów (art. 276 k.k.), narażenie na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu (art. 160 k.k.), spowodowanie ciężkiego uszczerbku na zdrowiu (art. 156 k.k.), spowodowanie naruszenia czynności ciała lub rozstroju zdrowia (art. 157 k.k.), pomówienie (art. 212 k.k.), bezprawne uzyskanie informacji, w tym z wykorzystaniem sieci elektronicznej tj. e-maile, Facebook (art.267 k.k.), egzekucje komornicze itp.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4.1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
4.1.1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 4.1.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
4.2.1. Zaświadczenia o wpisie na listę radców prawnych lub adwokatów świadczących usługę. Osoby zgodne z wykazem osób stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;
4.2.2. Dokument potwierdzający, o ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł na rok;
4.2.3. Wykaz usług - co najmniej 3 usługi kompleksowej obsługi prawnej, w ramach umowy z podmiotem leczniczym tj. Podmiotem udzielającym świadczenia w zakresie leczenia szpitalnego, zobowiązanym do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz posiadającym umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie lecznictwa szpitalnego i/lub w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych przy czym każda musi spełniać minimum jedno z poniższych kryteriów:
1) wartość umowy nie mniejsza niż 150.000,00 zł brutto rocznie,
2) zawarta z podmiotem działającym w formie sp. z o.o.,
3) zawarta z podmiotem posiadającym oddziały kliniczne lub będącym szpitalem klinicznym.
Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 4 do SWZ. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające należyte wykonanie tych usług.
4.2.4. Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia z podaniem imienia i nazwiska wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia w szczególności radcy prawnego i adwokata, z minimum 4 letnim doświadczeniem:
• radca prawny – doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów medycznych tj. posiadającego umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie lecznictwa szpitalnego i/lub w systemie podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych oraz zobowiązanego do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych
• adwokat - doświadczenie w prowadzeniu spraw karnych, w których oskarżenie dotyczyło
m.in. popełnienia przestępstwa o: oszustwo, kradzież, podrobienie lub przerobienie dokumentów tj. fałszowanie dokumentów, ukrycie lub zniszczenie dokumentów, narażenie na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, spowodowanie ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, spowodowanie naruszenia czynności ciała lub rozstroju zdrowia, pomówienie bezprawne uzyskanie informacji, w tym z wykorzystaniem sieci elektronicznej tj. e-maile, Facebook egzekucje komornicze itp. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.5. Oświadczenie Wykonawcy zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SWZ (szczegółowe informacje zostały opisane w rozdz. XIX pkt. 4.2 SWZ)

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych w postępowaniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

3. Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:

3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełniania przez niego warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 7 do SWZ).

3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektem umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznikiem nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy). Wzór stanowi Załącznik nr 7 do SWZ
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.

3.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.

3.5. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („ (…) z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”) – o ile dotyczy (odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 3.4. rozdz. XVI SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.

Uwaga
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 3.1. rozdziału XVI SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („ (…) z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”).

7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Postanowienia projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w szczególności poprzez zmianę odpowiednio sposobu realizacji, okresu i terminów ich realizacji i/lub ceny w następujących okolicznościach:
3.1. zmiany terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy
3.2. zmiany wysokości ceny netto za świadczenie usług stanowiących przedmiot umowy maksymalnie o wartość średniorocznego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłoszonego przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim za rok poprzedni. Wzrost ceny o przedmiotowy wskaźnik może nastąpić nie wcześniej niż od miesiąca następnego po opublikowaniu wskaźnika przez Prezesa GUS. Pierwsze zastosowanie klauzuli waloryzacyjnej może nastąpić w 2023 roku.
3.3. konieczności zmiany ceny ofertowej brutto w sytuacji, gdy zmiana stawki podatku VAT będzie wynikała ze zmiany przepisów prawa, a nie z zastosowania nieprawidłowej stawki podatku VAT przez Wykonawcę,
3.4. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r., o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę (jednak nie wcześniej niż po upływie terminu 12 miesięcy obowiązywania umowy),
3.5. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, jednak nie wcześniej niż po upływie terminu 12 miesięcy obowiązywania umowy,
3.6. zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, jednak nie wcześniej niż po upływie terminu 12 miesięcy obowiązywania umowy,
3.7. zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązujących, uniemożliwiające wykonywanie Umowy na dotychczasowych warunkach,
3.8. zmiany rachunku bankowego i innych danych zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego,
3.9. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.

Zmiana osób upoważnionych do reprezentacji strony (do kontaktów) wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Strony.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-10 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyc poprzez Platformę (miniPortal) na ePUAP:/zabrzeszpital/SkrytkaESP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-10 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-08

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Warunki wymagane od Wykonawców - Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu oświadczają, że zobowiązują się do przestrzegania poniższych wymagań:
3.1. zobowiązują się do świadczenia usług doradztwa prawnego w wymiarze min. 200 godzin miesięcznie, w tym w ramach dyżurów w siedzibie Zamawiającego w wymiarze co najmniej 2 razy w tygodniu po 4 godziny lub częściej w uzasadnionych przypadkach;
3.2. dyżur o którym mowa powyżej będzie realizowany przez osoby posiadające wiedzę i uprawnienia zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdz. XIX SWZ pkt. 3.4 w tym minimum 1 raz w tygodniu będzie to osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie w zakresie prawa zamówień publicznych;
3.3. dysponują co najmniej 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadających uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego (2 osoby) i adwokata (1 osoba), z minimum 4 letnim doświadczeniem:
• radca prawny – doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów medycznych tj. podmiotów udzielających świadczeń w zakresie leczenia szpitalnego zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
• adwokat - doświadczenie w prowadzeniu spraw karnych, w których oskarżenie dotyczyło
m.in. popełnienia przestępstwa o:
oszustwo (art. 286 k.k.), kradzież (art. 278 k.k.), podrobienie lub przerobienie dokumentów tj. fałszowanie dokumentów (art. 270 k.k.), ukrycie lub zniszczenie dokumentów (art. 276 k.k.), narażenie na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu (art. 160 k.k.), spowodowanie ciężkiego uszczerbku na zdrowiu (art. 156 k.k.), spowodowanie naruszenia czynności ciała lub rozstroju zdrowia (art. 157 k.k.), pomówienie (art. 212 k.k.), bezprawne uzyskanie informacji, w tym z wykorzystaniem sieci elektronicznej tj. e-maile, Facebook (art.267 k.k.), egzekucje komornicze itp.
3.4. posiadają doświadczenie w reprezentacji przed Komisją ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych – min. 2 postępowania;
3.5. posiadają doświadczenie w reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą – min. 1 postępowanie;
3.6. posiadają doświadczenie w postępowaniach sądowych o odszkodowanie lub zadośćuczynienie za błąd medyczny;
3.7. posiadają doświadczenie w reprezentacji w postępowaniach mediacyjnych w ramach sporu zbiorowego ze związkami zawodowymi i pracowniczymi;
3.8. posiadają znajomość w prawie i praktycznym stosowaniu Ustawy z dnia 15 września 2000r Kodeks Spółek Handlowych
3.9. w przypadku pilnej potrzeby realizacji usługi/ doradztwa w ciągu godziny będą w stanie dotrzeć z siedziby Wykonawcy do siedziby Zamawiającego;
3.10. zaakceptują termin płatności - 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT;
3.11. podpiszą umowę, której wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
3.12. Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ pkt. 2.2 - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835). Do
Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. Wzór oświadczenia
stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
3.13. Wykonawcom, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w art. 505 – 590 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.