eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Długosiodło › Świadczenie usług opiekuńczych na terenie gminy Długosiodło w 2023 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych na terenie gminy Długosiodło w 2023 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długosiodle

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550705039

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: A. Mickiewicza 15

1.5.2.) Miejscowość: Długosiodło

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-210

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 29 6423669

1.5.8.) Numer faksu: +48 29 7412158

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: t.orlowski@dlugosiodlo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gops.dlugosiodlo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://dlugosiodlo.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych na terenie gminy Długosiodło w 2023 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-068b91c1-7230-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00518551

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024590/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Długosiodło w 2023 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00474406/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.271.1.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 166017,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Usługi opiekuńcze polegać będą na pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiece higienicznej, zalecanej przez lekarza pielęgnacji oraz, w miarę możliwości, zapewnieniu kontaktów z otoczeniem dla osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021, poz. 2268
z późn. zm.) u osób, które ze względu na wiek, chorobę lub z innych przyczyn wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych ze strony innych osób, a są tejże pomocy pozbawieni lub pomoc ta jest niewystarczająca.
2. Usługi będą świadczone dla około 25 środowisk, których liczba może ulec zmianie +/- 25%. Ilość usług opiekuńczych określa się na około 6.000 godzin w skali roku i będzie ją określał Zamawiający w zależności od potrzeb środowiska.
3. Zamawiający przewiduje możliwość niewykonania limitu godzin. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu zmniejszenia liczby godzin usług w związku z wystąpieniem przyczyn niezależnych od Zamawiającego.
4. Usługi opiekuńcze wykonywane będą w miejscu zamieszkania podopiecznych w dni powszednie, a w szczególnych przypadkach w soboty, niedziele i święta.
5. Osoby wymagające pomocy będą mieszkańcami Gminy Długosiodło.
6. Usługi opiekuńcze obejmować będą:
1) Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:
- pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
- pomoc w utrzymaniu w czystości pomieszczeń i sprzętów użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy poprzez wykonywanie bieżących porządków,
- zakupy artykułów spożywczych i innych niezbędnych w gospodarstwie domowym,
- przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza,
- przynoszenie obiadów zgodnie z wydaną decyzją administracyjną,
- pomoc przy spożywaniu posiłków,
- przynoszenie opału i palenie w piecu,
- załatwianie bieżących spraw w zależności od potrzeb.
2) Opiekę higieniczną, w szczególności:
- pomoc w utrzymaniu higieny osobistej (mycie, kąpanie, czesanie),
- pranie i zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
- ścielenie łóżka.
3) Zaleconą przez lekarza pielęgnację, w szczególności:
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
- zakładanie i zmiana wyrobu chłonnego u osoby leżącej,
- układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji,
- stosowanie pielęgnacji według zaleceń lekarza,
- karmienie lub pomoc przy spożywaniu posiłków,
- stosowanie okładów, kompresów,
- podawanie leków według zaleceń lekarza.
4) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem, w szczególności:
- dbanie o kondycję psychoruchową,
- organizowanie spacerów,
- organizowanie kontaktów sąsiedzkich,
- zamawianie wizyt lekarskich,
- realizacja recept,
- załatwianie spraw urzędowych.
Zakres usług będzie dostosowywany do indywidualnych potrzeb podopiecznego.

7. Realizację usług na rzecz konkretnego podopiecznego Wykonawca będzie wykonywał zgodnie z niżej określonymi procedurami:
a) informacja o przyznaniu usług, terminie rozpoczęcia i wymiarze będzie przekazywana telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej przez Zamawiającego. Informacja ta zostanie potwierdzona Kartą Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych w formie pisemnej bez zbędnej zwłoki,
b) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru Karty Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych od Zamawiającego przed terminem świadczenia usług,
c) w sytuacji, gdy zakończenie świadczenia usług nastąpi w terminie wcześniejszym niż wskazany w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej, a następnie potwierdzi Kartą Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych.
d) Karta Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych będzie zawierała informacje niezbędne do świadczenia usług takie jak: imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby uprawnionej do korzystania z usług, godzinowy wymiar usług w tygodniu, zakres wykonywanych usług, czasokres wykonywania usług, ponoszoną przez osobę uprawnioną do korzystania z usług odpłatność za jedną godzinę usługi.
8. Wymiar godzinowy określony w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, oznacza czas faktycznej realizacji zleconego zakresu usług. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się dojazdu lub dojścia do mieszkania podopiecznego.
9. Częstotliwość świadczonych usług oraz ich zakres muszą być zgodne z treścią Karty Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych. W sytuacji, kiedy osoba świadcząca usługi na rzecz konkretnego podopiecznego nie może ich wykonać w określonych terminach, np. z powodu choroby, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdorazowo zastępstwo.
10. Wykonawca zobowiązuje się podjąć czynności związane ze świadczeniem usług w terminie wskazanym w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych, z wyjątkiem przypadków nagłych, w których czynności związane ze świadczeniem usług Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili zawiadomienia o potrzebie ich realizacji, a w sytuacjach tego wymagających niezwłocznie.
11. Wykonawca zobowiązany zostanie do pobierania od osób korzystających z usług należności z tytułu odpłatności za wykonane usługi, zgodnie z odpłatnością wskazaną w Karcie Zlecenia Realizacji Usług Opiekuńczych.
12. Usługi opiekuńcze winny być wykonywane ze szczególną starannością, sumiennością,
uczciwością i zgodnie z zasadami poszanowania praw człowieka, jego godności, uczuć i wiary.
13. Wykonawca usług opiekuńczych informuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długosiodle o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej podopiecznego, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej w najszybszym możliwym terminie.
14. W przypadku trudności w pobraniu od podopiecznych należności za wykonane usługi opiekuńcze Wykonawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Zamawiającego.
15. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania rozliczenia za każdy miesiąc świadczenia usług do 10 dnia następnego miesiąca w formie faktury/rachunku/noty księgowej wraz z załącznikiem zawierającym:
a) wykaz imienny osób objętych pomocą w danym miesiącu;
b) liczby zleconych godzin usług w danym miesiącu, dla każdego podopiecznego;
c) łączne zestawienie ilości faktycznie zrealizowanych godzin u podopiecznego i łączną kwotę należności za usługi w danym miesiącu;
d) zbiorcze zestawienie zrealizowanych godzin usług w miesiącu rozliczeniowym.
16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wystąpić do Wykonawcy o wcześniejsze rozliczenie usług wykonanych w danym miesiącu.
17. W sytuacji przedłożenia przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 15) sporządzonych nieprawidłowo Zamawiający będzie miał prawo do czasu ich wyjaśnienia, powstrzymać się od wypłacania należnego Wykonawcy wynagrodzenia.
18. Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu Zamawiającemu za każdy miesiąc karty realizacji usług opiekuńczych z podpisami podopiecznego. Bieżąca karta pracy będzie znajdować się w mieszkaniu podopiecznego, w celu zapewnienia kontroli. Po każdej wizycie opiekuna karta pracy będzie poświadczana przez podopiecznego.
19. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł kontaktować się osobiście, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną.
2) Zamawiający wymaga aby oferta obejmowała wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
4) Rozliczenia i płatności zostały określone w SWZ i postanowieniach Umowy. Nie uwzględnienie kosztów określonych w SWZ i postanowieniach Umowy przez Wykonawcę w zaoferowanej przez niego ofercie, jak również niedoszacowanie, pominięcie oraz brak dostatecznego rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia w żadnym razie nie może stanowić podstawy do ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów w terminie późniejszym.
5) Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia:
a) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną za wykonanie przedmiotu zamówienia, wynikającą swoim zakresem z niniejszej SWZ. Jakikolwiek błąd
w obliczeniu ceny nie ma znaczenia na poprawność oceny oferty.
b) Ceną oferty jest kwota łącznego wynagrodzenia zaoferowana przez Wykonawcę w formularzu oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 174600,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 174600,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 174600,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Wyszkowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7621349501

7.3.3) Ulica: Świętojańska 82B/1

7.3.4) Miejscowość: Wyszków

7.3.5) Kod pocztowy: 07-200

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 174600,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.